Originally posted by MakeH
View Post
Akkulaturit?
Collapse
X
-
Ei ole montaa optiman omistajaakaan täällä, agm-akkuja on kyllä muillakin valmistajilla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
-
Minähän en mokoman pikkuhomman takia anna niinsanottujen ammattilaisten itseäni kyniä.Originally posted by Madfexx View PostEikös vastaavalla idealla toimivia lohkolämppäriin kiinnitettäviä akkupussejakin ole ollut jossain myynnissä? Näin ainakin itse muistelen nähneeni.
Kiinnostaisi silti, jos noita löytyy valmiina edullisesti.
Comment
-
Tuohon on olemassa virallisempikin (huomattavasti kalliimpi) ratkaisu -> arcticbatteryheaterOriginally posted by dieseljussi View PostRatkaisu olisi laittaa Bilteman termostaatilla varustettu istuimenlämmitin (15 euroa) akun ympärille niin, että se lämpenee akkulaturista, tai ajon aikana muutenkin.
hintaluokkaa 2-300e riippuen akun koosta. Mutta varmasti akku toimii kylmemmälläkin säällä!
Akkulaturina itsellä Boschin "älylaturi" Motonetista <50e hintaluokassa. Hyvin on lataillut kun jättää yöksi hommiin.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
edit: Vois kipaista melkein sittenkin ton ja kurkkailla mitä se on syönyt.Originally posted by dieseljussi View PostRatkaisu olisi laittaa Bilteman termostaatilla varustettu istuimenlämmitin (15 euroa) akun ympärille niin, että se lämpenee akkulaturista, tai ajon aikana muutenkin.Last edited by Cell; 08-02-2012, 22:12.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Eipä se akku tarvi lämmittimiä mikäli se on latauksessa. Lataus tuottaa sen verran lämpöä että akun kennoissa lämpötila on riittävä.
Optima yellow akut olen töissä todennut täysin turhiksi akuiksi.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Joo, ei toimi ainakaan Sznajderin AGM akku: tänä aamuna -28C ja ei jaksanut webastoa pyörittää. Akku ostettu LokakuussaOriginally posted by MakeH View PostTai laittaa suoraan AGM-akun, ei tarvitse pelleillä latureitten kanssa.
Onko kukaan muuten testannut bilteman AGM-akkua? Takuu ainakin toimii.
EDIT: ja tuo Sznajderi on ladattu kahdesti viime viikolla Ctekin laturilla täyteen + lisäksi webaston käytön jälkeen ajoa n. 30 min.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
Jos akun kylmäkäynnistysvirta on akun kyljessä 780A ja testeri näyttää 540A, niin ei se akku silloin kunnossa ole.
Itselläni oli hieman sama tilanne Energie merkkisen akun kanssa toissa talvena ja silloin sain kivutta uuden tilalle. Toki itse latasin akun täyteen ja testerillä testasin ite.Last edited by zener; 09-02-2012, 14:32.
Comment
-
Originally posted by dieseljussi View Post.....Ratkaisu olisi laittaa Bilteman termostaatilla varustettu istuimenlämmitin (15 euroa) akun ympärille niin, että se lämpenee akkulaturista, tai ajon aikana muutenkin.En muista nyt valmistajaa mutta on niitä olemassa. Editti.. googlettamalla "akkulämmitin" löytyy juttua. Sepä ei ollu vaikee löytääOriginally posted by Madfexx View PostEikös vastaavalla idealla toimivia lohkolämppäriin kiinnitettäviä akkupussejakin ole ollut jossain myynnissä? Näin ainakin itse muistelen nähneeni.
Sori jos on itsestäänselvyys, mutta akkutestiä tehdessä pitää sitten kattoa että akussa lukeva maksimivirta on saman normin mukainen kuin mihin testerin asettaa, tai tarvittaessa muuntaa se. Kaksi yleisintä lienee A(DIN) ja A(EN/SAE), ja nehän on ihan eri suuruusluokassa. Ja varman tuomion akusta saa vasta piitkän lataamisen jälkeen.. On sitte mimmonen laturi vaan.Originally posted by zener View PostJos akun kylmäkäynnistysvirta on akun kyljessä 780A ja testeri näyttää 540A, niin ei se akku silloin kunnossa ole.Last edited by petrolhead; 09-02-2012, 16:47.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Jep, tämä on tosiaan hyvä huomio, jonka itse ajattelin itsestään selvyydeksi.Originally posted by petrolhead View PostSori jos on itsestäänselvyys, mutta akkutestiä tehdessä pitää sitten kattoa että akussa lukeva maksimivirta on saman normin mukainen kuin mihin testerin asettaa, tai tarvittaessa muuntaa se. Kaksi yleisintä lienee A(DIN) ja A(EN/SAE)
ja nehän on ihan eri suuruusluokassa. Ja varman tuomion akusta saa vasta piitkän lataamisen jälkeen.. On sitte mimmonen laturi vaan.
Mutta hyvä huomio tosiaan.
Comment
Comment