Eikö tämä ole huupin entinen e60?
Oli huupilla todella pitkään myynnissä ja kun sai myytyä niin melkein heti taas kaupan...
Ei sillä, ainakin ulkoisesti siisti kampe ja vanteet + alustakin laitettu kuntoon omistajan vaihdoksen jälkeen
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Tästä taitaa tulla halvan hinnan syystä varsinainen kiertopalkinto kun ostaajat tajuu miten pitkä korjauslista on...itsekin olin viittä vailla sen hankinnan kanssa..
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
http://www.nettiauto.com/bmw/530/5035204
Eikö tämä ole huupin entinen e60?
Oli huupilla todella pitkään myynnissä ja kun sai myytyä niin melkein heti taas kaupan...
Ei sillä, ainakin ulkoisesti siisti kampe ja vanteet + alustakin laitettu kuntoon omistajan vaihdoksen jälkeen
En todellakaan. Tai jos jostain saa lähes uutta 8t hintaa, niin lupaan hakea käteisellä pois.
Ja todellakin on järkeä laittaa uutta vastaavaan kuntoon, niitä kun ei hirveästi ole ja arvo vaan nousee. Mutta lähtökohtana tuo ei siihen sovellu.
Ja onnea vaan sinulle S38 korjatessa 500€ rahalla. Vaikka se ei nyt ihan älyttömästi b38 moottorista eroakkaan, niin esimerkkihintoja: tulpat 80€, venttiilikopantiivistesarja lähes 100€, öljynvaihto lähes 100€.
Mutta forssassa tehdään koneremontti 500€ budjetilla?
Ja näin...
Kerroppa mitä moottoriremonttia olet tekemässä. Sinä varmaan laitat uudet männät, uuden kampuran ja vieläpä uuden laatikon.
Saa 500e jo paljon tiivisteitä ja muuta nippeliä nappelia s38:iin. Kokeiltu on.
No jos miettii mitä tuollaiselle moottorille kannattaa tehdä. Niin mieleen tulee ensimmäisenä:
-Kampiakselin suoruuden tarkastus/suoristus
-Akselin kaulojen kiillotus
-Veivien mittaus, hoonaus ja suoruuden tarkastus
-Ryhmän hoonaus, tason kevyt pyyhkäisyhionta
-Kannen plaanaus, koeponnistus, venttiilipitotesti
Tähän sitten täydellinen ylä- sekä alapään tiivistesarja, en tiedä hintaa mutta tarvikkeena luulisi saavan 300€ hintaluokkaan. Männänrenkaisiin varmaan ilman S-lisää 150-200€, liuskojen hintaa en tiedä mutta luulisi saavan kaikki esim. Glycolta 100-150€ hintaan. Alkuperäiset voi maksaa "vähän" enemmän.
99% varmuudella avaamaton kansi venttiileineen ei pidä, saattaa hyvin olla pari kieroa venttiiliä. Seetit väljät, ja muutaman syöpyneen venttiilinkin varmaan joutuu vaihtamaan. Ne muuten taitaa olla melkein 100€ kappale S38 moottoriin. Seettejäkään kukaan ei ihan ilmaiseksi tee. Enkä oikeasti halua edes miettiä mitä kannen täydellinen korjaus maksaa.
Jakopää epäilemättä on hyvässä kunnossa, kampiakselin lämpösovitetun rattaan voi saada satasella asennettuna. Ketju, kiristin, laahaimet ja nokkien rattaat voi kanssa maksaa aika paljon.
Öljypumppu arveluttaa myös, hyvillä öljyillä ajettuna voi ollakkin lähes uutta vastaava. Kun taas huonossa lykyssä kaukana siitä.
Samallahan tietysti on suotuisaa ainakin vaihtaa/tehdä:
-Jäähdytinesteet 30-40€
-Öljyt+suodatin 80-100€
-Tulpat 80€, äkkiä vanhassa menee myös jakaja sekä tulpanhatut/piuhat vaihtoon. (en tiedä maksaako b36 malliin noin paljoa tulpat, liekö samat kun b38?)
-Apulaitehihnat
-Ja lukuisia pikkunippeleitä samalla. Ja varmasti unohdin aika monta muuta osaa.
Ja tässä kyseessä ihan peruskorjaus, ei mikään uudelleen rakennus. Eli tuo 500€ budjetti voi "hiukan" karata kun se menee jo tiukille pelkästään koneistamon töihin.
Toki voihan sitä vaihtaa vaikka jokaisen liuskan yksi kerrallaan, aina kun rupeaa kilkattamaan ja todeta vaikka sitten mielessään "tämä on sitä motorsporttia".
No toi on kyllä jo vähän isompi remontti.
Sanotaanko että jos itse hakisin tuon halppis motorsportin niin en kyllä suurempia remontteja alkaisi tekemään jos kone ei pidä pahempaa ylimääräistä mölyä. Jos pitää ylimääräisiä ääniä, jättäisin ostamatta.
Toki, perus huollot mutta suurempi availu sais jäädä tekemättä.
Comment