Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä olet sähköautoista?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    Originally posted by nullzwei View Post
    (200-240D vaparilla ohitus perustuu vastustajan täydelliseen yllättämiseen.)

    Luin jonkun 330e koeajorapsan missä pidettiin konseptia kuin aloittamista vaille valmiina. Toisaalta, käyttäjän kommentit kuten välitön vaste eikä huolta optimaalisesta moottoriöljyn lämmöstä yms yms ovat mieleenpainuvia ja vakavasti otettavia. Enkä kyllä jaksa uskoa että kuvatun kaltaisella kahden kilometrin saunamatkalla edes tarvittaisiin kaikkia kilowatteja joita bensapuolelta olisi irti ravistettavissa.
    Ai saakeli
    No joo kyllähän 2 kilsan saunamatkan vetää vaikka polkuautolla.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6169
      • Helsinki

      Originally posted by Spetke View Post
      Käsi pystyyn kenellä aikuisten oikeasti kestää hermo hissutella pelkällä sähköllä?
      Eihän auto kiihdy / kulje sillä kun etana mateluvauhtia...
      Mummot menee sujahtamalla ohi vanhalla tonnisella Micralla
      Kyllä tuollaisella sähköllä voisi vetää työmatkat..15km, Helsinki-Tuusula väliä..
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • lao
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 278
        • Tampere

        Itseasiassa nämä plugsrit lähtevät yllättävän hyvin valoista ja yleeensä muut jäävät taakse pelkällä sähköllä ajaessa, jos kyseessä on taajamarajoitukset. Yli 80 km/h jälkeen tilanne on sitten toinen ja muut ovat perseessäsi kiinni rampeila. Sähkömoottorin välitön vaste ja vääntö auttavat yllättävän paljon ja auto pomppaa ikään kuin ensimmäiset metrit. Myös sähköllä ajaessa on aina helppo lähteä ns. lappulattiassa ilman, että tuntuu auton rääkkäämiseltä, verrattuna tavallisella polttiksella kytkinpommilla lähtemiseen.

        Käykää kokeilemassa ja muodostakaa mielipiteenne tämän jälkeen.

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4987
          • 013

          Mä haluaisin oikeasti kokeiluun jonkun sähköauton vaikka kuukaudeksi. Haluaisin tietää miten omassa päässä muuttuu ajatusmaailma ajamisesta. Tuleeko mietittyä ajomatkoja eri tavalla.

          Ei ole pitkä aika kun huvikseni asiaa pohdin pienessä päässä ja ihmettelin omia ajoa ym.

          Normi viikkona tulee niin vähän kilometrejä että about joka kolmas tai neljäs päivä pitäisi ladata autoa vaikka laskisi talvihäviöt ym.

          Täälläpäin (Joensuu) ei hirveästi sähköautoja näy. Lähinnä yrityksillä on nissanin pakuja ja kaupungilla pari leafia. Ongelma tietysti siinäkin että Joensuussa on YKSI latauspiste karttojen mukaan. Sekin hotellin parkkihallissa ja siitä ei mitään inffoa missään. Autotalo Laakkosella on audilla että BMW:llä pisteet, mutta ne ilmeisesti vain omaan käyttöön.

          Meillä taloudessa kaksi autoa niin helposti voisi toisen vaihtaa sähköautoon jos olisi tuota ylimääräistä. Toisella tulee enempi pyörittyä tässä lähistöllä ja toisella pitemmät reissut ja koirien kuskaus. Kylläkin jos sattuisi vahinko ja saisi hommattua sähköauton niin aivan ehdoton olisi tonnin sijoitus seinälaturiin.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3447
            • Janakkala

            Originally posted by Janza182 View Post
            Normi viikkona tulee niin vähän kilometrejä että about joka kolmas tai neljäs päivä pitäisi ladata autoa vaikka laskisi talvihäviöt ym.

            Kylläkin jos sattuisi vahinko ja saisi hommattua sähköauton niin aivan ehdoton olisi tonnin sijoitus seinälaturiin.
            Ihanko vaan sen takia, että saisivat naapurit ihmetellä seinälaturia?
            Eiköhän noi hima olosuhteissa kerkiä latautumaan täyteen perus pistorasiastakin.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Banned
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2014
              • 516
              • Sisä-Savo

              Omiin ajoihin olisi täysin passeli tuollainen sähköauto. 90 % ajosta tapahtuu kumminkin alle 10 km päästä kotoa. Harmi, että nuo hybridien hinnat ovat vielä niin korkeat. Tai onhan niitä halvemmallakin, mutta ne on noita tojotan kammotuksia yms Autotallissakin olisi voimavirta jo valmiina.
              KTM 990 Adventure
              Passat GTE

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Spetke View Post
                Ihanko vaan sen takia, että saisivat naapurit ihmetellä seinälaturia?
                Eiköhän noi hima olosuhteissa kerkiä latautumaan täyteen perus pistorasiastakin.
                Vaatii voimavirtapistokkeen vähintään.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by L.H View Post
                  Ihan yleisesti vaan sitä, että päästöjä tulee sen sähköauton valmistamisesta ja suurella todennäköisyydellä myös sähkön tuottamisesta, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän.

                  Kuten sanoin, niin mä voisin ihan hyvin(ehkä jopa mielellään) ajaa sähkölläkin, eikä ole mitään syytä vihata sähköautoja. Halvemmat käyttö ja ylläpitokulut käyttöautossa olisi aina plussaa, mutta jos tuohon lisätään hankintahinta, niin ainakin omien laskelmien mukaan ensin mainitut hyödyt muuttuvat merkityksettömiksi.

                  En tunne yhtään Nissanin mallistoa, mutta onko joku Pulsar yhtään lähellä Leafia? Ensin mainitussa näköjään lähtöhinnat n.18k€, kalleimmat jotain 27k€. Leafin lähtöhinta 39k€.

                  Jos mallivertaus meni pahasti pieleen, niin varmaan kaikille mallina tuttu Volkswagen Golf näköjään bensana hinnat alkaen n20k€, GTI- ja R-mallit poislukien isoimmalla koneella ja parhailla varusteilla n.32k€. E-Golfin lähtö n.42k€.

                  Aika paljon saa käyttö ja ylläpitokuluissa säästää, jos sähköautolla ajamisesta saa jotenkin taloudellisesti kannattavaa, mutta aina on tosiaan se mainitsemasi teknologiahenkisyys tai joku muu fiilis-pohjainen syy millä auton hankinna saa itselleen perusteltua. Tämä tietysti pätee autoihin ylipäätänsä, mutta itse mietin näitä nyt pelkästään käyttöautoilun kannalta.
                  No saahan siitä kalliimmasta myös vaihdossa paremmin, liki 2v vanhoista 330e:stä pitää vielä maksaa lähes uuden hinta.

                  Comment

                  • GameOver
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3026
                    • Sjundeå

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Vaatii voimavirtapistokkeen vähintään.
                    Silloin kun latausvirta on rajoitettu 8 Ampeerin niin voi ladata ihan seinäpistorasiasta. Hidasta mutta kuitenkin sallittua.
                    -22 Lexus ES300h
                    -08 Subaru Impreza

                    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                    Comment

                    • jani
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 5151
                      • Kuopio

                      Sähköautot tulee yleistymään takuulla nopeammin kuin kukaan ennusti 2010.

                      Väitän että meistä ei kukaan pysty ennustamaan mitä autoilu tulee olemaan 2030.
                      F33 435d Mineral-grau metallic
                      K40 K1200s sondermodell

                      Comment

                      • Janza182
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4987
                        • 013

                        Originally posted by Spetke View Post
                        Ihanko vaan sen takia, että saisivat naapurit ihmetellä seinälaturia?
                        Eiköhän noi hima olosuhteissa kerkiä latautumaan täyteen perus pistorasiastakin.
                        Hankala ois keulia naapurille koska periaatteessa ei ole naapuria
                        Ja toisekseen seinän takana on e28 m5, 2002turbo,e31+pari muuta hyväkuntoista saksalaista niin ei varaa keulia

                        Pointti boksilla oli vaan helppokäyttöisyys, ei niinkään aika. Ei tarvitsisi kiin napata kapula telineestä ja tökätä paikalleen. Pitäis sit sitä pistokemuuntajaa autossa.

                        Vähän sama kun oppinut käyttää luurin langatonta laturia niin tuntuu piuha hankalalta vaikka se ei ole

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          Originally posted by jani View Post
                          Sähköautot tulee yleistymään takuulla nopeammin kuin kukaan ennusti 2010.

                          Väitän että meistä ei kukaan pysty ennustamaan mitä autoilu tulee olemaan 2030.
                          Totta. Ennustaminen on äärimmäisen hankalaa, erityisesti tulevaisuuden.

                          Ei ole kuin viikko pari siitä kun peistasin yhden GM:n entisen dirikan ajatuksia tulevaisuuden autoilusta. Hän visioi että muutos koko automarkkinassa tulee olemaan erittäin merkittävä (autonomiset kuljetusvälineet mm) ja että fyysisesti ajettavia autoja on vain jossain rancheilla tjms., aivan kuten on hevosiakin nykyään. Kommentit olivat luokkaa huono foliohattu.

                          BMW i3:kin alkaa näyttämään todella hyvältä sitten kun robotit alkavat ajamaan ihmisten kuljetukseen optimoituja yhteiskäyttölaatikoita tyyliin pk-seudun metro...

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3447
                            • Janakkala

                            Originally posted by Janza182 View Post
                            Hankala ois keulia naapurille koska periaatteessa ei ole naapuria
                            Ja toisekseen seinän takana on e28 m5, 2002turbo,e31+pari muuta hyväkuntoista saksalaista niin ei varaa keulia

                            Pointti boksilla oli vaan helppokäyttöisyys, ei niinkään aika. Ei tarvitsisi kiin napata kapula telineestä ja tökätä paikalleen. Pitäis sit sitä pistokemuuntajaa autossa.

                            Vähän sama kun oppinut käyttää luurin langatonta laturia niin tuntuu piuha hankalalta vaikka se ei ole
                            Tuossa tapauksessa helpompi olisi langaton latauslevy auton alle. Eiköhän noihin tuleviin sähköautoihin sellaisetkin tule saamaan kun saa mm 530e malliinkin alkuvuodesta eteenpäin.
                            Ja eikö se nyt siis ole sama asia minkänäköisen töpselin seinästä kytkee autoon, sama vaiva se on.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • GameOver
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3026
                              • Sjundeå



                              Kerrankin mielipidekirjoitus ilman sen suurempaa vouhkataanko. Puolin sun toisin.
                              -22 Lexus ES300h
                              -08 Subaru Impreza

                              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7041
                                • Forssa

                                Yleensä sähköautoilu myydään ympäristötekona. Onhan se sitä, ainakin auton eliniän aikana syntymättä jääneiden päästöjen osalta

                                Kuitenkin on muitakin vaihtoehtoja joita ei haluta tukea tai haluta ottaa käyttöön suuremmassa mittakaavassa.
                                Esim biokaasulla ajava auto tuottaa keskimääri 97% vähemmän päästöjä.
                                Vanhoihin jo käytössä oleviin autoihin tällainen muutos saadaan n.2000-3000€ investoinnilla. Onhan tuo iso raha panostaa vanhaan autoon mutta ennen kaikkea ekoteko. Sen sijaan että yritetään myydä mahdollisimman paljon uusia autoja, tulisi sivussa saada muutettua autoja myös ympäristön kannalta parempaan energian lähteeseen.
                                Tämähän ei taasen käy koska valtiolta jäisi paljon verotuloja saamatta uusien autojen myynnistä.
                                Lisäksi kaasuasemia alkaa olemaan jo suhteellisen kattavasti, ainakin eteläsuomessa.

                                Sama uusiutuvien energiamuotojen mahdolliset esitetyt tuet. Tuulivoimalle esitetty eniten tukia. Uusiutuvia energian muotoja on muitakin, joita tulisi ottaa käyttöön.

                                Onko tässä nyt vaan jälleen kerran ilmastonmuutoksen varjolla kerätä mahdollisimman paljon rahaa valtion kassaan, vai yritetäänkö tässä oikeasti vaikuttaa ilmatonlämpenemiseen mitenkään.

                                Edelleen sähköautoilu on hyvästä mutta vaihtoehtoja sillekin on olemassa muitakin, joita ei haluta tuoda kansan tietoisuuteen isommissa määrin.
                                Tavan tallaajalle kun tällä hetkellä myydään vain uutta sähköautoa. Onhan kaasuautojakin myynnissä mutta miksi niitä ei mainosteta yhtä isosti kuin sähköautoja. Kaasuautot vieläpä yleensä liikkeiden pimeimmässä nurkassa ns. ei juurikaan myytävien osastolla.

                                Kunhan pohdin vaan. :think
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎