Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä olet sähköautoista?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    Originally posted by petrolhead View Post
    Johan bemaritkin on vuosikaudet nostanu latausjännitettä moottorijarrutuksen aikana.
    Tätä en tiennytkään. Mistä lähtien tälläinen ominaisuus löytyy? Ja miten paljon sitä jännitettä voi/kannattaa nostaa?

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by -Markus- View Post
      Tätä en tiennytkään. Mistä lähtien tälläinen ominaisuus löytyy? Ja miten paljon sitä jännitettä voi/kannattaa nostaa?
      Etkö ole kuullut termiä Efficient Dynamics?
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • jokes911
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 875
        • Espoo

        Originally posted by T3 View Post
        Mä olen joskus miettiny (en vakavissani, mutta periaatteellisesti) sellaista yhdistelmää, että ostais sähköauton perään peräkärryn (pieni Muuli). Laittais kärrylle dieselkäyttöisen aggrekaatin, joka syöttäis sähköä auton akustolle, mutta käyttäis sitä aggrekaattia polttoöljyllä. Katsottaisiinko polttoöljyn käyttö tuossa tapauksessa veronkierroksi:think Enhän minä silloin ajaisi polttoöljyllä, koska auton sähkömoottorihan saisi "polttoaineensa" akustosta
        Ja juuri tämän takia Berner haluaa alkaa verottamaan tien käyttöä. Sitä kun on pirun vaikeaa kiertää käytännössä ja valtion ei tarvitse kikkailla veromalleilla.
        2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
        2022 X3 Charged Edition Msport
        1999 Honda CBR 900 SC33
        2009 Husqvarna SMR 510
        2017 KTM EXCF 350

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          Originally posted by -Markus- View Post
          Tätä en tiennytkään. Mistä lähtien tälläinen ominaisuus löytyy? Ja miten paljon sitä jännitettä voi/kannattaa nostaa?
          Originally posted by peto2 View Post
          Etkö ole kuullut termiä Efficient Dynamics?
          Nyt on googletettu, mut en varsinaisesti saanut vastausta kysymykseeni.

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3026
            • Sjundeå

            Originally posted by petrolhead View Post
            "VTT mittasi autojen sähköenergian hallintaa, jotta työn tilaaja Defa saisi tietoa akkujen ylläpitolatureiden markkinoimiseksi."
            Hyvin yllättävää että tutkimuksessa tulee näyttöä joka tukee tilaajan markkinointi-intressejä.
            Näinpä. Sen vuoksi provovaroituksen kirjoitinkin. Tuo ei kuitenkaan mielestäni ollut varsinaisesti harhaanjohtavaa. Ei noissa sinun poimimassa esimerkeissäkään mun mielestäni väärää tietoa ollut annettu vaan kerrottu mitä on saatu mitattua. Se on tietysti eri asia miten se asia halutaan kertoa. Toisekseen mittaukset sentään suoritti kolmas osapuoli. Vaikkakin Defan pyynnöstä. On se siltikin eri asia kuin jos Defa olisi ne itse tehneet.

            Öljyala taasen on kyllä kunnostautunut omassa ämpyilyssään vetämään milloin mitäkin hihatemppuja ja "taulukoita" esiin. Ja niin saadaan iltapäivälehdet tarttumaan taas syötiin.

            Viestintää kaikki tyynni.
            -22 Lexus ES300h
            -08 Subaru Impreza

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • JH.
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 781
              • PKS

              Originally posted by -Markus- View Post
              Tätä en tiennytkään. Mistä lähtien tälläinen ominaisuus löytyy? Ja miten paljon sitä jännitettä voi/kannattaa nostaa?
              Mulla ei oo varsinaisesti faktaa lyödä tiskiin, mutta ainakin tuota markkinoidaan siten, että laturi poiskytketään kiihdytyksissä. Heti kun nostaa kaasua tai jarruttaa niin laturia kuormitetaan. Ei siis välttämättä mitenkään erityisesti nosteta normaalitilasta.

              Käsittääkseni tuo tuli samassa yhteydessä kun Efficient Dynamicsia alettiin markkinoida eli esim. E90 tapauksessa siinä 2008 paikkeilla.
              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

              Käyttis i4 eDrive40
              Kesällä E36 M3
              Radalla E36 325i track day tool

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Yhtä kaikki. Ehjä auto pärjää ilman ylimäärästä laturia. Jos taas auton laturi tai akku on paska, tai autolla on liian suuri "lepovirta" niin se härveli kyllä kyykkää kauppareissulle, vaikka olis ollu laturissa tolpassa ollessaan.
                Se varauksen määrä mitä tavallinen laturi työntää parissa tunnissa jääkylmään akkuun on aika pieni lopunviimein. Tehokkaallakin laturilla se kestää aika pitkään saada täyteen. Jos autosaa on polttoainekäyttönen lämmitin niin joo, laturi voi olla tarpeen. Mutta jos tolpalle on pääsy niin mihin sitä lisälämmitintä edes tarvii?
                En tiedä elektroniikasta tarpeeksi että osaisin sanoa mitä toi ulkopuolinen varaaminen tekee kun autossa on latauksenohjaus/akkuvalvonta/virranhallinta koitettu tehdä fiksusti jo tehtaalla. Sit jos miinuskaapelissa on akkuvahti ja laturi kytketään miinusnapaan eikä maihin niin latausvirta menee sen vahdin ohi.
                Jännää että tollanen myynninboostaus-tutkimus uutisoidaan juuri kun potentiaalinen sesonki noille helvetin latureille on edessä. Varmasti tieteen, ei bisneksen nimissä.
                Last edited by petrolhead; 23-12-2017, 18:13.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  No tuossa on logikkaa, että laturi kytketään jossain vaiheessa pois päältä, jos tietyt parametrit täyttyy.

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    ...ja start/stop-järjestelmissä olevissa autoisaa moottoria ei sammuteta jos akkujännite tai virrankulutus ei oo tietyissä raameissa. Ja auto käynnistää itsensä tarvittaessa jo ennen liikkeellelähtöä. Johan nyt herranjumala webastoissa on ollu alijännitepoiskytkentä esihistoriasta asti. Autoissa ON virranhallinta mietitty, pikkasen paremmin kuin myyntimiehet nyt haluais antaa ymmärtää.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • j-a
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1522
                      • PohojosPohojammaa

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      ...ja start/stop-järjestelmissä olevissa autoisaa moottoria ei sammuteta jos akkujännite tai virrankulutus ei oo tietyissä raameissa. Ja auto käynnistää itsensä tarvittaessa jo ennen liikkeellelähtöä. Johan nyt herranjumala webastoissa on ollu alijännitepoiskytkentä esihistoriasta asti. Autoissa ON virranhallinta mietitty, pikkasen paremmin kuin myyntimiehet nyt haluais antaa ymmärtää.
                      Jaa, no itsellä otanta on ohut mutta vuonna 2010 sain samaisen vuosimallin X1:ssä eberillä -25C:ssä akun sen verran kuivaksi ettei lähteny käyntiin ennen akkulaturin apua.
                      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                      Ylimääräisenä tarjolla:

                      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                      Comment

                      • Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

                        Mihin jännitetasoon efficient dynamics nostaa jännitteen jarrutuksen aikana?

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?



                          Research firm KPMG has released its annual automotive executive survey and it’s even more depressing than we could have imagined.

                          According to the survey, a majority of auto executives still think that battery electric cars will fail.

                          Johtajien mielipide kertoo että muutos hämmentää.

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

                            Originally posted by nullzwei View Post
                            https://electrek.co/2018/01/08/auto-...s-fail-survey/

                            Research firm KPMG has released its annual automotive executive survey and it’s even more depressing than we could have imagined.

                            According to the survey, a majority of auto executives still think that battery electric cars will fail.

                            Johtajien mielipide kertoo että muutos hämmentää.
                            Ohhoh... No juu. Kirjoittajan oma mielipide vastaa ehkä minun omaani kohtuullisen hyvin.

                            I can’t wrap my head around that. It simply doesn’t make sense for passenger cars. Electric cars are much cheaper to operate, batteries are recyclable, and contrary to what a lot of people are claiming, the infrastructure problem is actually easier to solve for battery-electric vehicles than for fuel cell hydrogen vehicles.

                            The only reason I see automakers still clinging to fuel cell hydrogen is that it maintains a similar highly profitable fuel supply chain as petrol and that the people making money in that industry are pushing for it.
                            -22 Lexus ES300h
                            -08 Subaru Impreza

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              Originally posted by GameOver View Post
                              Ohhoh... No juu. Kirjoittajan oma mielipide vastaa ehkä minun omaani kohtuullisen hyvin.

                              I can’t wrap my head around that. It simply doesn’t make sense for passenger cars. Electric cars are much cheaper to operate, batteries are recyclable, and contrary to what a lot of people are claiming, the infrastructure problem is actually easier to solve for battery-electric vehicles than for fuel cell hydrogen vehicles.

                              The only reason I see automakers still clinging to fuel cell hydrogen is that it maintains a similar highly profitable fuel supply chain as petrol and that the people making money in that industry are pushing for it.
                              Noin siinä yleensä käy kun jää poteroon makaamaan.

                              Sama asia eri yhteyksissä on toistunut kautta historian: englantilaiset polttivat automaattiset kutomakoneet, saksalaisen kehittämä moottorikäyttöinen vene upotettiin jokeen, purjelaivat ovat ikuisia, hevoset ovat parempia kuin autot, maaseutua ei voi tuoda... yksilötasolla esimerkki: 286 megahertsinen tietokone on niin ylivoimainen ettei nullzwein enää koskaan tarvitse sitä päivittää (taisi olla vuonna 1985) jne jne.

                              Comment

                              • Vilikki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 6309
                                • Raahe

                                Mitä mieltä olet sähkövioista?
                                BMW e36 316i Turbo Compact

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎