Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengasliike: "Emme asenna internetistä/ulkomailta tilattuja renkaita ollenkaan.."

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

Originally posted by ka00z View Post
    Ei se asia tosiaankaan ole näin yksinkertainen. Kun käytät autoasi "suomalaisella katsastusasemalla" eli toisinsanoen vaikka K1:llä. Rahat valuvat ulkomaisille sijoittajille, jotka tuonkin firman ovat ostaneet.

Tietenkin jos tuet jotain tiettyä pienyrittäjää voi asia olla eri, mutta aika vaikea on kontrolloida rahanvirtaa juuri vain ja ainoastaan Suomeen. Paskasta palvelusta ja ylihintaisista tuotteista ei kannata maksaa, sellainen toiminta saa minun puolesta kuihtuakin pois. Se on sitä markkinataloutta.

Pitäisi varmaan alkaa tukea suomalaista markkinataloutta ja ostaa vain ja ainoastaan ylivoimaisia SUOMIAUTOJA
    Joo, en käytä tosiaan autoani K1 asemilla, enkä ole tainnut kuuteen vuoteenkaan käyttää

En minä tiedä mitä sitä pitäisi tehdä, se että mitä minä sinä ja pekka tehdään, ei muuta tulevaisuutta.

Jehovalaisetkin käy vähän väliä oven takana sanomassa että bmw saastuttaa liikaa, viimeksi kysyin että onko se maailmanloppu tosiaan minusta kiinni, vai noista isommista maista, ennenkun itse asian tajusivat.

Noh, kaupungeista tulee aavekaupunkeja, ei se minua haittaa, minulla on järvi jossa on kalaa ja vene jolla niitä ongitaan, Pottu kasvaa pellossa ja bensa ei taida minun aikana loppua jota vielä tuohon perämoottoriin tarvin
    E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• Kande
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 155
      • Kokkola

Originally posted by asis View Post
      En ole kyllä täällä päin ikinä nähnyt, että olisivat missään pesseet vanteita kumejen vaihdon yhteydessä.
      Halpa nyrkkipaja, joissa ketjuedustajien mielestä saa vain paskaa palvelua ja jollaista itse käytän pääsääntöisesti menee aina pesukoneen kautta kaikki ennenkuin isketään rengaskoneeseen kiinni. Toki se asentajakin on vasta parikymmentä vuotta noita ruuvaillut että kait se joskus oppii

Ei sillä että itselläni olisi mitään isoja ketjuja vastaan, niitäkin tulee käytettyä kyllä tarvittaessa ja palvelutaso on hyvä.
      Volvo S80 D5
      Golf IV Variant 02

BMW exlist:
      E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315

Comment

• ka00z
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1805
        • Varsinais-Suomi

Originally posted by Mlatvala View Post
        Joo, en käytä tosiaan autoani K1 asemilla, enkä ole tainnut kuuteen vuoteenkaan käyttää

En minä tiedä mitä sitä pitäisi tehdä, se että mitä minä sinä ja pekka tehdään, ei muuta tulevaisuutta.

Jehovalaisetkin käy vähän väliä oven takana sanomassa että bmw saastuttaa liikaa, viimeksi kysyin että onko se maailmanloppu tosiaan minusta kiinni, vai noista isommista maista, ennenkun itse asian tajusivat.

Noh, kaupungeista tulee aavekaupunkeja, ei se minua haittaa, minulla on järvi jossa on kalaa ja vene jolla niitä ongitaan, Pottu kasvaa pellossa ja bensa ei taida minun aikana loppua jota vielä tuohon perämoottoriin tarvin
        Ymmärrän sun pointtisi kyllä, en minä sillä. Tuen itsekin pienyrittäjiä mielummin kun menen isompaan liikkeeseen, useasti saamaan huonoa palvelua.

Mutta välillä tämä suomalaisten tukeminen on vaikeaa tai lähes mahdotonta. Yritetään silti
        W124 voll, markalla pidemmälle

Comment

• Guest's Avatar

Pietarsaaressa ei ollut ainakan nikään onelma laittaa vanteille ulkomailta tilattuja renkaita Euromasterilla. Että en tiedä onko sitten toimipiste kohtaista tämä "syrjintä". Tosin yrittäjä tekee niin kun haluaa...

Mutta Nurmeksen Vianor laskutti kahden rengaan rengastöistä 50e, olisi ollut 40e mutta kun niin vaikeat laitta. Minkäs teet kun ei ole kilpailua???

Comment

• Taskari
            Newbiemmer
            • Jul 2007
            • 11
            • Pohjois-Savo

Juuri toissapäivänä etsiskelin kesärassiin hieman eksoottisemman kokoista rengasta (205/60/13) ja joka liikkeessä myytiin eioota. Yksi liike sanoi kuitenkin käyvänsä toimittajat läpi ja heittävän sarjasta tarjouksen tekstiviestillä jos moisia löytyy.
            Odotellessa kerkesin katsella muita vaihtoehtoja ja Falkenit löytyi kuljetuksineen 250 euroon.
            Tekstiviestitarjouskin napsahti sitten luuriin ja hintalappu mukavat 450e +työt.

Melkoinen ero ja ei kyllä kauaa tarvinnut miettiä, että kummat laittaa tilaukseen. Saa kyllä liike nykiä vaikka sen 150 euroa asennuksesta ja vieläkin jäädään plussalle.

Comment

• Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

Originally posted by Esko View Post
              Onneksi on omat laitteet, niin ei tarvi maksaa noista mitään
              Pitäisi itsekin jossain vaiheessa halliin investoida, kun kokoajan tarvetta ja laitteet ei nyt atmosfäärisissä hinnoissa ole. Jahka nyt saa ensin hallissa kiireellisimmät asiat kuntoon.

Ei sillä, esim. Lietsussa Rengas-Kisällit ottaa jumpasta 20-40€ setti ja aivan sama vaikka mukana olisi itse kumista valetut renkaat, niin kukaan ei kitise mitään. Muodostunut vakkari-paikaksi vuosien saatossa.
              Jos pitää olla ultimate-varovainen ja tarvitaan tykkiä, niin viimeksi kävin STS-Rengaspalvelussa Sammonkadulla ja homma toimi sielläkin.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

Comment

• MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1638

Niin, vähän niin kuin muussakin yritystoiminnassa on vain sopeuduttava globaalin kauppaa. Se koskee rengasmyyntiä ja mitä tahansa. Esimerkiksi tietyt rengasvalmistajat myyvät renkaita eri hintaa eri markkina-alueille. Suomessa maahantuojat maksavat kovemman hinnan kuin saksalaiset kollegat. Jos halutaan subventoida myyntiä Saksan markkinoilla, niin pienempi markkina-alue maksaa (esim. Suomi).

Vaikea enää ymmärtää, että joku perustaa Suomeen paikallisen rengaskaupan ja olettaa siitä tulevan ison busineksen, ainakaan perinteisellä mallilla.

Toisaalta esim. Laakkosen työhinta taitaa olla 110 euroa/h, joten joku business ainakin kannattaa hyvin.

Comment

• Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11685
                  • Kouvola

Originally posted by Rockford View Post
                  Pitäisi itsekin jossain vaiheessa halliin investoida, kun kokoajan tarvetta ja laitteet ei nyt atmosfäärisissä hinnoissa ole. Jahka nyt saa ensin hallissa kiireellisimmät asiat kuntoon.

Ei sillä, esim. Lietsussa Rengas-Kisällit ottaa jumpasta 20-40€ setti ja aivan sama vaikka mukana olisi itse kumista valetut renkaat, niin kukaan ei kitise mitään. Muodostunut vakkari-paikaksi vuosien saatossa.
                  Jos pitää olla ultimate-varovainen ja tarvitaan tykkiä, niin viimeksi kävin STS-Rengaspalvelussa Sammonkadulla ja homma toimi sielläkin.
                  Mieluusti sitä maksaa vaikka jonkun 20€ siitä, että ei tarvi itse alkaa jumppaamaan renkaiden kanssa, mut 100€ tuntuu aika tautisen suolaiselta hinnalta. Äkkiä niitä koneidenkin hankintakuluja saa kuitattua tekemällä muillekkin rengastyöt. Tosin tiedä sitten miten noi hinnat alkaen laitteiden kestävyys on, kun enempi alkaa käyttämään.

Comment

• Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

Originally posted by Esko View Post
                    Mieluusti sitä maksaa vaikka jonkun 20€ siitä, että ei tarvi itse alkaa jumppaamaan renkaiden kanssa, mut 100€ tuntuu aika tautisen suolaiselta hinnalta. Äkkiä niitä koneidenkin hankintakuluja saa kuitattua tekemällä muillekkin rengastyöt. Tosin tiedä sitten miten noi hinnat alkaen laitteiden kestävyys on, kun enempi alkaa käyttämään.
                    Juu, ei mitään Bilteman vehkeitä, mutta esim. IKH:lla ollut silloin tällöin jotain tarjouksia, jos en väärin muista. ~1500€ luokkaa / per masiina. Vaikka toki tosiaan parikymppiä maksankin mielelläni, niin omilla vehkeillä taas hommasta tulee muuten helpompaa, kun voi kävellä muutaman metrin ja vaihtaa renkaat vaikka 02:00 Mutta katsotaan sitä sitten, kun on ajankohtaista.

Ja renkaiden vaihtoja kyllä riittää niin kauan, kuin ihmisillä on autoja
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

Comment

• Hanza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1931
                      • Juvan Shell. Requiescat in pace

Originally posted by Ramzez View Post
                      Huonoa työnjälkeä voi siis yhtä hyvin saada isossakin firmassa. Lisäksi kannattaa noteerata sellainen seikka, että sesonkiaikoina firmoissa voi olla paljon väliaikaisia harjoittelijoita töissä ja työn paljoudesta johtuen, firmassa on myös kiire, mikä lisää virheiden riskiä.
                      Tänään viimeks kävin vianorilla kuormavaunuun vaihdattamassa kesäpyörät, niin kattelin siellä hallissa miten harjottelijapoika hakkas painoja uusiin alupyöriin. Ei sattunu ekalla yrittämällä kohdalleen, eikä vielä toisellakaan kertaa. Lakkapinta tykkää.

Itse kerran vienyt camskillistä tilatut renkaat vaihdettavaks alle. Kauhea utelu mistä renkaat on tulleet ja paljon maksoi. Kysyin ensin mitä vastaavat ois maksaneet paikanpäällä ja sen jälkeen totesin saaneeni sarjan 250€ halvemmalla. Kysyin sitten mistä moinen hintaero mahtaa johtua.
                      Vastauksena sain, että euroopan nettikaupoissa myytävät renkaat ovat erilaisia kuin suomeen tulevat. Siitä suuri hintaero, koska briteissä myytävä pilot sportti on erilainen ja eri kumilaadusta tehty kuin suomessa myytävä. Oli melko hankala pysytellä vakavalla naamalla ja kuunnella selitystä.
                      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

t: luft waffel

"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

Comment

• WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

Originally posted by Hanza View Post
                        Tänään viimeks kävin vianorilla kuormavaunuun vaihdattamassa kesäpyörät, niin kattelin siellä hallissa miten harjottelijapoika hakkas painoja uusiin alupyöriin. Ei sattunu ekalla yrittämällä kohdalleen, eikä vielä toisellakaan kertaa. Lakkapinta tykkää.
                        Jaa-a liimapainot lienevät tuntematon käsite. Itselläni häiritsi ACS:ssa käydessä myös näyttelyautoissa niiden tasoon nähden surkea tasapainoitus, painot olivat useimmissa "hienosti" pötkönä näkyvillä ilman että niitä on yritettykään piilottaa puolien taakse.

Originally posted by asis View Post
                        En ole kyllä täällä päin ikinä nähnyt, että olisivat missään pesseet vanteita kumejen vaihdon yhteydessä.
                        Jaa-a mitenkähän meinaavat saada likaiset vanteet tasapainoon. Tai no ovathan ne siinä niin kauan kunnes lika irtoaa...

Rengasala lienee autoiluun liittyvistä toiminnoista sellainen jossa tehdään kaikkein eniten jos ei sutta niin ainakin sekundaa...

Comment

• smpovers
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2372
                          • Tammela

Omasta mielestäni sillä ei ole mitään väljä jos takapuolella on lyöntipaino käytetyssä vanteissa. Uusiin en kyllä löisi. Itse en oikeastaan ikinä lyö etupuolelle lyöntipainoa vaan yritän painottaa puolien taakse. Tosin jokaiseen Alessioon ei semmosta jaksa tehdä varsinkaan sesonkiaikana. Siitä vanteesta melkeimpä näkee sen haluaako auton omistaja siihen minkälaisen painotuksen. Jos on hyvin hoidettu vanne niin syytä tasapainottaakkin piiloon, mutta jos on joku repaleinen Alessio täynnä jarrupölyä ja ripulia, niin tuskin se omistajakaan paljon välittää jos painot näkyvät puolien välistä...
                          Last edited by smpovers; 13-04-2012, 20:48.
                          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                          BMW 330d touring e46 -05
                          Ford Cortina Mk2 1600 -70
                          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

Comment

• Hasardi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1860
                            • Der Hauptstad

Originally posted by Hanza View Post
                            Kysyin sitten mistä moinen hintaero mahtaa johtua.

Vastauksena sain, että euroopan nettikaupoissa myytävät renkaat ovat erilaisia kuin suomeen tulevat. Siitä suuri hintaero, koska briteissä myytävä pilot sportti on erilainen ja eri kumilaadusta tehty kuin suomessa myytävä. Oli melko hankala pysytellä vakavalla naamalla ja kuunnella selitystä.
                            Tosi tavallinen suomalainen vastaus.
                            Stadtluft macht frei.

Comment

• petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

Originally posted by WSE1 View Post
                              Jaa-a liimapainot lienevät tuntematon käsite. Itselläni häiritsi ACS:ssa käydessä myös näyttelyautoissa niiden tasoon nähden surkea tasapainoitus, painot olivat useimmissa "hienosti" pötkönä näkyvillä ilman että niitä on yritettykään piilottaa puolien taakse.
                              ...
                              Tavan korjaamolla ei välttämättä ole hitekki tasapainotuslaitetta jolla painot sijoitetaan puolien kohdalle. Asiakaskunnasta häviävän pieni osuus edes pitää tuollaista tärkeänä. Kumikorjaamolla taas.. en tiedä. Voisin kuvitella että laitteet on eri luokkaa ja ehkä tietotaitoakin, kun tuo on niille se ydintoiminta.

Originally posted by Ramzez View Post
                              Asentajat töppäsivät siinä määrin, että eivät edes pesseet vanteita, vaan laittoivat sinällään rengaskoneeseen ..
                              Ei sisälly normaaliin vannetyöhön. Pyytämällä kaikenlaiset jutut onnistuu. Enpä ole tuollaisestakaan kuullut koskaan reklamoidun.
                              Last edited by petrolhead; 13-04-2012, 21:22.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

Mulla ainakin on vanteet puhtaat ihan ite pestynä
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎