Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini Cooper S ja muut "hot hatch" tehokkaat pikkukinnerit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veiled
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 1130
    • Helsinki

    #61
    Originally posted by Ishvan View Post
    Ehkä kyllä hieman naurettavaa kieltämättä sanoa "vihaavansa" jotain merkkiä. Itsestäni merkkiuskollisuudessa taas ei ole mitään järkeä. Jää liian hienoja autoja omistamatta ja ajamatta jos yhdellä tai kahdella merkillä ajaa, eikä löydy avarakatseisuutta muihin merkkeihin. Itse vaihdan autoa ja sen mukana merkkiä aina fiiliksen mukaan.
    ja viimeksi sulla oli sitten Volvofiilis. miltä se tuntuu?

    sori ot.

    -V-
    /// X6 35i AlpinWeiss ///

    Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

    www.automatrix.fi

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #62
      Originally posted by ThemeJ View Post
      Hauska vertaus kyllä tuo Trophy. Vähän reipas 300 hevosta ja painoa jotakuinkin 1300kg? Sekventaalivaihteisto, putkirunko jne, nämä siis ainakin tuossa Nürburgringin ennätysajassa, kai sama rakenne normaalistikkin? Toki etuvetoisten ennätys, mutta eipä kukaan täysjärkinen tommosta etuvetoa aikaisemmin ole tuolla radalla edes halunnut ajaa tosissaan. Muut hothatsit taitaa olla nelikkoja kun aletaan tehtaalla virittelemään, rellu eikai vieläkään osaa nelivetoja tehdä niin pakko mennä keula edellä. 2CV 4x4, parasta nelivetoa Rellulta.
      Bemarin zetasta se 1000kg painoa pois ja sekventaali vaihteistoksi niin johan mennään ihmeestikkin kovempaa kuin rellu. Ei kyllä millään tavalla voi verrata normi RS clioon tuota Renault Megane RS Trophy mallia vaikka kuinka haluais, eihän tuo Trophy ole edes mikään katuauto vaan tehtaan virittämä ja rakentama rata-auto eikä millään tavalla tieliikenteeseen tarkoitettu. Sama kun pistäs bemarin gts mallin samaan kastiin normi 300-sarjan kanssa.

      Tästä voi ehkä rivien välistä lukea että vihaan Relluja. Kyllä vihaan relluja nyt ja aina, aamen.
      Aika mielenkiintoinen käsitys nyt taitaa siellä päässä olla hot hatcheista?
      Laitetaan nyt sitten tuon arpomisen jälkeen vielä ne faktat:

      Renault Megane RS Trophy esiteltiin kesällä 2011 rajoitettuna erikoismallina, jota myytiin kymmenessä Euroopan maassa. Trophy -versio oli erikoisversio Megane RS 250 -mallista, johon verrattuna merkittävin tekninen muutos oli huipputehon kasvaminen 15 hevosvoimalla 265 hevosvoimaan. Muilta osin Trophy -version tekniikka oli hyvin pitkälti samaa kuin RS 250 -mallissakin.

      Trophy -malliin oli myös lisätty vakiovarusteiksi joitain RS 250 -mallin lisävarusteita, kuten jäykempi ja matalampi Cup-alusta mekaanisella tasauspyörästön lukolla, Recaro -urheiluistuimet ja Renault Sport Monitor - telemetrinen ajotietokone. Trophy -versio oli saatavilla neljällä eri värillä eli helmiäis-keltainen, metalli-harmaa, metalli-musta ja valkoinen, tosin joissain maissa saatavilla oli vain osa em. väreistä.

      Trophy -versiolle ainutlaatuisia varusteita olivat 19" Trophy -vanteet Bridgestone Potenza RE050 -renkailla, punaiset Trophy -teippaukset etuovissa ja -spoilerissa sekä numeroitu Trophy -kyltti keskikonsolissa.
      Alunperin Renault ilmoitti tekevänsä 500 kpl erän Trophy -malleja, mutta pyörsi myöhemmin puheensa ja ilmeisesti lopullinen Trophy -mallien lukumäärä on 1.200 yksilöä.

      Trophy -version esittelyn jälkeen Renaultin testikuljettaja Laurent Hurgon ajoi 17.7.2011 vakiokuntoisella RS Trophy -mallilla legendaarisen Nürburgringin Nordscheifen etuvetoisten tuotantoautojen kierrosennätyksen ajalla 8:08 min.Taakse jäivät kaikkien etuvetoautojen lisäksi mm. Audi RS6 Avant '08, Mercedes E63 AMG '09, BMW M5 '05, Porsche Boxster S '09, Audi RS3 '10, BMW 1 M Coupe '11 jne

      Moottorin tilavuus
      1.998 cm3
      Sylinterimäärä
      4
      Suurin teho
      265 hv (195 kW)/5.500 r/min
      Maksimivääntö
      360 Nm/3.000-5.000 r/min
      Vaihteisto
      Manuaalinen 6-vaihdetta
      Mitat:

      Pituus
      4.300 mm
      Leveys
      1.848 mm
      Akseliväli
      2.646 mm
      Korkeus
      1.440 mm
      Omapaino
      1.410 kg (ml. 75 kg kuljettaja)
      Suorituskyky:

      Kiihtyvyys 0-100 km/h
      6,0 sek
      Huippunopeus
      254 km/h
      Kulutus (EU-yhdistetty)
      8,2 l/100 km (CO2 190 g/km)
      Last edited by Antti O; 18-08-2012, 10:02.

      Comment

      • ThemeJ
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 997
        • Turku/Raahe

        #63
        Originally posted by kimmon View Post
        Sulla taitaa olla hitusen hakusessa tuo termi "hot-hatch", vilkaises http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_hatch ei taida kovin montaa nelivetoa listalta löytyä... Jotenkin ei mahdu päähän miten joku julistaa "vihaavansa" jotain merkkiä? Toisaalta jos tuo on ainut ongelma niin aika hyvin on asiat elämässä.
        Naurettavaa tai ei, niin vihaan relluja silti. Ei ole nelivetoisia hot hatcheja? Justjust...

        Sekotin tämän Trophyn tuohon vanhempaan renault sport malliin ja oletin että tuo nyrre aika on ajettu sillä. Lukuvirhe siis
        Renault Sport Mégane Trophy
        It is a race version of the street vehicle, which includes a tube frame chassis with glass fibre body keeping just visual resemblance to usual mass-production Mégane. The RS Trophy uses the considerably modified Renault Vel Satis V4Y 3.5-litre V6 engine (which is a rebadged VQ35DE of Nissan VQ engine family) rated 330 PS (243 kW; 325 bhp) at 7000 rpm and 390 N·m (290 lb·ft) at 4500 rpm. The engine together with Sadev 6-speed sequential gearbox is placed longitudinally behind the cockpit.

        Tämä nyrreaika oli siis ihan täysin ulkopuolinen juttu tästä hot hatchista eli ei millään tavalla ollu tarkotus verrata mitään 3-sarjan bemaria tähän. Tuo Z bemari tuli tosiaan sitten tuosta aikaisemmasta videosta. Tosiaan oletin tämän putkirunkohässäkän olevan tuon nyrreajan taustalla niin totesimpa vaan että ei ihan katupirssi ole kyseessä.
        Hot hatchit nelikkoja kun aletaan virittämään? Jos tämä jäi vaivaamaan nii lähinnä tuli mieleen Audit A1-A3, Golffin R mallit jne. nelikkojahan ne taitaa olla... Mutta tämäkin juttu liittyi tuohon megane trophyyn. Pahoittelut jos herneet meni tästä jollain nenään. Trophy, R.S Trophy...Mistä niistä tietää.

        Ettei turhan offiksi mene niin hot hatchiksi oma valinta olis helpostikkin Mini tai jopa Golf gti. Varmasti on miinusta niissäkin mutta eipä kaikkea voi saada. Voittaa rellun sisustan laadukkuudessa mennen tullen ja muutenkin laadukkaamman olosta jälkeä sekä sisällä että ulkona. Golffista orkkis sporttipenkit mäkeen ja Recaron kuitupenkki tilalle niin se on siinä. Eipä silti, radalla en ole mitään näistä ajanut, mutta jos tämmönen kinneri pitäisi omaksi hankkia niin tuskinpa sillä päivittäin missään radalla tulis ajettua.
        Miksei tosin joku Audi A1 tai volkkarin Polokin olis hyvä vaihtoehto, jos vielä pienempään haluaa mennä. Tosin nämä on Suomessa suhteellisen kovissa hinnoissa. Fiatin 500 Abarth mielummin tässä kokoluokassa, kuitenkin noin 10 000e halvempi kuin edellämainitut.
        Last edited by ThemeJ; 18-08-2012, 10:38.
        Bmw E30
        Bmw 2000Touring Scrap
        Ex. Bmw E30 316
        Ex. Bmw E36

        Comment

        • Squamish
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 260
          • HEL

          #64
          Best Motoring - Clio RS, 500 abarth, Cooper S, Civic R (FN2), Colt (Youtube)
          Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

          Comment

          • Freak
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2540
            • .

            #65
            Originally posted by ThemeJ View Post
            ...2CV 4x4, parasta nelivetoa Rellulta...
            :think

            Taitaa jotain muutakin olla hukassa...
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • ThemeJ
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 997
              • Turku/Raahe

              #66
              Originally posted by Freak View Post
              :think

              Taitaa jotain muutakin olla hukassa...
              Kiitos dr. House. Menee merkit niin sekasin että oikein hävettää.
              Last edited by ThemeJ; 19-08-2012, 03:21.
              Bmw E30
              Bmw 2000Touring Scrap
              Ex. Bmw E30 316
              Ex. Bmw E36

              Comment

              • Ishvan
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 254

                #67
                Originally posted by Veiled View Post
                ja viimeksi sulla oli sitten Volvofiilis. miltä se tuntuu?

                sori ot.

                -V-
                Hyvältä. Itse asiassa harvinaisen hyvältä. Sijoitettuun rahamäärään nähden sain eniten vastinetta tällä kertaa tästä. Mielestäni 60ke en olisi saanut yhtä paljon autoa esim. BMW:ltä. Haluan, että autossa on varusteita eli kulimallit ei kiinnosta, kuten ei myöskään käytetyt. Keskimäärin vaihdan autoni uuteen kerran vuodessa, joten pitkiä suhteita en autoihini luo.

                Juuri tuli uutta 328 farkkua katseltua ja se kyllä kiinnostaisi. Hintaa siinäkin taas kyllä mukavasti tulee, kun sopivat varusteet siihen rastittaa. Mutta saas nährä jos sitä taas vaihtamaan innostuisi. Aika näyttää.
                Last edited by Ishvan; 19-08-2012, 01:32.
                -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15225
                  • Ajamisen Iloa

                  #68
                  Kaverilla oli aikoinaan toi mini cooper s John works malli.
                  kiihtyi yhtähyvin nollasta sataan ku mun sillonen 3.2 M3 SMG kun mä lähdin tyhjäkäyntikiekoilta ja kaveri minillä 5000rundin kiekoilla, eli johonki kuuteen puoleen varmaan.

                  Muistan kun tykitettiin nuuksiossa ja muualla sillä ni itellä sai olla M3:ssa kolmonen silmässä ja kaveri kävi lootaa läpi minissä minkä kerkesi että pysyi perässä. Mutta joo, onhan se aikansa hot hatcheista varmaankin parhaita, varsinkin jos kaipaa jotain laatua eikä sporttirellut, fordit yms katiskat kiinnosta. mutta ei sillä kuuhun menty, remmin ulina oli kyllä mielestäni todella ärsyttävä piirre, samoin vetely.

                  itse laittaisin rahani aina takavetoon mutta jos se ei ole mahdollista niin sitten tuollainen gen2 turbo cooper s ennenkuin remmipeli.
                  Last edited by Remotion; 20-08-2012, 09:51.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #69
                    Miniä ja rellua ajaneena, en kyllä näe suurta laadullista eroa sisällä. Ihan samaa pikkuautoluokkaa ne ovat ja ero on lähinnä designissä, ei laadussa. Jos se laatu tulee automaattisesti BMW-konsernin mukana niin sitten minit ovat varmaan laadukkaampia. Ei noita minejä sisustaltaan voi verrata yhteenkään 2000-luvun bemariin tai uudempiin. Ruostetta ta tyyppivikaa taisi riittää varsinkin niissä alkupään malleissa. Eipä siinä, kivoja noi molemmat on kyllä ajaa.
                    Last edited by Juppe; 20-08-2012, 11:28.

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      #70
                      Originally posted by Remotion View Post
                      Kaverilla oli aikoinaan toi mini cooper s John works malli.
                      kiihtyi yhtähyvin nollasta sataan ku mun sillonen 3.2 M3 SMG kun mä lähdin tyhjäkäyntikiekoilta ja kaveri minillä 5000rundin kiekoilla, eli johonki kuuteen puoleen varmaan.

                      Muistan kun tykitettiin nuuksiossa ja muualla sillä ni itellä sai olla M3:ssa kolmonen silmässä ja kaveri kävi lootaa läpi minissä minkä kerkesi että pysyi perässä. Mutta joo, onhan se aikansa hot hatcheista varmaankin parhaita, varsinkin jos kaipaa jotain laatua eikä sporttirellut, fordit yms katiskat kiinnosta. mutta ei sillä kuuhun menty, remmin ulina oli kyllä mielestäni todella ärsyttävä piirre, samoin vetely.

                      itse laittaisin rahani aina takavetoon mutta jos se ei ole mahdollista niin sitten tuollainen gen2 turbo cooper s ennenkuin remmipeli.
                      No eipä tota JCW:tä oikein voi Motorsporttiin verrata. Yli sata heppaa vähemän, 0-100 km/h 6,8 s ja onhan toi tietysti maksanu kolme kertaa vähemmän uutena... Hauskoja autoja kuitenkin molemmat.
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #71
                        Alkoi nyt yllättäen kiinnostamaan tuollainen Mini Cooper S emännän focuksen korvaajaksi Muutama kysymys mitkä askarruttaa:
                        - Ilmeisesti noissa tulee joku "facelift" -05, mitä tuolloin muuttui? Vai muuttuiko jotain vielä uudemmissa malleissa, -06, -07?
                        - Onko kaikissa S malleissa 6-vaihteinen laatikko?
                        - Mitä parannuksia tuossa JCW mallissa on? Lukko ainakin?
                        - Ja ilmeisesti vanha remmikoneella oleva malli on suositeltavampi kuin uudempi pakokaasuahdettu?

                        Tai jos jollain on on suoria linkkejä teknisiin tietoihin missä voi malleja vertailla niin niitäkin saa laittaa toki
                        M550d

                        Comment

                        • Joba
                          BTCF Member
                          • Sep 2007
                          • 556

                          #72
                          Onko kenelläkään kokemuksia Renaultsport Meganeista? Saako esim. Megane R26:sta leimaan täällä. R26R ehkä vähän turhan raju.
                          Sellasta Clio 182 kerran kokeillu enkä pitänyt huonona, lukon puute vähän lisäsi puskemista.

                          Katselin Briteistä noita Meganen mörkömalleja eikä älyttömän kalliita ole

                          Comment

                          • peter
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 316
                            • xy

                            #73
                            Originally posted by jumbo View Post
                            Alkoi nyt yllättäen kiinnostamaan tuollainen Mini Cooper S emännän focuksen korvaajaksi Muutama kysymys mitkä askarruttaa:
                            - Ilmeisesti noissa tulee joku "facelift" -05, mitä tuolloin muuttui? Vai muuttuiko jotain vielä uudemmissa malleissa, -06, -07?
                            - Onko kaikissa S malleissa 6-vaihteinen laatikko?
                            - Mitä parannuksia tuossa JCW mallissa on? Lukko ainakin?
                            - Ja ilmeisesti vanha remmikoneella oleva malli on suositeltavampi kuin uudempi pakokaasuahdettu?

                            Tai jos jollain on on suoria linkkejä teknisiin tietoihin missä voi malleja vertailla niin niitäkin saa laittaa toki

                            Kaikissa 6 vaihdetta. Facelift tuli muistaakseni syyskuussa 04, eli 05-mallit. loppuvuodesta ässiin tuli vielä lukko vakioksi. eroja lähinnä valoissa edessä sekä takana ja tehoa 7 heppaa enemmän.
                            JCW:ssä on sama ahdin mitä vakiossa, mutta pienemmällä hihnapyörällä, eri ohjelma, putkisto ja joku airbox. tehoa taitaa olla joku 204 hp.

                            Oma 05-mallinen oli kyllä paljon kivempi ja mikroautomaisempi ajaa, kun uudempi.

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              #74
                              Originally posted by peter View Post
                              Kaikissa 6 vaihdetta. Facelift tuli muistaakseni syyskuussa 04, eli 05-mallit. loppuvuodesta ässiin tuli vielä lukko vakioksi. eroja lähinnä valoissa edessä sekä takana ja tehoa 7 heppaa enemmän.
                              JCW:ssä on sama ahdin mitä vakiossa, mutta pienemmällä hihnapyörällä, eri ohjelma, putkisto ja joku airbox. tehoa taitaa olla joku 204 hp.

                              Oma 05-mallinen oli kyllä paljon kivempi ja mikroautomaisempi ajaa, kun uudempi.
                              Eli paras vaihtoehto on -05 tai -06 mallinen, eli viimeisimpia R53 malleja mitä on tehty.
                              M550d

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11680
                                • Kouvola

                                #75
                                Lukko ei tietääkseni tullut vakioksi vaan lisävarusteeksi 2005 eteenpäin. Tuon faceliftatun R53:n ku ostaa, niin ei voi paljoa pieleen mennä. Lukko tuli tietääkseni lisävarusteeksi 2005, ei siis vakiona. Lukko olisi kyllä kiva lisä, kun tuntuu nytkin aika helposti lyövän tyhjää, jos yrittää reippaammin lähteä liikkeelle ja luistonesto kyykkää koneen samantien.

                                R56:sta on haukuttu paljon kömpelömmäksi ja painavamman tuntuiseksi eikä ole enää samaa fiilistä mitä näissä remmiahdetuissa.

                                Tossa on aika runsaasti päivitysvinkkejä Cooper S:ään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎