Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miksi takaveto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2372
    • Tammela

    #31
    Noh nyt kun olen ajellut puoli talvea etuvetoisilla niin on ikävä takavetoista. Voi sitä ohjauksen vetelyä urissa/sohjossa/kiihdyttäessä. Myöskään tyylikästä ja turvallista sladia ei saa etuvedolla. Ajotuntuma takavetoisella on myös paljon loogisempi kun etuvedolla. Takaveto varoittaa paremmin liukkaudesta. Noh onneks kohta on kesä ja bemari takaisin ajoon..
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 820

      #32
      _________________________
      Last edited by Juice; 17-03-2012, 12:58.

      Comment

      • bmwe30turbo
        BTCF Member
        • May 2008
        • 204
        • espoo

        #33
        takaveto tietenkin

        eiks se sillee ollu et jos jumala ois päättäny et autot vetää edestä niin ihmiset kävelis käsilään
        E39 530DA - 00
        E39 530DA-01
        E34 "520i" s38+hx60 - 91
        E34 m5 -91 projekti
        E34 m5 -88 turboprojekti
        MAN 12.224 isompi huoltoauto

        Comment

        • Ishvan
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 254

          #34
          Itsekin tullut omistettua ja ajettua monenlaista vessaa ja täytyy todeta, että itselleni se on kyllä nykyään aivan sama mistä se auto vetää. Ehkä seuraava on taas takatuuppari, neliveto tai sitten taas etuveto. Ihan sama
          -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

          Comment

          • Flanker35M
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 790
            • Rovaniemi

            #35
            S!

            Takaveto, all the way. Nelivetoakin kokeilin ja vaikka talvella etua olikin, niin en mie autoa osta muutaman kuukauden takia Ja kersana ajeltiin naapurin Escortilla salaa pitkin mettäteitä..voi sitä aikaa. Perstuntuma on takavedossa vain parempi!
            sigpic
            ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

            Comment

            • smo83
              Banned
              • Dec 2009
              • 1988
              • oulucity

              #36
              1 ajo tuntuma
              2 kääntösäde
              3 vähemmän vetonivel remppaa
              4 ratti ei vetele kiihdyttäessä (liian tehokas ohjaustehostin tappaa lopunkin tuntuman etuvetosesta)
              5 tasaisenpi rengaskulutus (paitsi donitseja leivottaessa)
              6 taka kontissa tavaraa + taka penkillä isoja ihmisiä on huono etuvedolle
              jotain varmaan unohtu

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #37
                Originally posted by Juice View Post
                Kun on kaahanu takavetotaunuksilla ym. paskoilla pitkin talvia mettäteillä vuosikaudet, etuvetofiiateilla keskihelsinkiä ammatikseen, harrastekäytössä quattrolla, sanoisin, että se on quattro (tosin vain jos se on oikea takavetopainotteinen ja voimaa vitusti (S1), mutta muussa tapauksessa takaveto ehdottomasti (elämä on niin lyhyt, ettei hauskaa ole koskaan liiaksi). Jos tylsää, kravatti ja muija kiristää oma paska housussa ei haitaa (etuveto toyota riittää hyvin).

                PS. Tuossa kun liikenettä joskus seurailee, se isoin liikenneriski liukkailla on iso volvo perheen pään tai emännä käsissä. Ajetaan vittu viimeistä päivää ilman mitään tuntoa tiehen. Taisi olla suurimmat kolarit lahden ja porvoontiella nimenomaan perheelliseten volvokuskien tekemisiä ????
                Eihän quatroa ole takavetopainotteisena...

                Eikös S1:ssä lukko ole joko avoin tai kytkimellä suoraan kova. Veto on siis 50/50

                Mutta kyllä takaveto on se oikea kun aina niitä on itsellä ollut taunukset ja toyotat. Tosin kyllä 325iX:lläkin hyvin pärjäilin.

                En ole ikinä oppinut oikein tuota etuvedon logiikkaa kunnolla.
                Last edited by Muurahainen; 25-01-2012, 12:00.

                Comment

                • hattiwatti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 255
                  • Vantaa

                  #38
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Eihän quatroa ole takavetopainotteisena...
                  Onhan quattroa takapainotteisena esim A4 ollut jo jonniin aikaa, 40/60 suhteella

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #39
                    Originally posted by hattiwatti View Post
                    Onhan quattroa takapainotteisena esim A4 ollut jo jonniin aikaa, 40/60 suhteella
                    Okei joo tutkin oikeen interneetistä tuota juttua.

                    2007 eteenpäin alkaisi tuollaista olla.
                    Tosin onko tuo enään "Quattro"?

                    Comment

                    • hattiwatti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 255
                      • Vantaa

                      #40
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Okei joo tutkin oikeen interneetistä tuota juttua.

                      2007 eteenpäin alkaisi tuollaista olla.
                      Tosin onko tuo enään "Quattro"?
                      Niin no miten se sitten määritellään, Audin mielestä varmaankin on? Itse en ole Diudimies, enkä asiaan enempää perehtynyt. Muistelen, että vuosi, kaksi sitten sain audilta jonkun nelivetokampanjamainoksen missä oli esitelty heidän käyttämät eri Quattro tekniikat. Taisi olla ainakin kolmen tyyppistä 'Quattroa' tarjolla..

                      Comment

                      • dieseljussi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 592
                        • Suomi

                        #41
                        Siksi, koska takavetoinen auto toimii loogisesti ja etuvetoinen epäloogisesti. Luiston sattuessa oikaisu takavetoisella on helppoa: nostat jalkaa kaasulta. Se on luonnollinen ja terve reaktio muutenkin silloin, jos pito alkaa loppua.
                        Etuvetoisella luisto oikenee siten, että lämäät kaasun pohjaan (olettaen, että tehoreservejä on jäljellä). Normaali reaktio, eli jalan nostaminen kaasulta heittää pahimmassa tapauksessa auton poikittain.

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1263
                          • Kainuu

                          #42
                          Tälläkin foorumilla taitaa olla suurin osa surkeita kuskeja kun ei etuvedolla ajaminen onnistu?
                          Ei sikäli etuvetoisissa on ihan yhtä paljon ajettavuudessa eroja kuin takavetoissakin. Toiset nappaa toiset ei.
                          Normaali arkiajossa EI ole mitään merkitystä mistä se auto vetää ja monellako. Eri asia sitten kun lähdetään hakemaan fiilis pohjalta eri ominaisuuksia.
                          BMW i5 M60, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                          Comment

                          • dieseljussi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 592
                            • Suomi

                            #43
                            Originally posted by makebm5 View Post
                            Tälläkin foorumilla taitaa olla suurin osa surkeita kuskeja kun ei etuvedolla ajaminen onnistu?
                            Kommenteista päätellen myös mäkiautolla ja polkupyörällä ajaminen tuottaa vaikeuksia. Muutenhan kaikki ajaisivat niillä - eikö totta?

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #44
                              Originally posted by makebm5 View Post
                              Tälläkin foorumilla taitaa olla suurin osa surkeita kuskeja kun ei etuvedolla ajaminen onnistu?
                              Ei sikäli etuvetoisissa on ihan yhtä paljon ajettavuudessa eroja kuin takavetoissakin. Toiset nappaa toiset ei.
                              Normaali arkiajossa EI ole mitään merkitystä mistä se auto vetää ja monellako. Eri asia sitten kun lähdetään hakemaan fiilis pohjalta eri ominaisuuksia.
                              Minä ainakin myönnän sen ettei paljon ole tullut etuvetoista harjoiteltua.

                              Tuo että normaali arkiajossa ei ole mitään väliä on ihan puppua. Kertoo jotain kuljettajan asenteista ja todellisesta ajotaidosta.
                              Yleensähän juurikin siinä tapahtuu niitä tilanteita ja on kovin mukavaa että tietää miten auto käyttäytyy kun jotain erikoista tapahtuu.

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by Jürgen_ View Post
                                Sepä se kun on moottori vetävien pyörien päällä
                                Painojakauma
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎