Itse taas en näe takavedossa mitään etua etuvetoon tällaisissa normipulkissa, lukuunottamatta sitä pientä luisuttelua mitä talvella väkisinkin tulee harrastettua. Etenkin kun kakkosautona on kevytperäinen vastatuulivolvo
Pitääkö uusavuttomien tällaisestakin tehdä topikki kun ei itse ymmärrä fysiikan lakeja?
Peruspenttihän jattelee tietysti tuulipuku päällänsä että miks pitäis ostaa takaveto kun sehän on kalliimpikin ja takapenkkiläisillä on pienemmät jalkatilat keskellä istujalla jne.. Miksi ihmeessä siis maksaa ylimääräistä huonommasta autosta..
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Jos valita saa, niin takaveto tai neliveto, mutta ei se etuvetokaan mahdoton ajatus ole. Esimerkiksi nykyinen käyttis Audi on etuvetoinen, eikä se minua nyt niin hirveästi harmita. Voihan se olla mukava leikkiä talvella takavetoisella, mutta itse kun olen ajellut noilla seiskoilla, niin ei se tyyliin sovi ja ei minua "leikitä" niin paljon, että tarvitsisi perää saada irti. Jos joku haluaa niin tehdä, niin tehkööt.
Etuvetoisellakaan minulla ei ole talvisin ollut mitään ongelmia. On kuitenkin jo useampi talvi tullut nähtyä ja kuljettu on niin etu-, taka- kuin nelivetoisellakin autolla ja myös kuorma-autolla, enkä ole joutunut mihinkään ongelmiin vetotavasta huolimatta, kun kelin osaa ottaa huomioon. Ei pidä ajaa äärirajoilla, jos keli ei sitä salli. Näillä periaatteilla en ole ainoatakaan autoa kolhinut, saati joutunut itse aiheuttamiini vaaratilanteisiin, olematta silti tientukkeena.
Hienoja perusteluja täällä
Kadulla ajoon en juurikaan keksi hyvää syytä. Omakin sattuu olemaan takaveto, mutta ei nyt päivittäisessä ajossa vielä tähän mennessä ole osunut kohdalle mitään hyötyä.
Sillankaiteen läpi ajettaessa parempi mahdollisuus peruuttaa pois, jos takapyörät ovat vielä tiellä? :think
Takaveto on mukavampi missä tahansa autossa jo pelkästään siksi, että amerikkalaisittain sanottua torque steeriä ei esiinny. Nimenomaan tämä seikka tekee takavedosta ajajan auton kun kuljettaja saa kääntää rattia ilman, että auto venkoilee vastaan. Mitä enemmän tehoa pyörillä, sitä surkeemmaksi menee ohjaus etu- ja nelivedoissa. En nyt henk. koht. nauti siitä että pitää puristaa rattia kynsin hampain ja auto aliohjaa kun painaa kaasua.
En tiedä, oikeasti. Mutta tänään kaverin 406 pugia katsoneena, voin todeta, että en mä sitä haluaisi huoltaa. Herranumala, kone väärin päin ja niin saatanan ahdasta (koskee kaikkia etuvetosia joita olen ruuvvannut)...
En tiedä, mutta kylläpä tolla Sitikalla on ollu ihan kiva päästellä nyt kun täälläkin on ollu vähän enemmän tota lunta kuin pelkkä kuura. Ja kyllä se kääntyy mutkaankin ihan passelisti ja sen verran kevyt perseinen auto että sopivan korkeilta kierroksilta kun päästää moottorijarrulle niin saa hyvän sladin päälle ! Muutenkin sopii ihan hyvin käteen tollanen pikkukioski kipakalla koneella. Ei etuvetoisellakaan tarvitse tosiaankaan olla tientukkona.. kyllä tuolla eilenkin oli jos jonkun näköstä nytkyttäjää liikkeellä, bmw:stä lähtien
Mutta tuon auton ostin rouvalle, ja itse ajelen sillä työmatkat Touringin ollessa "pajalla" eli talvisäilössä . Itse jos olisin saanut valita niin olisin pitänyt 525:sen talviautona, mutta rouvan käteen se ei käynyt juuri kortin saaneena ei sitten yhtään :(
540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment