Tällainen pysäytti Autoblogin sivuilla. Toteutuessaan jakaa varmasti todella rajusti mielipiteitä. Mitä mieltä ovat arvon foorumilaiset?
BMW:llä suunnitelmissa "diesel-M5" (M550xd)
Collapse
X
-
BMW:llä suunnitelmissa "diesel-M5" (M550xd)
Last edited by Madfexx; 06-12-2011, 15:55.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11Tags: None
-
-
Diesel ja neliveto :think Toiv tuo nimetys menee jotenkin noin niinkuin linkissä arveltu eli vaikka M550dX... Sitten M5 erikseenF36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
-
-
Originally posted by ///MJ View PostDiesel ja neliveto :think Toiv tuo nimetys menee jotenkin noin niinkuin linkissä arveltu eli vaikka M550dX... Sitten M5 erikseenPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
En ole diesel fani muutenkaan ja M5:ssä en missään nimessä haluaisi moista näkeväni. Tai voihan se rinnalle tulla, mutta itse en takuulla ostaisi. Alkaa aika hälyyttävää olla BMW:n toiminta. Ensiksi luovutaan vapareista, sitten uhataan tehdä jo etuvetoja ja M-sarjakin muuttuu dieseliksi.Toivottavasti tämä ei ole taas sitä asiakaskunnan lisäämis strategiaa.
Muutenkin diesel M5 kuullostaisi aika erikoiselta. Eikö dieseleitä nyt noin pääsääntöisesti osteta kulutussyistä? Se on vähän kuin ostaisi nyt sen Q7 V12 diesel Audin. Mikä järki siinäkin on? Polttoainetta kuluu varsin riittävästi ja verottaja taputtaa käsiään, kun moisella ajelet. Ei kiitos minulle dieseliä!
Comment
-
-
Enpä itsekään haluaisi M-merkkiä sotkettavan tähän millään tavalla. Toisaalta 1M jälkeen peli on jo menetetty..
OT, kuten tämäkin
Originally posted by Ramzez View PostSe on vähän kuin ostaisi nyt sen Q7 V12 diesel Audin. Mikä järki siinäkin on? Polttoainetta kuluu varsin riittävästi ja verottaja taputtaa käsiään, kun moisella ajelet. Ei kiitos minulle dieseliä!
nimim. 1800kg käyttis (jossa tosin ei ole M-merkkiä perseessä) syö alle 7,5l/100km dieseliä ja kulkee paremmin ku E39 M5. Ei kiitos mopoa bensarosvoa mulleLast edited by muuris; 12-08-2011, 22:49.
Comment
-
-
Suurin etu tuossa on käytännössä huomattavasti pienempi kulutus. Siis eihän sillä sinällään mitään merkitystä ole sille, joka ostaa yli 100 k euron (siis verottoman) auton paitsi, etä tankkausvälit pitenee huomattavasti. Veikkaan, että nykyisillä M5:lla saa käydä huoltiksella koko ajan.
Aikoinaan myös äänimaailma olisi ollut katastrofi, muta eihän nykyiset M:t muutenkaan pidä mitään ääntä.
Sen sijaan ihme kitinää BMW:n mallipolitiikasta. Joilakin on vielä joku ihme käsitys, että BMW:n tarkoitus olisi ensisijassa tehdä jotain high power dirfting pelejä. Paskat, silloin, kun lähtivät F1:stä, hehän selvästi ilmoittivat, että taloudellisuus ja ympäristöystävällisyys ovat avainteemoja tulevaisuudessa. Vaikka täällä viherarvot kuuluvat lähinnä homppeleille, Saksassa niillä on varsin iso kannattajakunta.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostMitäpä vastaavat voimavarat omaava bensapeli sitten kuluttais? Se vuotuinen dieselvero on kuitattu jo reilusti alle 10tkm vuotuisella ajoilla tollasessa. Ajoneuvovero taas on pienempi koska CO2 g/km on paljon bensapeliä vähemmän. Eihän se silti persaukisen ajopeli ole.
Eikä kenenkään tarvitse herneitä vetää kommentistani. Itse kun en ole koskaan dieseleistä perustanut, niin tulee välillä aika jyrkkiäkin vastalauseita moisista diesel suunnitelmista.Bensakoneessa vaan sattuu olemaan sellainen fiilis, mikä itseäni viehättää.
Mielestäni muutenkin nämä nykypäivän viherarvot on täyttä skeidaa. Ei joillain dieseleillä ja hybrideillä, saati akkukäyttöisillä sähköautoilla maailmaa pelasteta. Suunnittelisivat suoraan vedyllä toimivia autoja tai jotakin vastaavaa. Olihan viimeisimmässä Top Gearissakin juttua sähköautoista ja totesivat siinä ihan vakavasti, ettei tämän päivän sähköautoista ole mihinkään. Lopetan ot:n tähän.
Comment
-
Comment