Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4992
    • Forssa

    Originally posted by juster View Post
    Varmaan minun pitäisi sitten laulaa ylistys laulua N62:lle.
    Tuon aikaiseksi moottoriksi siinä on hienoluonne. Vastaa herkästi kaasuun ja isoksi moottoriksi pieni kulutus.

    Ajoin 2002 mallisella 745I:llä ajoin 100 tkm. ilman minkäänlaista ongelmaa moottorin osalta.
    Viime vuonna ostin taas lähes kymmenen vuoden jälkeen taas E65 750I. Olen ajanut 17 tkm. tällä autolla ilman teknistä vikaa.

    Maailman mittakaavassa tämä moottori on ollut suosittu. Euroopan ulkopuolelle myydyissä 6-,7- ja X5-sarjan Bemareissa tämä moottori lienee ollut suosituin vaihtoehto. 5-sarjassakin varsin suosittu.
    Juu, ei kai ne kaikki ole huonoja. Tässä on vaan huonoa tuuria ollut minun tapauksessani.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17528
      • Turku

      Minustakin vastuu ja maksuvelvollisuus tulisi olla valmistajalla, maahantuojalla ja myyjällä tuossa järjestyksessä.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Turder
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 464
        • Suomi

        Tuollaiset keissit on aina inhottavia ja itse ainakin ostajana mietin aina, että auton ylläpito maksaa sen mitä 100-150k euron autolta voi odottaa, vaikka sen käytettynä saa parilla kympillä. Eli sivuun on hyvä varata helpostikin tonnikaupalla rahaa, jolla ne tyyppiviat ja isot huollot tullee kuntoon. Useinhan porukka dumppaa tällaiset "eksoottisemmat" ja kalliimmin huollettavat vaihdossa liikkeeseen kun isot huollot lähestyy ja/tai kalliit viat alkavat ilmoittelemaan itsestään, joten lienee enemmän sääntö kuin poikkeus, että myytävässä autossa on jotain odotettavissa. Samaa tekee perus tuulipukutoyotamies vain pienemmässä mittakaavassa kun on TM:n testivoittajarenkaat loppu ja jarrurempat tms öljyvaihdosta poikkeavat rempat edessä. Heitetään vehkeet vaihtoon ja otetaan kaupoista takkiin, vaikka käyttöarvollisesti usein jäisi vähemmän tappiolle kun vain huoltaisi vehkeet kuntoon ja ajaisi.

        Tässä keississä voisi miettiä parilta eri kantilta ja miten paljon oikeasti haluaa ko. autoa tai automallia. Jos laittaa viat kuntoon ja huoltaa auton varmasti huolto-ohjelman mukaiseen kuntoon, niin voisi olettaa, että seuraavat 100tkm menee noiden osalta melko turvallisesti? Sille ajalle kun jaksottaa nyt odottavat rempat niin tuskin on kohtuuttoman iso rasti, etenkin jos nuo kilsat tulee 5-10v aikana. Toki siitä voi muukin paikka levitä näiden lisäksi... Toisaalta jos nyt auton vaihtaa niin käteen jää vain rahallinen tappio ilman yhtään "hyötyä" tai "iloa" autosta ja sen tuomasta fiiliksestä. Kaikkein pahin on se jos laittaa kaiken vielä kuntoon isolla rahalla ja sitten myy halvalla kun tulee ensimmäinen pienikin takaisku vikavalon muodossa ja myynti-ilmossa klassinen "fiilis loppui". Tuolloin ottaa pataan rahallisesti ja vitutuksellisesti.

        Olen samaa mieltä muutaman kanssa, että liikkeillä on kohtuuton vastuu käytetyissä autoissa. Usein pahin kusettaja on sen auton liikkeelle dumpannut yksityishenkilö, joka varmasti tietää missä kunnossa auto on ja mitä vikoja on. Mutta liikkeiden liukuhihnamyllyyn ne on helppo hävittää kun ei pahemmin kysellä. Toki liikkeen kannattaisi tietää mitä ottaa vaihtoon, mutta lienee business-mallina kannattavampaa keskittyä volyymiin laadun sijasta, vaikka mukaan eksyy täysiä pommeja missä takkiin tulee kaikille

        Comment

        • Tctic
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 215
          • Raahe

          Ovat varmaankin liikkeet laskeneet, että kalliimmaksi tulee tarkastaa jokainen vaihtoon tuleva auto perusteellisesti vs että ottaa vain vaihdossa ja korjaa jos tarve vaatii. Ihan sama minkä käytetyn auton ostaa, niin aina siihen saa olla laittamassa vähintään sen touhutonnin, joskus enemmän, joskus hyvin harvoin vähemmän.
          Lähes autoton...

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4992
            • Forssa

            Merkkiliike ryhtyy nyt purkamaan moottorin yläkertaa uudelleen ja tutkimaan mikä siellä valvetronicissa aiheuttaa nypytyksen. Häiriökäyttäytymistä tapahtuu ainakin sylintereissä 1 ja 5. Mahdollisuus työvirheeseen venttiilivarsien kumien vaihtoremontissakin on olemassa ja toki tuntuu myös mahdolliselta, sillä tämä koko nypytys/täristys tuli ilmi vasta sen remontin jälkeen. Sitä ei kuitenkaan voi vielä ainakaan sanoa varmasti vaan syynä saattaa olla myös kuluneet valvetronicin säätöakselit.

            Ei voi kun kauhulla odottaa minkäsuuruiseksi tämän koko sopan hintalappu kipuaa ja mikä lopulta on ongelman syy.
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17528
              • Turku

              Originally posted by mikae34 View Post
              Merkkiliike ryhtyy nyt purkamaan moottorin yläkertaa uudelleen ja tutkimaan mikä siellä valvetronicissa aiheuttaa nypytyksen. Häiriökäyttäytymistä tapahtuu ainakin sylintereissä 1 ja 5. Mahdollisuus työvirheeseen venttiilivarsien kumien vaihtoremontissakin on olemassa ja toki tuntuu myös mahdolliselta, sillä tämä koko nypytys/täristys tuli ilmi vasta sen remontin jälkeen. Sitä ei kuitenkaan voi vielä ainakaan sanoa varmasti vaan syynä saattaa olla myös kuluneet valvetronicin säätöakselit.

              Ei voi kun kauhulla odottaa minkäsuuruiseksi tämän koko sopan hintalappu kipuaa ja mikä lopulta on ongelman syy.
              Eikö Suppari korjaakaan tuota? Vai tekikö merkkiliike tuon aiemman remontin?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4992
                • Forssa

                Originally posted by Laku View Post
                Eikö Suppari korjaakaan tuota? Vai tekikö merkkiliike tuon aiemman remontin?
                Venttiilivarren kumien vaihtoremontin suoritti mainitsematon kolmas osapuoli.

                Suppari diagnosoi vian valvetronicciin mutta kun siellä on niitä mahdollisuuksia niin katsoin parhaaksi kiikuttaa auton Vaunulaan. Siellä todettiin vika mekaaniseksi kulumaksi valvetronicissa tai mahdolliseksi työvirheeksi venttiilivarren kumien vaihdossa. Koneen yläkerta menee siis purkuun uudelleen joka tapauksessa ja oma mielenkiinto kiikuttaa autoa enää yhtään paikasta toiseen on täysin nollassa, joten saavat laittaa homman kuntoon. Lisäksi luotan Vaunulan bmw mekaanikkoon sataprosenttisesti enkä enää halua ottaa tässä asiassa yhtään "riskiä". Enkä tällä kuitenkaan millään tavoin tarkoita, ettenkö uskoisi supparinkin suoriutuvan hommasta kunnialla.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Originally posted by Laku View Post
                  Eikö Suppari korjaakaan tuota? Vai tekikö merkkiliike tuon aiemman remontin?
                  Oltaisiin me tuo korjattu, resepti meillä että kaikki uusiksi, ellei venttiilikansien avauksessa suoraan näy jotain ihmeellistä. Vika niin alkuvaiheessa, että tulee moneen kertaan työtunnit asiakkaan maksettavaksi, ellei sitten arvalla esim pelkät keinut uusimalla tulisi kuntoon.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • juster
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 624

                    Jos pitäisi veikata, niin vika on tullut venttiilivarren kumien vaihdon yhteydessä. Varsinkin kun sylinterit missä on vikaa, ovat kummankin sylinteriryhmän ensimmäiset.

                    Comment

                    • Rale
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 1482
                      • Porvoo

                      Originally posted by juster View Post
                      Jos pitäisi veikata, niin vika on tullut venttiilivarren kumien vaihdon yhteydessä. Varsinkin kun sylinterit missä on vikaa, ovat kummankin sylinteriryhmän ensimmäiset.
                      Mitä siinä olisi tapahtunut mielestäsi?

                      Comment

                      • mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5202
                        • Stadi

                        Originally posted by juster View Post
                        Jos pitäisi veikata, niin vika on tullut venttiilivarren kumien vaihdon yhteydessä. Varsinkin kun sylinterit missä on vikaa, ovat kummankin sylinteriryhmän ensimmäiset.
                        Toihan nyt on niin perkeleen helppo homma, ettei siinä voi mitään mokata. JOS ei tekee sen niin ettei irroittele nokkia tms. Toki en tiedä miten se Mikalle on tehty.



                        Originally posted by Rale View Post
                        Mitä siinä olisi tapahtunut mielestäsi?
                        Tämä :think
                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by Rale View Post
                          Mitä siinä olisi tapahtunut mielestäsi?
                          Kasattu valvetronicin osat eri järjestykseen kuin missä olivat?
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            Originally posted by BeamR View Post
                            Kasattu valvetronicin osat eri järjestykseen kuin missä olivat?
                            Miten se on mahdollista, kun se nostetaan koko pakettina irti sieltä.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by Rale View Post
                              Miten se on mahdollista, kun se nostetaan koko pakettina irti sieltä.
                              jaa-a, kunhan heitin, kun ei taida kukaan tietää mitä siellä on puuhasteltu.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by Rale View Post
                                Miten se on mahdollista, kun se nostetaan koko pakettina irti sieltä.
                                Ei kasissa. Valvetronicin romut saa kaikki jäädä paikalleen.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎