Originally posted by juster
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.
Collapse
X
-
Minustakin vastuu ja maksuvelvollisuus tulisi olla valmistajalla, maahantuojalla ja myyjällä tuossa järjestyksessä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Tuollaiset keissit on aina inhottavia ja itse ainakin ostajana mietin aina, että auton ylläpito maksaa sen mitä 100-150k euron autolta voi odottaa, vaikka sen käytettynä saa parilla kympillä. Eli sivuun on hyvä varata helpostikin tonnikaupalla rahaa, jolla ne tyyppiviat ja isot huollot tullee kuntoon. Useinhan porukka dumppaa tällaiset "eksoottisemmat" ja kalliimmin huollettavat vaihdossa liikkeeseen kun isot huollot lähestyy ja/tai kalliit viat alkavat ilmoittelemaan itsestään, joten lienee enemmän sääntö kuin poikkeus, että myytävässä autossa on jotain odotettavissa. Samaa tekee perus tuulipukutoyotamies vain pienemmässä mittakaavassa kun on TM:n testivoittajarenkaat loppu ja jarrurempat tms öljyvaihdosta poikkeavat rempat edessä. Heitetään vehkeet vaihtoon ja otetaan kaupoista takkiin, vaikka käyttöarvollisesti usein jäisi vähemmän tappiolle kun vain huoltaisi vehkeet kuntoon ja ajaisi.
Tässä keississä voisi miettiä parilta eri kantilta ja miten paljon oikeasti haluaa ko. autoa tai automallia. Jos laittaa viat kuntoon ja huoltaa auton varmasti huolto-ohjelman mukaiseen kuntoon, niin voisi olettaa, että seuraavat 100tkm menee noiden osalta melko turvallisesti? Sille ajalle kun jaksottaa nyt odottavat rempat niin tuskin on kohtuuttoman iso rasti, etenkin jos nuo kilsat tulee 5-10v aikana. Toki siitä voi muukin paikka levitä näiden lisäksi... Toisaalta jos nyt auton vaihtaa niin käteen jää vain rahallinen tappio ilman yhtään "hyötyä" tai "iloa" autosta ja sen tuomasta fiiliksestä. Kaikkein pahin on se jos laittaa kaiken vielä kuntoon isolla rahalla ja sitten myy halvalla kun tulee ensimmäinen pienikin takaisku vikavalon muodossa ja myynti-ilmossa klassinen "fiilis loppui". Tuolloin ottaa pataan rahallisesti ja vitutuksellisesti.
Olen samaa mieltä muutaman kanssa, että liikkeillä on kohtuuton vastuu käytetyissä autoissa. Usein pahin kusettaja on sen auton liikkeelle dumpannut yksityishenkilö, joka varmasti tietää missä kunnossa auto on ja mitä vikoja on. Mutta liikkeiden liukuhihnamyllyyn ne on helppo hävittää kun ei pahemmin kysellä. Toki liikkeen kannattaisi tietää mitä ottaa vaihtoon, mutta lienee business-mallina kannattavampaa keskittyä volyymiin laadun sijasta, vaikka mukaan eksyy täysiä pommeja missä takkiin tulee kaikille
Comment
-
-
Ovat varmaankin liikkeet laskeneet, että kalliimmaksi tulee tarkastaa jokainen vaihtoon tuleva auto perusteellisesti vs että ottaa vain vaihdossa ja korjaa jos tarve vaatii. Ihan sama minkä käytetyn auton ostaa, niin aina siihen saa olla laittamassa vähintään sen touhutonnin, joskus enemmän, joskus hyvin harvoin vähemmän.Lähes autoton...
Comment
-
-
Merkkiliike ryhtyy nyt purkamaan moottorin yläkertaa uudelleen ja tutkimaan mikä siellä valvetronicissa aiheuttaa nypytyksen. Häiriökäyttäytymistä tapahtuu ainakin sylintereissä 1 ja 5. Mahdollisuus työvirheeseen venttiilivarsien kumien vaihtoremontissakin on olemassa ja toki tuntuu myös mahdolliselta, sillä tämä koko nypytys/täristys tuli ilmi vasta sen remontin jälkeen. Sitä ei kuitenkaan voi vielä ainakaan sanoa varmasti vaan syynä saattaa olla myös kuluneet valvetronicin säätöakselit.
Ei voi kun kauhulla odottaa minkäsuuruiseksi tämän koko sopan hintalappu kipuaa ja mikä lopulta on ongelman syy.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostMerkkiliike ryhtyy nyt purkamaan moottorin yläkertaa uudelleen ja tutkimaan mikä siellä valvetronicissa aiheuttaa nypytyksen. Häiriökäyttäytymistä tapahtuu ainakin sylintereissä 1 ja 5. Mahdollisuus työvirheeseen venttiilivarsien kumien vaihtoremontissakin on olemassa ja toki tuntuu myös mahdolliselta, sillä tämä koko nypytys/täristys tuli ilmi vasta sen remontin jälkeen. Sitä ei kuitenkaan voi vielä ainakaan sanoa varmasti vaan syynä saattaa olla myös kuluneet valvetronicin säätöakselit.
Ei voi kun kauhulla odottaa minkäsuuruiseksi tämän koko sopan hintalappu kipuaa ja mikä lopulta on ongelman syy.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEikö Suppari korjaakaan tuota? Vai tekikö merkkiliike tuon aiemman remontin?
Suppari diagnosoi vian valvetronicciin mutta kun siellä on niitä mahdollisuuksia niin katsoin parhaaksi kiikuttaa auton Vaunulaan. Siellä todettiin vika mekaaniseksi kulumaksi valvetronicissa tai mahdolliseksi työvirheeksi venttiilivarren kumien vaihdossa. Koneen yläkerta menee siis purkuun uudelleen joka tapauksessa ja oma mielenkiinto kiikuttaa autoa enää yhtään paikasta toiseen on täysin nollassa, joten saavat laittaa homman kuntoon. Lisäksi luotan Vaunulan bmw mekaanikkoon sataprosenttisesti enkä enää halua ottaa tässä asiassa yhtään "riskiä". Enkä tällä kuitenkaan millään tavoin tarkoita, ettenkö uskoisi supparinkin suoriutuvan hommasta kunnialla.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEikö Suppari korjaakaan tuota? Vai tekikö merkkiliike tuon aiemman remontin?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by juster View PostJos pitäisi veikata, niin vika on tullut venttiilivarren kumien vaihdon yhteydessä. Varsinkin kun sylinterit missä on vikaa, ovat kummankin sylinteriryhmän ensimmäiset.
Originally posted by Rale View PostMitä siinä olisi tapahtunut mielestäsi?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostMiten se on mahdollista, kun se nostetaan koko pakettina irti sieltä.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Comment