Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 vs honda s2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    e36 328 vs honda s2000

    Olen aikalailla vakavasti harkinnut kesäauton ostoa. E30 M3 on tullut haaveiltua jo pitkään, mutta taidan nyt toistaiseksi unohtaa sen. Ihan siitä syystä, että auton lisäksi olisi muitakin huomattavia pakollisia kuluja eikä kyseistä mallia viitsisi pitää jokapäiväisessä kesäajossa. Jo pelkästään kilometrien takia.

    Kahta autoa on tullut viimeaikoina mietittyä pitkään, e36 328 cabriolet ja honda s2000.

    e36 on hyvinkin tuttu laite, ajettu on ja perustekniikkahan on sama kuin kovakattoisessa. Joten tästä iso +.

    Mutta Honda vaan kiehtoo ja paljon, en tiedä miksi. Luultavasti sen takia, että se on oikeasti harvinainen katukuvassa ja tekniikaltaankin melko erikoinen. Suomessakin niitä on muutama myynnissä, mutta luultavasti saksan suuntaan pää kääntyy. Jos nyt sellaisen sitten ostaa. Erikoisuudessakin on huonot puolensa, ensinäkin en ole yhtäkään nähnyt katukuvassa. Ainoastaan yhden keltaisen näin AVK:lla, ja sekin tuli ohitettua liian nopeasti. Vaan tyhmähän ostaa autoa koeajamatta sellaista. Kenelläkään foorumilaisella kokemusta moisesta laitteesta? Kiinnostaisi tietää oikeastaan kaikki mitä mieleen tulee, ja vielä parempi jos joku sattuu eteläsuomen alueella omistamaan kyseisen auton (?). Olisi mukava päästä koeajolle, tai edes katsomaan autoa tarkemmin ajan kanssa.



    Uskoisin että monikin on päässyt ajamaan hondalla, vaikka ei olisikaan niin mielipiteitä kaipaan silti.

    Omien kokemuksien perusteellahan en voi verrata näitä suoranaisesti, mutta:

    Bmw e36 328 cabriolet.

    +Ainoa e36 mikä sopii omaan silmään.
    +Luotettava tekniikka ja perusosat suoraan varaosatiskiltä.
    +Bmw ja harrastajapiirit.
    +Moottori kokolailla riittävä avoautoon.
    +Auton valinnanmahdollisuus, eli iso tarjonta.

    -Turhan yleinen.
    -Avoauton ei tarvitse olla 4-paikkainen.
    -Suorituskyky melko heikko, verrattuna hondaan.

    Jne.


    Honda S2000

    +Moottori, 250hp ja 2.0 litraa. Vapaastihengittävä neloskone.
    +Todella kova suorituskyky ja ajo-ominaisuudet, suhtautettuna auton hintaan ja vertailuluokkaan.
    +Harvinainen, luultavasti 99% vastaantulijoista ei edes tiedä mikä tuli vastaan.
    +Hyvät vakiovarusteet, mm. ilmastointi, sähkökatto, turvakaaret jne.
    +Omaan silmään todella hyvännäköinen avoauto, ei mielestäni vaadi vakiosta mitään muuta muutoksia kun kunnon vanteet.
    +Laatuvaikutelma ja viimeistely artikkeleiden mukaan on hyvä, mikä lie todellisuudessa?

    -Liian vähän harrastajia, (=liian vähän tietoa)
    -Japanilainen

    Miinuksia on paha antaa, kun ei tarkkaa tietoa ole moisesta.



    Nyt mielipiteitä ja kokemuksia esille. Tarkennettakoon vielä, että honda mieluiten -00 tai -99. Ihan halvempien käyttömaksujen takia.
  • K2Ri
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1829
    • London, UK & Germany

    #2
    Valitsisin ehdottomasti S2000:sen.

    Kaverilla oli sellainen muistaakseni viime kesään asti. Tilasi Jenkeistä siihen yhtä sun toista palikkaa ja maalautti alkuperäisen perus-keltasen maalipinnan faceliftin(?) helmiäiskeltaiseksi. Oli kyllä todella hienossa kunnossa!

    Kävin kokeilemassa kyseistä autoa ja mitä nyt muistelen niin erittäin hyvät fiilikset siitä jäi. Laatuvaikutelma, no joo, japanilainen on aina japanilainen, mutta jos vertailukohtana on e36:nen niin tuskin mitään mahdotonta on tiedossa. Vaihteisto oli erittäin tarkka ja vaihdevälit lyhyet, sai erittäin nopeita vaihtoja ainakin tuohon e46:sen soutulaitteeseen verrattuna. Kyseisessä autossa oli vaihdettu koko putkisto ja auton ehkäpä paras fiilis jäi juuri niistä äänistä kun kierrätti konetta kunnolla! Vetoa riitti kyllä erittäin hyvin alhaalta ylös, mutta ei silleen kokoajan tasaisesti niin kuin e46 M3:sessa, vaan tuntui vähän niin kuin olisi turbo ollut persiin alla. (lue: hyvä!) Tiedä sitten mikä noitten aftermarket palikoitten vaikutus oli, koska niitä taisi olla autossa monella tuhannella eurolla.

    Ainoa negatiivinen puoli oli siinä, että auto tuntuu jotenkin todella ahtaalta. Se saattaa tosin johtua ettei takapenkkiä ole (=roadster), mutta kyllä kai siihenkin olisi tottunut. Lisäksi keula tuntui todella pitkältä niin pieneksi autoksi, tottumiskysymys sekin. Kaikenkaikkiaan erittäin mielenkiintoinen vekotin, eikä voi kyllä mitenkään verrata e36:seen. Hauskuuskerroin vie voiton 100-0.

    PS: Tuossa vielä edellä mainitun kaverini myynti-ilmoitus hänen toiseen S2000:seensa. Käyhän koeajamassa ja tee hyvät kaupat! http://www.nettiauto.com/honda/s2000/3603278
    sigpic
    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

    Comment

    • Daylight
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 671
      • Helsinki

      #3
      En ole asiaan perehtynyt pahemmin, mutta kuulostaa siltä, että tuo s2000 kone on aika tappiin kuristettu...
      Netistä lueskelin, ettei kovinkaan kestävä pitemmällä tähtäimellä, ja moottoriremppa tulisi 60 000 mailin jälkeen.

      Eikös ne Mazda RX-7 vankkelikoneetkaan kestäneet, kun sen 100 000tkm? Mazda on tietenkin Mazda =)
      ///M3

      Comment

      • jyrbba69
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2394
        • Kouvola

        #4
        Kyllä mäkin varmaan S2000 kallistuisin, E36 avojakin näkee joka kulmalla ja onkin varmaan tylsin BMW kaikista avo malleista.

        2015 AMG GTS
        -----------------------------

        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
        [email protected]

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          Minä juuri sen takia myin e36 328i cabrioletin viime viikolla kun ei me nelipaikkaista avoa mihinkään tarvita ja roadsteri houkuttelee. Lisäksi tuo e36 328i minusta ole mikään kovin kummoinen kulkemaan koska painoa kertyy ajokunnossa 1500-1650kg väliin. S2000 omapaino on n. 1280kg joten sillä on melko suuri vaikutus auton käytökseen ja kulkuun. Tietysti se 2 paikkainen on yleensä koriltaan melkoisesti 4 paikkaista jäykempi.
          Minua kiinnostaisi jos tuosta s2000 moottorin heikkoudesta löytyisi jotain faktaa? Ensimmäinen kerta kun moisesta kuulen.
          Kannattaa useampaa yksilöä käydä kokeilemassa kumpaakin mallia, siitähän sen tiedät kumpi miellyttää enempi. Saksassakin on nyt alkanu tulemaan noi s2000 hinnat jo alaspäin. Itsellä on seuraavana potentiaalisena roadsterina harkinnassa Z4 3.0i tai honda S2000.
          Last edited by Antti O; 27-04-2011, 07:52.

          Comment

          • Jusaba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 613
            • Joensuu

            #6
            Onhan tuo S2000 ihan rivakka liikkeinen peli, mutta miettisin tuota mottia vähä.. On myös tyylikkään näköinen Hondaksi.. Mutta ite kun olin ostamassa avoa, ei ollu ekana mielessä että auton on oltava tehokas ja nopea.. Lähinnä ruisailu henkisiä autoja kuitenkin ovat niin sillä valitsin E36:sen ja onhan se mukava ottaa muitakin siihen kyytiin.. Enkä ole vielä hetkeäkään katunut ostamaani..
            MB


            EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

            Comment

            • wuoma
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 519
              • Espoo

              #7
              Täältä ääni myös S2000:lle. Japsisporteista ehdottomasti magein peli. Tosiaan kone vääntää yllättävän alhaalta asti, eikä tuossa tule semmoista moottoripyörän-kone-autossa-fiilistä lainkaan. Sisustan laatuvaikutelma ei omasta mielestäni ainakaan jää E36:sta jälkeen, mittarit ja namiskat ovat ihan laadukkaan oloista muovia.
              Vanhemmissa malleissa on 2-litrainen 237hv moottori, uudemmissa 2.2-litran 250hv (Jenkkimalleissa kai aina tuo 2.2 :think).

              Tekniikka on Hondissa perinteisesti ollut huollettuna ns. pomminvarmaa, olisi maailmankirjat aika sekaisin jos ehjää S2000:sta joutuisi remppaamaan bemaria enemmän

              Nämähän on kyllä sen verran erilaisia autoja, että järkevää "vertailua" ei oikein saa aikaiseksi. Z3m tai Z4 olisi parempi kilpakumppani S2000:lle ja noista vaihtoehdoista kääntyisin kyllä bemarin puoleen itse.

              PS: Motoharu Kurosawa ringillä
              M6 E63

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                No eihän tuota tarvitse edes miettiä. E36 on niin kamala sisustaltaan, että ei se honda ainakaan huonopi oo siltäkään kantilta tarkasteltuna. Noita hondia ei oo ihan joka paikassa tyrkyllä.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Noista kahdesta vaihtoehdosta valitsisin ton urheiluauton.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2540
                    • Pirkkala

                    #10
                    Miks ei M3 avo?
                    sigpic

                    Comment

                    • Tibexe
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 485
                      • Tampere

                      #11
                      Aivan ehdottomasti S2000. On noi E36:set NIIN nähty ja muutenkin Honda huomattavasti säväyttävämpi laite vapari-kierroskoneineen. Jos vaihtoehtona olisi tosiaan Z3(M) tai Z4, niin tilanne olisi eri :think
                      sigpic

                      Comment

                      • wuoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 519
                        • Espoo

                        #12
                        .... Miksei Boxster :think
                        M6 E63

                        Comment

                        • Soiled
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3217
                          • Mystinen Kuopio

                          #13
                          Noista vaihtoehdoista ja hintaluokasta, kun puhutaan niin saa vaihtaa tuon 328:n tilalle M3. Taitaa joutua kuitenkin hakkaamaan tuohon nintendoon sen vajaa 20t€, että saa hyväkuntoisen ja silmää miellyttävän (vakiona ainakin omasta mielestä laimea). Kun taas E36 M3 on jo vakkarina nätti peli ja pärjää suorituskyvyssä mukavasti sekä kutoskoneen sävelet on aina jees vaikka ei niin "kireä" kuin 10trpm kiertävä muugeni Jos taas ulkonäkö alkaisi olla samaa luokkaa kuin jyrbba69:n postaamassa kuvassa (ja tietty ei mitään postiautoa vaan ratti suomalaisittain oikeassa paikassa) niin vaihtelun vuoksi S2000 olisi varmastikkin piristävä kokemus E36 paljouden keskellä.
                          Mystinen.Fi @ FB
                          IG @tarmohanninen
                          http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                          Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                          Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                          Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                          Comment

                          • ///Jone
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2009
                            • 1281
                            • HKI

                            #14
                            Noilla S2000 näyttää hinnat olevan 12k€-15€. Joten oletko miettynyt Z3 M tai boxsteria 2.7L tai 3.2?
                            ______________________
                            Nykyinen:
                            Model 3

                            BMW:t vuodesta 2009:
                            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #15
                              Hondan ottaisin noista vaihtoehdoista.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎