Kauhulla odotan minkä verotuksen hallitus keksii sähköautoihin, akuista puhumattakaan ja tietysti vanhat ongelmajäteakut....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä mieltä olet sähköautoista?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Akkutekniikan kehittymistähän nämä vain odottaa, jotta yleistyvät laajemmin. Nykytekniikalla ei yksinkertaisesti saada riittävää toimintamatkaa, ilman että paino nousee älyttömyyksiin. Kaupunkiautoiluun tekniikka toki sopii jo nyt. Suomen valtion verotuspolitiikka vain on ihan älytön. Tulevaisuudessa varmasti syrjäyttää polttomoottorin. Sähkömoottorien jatkuva tasainen vääntö kiinnostaa, seksikkään saundin puuttuminen sen sijaan eiHarraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Sähkössä on tulevaisuus. Itseäni kiinnostaa sähköauton mahdollisuudet virittämisessä. Näistä laitteista kuitenkin saa revittyä järkyttäviä vääntölukemia. Muissa maissa on huomioitu jo sähköauton ostajaa verohelpotuksilla ym. Täällä perähikiässä meidät kannetaan saunan taakse ja ammutaan niskaan, jonka jälkeen nostetaan verotuksella mahdottomaksi moisen omistaminen.
Suomessa autolla ajaminen ei saa olla edullista.Kovvoo hommoo
Comment
-
-
Sähvöllä
Noh, jotenkin V12 kiehtoo enempi kuin 12V.
Jaa niin, no mutta miksi ei tässä keskusteltaisi kaikista vaihtoehdoista, jossa sähköllä mennään edes osaksi. Kyllä hybridi on ihan ainoa sopiva sähköauto normikäyttöön tällä hetkellä. Juurikin sen takia, että Suomessa tarvitaan sekä "kantamaa" että lämpöä.
Hybridi antaa myös mahdollisuuden ajaa makeasaundisella autolla silloin kun se itselle sopii. Vaikka sähkökiihdytysvehkeitä ja krossipyöriä onkin, niin se on se ympäristö ja matkan pituus joka sanelee paljon.
Tokihan huoltoasemalta voisi riittävällä standardoinnilla saada muutamassa minuutissa omaan autoon valmiiksi ladatun ja huolletun akkukasetin ja irrotettu akku jäisi asemalle ladattavaksi ja seuraavaa autoa odottelemaan. Akut taas olisi energiayhtiöiden omistamia, joten ne ei maksaisi autoilijalle kuin kulutetun energian osalta ja ylläpito olisi helppoa.
Suorituskykyhän ei ole ongelma sähköauton kehityksessä vaan ns. luontaisen auton moottorin äänen puuttuminen, jos sitä esim. urheiluautoon kaipaa. (Kuten minä, old fart sound enthusiast)
Nuo tehokkaat sähkövehkeet valitettavasti pöllyttää bensavehkeet suorituskyvyssä mennen tullen, mutta vikana on, että ne kuulostavat isoilta RC-autoilta. Toimintasäde taas edellyttäisi matka-autoon parempia akkuja kuin nykyään voidaan järkevästi ajatellen laittaa kuluttajan sähköautoon kustannusmielessä. Muusta ei kyllä asia enää taida olla kiinni. Lämpöä saa samalla tavoin kuin nykydiiseleihin. Sähköllä tai polttonestelämmityslaitteella.
Tulevaisuus todellakin varmaankin on sähköautojen.Last edited by Italowestern; 21-04-2012, 02:01.sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Onhan semmoisiakin kuin laajennetun toimintasäteen sähköauto, joka siis on jotain samantyyppistä kuin hybridi muttei sama asia.
Akut ladataan ja autolla voi ajaa akkuvoimalla
Lisäksi autossa on polttomoottori, jolla ei kuitenkaan koskaan ajeta, eli sillä tarvittaessa jauhetaan lisää sähköä sähkömoottorille ja lämpöä kabiiniin.
Olli.
Comment
-
-
Mitä enempi porukka ostaa sähköautoja sitä enemmän mun harrasteajoneuvoihin jää V-poweria poltettavaksi.
Originally posted by Rocla View PostOnhan semmoisiakin kuin laajennetun toimintasäteen sähköauto, joka siis on jotain samantyyppistä kuin hybridi muttei sama asia.
Akut ladataan ja autolla voi ajaa akkuvoimalla
Lisäksi autossa on polttomoottori, jolla ei kuitenkaan koskaan ajeta, eli sillä tarvittaessa jauhetaan lisää sähköä sähkömoottorille ja lämpöä kabiiniin.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Tällä hetkellä ymmärtääkseni noihin pidennetyn käyttösäteen autoihin (eli käytännössä sähköauto jossa agregaatti peräluukussa) saa tankata polttoöljyä. Milloinhan tuokin porsaanreikä tukitaan. Mutta tuohan olis kätevä konsepti, 90% ajosta vois ajella pelkällä sähköllä ja sitten erityisemmin valmistautumatta lähteä vaikka via balticalle. Senkun laskee löpöä tankin täyteen.
Comment
-
-
Siinä on si taas tulevaisuudessa "hyvä syy" nostaa sähkönhintaa kulutuksen kasvaessa kun sähköautoja lataillaan tuhansia päivittäin... Voi hieman närästää kun jonku myrskyn jälkeen viikon sähköt poikki , auto tallissa akku kuivana ja lähimpään pitäjään jossa sahköä monta kymmentä kilometriäE34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
Originally posted by marko84 View PostSiinä on si taas tulevaisuudessa "hyvä syy" nostaa sähkönhintaa kulutuksen kasvaessa kun sähköautoja lataillaan tuhansia päivittäin... Voi hieman närästää kun jonku myrskyn jälkeen viikon sähköt poikki , auto tallissa akku kuivana ja lähimpään pitäjään jossa sahköä monta kymmentä kilometriä
Kyllähän noilla maalaisjusseilla oli ongelmia vaikka ei sähköautoja ollutkaan, generaattoreilla taisivat sähköä tuottaa. Samallahan siinä lataa auton akunkin, vissiin...
Comment
-
Comment