Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kallek77
    Bimmer Rookie
    • Oct 2018
    • 66
    • Turku

    Originally posted by kye View Post

    Lukemassani BMW:n ohjeistuksessa (tästä on jo kyllä useampi vuosi aikaa, en usko sen mihinkään muuttuneen) käsketään purkamaan kannet irti ja vaihtamaan vvkumit irto kansiin.
    Bemarin ohje nykyään on tehdä paikallaan omalla tuohon hommaan tehdyllä työkalulla.

    Comment

    • kallek77
      Bimmer Rookie
      • Oct 2018
      • 66
      • Turku

      Originally posted by suppari View Post

      Itselle on myös tullut vakiintuneeksi tavaksi oikeastaan ennen mihin tahansa hommaan ryhtyessä lukea ja tallentaa vikamuistit, juurikin Kyen mainitsemasta syystä. Tälläkin viikolla yksi autokauppias koitti kusettaa X6 uuden avaimen, kun kuulemma hajosi kun vaihdettiin öljyt :think
      Patterin vaihdolla alkoi toimimaan

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        Originally posted by kallek77 View Post
        Patterin vaihdolla alkoi toimimaan
        Teillä on varmasti sitten parempia paristoja.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4992
          • Forssa

          Originally posted by Jani_88 View Post
          No paljonko siihen bemmiin on palanut (korjauksiin) euroja?
          Onhan sitä mennyt. Jokainen kynnelle kykenevä pystyy päättelemään, mitä tämän tason autoremontit maksavat ja osien hinnat löytää netistä.

          Sen takiahan tällaiset "erikoisemmat" autot menevätkin huonoiksi, kun näitä ostellaan "nipin napin". Sitten kun tulee oikeasti jotain kallista vastaan (kuten näissä +10v autoissa alkaa tulla) ei olekaan enää rahaa laittaa kuntoon ja auto tappiolla eteenpäin. Tämä laitetaan nyt rahan kanssa kuntoon ja uskotaan vakaasti, että edessä on huolettomia kilometrejä, joskin vasta ensi kesänä. Tämän remontin jälkeen, tämän auton moottorin pitäisi olla kyllä huippukunnossa. Tässähän on nimittäin tehdasuusi koko moottorilohko kaikkine hiluineen, jolla on ajettu vasta 30tkm.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Paljonkos valvetronicin akselit ja keinut maksaa nykyään? Ainakin N4x koneissa hinnat on nousseet aivan törkeästi.

            Itsekin yhden tuollaisen murheenkryynin korjannut, 745i oli kiertänyt eri merkkiliikkeitä ja kuitteja oli melkoinen läjä. Ainoa konkreettinen oli puolien vaihto kerta toisensa jälkeen ja hirveä määrä tunteja... Valvetronicin akselit käteen ja yhden pytyn kohdalta oli vastinpinta kulunut. N4x koneissa noita on myös ollut muutamia. Klassiset viat, kylmäkäynnistyksessä ei käy heti kaikilla ja täristää vedättäessä. Keinuissa ei kulumaa ole näkynyt sitä vertaa että silmällä erottaa, mutta akselit menee hurjaan malliin.

            Harmillisen vaikeita noi on usein diagnosoida, mutta ainakin N62 oli niin nopea purkaa ettei kannattanut montaa päivää ihmetellä jos epäilystä oli. Ihan en muista näkikö venakopat irroittamalla jo tarpeellisen, N4x ainakin näkee.

            Enpä asiaa koskaan selvittänyt, mutta voiskohan jotain ongelmaa olla voitelussa, mahtaisko mennä tukkoon öljyä ruikkivasta putkesta reikä tms :think

            Yhdestä meni valvetronicin uusi keinukin poikki, oli pikku huokonen jäänyt valuun...
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4992
              • Forssa

              Nyt on tullut ajeltua muutama päivä taas kunnon E39:llä. Kyllä laatuvaikutelma on huomattavasti korkeampi kuin kutosessa. Muutamia asioita mainitakseni. Ovi sulkeutuu kuin kassakaappi, toisin kuin kutosessa. Sisusta on paljon laadukkaamman oloinen kuin kutosessa. Materiaalit ovat huomattavasti arvokkaamman oloisia kuin kutosessa. Kojelauta, keskikonsoli ja ovipaneelit ovat kauniin samettiset ja eläväiset. Kutosessa aivan muovisen oloisia vastaavat pinnat. Kattoverhoilun materiaali on premium henkinen, kutosessa se on kuin Skodassa. Sitten se ajomelu. E39 menee aivan sukkasillaan. Kutonen on todella meluisa. Eräskin kohta täällä, jossa uusi asfaltti loppu ja alkaa vanha asfaltti. En meinannut edes huomata sitä, kun tänään e39:llä siitä ajoin. Kutosessa saa pistää peltorit päähän.

              Hyvin sääli, että siellä e46 hujakoilla laatuvaikutelmassa lähdettiin alaspäin kuin paraabelin huipulta.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7547
                • Kotona

                Eihän tossa ole kahta sanaakaan? Ajelet vaan sillä e39 ja kun menee loppuun niin tilaat jaappanista uuden vähän ajetun.
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
                -

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  Kyllähän e39 on ilman sarvia ja hampaita hyvä ja hiljainen auto. e65 oli melkein tai ihan yhtä hiljainen, mutta 39 on mun mielestä jotenkin sopivampi näille teille.
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • kallek77
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2018
                    • 66
                    • Turku

                    Originally posted by mikae34 View Post
                    Nyt on tullut ajeltua muutama päivä taas kunnon E39:llä. Kyllä laatuvaikutelma on huomattavasti korkeampi kuin kutosessa. Muutamia asioita mainitakseni. Ovi sulkeutuu kuin kassakaappi, toisin kuin kutosessa. Sisusta on paljon laadukkaamman oloinen kuin kutosessa. Materiaalit ovat huomattavasti arvokkaamman oloisia kuin kutosessa. Kojelauta, keskikonsoli ja ovipaneelit ovat kauniin samettiset ja eläväiset. Kutosessa aivan muovisen oloisia vastaavat pinnat. Kattoverhoilun materiaali on premium henkinen, kutosessa se on kuin Skodassa. Sitten se ajomelu. E39 menee aivan sukkasillaan. Kutonen on todella meluisa. Eräskin kohta täällä, jossa uusi asfaltti loppu ja alkaa vanha asfaltti. En meinannut edes huomata sitä, kun tänään e39:llä siitä ajoin. Kutosessa saa pistää peltorit päähän.

                    Hyvin sääli, että siellä e46 hujakoilla laatuvaikutelmassa lähdettiin alaspäin kuin paraabelin huipulta.
                    Se on kun kustannukset pitää saada aina pienemmäksi valmistuksessa. Samaten painoa pois niin eristyksissä pitää säästellä jne

                    Comment

                    • j-a
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1522
                      • PohojosPohojammaa

                      Menee jo asian viereen mutta täytyy todeta että en ole kertaakaan kokenut kaipuuta E39:iin omistettuani yhden 6-sylinterisen sellaisen tämän vuosisadan alussa. Enkä varsinkaan ole sitä kaipaillut kutosen ratissa.

                      Edit: vuoden -> vuosisadan. Vitossarjaa ei ole ollut sen jälkeen kun F11:n myin vuonna 2014.
                      Last edited by j-a; 10-10-2018, 12:50.
                      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                      Ylimääräisenä tarjolla:

                      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4992
                        • Forssa

                        Originally posted by j-a View Post
                        Menee jo asian viereen mutta täytyy todeta että en ole kertaakaan kokenut kaipuuta E39:iin omistettuani yhden 6-sylinterisen sellaisen tämän vuoden alussa. Enkä varsinkaan ole sitä kaipaillut kutosen ratissa.
                        Mikä kutonen sinulla on?
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5202
                          • Stadi

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Mikä kutonen sinulla on?
                          Semmoinen törkeen hienon värinen
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4992
                            • Forssa

                            Originally posted by kallek77 View Post
                            Se on kun kustannukset pitää saada aina pienemmäksi valmistuksessa. Samaten painoa pois niin eristyksissä pitää säästellä jne
                            Se on kyllä surkea juttu, että äänieristyksestä tingitään näin kalliissa autoissa. Aikanaan kun oli E34 niin sekin oli huomattavan paljon hiljaisempi kuin tämä kutonen.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Jaa-a, viimeksi vuosi sitten omistin kolmeysin, eikä se niin ihmeellinen laite ole; ahdas, antiikkinen, eikä nyt mitenkään ERITYISEN hiljainen. Paljon mieluummin ajelee ajot vaikka tolla W204:lla. Ja paljon enemmän tykkäsin E90 330i:stä kuin E39 540i:stä.

                              Ainoa missä koliysi kyllä hakkasi uudempansa oli lämpeneminen talvella, mutta se tietystikin näkyi sitten bensalaskussa.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17528
                                • Turku

                                Hauska seuratata tätä E39, E34, E30 ym. ihannointia käyttöautona tänä päivänä tällä foorumilla .
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎