Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä mieltä olet sähköautoista?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by -Markus- View PostTätä en tiennytkään. Mistä lähtien tälläinen ominaisuus löytyy? Ja miten paljon sitä jännitettä voi/kannattaa nostaa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostMä olen joskus miettiny (en vakavissani, mutta periaatteellisesti) sellaista yhdistelmää, että ostais sähköauton perään peräkärryn (pieni Muuli). Laittais kärrylle dieselkäyttöisen aggrekaatin, joka syöttäis sähköä auton akustolle, mutta käyttäis sitä aggrekaattia polttoöljyllä. Katsottaisiinko polttoöljyn käyttö tuossa tapauksessa veronkierroksi:think Enhän minä silloin ajaisi polttoöljyllä, koska auton sähkömoottorihan saisi "polttoaineensa" akustosta2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostTätä en tiennytkään. Mistä lähtien tälläinen ominaisuus löytyy? Ja miten paljon sitä jännitettä voi/kannattaa nostaa?Originally posted by peto2 View PostEtkö ole kuullut termiä Efficient Dynamics?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post"VTT mittasi autojen sähköenergian hallintaa, jotta työn tilaaja Defa saisi tietoa akkujen ylläpitolatureiden markkinoimiseksi."
Hyvin yllättävää että tutkimuksessa tulee näyttöä joka tukee tilaajan markkinointi-intressejä.
Öljyala taasen on kyllä kunnostautunut omassa ämpyilyssään vetämään milloin mitäkin hihatemppuja ja "taulukoita" esiin. Ja niin saadaan iltapäivälehdet tarttumaan taas syötiin.
Viestintää kaikki tyynni.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostTätä en tiennytkään. Mistä lähtien tälläinen ominaisuus löytyy? Ja miten paljon sitä jännitettä voi/kannattaa nostaa?
Käsittääkseni tuo tuli samassa yhteydessä kun Efficient Dynamicsia alettiin markkinoida eli esim. E90 tapauksessa siinä 2008 paikkeilla.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Yhtä kaikki. Ehjä auto pärjää ilman ylimäärästä laturia. Jos taas auton laturi tai akku on paska, tai autolla on liian suuri "lepovirta" niin se härveli kyllä kyykkää kauppareissulle, vaikka olis ollu laturissa tolpassa ollessaan.
Se varauksen määrä mitä tavallinen laturi työntää parissa tunnissa jääkylmään akkuun on aika pieni lopunviimein. Tehokkaallakin laturilla se kestää aika pitkään saada täyteen. Jos autosaa on polttoainekäyttönen lämmitin niin joo, laturi voi olla tarpeen. Mutta jos tolpalle on pääsy niin mihin sitä lisälämmitintä edes tarvii?
En tiedä elektroniikasta tarpeeksi että osaisin sanoa mitä toi ulkopuolinen varaaminen tekee kun autossa on latauksenohjaus/akkuvalvonta/virranhallinta koitettu tehdä fiksusti jo tehtaalla. Sit jos miinuskaapelissa on akkuvahti ja laturi kytketään miinusnapaan eikä maihin niin latausvirta menee sen vahdin ohi.
Jännää että tollanen myynninboostaus-tutkimus uutisoidaan juuri kun potentiaalinen sesonki noille helvetin latureille on edessä. Varmasti tieteen, ei bisneksen nimissä.Last edited by petrolhead; 23-12-2017, 18:13.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
...ja start/stop-järjestelmissä olevissa autoisaa moottoria ei sammuteta jos akkujännite tai virrankulutus ei oo tietyissä raameissa. Ja auto käynnistää itsensä tarvittaessa jo ennen liikkeellelähtöä. Johan nyt herranjumala webastoissa on ollu alijännitepoiskytkentä esihistoriasta asti. Autoissa ON virranhallinta mietitty, pikkasen paremmin kuin myyntimiehet nyt haluais antaa ymmärtää.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post...ja start/stop-järjestelmissä olevissa autoisaa moottoria ei sammuteta jos akkujännite tai virrankulutus ei oo tietyissä raameissa. Ja auto käynnistää itsensä tarvittaessa jo ennen liikkeellelähtöä. Johan nyt herranjumala webastoissa on ollu alijännitepoiskytkentä esihistoriasta asti. Autoissa ON virranhallinta mietitty, pikkasen paremmin kuin myyntimiehet nyt haluais antaa ymmärtää.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View Posthttps://electrek.co/2018/01/08/auto-...s-fail-survey/
Research firm KPMG has released its annual automotive executive survey and it’s even more depressing than we could have imagined.
According to the survey, a majority of auto executives still think that battery electric cars will fail.
Johtajien mielipide kertoo että muutos hämmentää.
I can’t wrap my head around that. It simply doesn’t make sense for passenger cars. Electric cars are much cheaper to operate, batteries are recyclable, and contrary to what a lot of people are claiming, the infrastructure problem is actually easier to solve for battery-electric vehicles than for fuel cell hydrogen vehicles.
The only reason I see automakers still clinging to fuel cell hydrogen is that it maintains a similar highly profitable fuel supply chain as petrol and that the people making money in that industry are pushing for it.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostOhhoh... No juu. Kirjoittajan oma mielipide vastaa ehkä minun omaani kohtuullisen hyvin.
I can’t wrap my head around that. It simply doesn’t make sense for passenger cars. Electric cars are much cheaper to operate, batteries are recyclable, and contrary to what a lot of people are claiming, the infrastructure problem is actually easier to solve for battery-electric vehicles than for fuel cell hydrogen vehicles.
The only reason I see automakers still clinging to fuel cell hydrogen is that it maintains a similar highly profitable fuel supply chain as petrol and that the people making money in that industry are pushing for it.
Sama asia eri yhteyksissä on toistunut kautta historian: englantilaiset polttivat automaattiset kutomakoneet, saksalaisen kehittämä moottorikäyttöinen vene upotettiin jokeen, purjelaivat ovat ikuisia, hevoset ovat parempia kuin autot, maaseutua ei voi tuoda... yksilötasolla esimerkki: 286 megahertsinen tietokone on niin ylivoimainen ettei nullzwein enää koskaan tarvitse sitä päivittää (taisi olla vuonna 1985) jne jne.
Comment
-
Comment