Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miksi takaveto?
Collapse
X
-
-
-
En tunne oloani turvalliseksi etuvetoista autoani ajaessa. Etuvetoisen puskeminen on ärsyttävintä ja yhtä aikaa kamalinta mitä auto voi tehdä. Takavetoisen käyttäytyminen on aina samanlaista, perä irtoo joko oikealle tai vasemmalle, puskeminen todella harvinaista (voi johtua myös ajotyylistäni?), ja mikäli yrittää puskea, kaasulla helppo korjata tilanne. Etuvetoisesta taas ei välillä tiedä mihin vittuun se haluaa mennä.
Koskaan en ole "oppinut" ajamaan etuvetoista samalla lailla kuin takavetoista, siitä syystä takaveto.
Comment
-
-
ei ne rifterit, naskaarit ja vormulatkaa edestä vedä....
kuitenki tossapa tais olla mualiman kovimpia autourheilulajeja asfaltilla...
etuveto korjataan käkkärillä, takaveto kaasulla ja neliveto peltikorjaamolla. siin on mun mielipidepuh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Pientä eipäs juupas väittelyä havaittavissa. Minulle siksi takaveto (vai eikö takaa työnnetä ja edestä vedetään), koska sen hallinta on iskostunut selkärankaan. Pari kertaa olen saanut etuvedon penkkaan silloin, kun vireystila ei ole ollut parhaimmillaan ja on unohtanut kummalla ajetaan. Takapotkun hallinta on samoissa tilanteissa tullut "selkärangasta".
Viimeksi näin kävi, kun 4 tunnin yöunien jälkeen lähdin talvella töihin porukoitten nissanilla. Eteen tuli sit ensimmäinen T-risteys johon liputtelin hiljaa ja mutkassa sitten painoin kaasua että oikeaa paremmin. No eihän se siitä mihinkään oiennu, vaan puski suoraan penkkaan
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostPitääkö uusavuttomien tällaisestakin tehdä topikki kun ei itse ymmärrä fysiikan lakeja?
Peruspenttihän jattelee tietysti tuulipuku päällänsä että miks pitäis ostaa takaveto kun sehän on kalliimpikin ja takapenkkiläisillä on pienemmät jalkatilat keskellä istujalla jne.. Miksi ihmeessä siis maksaa ylimääräistä huonommasta autosta..BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMeinasin että liikenteessä ei iske silmään jos jollain toisella loppuu (etupäästä) vetopito kesken.
Kyllä vetoluistossa olevan etuvedon kuskilla on vähemmän vaihtoehtoja kuin vetoluistossa olevan takavedon..
Comment
-
-
Kyllä nuo etuvedot on hengenvaarallisia. 250km tuli ajeltua Nissan Xtraililla, alku 50km etuveto päällä. Sitten kun laitto nelivedon niin johan se auto asettu. Ihan ihmeellisen tuntune oli etuveto ku koko lyhyen ajouransa ajanu takavedoilla. Kyllä vetopyörät erikseen ja kääntymiseen tarkotetut pyörät erikseen.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Minulla on sekä etu- että takavetoinen auto tallissa. Eniten pistää vituttamaan tuossa etuvetoisessa (joka siis on talviajossa) että se puskee mutkissa eikä sitä pysty kaasulla ohjaamaan. Myös perä irtoaa usein yllättävän helposti ilman ennakkovaroitusta mutkissa, vaikka on kunnolliset nastat alla. Vaatii myös älyttömän kokoisen kääntösäteen verrattuna takavetoiseen.
Takavetoinen tuntuu vain niin paljon loogisemmalta ja se kyllä ilmoittaa ennen kuin perä alkaa lähtemään luisuun.
Toivottavasti takavetoisia valmistetaan vielä pitkään.
Comment
-
-
Originally posted by arska84 View PostTai kannattaako olla kommentoimatta jos ei oo muuta tarkotusta ku vittuilu? Mitä tosta uusavuttomuudesta niin en paljo etelän miehenä huutelisi
Vaikka sovittaisiinkin että ollaan uusavuttomia niin osataan sentäs itse järkeillä erot.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Ehkä hieman offtopiccia mutta haluaisin kysyä, mihin driftaus vaikuttaa autossa eniten? Eli kun menee asfaltilla kylki edellä niin kärsiikö siinä juuri mitkä osat? Tietenkin sen lisäksi että renkaat kuluu :think Pelottaa vaan hieman antaa kenkää ja vetää pienempäänkin kuoppaan silleen että se rengas niinkun osuu siihen 90 asteen kulmassa. Etuvedossahan kävi joskus silleen että jossain mutkassa käänsi renkaat vasemmalle ja puski kuoppaan niin kaikki vääntyy vituiks...-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View PostEhkä hieman offtopiccia mutta haluaisin kysyä, mihin driftaus vaikuttaa autossa eniten? Eli kun menee asfaltilla kylki edellä niin kärsiikö siinä juuri mitkä osat? Tietenkin sen lisäksi että renkaat kuluu :think Pelottaa vaan hieman antaa kenkää ja vetää pienempäänkin kuoppaan silleen että se rengas niinkun osuu siihen 90 asteen kulmassa. Etuvedossahan kävi joskus silleen että jossain mutkassa käänsi renkaat vasemmalle ja puski kuoppaan niin kaikki vääntyy vituiks...
Puslat yms. kulahtavat ja pahimmillaan taivutat koko tukivaren.
Jäykälläkin akselilla voi ottaa kipeää.
Parempi antaa olla driftaamatta normaaleilla teillä ja jättää ne touhut radalle missä ei ehkä ole niin kauheita kuoppia.
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View PostEhkä hieman offtopiccia mutta haluaisin kysyä, mihin driftaus vaikuttaa autossa eniten? Eli kun menee asfaltilla kylki edellä niin kärsiikö siinä juuri mitkä osat? Tietenkin sen lisäksi että renkaat kuluu :think Pelottaa vaan hieman antaa kenkää ja vetää pienempäänkin kuoppaan silleen että se rengas niinkun osuu siihen 90 asteen kulmassa. Etuvedossahan kävi joskus silleen että jossain mutkassa käänsi renkaat vasemmalle ja puski kuoppaan niin kaikki vääntyy vituiks...Last edited by petrolhead; 29-01-2012, 14:04.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ite pidän enemmän mielipidekysymyksenä koko asiaa, mutta ite olen vaan takavetoja omistanut (lukuunottamatta yks peltoauto) ja näin ollen takaveto sopii omiin käsiin paremmin.F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
E30 318i - 88 Alpinweiss II
Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostAuton kylki voi ottaa kipeää ja potentiaalisesti lompakko myös. Asiallisemmin : Pyörän laakerointi , tukivarret, puslat , you name it. Kaikki.-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View PostEntäs sitten ihan normaali tiellä, missä ei ole kuoppia tai muuta? Vaikuttaako se miten paljon että vetää ihan muuten vaan kunnon uudella asvaltilla kylki edellä?
Jos murehtii tuota on parempi jättää tekemättä. Kyllä se auto nätisti ajamalla paremmin kestää.
Comment
-
Comment