Originally posted by suppari
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.
Collapse
X
-
Periaatteessa tuolla ongelmalla (nypytys/täristys) pitäisi näkyä kulumaa valvetronicin säätöakselissa/akseleissa. Mikäli ei näy, niin sitten onkin hankalampi homma, kun ei varmuudella voi sanoa mikä vian aiheuttaa. Yksi mahdollisuus ilmeisesti on myös vioittunut venttiili. Jos kaikki osat vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi niin sitten homman hintalappu on sitä luokkaa jo, että kamelilta katkeaa selkä.
Venttiilivarrenkumien vaihtoremontin jälkeen tämän kuitenkin vasta huomasin, en usko että se olisi jäänyt huomaamatta sitä ennen, vaikka autolla en ollut paljoakaan ehtinyt ajella. Sen remontin jälkeen se kuitenkin tuli niin selkeänä esiin.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Noilla oireilla mitä autossasi oli, niin en usko että silmämääräisesti näkyy missään mitään.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Olin yhteyksissä vvkumien vaihtoremontin tehneeseen henkilöön ja kävi ilmi mielenkiintoinen seikka. Hän oli lukenut autosta vikakoodit ennen remontin aloittamista ja siellä oli alla lueteltavat koodit. Harmillisesti vain hän ei muistanut mainita näistä minulle. Olisi aika tavalla helpompi ollut silloin vääntää myyjäliikkeen kanssa kustannuksista kättä...
- Useiden sylinterien sytytyshäiriö, sylinterin poiskytkeminen
- katkonainen
- Sytytyshäiriö sylinterissä 5
-katkonainen
- Valvetronic; toimilaite, jännitesyöttö
- katkonainen
Sain häneltä näistä myös vikakoodi raportin. Koodeista näkyy kilometrilukemat ja ne ovat ajalta ennen auton ostoa. Tämä siis selkeästi todistaa täristämisvian olleen autossa ennen ostohetkeä.Last edited by mikae34; 28-09-2018, 22:10.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Keskusteluketjua seuraavia varmaankin kiinnostaa kuka tämä aiempaa remonttia tehnyt on. Minä olen ko. autoon tehnyt heinäkuun puoli välissä venttiilivarsien tiivisteiden vaihdon.
Auto tuotiin minulle korjaukseen trailerilla toisen vian takia ja tästä syystä minulla ei ollut mahdollisuutta suorittaa koeajoa ennen remonttia välttääkseni tämän toisesta viasta aiheutuvia lisäseurauksia. Tosiaan luin siitä vikakoodit ennen vvkumien vaihtoon ryhtymistä, jotta olen kärryillä mitä on jo ollut olemassa.
Valitettavaa, mutta totta, nykypäivänä koitetaan teettää sellaisi remontteja joilla saattaisiiin joka piilevä vika korjaamon maksettavaksi. esimerkkinä kansivammaiseen autoon jäähdytinnesteen vaihto. Tässä kyseisessä työssä en ajattele kuitenkaan mitään sen kaltaista.
Vaihdoin vv-kumit ja kasasin auton kuntoon. Suorittamallani koeajolla, Kaikkineen n. 100 kilometriä. En saanut mitään ennen remontin aloittamista olleita koodeja uusiutuun, joten ajattelin, että ollut jotain satunnaista sytytyshäiriötä ja unohdin asian. Nyttemin, kun täällä tämä juttu on saanut hiukan sellaisen syyttävä sormisävyisen tunnelman, palasin tutkimaan tallentamiani vikakoodinlukuja ja huomasin nämä aiemmin mainitut koodit.
Tämä vvkumi remontti on tehty niin, että imu ja pako-nokka-akselit ovat purettu pois sylinterikannesta, jotta pystyn painamaan itsevalmistamillani työkaluilla venttiilijouset kasaan ja purkaan kiilat pois, jne. Operoitavan sylinterin mäntä on yläkuolokohdassa ja sylinteri on paineistettuna paineilmalla. Tämän ko. auton moottorissa ei ollut havaittavissa yhdessäkään sylinterissä minkäänlaisia eroja paineilman vuotamisessa. Tällä perusteella en usko että missään sylinterissä olisi venttiili tahi mäntä vikaa. Ja jos olisi niin nykiminen/sytytyskatkokset eivät rajoittuisi tietylle kierosalueelle.
imupuolen "kehtomainen" osa, jossa on imunokka, valvetronic-akselit ja valvetronicin keinuvivut (leverit) pysyvät kaikki yhdessä nipussa, sillä edellytyksellä, että imunokka on kehdossa oikeassa asennossa. Niitä ei pysty sekoittaan, jollei ehdoin tahdoin halua sellaista tehdä.
vv kumien vaihto on myös mahdollista tehdä sellaisilla työkaluilla joita ainakin allgermanauto myy ja käyttää itse. Silloin ei tarvitse koskea nokka-akseleihin ja jakopäähän, kun venttiilijouset pystyy purkaan pois "välistä"
Lukemassani BMW:n ohjeistuksessa (tästä on jo kyllä useampi vuosi aikaa, en usko sen mihinkään muuttuneen) käsketään purkamaan kannet irti ja vaihtamaan vvkumit irto kansiin.
Mikae34 on havainnut vian vasta minun tekemän korjauksen jälkeen. Olen työmetodini takia joutunut ajoittamaan nokat uudestaan. Tästä autosta en nyt muista kuinka paljon oli ajoituksessa heittoa purettaessa. Pääsääntöisesti sitä on näissä N62 niin paljon etttä lukitustyökalut eivät tapaa tasopintoja niin kuin pitäisi. Yläkerta (nokat) on pääsääntöisesti aina myöhässä.
Itse olen pohtinut asiaa niin että tämä hyvin pieni ajoituksen muutos saattaa "helpottaa" tätä toisen tahon diagnosoiman valvetonic vian esille tuloa.
Minun ajotyylillä sitä ei saa. Minulle on kerrottu, että autoa/moottoria pitää "härnätä" jotta sen nykimisen saa esiin.
Kysymys supparille: Millä olet diagnosoinut valvertonic vian? Istan jokin vianhaku "polku" vai jokin muu metodi?Last edited by kye; 28-09-2018, 22:11.- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
-
Mukava, että tulit myös esiin tässä yhteydessä kertomaan oman näkökulmasi. Haluan omalta osaltani korostaa, että en ainakaan itse syytä nimimerkkiä Kye millään tavoin. On totta, että havaitsin nykimisen vvk remontin jälkeen mutta miksi vasta silloin, saattaa olla myös sattuma. Kye suoritti työn, sekä muutkin työt hyvin asiallisesti ja todella siististi.
Kye ei ole saanut nykimistä hänen ajotyylillään kovinkaan selkeästi esille mutta hyvin selkeänä se siellä on ja sen on todennut myös suppari sekä Vaunulan mekaanikko. Käsittääkseni he ovat sen myös havainneet varsin selkeänä.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Autossa oli/on juuri kaikki alkavan valvetronic vian merkit, kylmänä/puolilämpimänä käynnistyy vajailla. Istan levertest menee läpi, mutta vika on vasta niin alussa että uskoisin johtuvan siitä.
Putkeen paukkuva joutokäynti tasoittui, kun vvt miniminoston nosti 0,5mm》0.8mm. Tämän noston jälkeen tuo ajossa tapahtuva rykiminen voimistui, tai ainakin sen sai jo 3 vaihteella tulemaan, kun aikaisemmin vasta 5&6 vaihteella.
Kaasuläppäkäytöllä ei nykimistä tullut.
Itselle on myös tullut vakiintuneeksi tavaksi oikeastaan ennen mihin tahansa hommaan ryhtyessä lukea ja tallentaa vikamuistit, juurikin Kyen mainitsemasta syystä. Tälläkin viikolla yksi autokauppias koitti kusettaa X6 uuden avaimen, kun kuulemma hajosi kun vaihdettiin öljyt :thinksigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/645/9972040
Sinnehän se päätyi kamuxille tuokin auto. Taisi olla kallis kesä edellisellä omistajalla tuon kanssa. Jos jotain pitäisi veikata niin sanoisin, että varmaan noin 4-5k€ tuli persnettoa kesällä ajetuista noin 2000km ajoista plus mahdolliset korjauskustannukset...Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Vika selvisi. Valvetronicin säätöakselit kuluneet. Vitospytyn kohdalta aivan kulunut tyhjäkäyntialueelta ja 1-4 akseli kauttaaltaan kulunut. Samalla sinne uusitaan valvetronicin välivivut koska ei kannata enää jättää vanhoja uusien akselien kanssa. Olen helpottunut, että vika löytyi mutta samalla harmittaa aivan vietävästi, kun joutuu maksamaan työn tavallaan kahteen kertaan, kun tämä kaikki olisi ollut tehtävissä ensimmäiselläkin avauksella. Tämä ei ole nimittäin mikään halpa keissi.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
BINGOsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Comment