Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW:llä suunnitelmissa "diesel-M5" (M550xd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NV85
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 472
    • Rovaniemi

    #91
    Originally posted by wta View Post
    Ei sillä ole väliä miksi ne sen nimeää. Se ei kuitenkaan kelpaa BTFC:lle. Sitten itketään, että on häpäisy motorsportille tehdä farkku M3, koska aito oikea on jokin f*ckin kaksikymmentä vuotta vanha teinirassi.

    Mun pointti oli lähinnä siinä, että M3 = Coupé, M4 ei ole mitään, ihan yhtä hyvin vois olla joku Mazdan erikoismalli 1,6 litraisesta vapari sporttifarkusta.

    Eli pidetään M3 arvossaan, ei sen tarvi olla just prikulleen niinku e30 tai e36 M3, kunhan on takaveto, bensakoneella ja kulkee. Niin ja tietenkin pitää olla kuusi sylinteriä, vapari, oikea lukkoperä ja neljä pyöreää valoa "väärinpäin" viistetyllä keulalla. Väreiksi hyväksytään vain Alpine Weiss, musta ja Le Mans Blau, muuten on koko auto skeidaa.
    BMW 335i M-sport e91LCI '09
    BMW 1502 '75
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
    EX: BMW 330i M-sport '01

    Comment

    • jonilaht
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 455
      • .

      #92


      380hv/700nm. Taitaa aika moni "oikea" M jäädä puremaan pölyä.

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        #93
        Asiaan liittyen luultavasti: http://www.youtube.com/watch?v=CtFkJ...ature=youtu.be
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • bimmerE34
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 6209
          • Gotham

          #94


          M550dx, eli oisko ennemmin xd BMW kielessä.

          Mielenkiintoinen laite jokatapauksessa.

          ///Pumppu Pojat Racing Team
          Metaline sport #40

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #95
            Originally posted by bimmerE34 View Post
            http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/b...sa-superdiesel

            M550dx, eli oisko ennemmin xd BMW kielessä.

            Mielenkiintoinen laite jokatapauksessa.
            Noinkohan se kohta enää kannattaa Suomessa dieselillä ajaminen, kun katsoo noita Arkadianmäen päätöksiä... Ensi vuoden alussa, dieselin hinta nousee jo E10:n kanssa suunnilleen tasoihin. Tosin dieselveroon on tulossa huojennuksia, muttei missään nimessä samassa suhteessa.

            Comment

            • Messier
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 624
              • Savo

              #96
              Originally posted by Ramzez View Post
              Noinkohan se kohta enää kannattaa Suomessa dieselillä ajaminen, kun katsoo noita Arkadianmäen päätöksiä... Ensi vuoden alussa, dieselin hinta nousee jo E10:n kanssa suunnilleen tasoihin. Tosin dieselveroon on tulossa huojennuksia, muttei missään nimessä samassa suhteessa.
              Kun puhutaan ///M autoista niin eipä taida olla paskankaan väliä paljonko se polttoaine maksaa. Jos on, niin Priusta alle vaan.
              G05 X5 45e
              KM9 ///M1000XR

              Ex:
              F10 ///M5
              K49 S1000XR
              E90 ///M3
              E46 ///M3

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1234
                • Kainuu

                #97
                Originally posted by jonilaht View Post
                http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=614295

                380hv/700nm. Taitaa aika moni "oikea" M jäädä puremaan pölyä.
                E39:stä vanhemmille 5-sarjan M:lle näin käy.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11680
                  • Kouvola

                  #98
                  Originally posted by makebm5 View Post
                  E39:stä vanhemmille 5-sarjan M:lle näin käy.
                  Itse asiassa jos lukemat on tuollaiset, niin jäädään kyllä E39 M5:llakin kattelemaan perävaloja

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #99
                    Originally posted by Esko View Post
                    Itse asiassa jos lukemat on tuollaiset, niin jäädään kyllä E39 M5:llakin kattelemaan perävaloja
                    Jep. Tuo voima kun saatetaan nelivedon avulla tiehen saakka, ei E39:llä kannata alle satasen vauhdeista edes koittaa.

                    Lukujen perusteella vaikuttaa todella maukkaalta ekoautolta. Vielä kun ymmärtäisivät seuraavassa vaiheessa tarjota samaa pataa myös 3- ja 1-sarjoihin, olisi lopputuloksena melko häiriintyneitä laitteita, joilla pyyhittäisiin kilpailijoilla lattiaa pitkälle tulevaisuuteen.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Messier View Post
                      Kun puhutaan ///M autoista niin eipä taida olla paskankaan väliä paljonko se polttoaine maksaa. Jos on, niin Priusta alle vaan.
                      No miksi sitten tehdä dieselillä kulkevaa M-sarjalaista, jos kulutuksella ei ole paskankaan väliä. Tällä logiikalla voitaisiin helposti tehdä +1000 hv bensarosvo ja kauppa kävisi siitä huolimatta. Kyllä tänä päivänä myös kalliimmissa autoissa tuntuu hyvin voimakkaasti näkyvän tuo polttoaineensäästö. Useimmissa uusissa kalliimman hintaluokan autoissakin alkaa jo näkyä Start-Stop -tekniikkaa, jarruenergian talteenottoa, sähkömoottoria ja ties mitä. Jos kerran auton ostajalle ei näillä ole paskankaan merkitystä, niin miksi nähdä sitä vaivaa edes valmistusvaiheessa? Vaikuttaisi aika negatiivisesti jälleenmyyntiarvoonkin, jos auto söisi aivan helvetisti.

                      Niin ja se Prius ei ole oikea hankinta, polttoaineensäästöä ajatellen.

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by makebm5 View Post
                        E39:stä vanhemmille 5-sarjan M:lle näin käy.
                        Yuotubessa jossain videossa ottivat kisaa 360 hp 535d E60 ja rintarinnan kiihtyivät E39 M5:sen kanssa.
                        Pitäs itsekin testata että mitä tuo femma tuumaa tuosta nakusta:think
                        0-100 varmaan ämmä pesee mutta lentävällä lähdöllä voi tilanne muuttua..

                        Tuo 550xd ois kyllä melko kähee peli
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Noinkohan se kohta enää kannattaa Suomessa dieselillä ajaminen, kun katsoo noita Arkadianmäen päätöksiä... Ensi vuoden alussa, dieselin hinta nousee jo E10:n kanssa suunnilleen tasoihin. Tosin dieselveroon on tulossa huojennuksia, muttei missään nimessä samassa suhteessa.
                          Aina dieselin hinnan noustessa päivitellään "ettei kohta dieselillä ajo kannata".
                          Jos ja kun tämä(kin) vie noin puolet ainetta siihen vastaavasti liikkuvaan bensaan (M5) verrattuna niin ei tarvi paljoa vuotuisia ajoja tasapeliin.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • Messier
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 624
                            • Savo

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            No miksi sitten tehdä dieselillä kulkevaa M-sarjalaista, jos kulutuksella ei ole paskankaan väliä. Tällä logiikalla voitaisiin helposti tehdä +1000 hv bensarosvo ja kauppa kävisi siitä huolimatta. Kyllä tänä päivänä myös kalliimmissa autoissa tuntuu hyvin voimakkaasti näkyvän tuo polttoaineensäästö. Useimmissa uusissa kalliimman hintaluokan autoissakin alkaa jo näkyä Start-Stop -tekniikkaa, jarruenergian talteenottoa, sähkömoottoria ja ties mitä. Jos kerran auton ostajalle ei näillä ole paskankaan merkitystä, niin miksi nähdä sitä vaivaa edes valmistusvaiheessa? Vaikuttaisi aika negatiivisesti jälleenmyyntiarvoonkin, jos auto söisi aivan helvetisti.

                            Niin ja se Prius ei ole oikea hankinta, polttoaineensäästöä ajatellen.
                            Polttoaineen hinta ja kulutus on ihan eri juttuja.
                            ///M auton ostaja tuskin kyttää polttoaineen hintoja.
                            Kulutusta saattaa joku tutkia ja perustella hankinnan itselleen sillä, siis jos markkinoille tulee joku dieselämmä, mutta se hankintapäätös tuskin muuttuu vaikka pöllö-öljyn hinta olisi 120% bensasta.
                            G05 X5 45e
                            KM9 ///M1000XR

                            Ex:
                            F10 ///M5
                            K49 S1000XR
                            E90 ///M3
                            E46 ///M3

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by muuris View Post
                              Aina dieselin hinnan noustessa päivitellään "ettei kohta dieselillä ajo kannata".
                              Jos ja kun tämä(kin) vie noin puolet ainetta siihen vastaavasti liikkuvaan bensaan (M5) verrattuna niin ei tarvi paljoa vuotuisia ajoja tasapeliin.
                              Kyllä sitä ainakin Suomessa tuppaa yhä olemaan niin, että jos kilometrejä ei kauheasti vuodessa tule, niin dieselillä ajaminen tulee kalliimmaksi. Ja se yleensä korostuu autoissa, missä on suurehko dieselvero.

                              Toki auton jälleenmyyntiarvo on yleensä parempi ja kyllähän sitä suuremmilla ajomäärillä varmasti päästäänkin halvemmalla, mutta taitavat suomalaiset käytetyn ämmän ostajat ajaa kuitenkin suhteellisen vähän autoillaan. En mene yleistämään, mutta aika monet tämänkin foorumin autoilijoista, laittavat hiemankin erikoisemman auton yleensä talviteloille. Jos siis pääsääntöisesti kaikki kilometrit ajetaan yleensä kesällä ja vain silloin tällöin, niin ei sitä dieselveron erotusta kovin nopeasti kuoleta.

                              On toki vielä sekin seikka, että tällaisen dieselillä toimivan M5:n ostaja, siis käytettynä, näkee auton pelkästään harrastuksena, jolloin auton kokonaiskulut eivät välttämättä ole niin merkittävässä roolissa, mutta jos katsotaan vain pelkkää dataa, kumpi tulee halvemmaksi, niin kyllä se taitaa vielä olla bensakoneinen M5.

                              Originally posted by Messier View Post
                              Polttoaineen hinta ja kulutus on ihan eri juttuja.
                              ///M auton ostaja tuskin kyttää polttoaineen hintoja.
                              Kulutusta saattaa joku tutkia ja perustella hankinnan itselleen sillä, siis jos markkinoille tulee joku dieselämmä, mutta se hankintapäätös tuskin muuttuu vaikka pöllö-öljyn hinta olisi 120% bensasta.
                              No kommentoin tähän vielä sen verran, että jos rajataan tämä asia pelkästään Suomea koskevaksi, niin taitavat useimmat kyseisen auton ostajat, ostaa auton käytettynä, jolloin yleensä polttoaineenkulutuksella on merkitystä. Kyllä ainakin itse olen huomannut, että isokoneisen auton myyminen on suhteellisen hankalaa Suomessa, olkoon se sitten vaikka diesel, jos ei nyt mene autoa sentään lahjoittamaan. Moni siis tuntuu pitävän polttoaineenkulutusta tärkeänä seikkana ja onhan se, kun siihen uppoaa kuitenkin huomattavia summia rahaa vuodessa, vaikka ajaisi taloudellisella autolla.
                              Last edited by Ramzez; 05-12-2011, 22:19.

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1234
                                • Kainuu

                                Originally posted by Esko View Post
                                Itse asiassa jos lukemat on tuollaiset, niin jäädään kyllä E39 M5:llakin kattelemaan perävaloja
                                Mikä luku on sellainen että M5 jää? Olettavasti tuo uusi on painavampi eli tehopainosuhde on heikompi kuin E39 M5:ssa-
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎