Originally posted by |foder|
View Post
Mitä mieltä olet sähköautoista?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
-
-
Originally posted by Laku View Post
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostOtsikko on siis aikamoista clickbaittia ja ristiriidassa artikkelin sisällön kanssa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostSähköauto ohittaa normi dieselin viimeistään 70tkm ajon jälkeen ja otsikon mukaan "sähköauto voi saastuttaa perinteistä autoa enemmän". Voi toki jos menee lunastukseen ennen 70 tkm rajapyykkiä. Tämäkin lukema oli laskettu EU:n keskimääräisillä päästöillä, joten Suomessa raja tulee paljon aikaisemmin vastaan. Otsikko on siis aikamoista clickbaittia ja ristiriidassa artikkelin sisällön kanssa.
Vähän sama kun se about viikon takainen kirjoitus jossa sähköauton lataamiseen johdateltiin salamanisku/hattiwatti -vertausta. Siinä pidettiin keskivertoista kansalaista lähinnä melkoisen tyhmänä yksilönä. Vaikka tarkoitus oli varmaankin olla hauska.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View Postsähköauton lataamiseen johdateltiin salamanisku/hattiwatti -vertausta.
Äkkisiltään ajatus istumisesta akkupaketin päällä kun sitä ladataan vähän reippaammalla teholla tuntuu yhtä normaalilta kuin röökin vetäminen bensaa tankatessa: https://www.autoexpress.co.uk/car-ne...up-with-petrol
Eihän tuo 100km rangea kolmessa minuutissa pahalta kuulosta mutta ei se nyt ihan vielä ole 1:1 bensiini- tai dieselauton tankkauksen keston kanssa vaikka otsiikko niin väittääkin.
Laurikon ajatuksia lukisi mielellään enemmänkin ja soisi myös päättäjien ymmärtävän mitä hän yrittää sanoa.
Comment
-
-
-
Originally posted by HC91 View PostMennyt iteltä täysin ohi, löytyiskö linkkiä?
Äkkisiltään ajatus istumisesta akkupaketin päällä kun sitä ladataan vähän reippaammalla teholla tuntuu yhtä normaalilta kuin röökin vetäminen bensaa tankatessa: https://www.autoexpress.co.uk/car-ne...up-with-petrol
Eihän tuo 100km rangea kolmessa minuutissa pahalta kuulosta mutta ei se nyt ihan vielä ole 1:1 bensiini- tai dieselauton tankkauksen keston kanssa vaikka otsiikko niin väittääkin.
Laurikon ajatuksia lukisi mielellään enemmänkin ja soisi myös päättäjien ymmärtävän mitä hän yrittää sanoa.
Tuossa. Sinänsä ihan asiallista pohdintaa siitä, miten epärealistista on saavuttaa tiettyjä tavoitteita autokantaan liittyen ja siitä, miten pelkästään sähköauto ei vielä ole ainoa ratkaisu kaikkeen vaan välistä löytyy tarpeen mukaan jokaiselle jotain.
Ja sitten on tuo "hauska" heitto.
Nuo suuritehoiset pikalatausasemat on mielenkiintoinen juttu sinänsä. Toki isoille akustoille voi syöttää isoja tehoja mutta mietin että miksi edelleen halutaan tehdä siitä auton käytöstä samanlaista kuin polttomoottoriauton käytöstä?
Tarkoitan siis sitä, että ajetaan viikko ja sen jälkeen mennään tankkaamista/lataamista varten erityisesti rakennetulle paikalle jossa auto tankataan/ladataan...
Ymmärrän toki että jossain kerrostaloyhtiöissä tai vastaavissa kotilataaminen ei ole vielä vaihtoehto, se on tarina erikseen ja niihinkin useimpiin löytyy jo ratkaisuja nykyään.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View Posthttps://www.is.fi/taloussanomat/art-...P79WywQacvo70s
Tuossa. Sinänsä ihan asiallista pohdintaa siitä, miten epärealistista on saavuttaa tiettyjä tavoitteita autokantaan liittyen ja siitä, miten pelkästään sähköauto ei vielä ole ainoa ratkaisu kaikkeen vaan välistä löytyy tarpeen mukaan jokaiselle jotain.
Ja sitten on tuo "hauska" heitto.
Nuo suuritehoiset pikalatausasemat on mielenkiintoinen juttu sinänsä. Toki isoille akustoille voi syöttää isoja tehoja mutta mietin että miksi edelleen halutaan tehdä siitä auton käytöstä samanlaista kuin polttomoottoriauton käytöstä?
Tarkoitan siis sitä, että ajetaan viikko ja sen jälkeen mennään tankkaamista/lataamista varten erityisesti rakennetulle paikalle jossa auto tankataan/ladataan...
Ymmärrän toki että jossain kerrostaloyhtiöissä tai vastaavissa kotilataaminen ei ole vielä vaihtoehto, se on tarina erikseen ja niihinkin useimpiin löytyy jo ratkaisuja nykyään.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Originally posted by L.H View PostSuhtautuminen sähköautoihin olisi varmaan positiivisempaa, jos niistä puhuttaisiin vaihtoehtona, eikä pakkona. Kyllä niitä sitten ostetaan, jos niistä tulee polttista parempi vaihtoehto.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostTuon allekirjoitan täysin. Tällä hetkellä asia tuntuu nimenomaan vastakkainasettelulta jossa molemmilla puolilla olisi peiliinkatsomisen ja asennetarkistuksen paikka.
Monella on todella harhaisia kuvitelmia, että sähköllä ajaminen olisi jollakin tapaa myös jatkossa halpaa. Nyt jo esim. verottaja linjasi sähköauton lataamisen verotusarvon ensi vuodelle. Noidenkin lataajien määrä on niin häviävän pieni, että ei luulisi ketään kiinnostavan mutta niin vain verottaja jaksoi tuonkin pienen ryhmän verolle panna.
Siitä se lähtee laajenemaan kuin kulovalkea, koska verojen kierto oli sitten laillista tai ei on suomessa tuomittavampaa kuin törkeät rikokset.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostMonella on todella harhaisia kuvitelmia, että sähköllä ajaminen olisi jollakin tapaa myös jatkossa halpaa. Nyt jo esim. verottaja linjasi sähköauton lataamisen verotusarvon ensi vuodelle. Noidenkin lataajien määrä on niin häviävän pieni, että ei luulisi ketään kiinnostavan mutta niin vain verottaja jaksoi tuonkin pienen ryhmän verolle panna.
Edit: Täytyy muistaa edelleen että kullekin yksilölle se oma mielipide on aina faktisesti totta. Se, mikä sinun mielestä on harhaista kuvitelmaa on jollekin toiselle itsestäänselvyys. Ihan vaan kun kirjoitit osan kommentoinnista olevan muita halveksuvaa, tietämätöntä, ymmärtämätöntä jne.
Ei ole helppoa kirjoittaa asiasta objektiivisestiLast edited by GameOver; 20-12-2018, 07:04.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Useinhan se tuolla mainitussa ryhmässä (ja monessa muussakin) ryöpsähtää pahasti kierroksille sen takia, että "pohjafaktat" on pielessä ja sen pohjalta lähdetään kertomaan miten asioiden pitäisi olla. Ihan vaan esimerkkinä, liikuttavan paljon tuntuu ympäristöasiat kiinnostavan sellaisia henkilöitä, jotka ennen sähköautojen ilmestymistä ei ole niille korvaansa lotkauttaneet. Yhtäkkiä ollaan kuitenkin huolissaan kobalttikaivosten ympäristövaikutuksista ja akkujen valmistuksen CO2-päästöistä. Toinen mikä näillä foorumeilla jaksaa jatkuvasti kummastuttaa on se, että jos et aio sähköautoa hankkia, syystä tai toisesta, miksi se täytyy tulla toistuvasti kertomaan muille?
Sinänsä ymmärrän, että "fanaatikoilla" voi mennä kuppi nurin näiden kanssa jatkuvati painiessa, mutta tokihan se olisi hyvä pitää keskustelu asiallisena siitä huolimatta. Seuraan tuota Sähköautot Nyt! Facebook-ryhmää itsekin varsin aktiivisesti, mutta ei siellä mielestäni nyt ihan mahdottomasti ole ollut näitä puheena olevia ongelmia.
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostKomppaan tätä! Jos haluaa vauvafoorumille
Monella on todella harhaisia kuvitelmia, että sähköllä ajaminen olisi jollakin tapaa myös jatkossa halpaa. Nyt jo esim. verottaja linjasi sähköauton lataamisen verotusarvon ensi vuodelle. Noidenkin lataajien määrä on niin häviävän pieni, että ei luulisi ketään kiinnostavan mutta niin vain verottaja jaksoi tuonkin pienen ryhmän verolle panna.
Mitä ajamisen kustannuksiin tulee, varmasti saadaan sähkäreihinkin lisäkustannusta tavalla tai toisella. Toistaiseksi se on kuitenkin halpaa, joten kannattaa ottaa ilo irti vielä kun voi. Ja toisaalta ainakaan nykyisessä poliittisessa ilmapiirissä en usko, että fossiiliautoilla ajaminen on sekään halpenemassa, rohkenisin jopa väittää, että suhteellinen hintaero tulee säilymään nykyisissä mitoissa sähköautojen eduksi.
Comment
-
Comment