Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miksi takaveto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Taski
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2009
    • 383
    • Tampere

    #16
    Itse taas en näe takavedossa mitään etua etuvetoon tällaisissa normipulkissa, lukuunottamatta sitä pientä luisuttelua mitä talvella väkisinkin tulee harrastettua. Etenkin kun kakkosautona on kevytperäinen vastatuulivolvo
    Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #17
      Pitääkö uusavuttomien tällaisestakin tehdä topikki kun ei itse ymmärrä fysiikan lakeja?

      Peruspenttihän jattelee tietysti tuulipuku päällänsä että miks pitäis ostaa takaveto kun sehän on kalliimpikin ja takapenkkiläisillä on pienemmät jalkatilat keskellä istujalla jne.. Miksi ihmeessä siis maksaa ylimääräistä huonommasta autosta..
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6217
        • Helsinki

        #18
        Neliveto
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #19
          Jos valita saa, niin takaveto tai neliveto, mutta ei se etuvetokaan mahdoton ajatus ole. Esimerkiksi nykyinen käyttis Audi on etuvetoinen, eikä se minua nyt niin hirveästi harmita. Voihan se olla mukava leikkiä talvella takavetoisella, mutta itse kun olen ajellut noilla seiskoilla, niin ei se tyyliin sovi ja ei minua "leikitä" niin paljon, että tarvitsisi perää saada irti. Jos joku haluaa niin tehdä, niin tehkööt.

          Etuvetoisellakaan minulla ei ole talvisin ollut mitään ongelmia. On kuitenkin jo useampi talvi tullut nähtyä ja kuljettu on niin etu-, taka- kuin nelivetoisellakin autolla ja myös kuorma-autolla, enkä ole joutunut mihinkään ongelmiin vetotavasta huolimatta, kun kelin osaa ottaa huomioon. Ei pidä ajaa äärirajoilla, jos keli ei sitä salli. Näillä periaatteilla en ole ainoatakaan autoa kolhinut, saati joutunut itse aiheuttamiini vaaratilanteisiin, olematta silti tientukkeena.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #20
            Originally posted by släjä View Post
            kai se takatuuppari vaan puree tiehen parhaiten kuivalla, liukkailla se on vaan puhasta hauskuutta.

            Sepä se kun on moottori vetävien pyörien päällä
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • bimmerfan4ever
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 234
              • tyrnävä

              #21
              se on aina etteenpäin ku takkaa työnnetään.
              e39 ///m5
              e38 740i talvirassina
              e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


              ex e36 325 coupe
              ex e30 320i
              ex e30 325 ix
              ex e30 323i
              ex e30 324d
              ex e30 318i
              ex 3x e30 316

              Comment

              • Mikaeli
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 109
                • Vaasa

                #22
                Hienoja perusteluja täällä
                Kadulla ajoon en juurikaan keksi hyvää syytä. Omakin sattuu olemaan takaveto, mutta ei nyt päivittäisessä ajossa vielä tähän mennessä ole osunut kohdalle mitään hyötyä.

                Sillankaiteen läpi ajettaessa parempi mahdollisuus peruuttaa pois, jos takapyörät ovat vielä tiellä? :think

                Comment

                • LOWE LOW
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 34
                  • Rotko

                  #23
                  Hitler oli etuveto Saab mies

                  Näin tän aiheen ja oli pakko postaa linkki, kattokaas tää
                  Putosin...


                  Eutveto =

                  Comment

                  • ColdFusion
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 410
                    • Tampere

                    #24
                    Takaveto on mukavampi missä tahansa autossa jo pelkästään siksi, että amerikkalaisittain sanottua torque steeriä ei esiinny. Nimenomaan tämä seikka tekee takavedosta ajajan auton kun kuljettaja saa kääntää rattia ilman, että auto venkoilee vastaan. Mitä enemmän tehoa pyörillä, sitä surkeemmaksi menee ohjaus etu- ja nelivedoissa. En nyt henk. koht. nauti siitä että pitää puristaa rattia kynsin hampain ja auto aliohjaa kun painaa kaasua.
                    E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #25
                      En tiedä, oikeasti. Mutta tänään kaverin 406 pugia katsoneena, voin todeta, että en mä sitä haluaisi huoltaa. Herranumala, kone väärin päin ja niin saatanan ahdasta (koskee kaikkia etuvetosia joita olen ruuvvannut)...

                      Comment

                      • Cock
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 752
                        • Tsadi

                        #26
                        En tiedä, mutta kylläpä tolla Sitikalla on ollu ihan kiva päästellä nyt kun täälläkin on ollu vähän enemmän tota lunta kuin pelkkä kuura. Ja kyllä se kääntyy mutkaankin ihan passelisti ja sen verran kevyt perseinen auto että sopivan korkeilta kierroksilta kun päästää moottorijarrulle niin saa hyvän sladin päälle ! Muutenkin sopii ihan hyvin käteen tollanen pikkukioski kipakalla koneella. Ei etuvetoisellakaan tarvitse tosiaankaan olla tientukkona.. kyllä tuolla eilenkin oli jos jonkun näköstä nytkyttäjää liikkeellä, bmw:stä lähtien

                        Mutta tuon auton ostin rouvalle, ja itse ajelen sillä työmatkat Touringin ollessa "pajalla" eli talvisäilössä . Itse jos olisin saanut valita niin olisin pitänyt 525:sen talviautona, mutta rouvan käteen se ei käynyt juuri kortin saaneena ei sitten yhtään :(
                        540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                        Audi A6 C7 S-Line ABT

                        Comment

                        • 9313juha
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 1272
                          • Ratissa vuodesta 1968

                          #27
                          Takaveto antaa miehekkään tunteen ja asiat tuntuvat sujuvan.

                          Käyttis ja perheauto etuvetoja, kolmessa harrasteautossa 90+218+286hv takavetoa.
                          "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                          Comment

                          • vaappu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 1189
                            • Rovaniemi/Pyhätunturi

                            #28
                            Kaveria lainatakseni ; Jos etu veto ois hyvä niin olis ne vormulatkin,mutta ne on taka vetoja ,ja Ne on Hiteckkia !"
                            mb 519 täys pitkä
                            mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                            e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                            e31 850i Miljoonan markan bmw.
                            e21. Kimppa rassi.
                            Awd corolla turbo.+420whp..

                            Comment

                            • -J-T-A-
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 297
                              • Espoo

                              #29
                              Ajamisen hauskuus vs. etuveto. Ei siinä muuta tarvita.
                              ----------------‐‐‐--------
                              G21 330e x-drive
                              E34 530i
                              F800S
                              F30 330d (ex)
                              E91 330d (ex)
                              E81 120d (ex)

                              Comment

                              • Agge_
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 496
                                • P town

                                #30
                                Donitsit.

                                Siinä kaikki. Jatkakaa.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎