Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Balle View Post
    Nankangeilla ei samaa efektiaa saa millään aikaiseksi...

    Tottakai saa, kysy vaikka hemiltä. Sulla on vaan väärät pyöränkulmat siellä
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Balle
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3413
      • UKI, Suomen New York

      Originally posted by _nixu_ View Post

      Tottakai saa, kysy vaikka hemiltä. Sulla on vaan väärät pyöränkulmat siellä



      Last edited by Balle; 05-09-2012, 12:51.
      Possuja ja Bemareita

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        Originally posted by Balle View Post
        Siinä on jotain käsittämöttömän hienoa siinä fiiliksessä kun auton saa "istumaan" kurviin kovassa vauhdissa. Nankangeilla ei samaa efektiaa saa millään aikaiseksi...
        No..sinä sen sanoin paremmin kuvaavin sanoin kuin minä - ja sitten kun vielä selä 911:lla että Kaimaanilla meikäläinen tällaisena taviskuskina on saanut tuon fiiliksen aikaiseksi siten, että samalla tietää ettei auton rajat vielä ole lähelläkään..eli ei ole huolta siitä että lipsahtaa ja tulee kalliiksi lompakolle..

        Nankangeilla kun ajoin Kaimaanilla ihan normaalia mutkatietä, jossa on muutama hyvin tiukka mutka ja 80km/h rajoitus niin märällä tiellä Nankangien kanssa jo tuntui että nyt ei voi olla varma milloin pito loppuu..ja Nankangeissa se pito kun vielä loppui aivan yllättäen, niin kyllä siitä oli hauskuus kaukana..eikä siinä enää meikäläisen taidoilla saa edes mitään mukavan hallittuja sladeja kun pito lähtee kokonaan ja kerrasta - vähän paremmilla renkailla sen perän saa sentään edes jotenkin hallittuun luistoon kaasulla..

        No, kaipa tämä on vähän samanlainen osaamiskysymys kuin melominen merellä aallokossa. Todennäköisesti olen siinä parempi kuin ratissa, joten siellä kikkailen joskus ilman evää - kun moni ei aallokkoon edes lähde ilman että evä on kajakissa käytössä..eli varmasti osaava kuski voipi saada fiilistä siitäkin että pito karkaa kertakaikkisesti samantien

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          Älä nyt mee sohimaan muurahaispesää. Nankikankit ovat testivoittajat kaikilla saroilla, ne ovat PARHAAT renkaat bemariin ja niistä ei löydy vikoja. Joka toisin väittää on väärässä

          Comment

          • Balle
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3413
            • UKI, Suomen New York

            Originally posted by Juppe View Post
            Älä nyt mee sohimaan muurahaispesää. Nankikankit ovat testivoittajat kaikilla saroilla, ne ovat PARHAAT renkaat bemariin ja niistä ei löydy vikoja. Joka toisin väittää on väärässä
            No mun henk koht mielipide on että Nankang NS2 225/40/18 ja 285/30/18 on ihan OK rengas. Ei se mun mielestä huono rengas ole millään tapaa. Mut kyllähän nyt lapsikin tajuaa että ei niitä esim. Misukan PS2:iin voi verrata, saati sitten kunnon semislickseihin...
            Mulla on ollut nankankeja ihan sen vuoksi ettei tarvitse kadulla tuhota kalliita ratarenkaita, nykyisillä pyöränkulmilla kun se tapahtuu alle 2000km:ssa...

            Sori OT, toisaalta...Toyota juttuja BMW foorumilla taitaa nyt muutenkin mennä aika raikkaasti OT:n puolelle.
            Itseä ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa tämä topiikin auto. Eri juttu jos se olisi joku Supran seuraaja tms.
            200hv urheiluauto vm. 2012??? Kuuluu mun mielestä kategoriaan Mazda sport saloon tai joku Celica...
            Last edited by Balle; 05-09-2012, 15:35.
            Possuja ja Bemareita

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              GT86:n hintaa ja tehoja on kritisoitu tässä ketjussa. Minusta auton hinta on kohtuullinen erikoisautoksi, tehot riittänee suomen tieliikennekäyttöön, mutta verojen määrä on kohtuuton, pelkkä autovero on perusmallissa 14 134,11 €. Myös suomen korkea ALV lisää verokuormaa. Ihan halvalla tätä ei ulkomailtakaan lähivuosina uiteta imo, koska veroa menee edelleen reilusti ja tämän jälleenmyyntiarvo ei tippune suomessa niin lujaa kuin esim bmw:llä.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                Originally posted by 205/65-15H View Post
                GT86:n hintaa ja tehoja on kritisoitu tässä ketjussa. Minusta auton hinta on kohtuullinen erikoisautoksi, tehot riittänee suomen tieliikennekäyttöön, mutta verojen määrä on kohtuuton, pelkkä autovero on perusmallissa 14 134,11 €. Myös suomen korkea ALV lisää verokuormaa. Ihan halvalla tätä ei ulkomailtakaan lähivuosina uiteta imo, koska veroa menee edelleen reilusti ja tämän jälleenmyyntiarvo ei tippune suomessa niin lujaa kuin esim bmw:llä.
                Jos Suomen markkinoiden hintakehitystä katsoo, niin minusta vaikuttaa siltä että useimpien erikoisautojen hinta putoaa Suomessa vähintään yhtä nopeasti kuin muidenkin autojen.
                Ferrarit ja Porschet pitää hintansa kohtalaisesti, mutta muiden hinta tuntuu tulevan melko ripeästi alas.
                Johtunee siitä, että erikoisauto on Suomessa vaikea myydä ja ei vaihtoautoa kukaan halua seisottaa myynnissä kovin pitkään, joten erikoisauton sisäänostohinta (vaihtoautona) on monissa autoliikkeissä mun kokemusten mukaan suhteellisen alhainen ja sen myötä myös ulosmyyntihinta.
                En usko että Subaru tai Gt tekee tässä suurtakaan poikkeusta. 3v ja hinta on puolittunut..

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7431
                  • Oulu

                  Originally posted by jva View Post
                  Jos Suomen markkinoiden hintakehitystä katsoo, niin minusta vaikuttaa siltä että useimpien erikoisautojen hinta putoaa Suomessa vähintään yhtä nopeasti kuin muidenkin autojen.
                  2000-2001 vuosimallin MR2 pyyntihintamediaani Nettiautossa näyttäs olevan 9-10k€. Aika kova hinta minusta kun uutena toi tais silloin maksaa 35-36k€.

                  Samanikäisten Z3:sten mediaani jossain 13-14k€. Tainnut maksaa uutena paljon enemmän kuin MR2, mutta en muista paljonko niin ei voi nyt laskea tarkemmin onko hinta tippunut enemmän kuin MR2:ssa. Bemarissa lisäksi on eri kokoiset moottorit olleet hyvin eri hintaisia, MR2 on taas kaikki myyty samalla koneella ja lähes samoilla varusteillakin.

                  Originally posted by jva View Post
                  Johtunee siitä, että erikoisauto on Suomessa vaikea myydä ja ei vaihtoautoa kukaan halua seisottaa myynnissä kovin pitkään, joten erikoisauton sisäänostohinta (vaihtoautona) on monissa autoliikkeissä mun kokemusten mukaan suhteellisen alhainen ja sen myötä myös ulosmyyntihinta.
                  Yllättäen tuon GT86:n ostaneen kaverin vanha MR2 meni liikkeestä samana päivänä. Itsekin luulin että myyvät sitä vielä ens keväänäkin.

                  Originally posted by jva View Post
                  En usko että Subaru tai Gt tekee tässä suurtakaan poikkeusta. 3v ja hinta on puolittunut..
                  Toivotaan näin.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 07-09-2012, 12:18.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • jva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1419

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Yllättäen tuon GT86:n ostaneen kaverin vanha MR2 meni liikkeestä samana päivänä. Itsekin luulin että myyvät sitä vielä ens keväänäkin.
                    No..sinä aikana kun olen urheiluautojen myyntejä seurannut niin esim 911:sta myyntiaika on liikkeissä varmaan keskimäärin luokkaa 12-18kk - kuitenkin esim mun entinen 911 myytiin seuraavana päivänä siitä kun se tuli sen vaihtoautona ostaneen liikkeen nettisivuille - ja mulla on HYVIN VAHVA tunne siitä että vuodenvaihteen tienoilla eräs 997 myydään ennenkuin se ehtii edes autoliikkeen nettisivuille
                    Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö 911:sta myyntiaika siitä huolimatta olisi lähes aina reilun vuoden luokkaa..

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      Tänään kävin tojotaa oikein liikkeessä katsomassa. Sisusta vaikutti kyllä kieltämättä hienolta.

                      Aikaisemmin näin yhden yksilön kaupan pihassa, mutta se oli sen verran likainen että ulkokuori ei antanut kyllä täyttä olemusta. Mutta tämä liikkeessä oleva oli luultavasti juuri myllytetty ja vahattu. Ja täytyy ihan oikeasti ihmetellä kuka ulkonäöstä tykkää? Niin kun aikasemmin mainitsin, niin muotoilu on ihan kohtalaisen onnistunutta. Mutta silti siitä on saatu niin halvan oloinen, ja tuntuu että väri vielä korostaa sitä olemusta? Äänet oli tyhjäkäynnillä vaisut, mutta hieman polkaistessa kuulosti ihan hyvältä boxein murinalta. Vaikkakin aika mitään sanomattomat, mutta eihän tälläiseen autoon kuulukkaan mitkään ärjyt metelit.

                      Olisin pyytänyt auton koeajoon, mutta eipä yksikään myyjä halunnut tulla autoa esittelemään. Vaikka ohi monta kertaa käveltiin, ja myymälä käytännössä tyhjä asiakkaista. Ihme toimintaa, ehkä niitä ei haluta myydä.

                      Tuli mieleen muutaman vuoden takaisen tilanne, kun käytiin isäukon kanssa paikallisella vag-myyjällä. Odoteltiin golffin vieressä puoli tuntia kahvia juoden, ei palvelua. Sovittiin että 60min odotellaan ja sitten äänestetään jaloilla. Kukaan ei tullut palvelemaan, ohi käveltiin tuon tunnin aikana varmaan 10 kertaa ja monta eri myyjää. Tuli kieltämättä aikamoinen mitä-vittua-fiilis. Ja tosiaan ukko olisi siltä seisomalta tilannut uuden variant golffin, mutta ei ilmeisesti haluttu myydä.

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7431
                        • Oulu

                        GT86 tuli koeajettua lauantaina. Vaikea nyt lisätä mitään oleellista täällä jo aiemmin olleisiin koeajoraportteihin, mutta nostan nyt pari eniten omaan mieleen jäänyttä asiaa esiin.
                        1. Koko: Auto on oikeasti pieni, paljon pienempi kuin kuvien perusteella kuvittelin. Kaupunkiajossa ja tiukoilla mutkapätkillä luulisin pienuuden olevan etu, vaikka keulan arviointi on vähän hankalaa. Saksalaisiin autoihin jos on tottunut niin myös sisätilojen mitoitus vaikuttaa varmasti hiukan kutistetulta ainakin jos on itse isokokoinen. Takaistuimelle sopii 160 cm kohtuudella jos edessä ei istu pitkä ihminen, mutta pää kolisee mutkissa helposti takalasin sivulla olevaan pilariin eikä varpaille ole juurikaan tilaa istuimen alla.
                        2. Alusta: Mulla ei ole mitään varsinaista urheiluautokokemusta, jos nyt vertaan ajamiini perheautojen sporttisempiin malleihin niin sanoisin että GT86:n alusta on varmasti tiukimpia mitä olen ajanut. Enkä tarkoita tällä että alusta olisi kohtuuttoman epämukava, mutta positiivisella tavalla jämäkkä se kyllä on. Kohtuullisen korkeat 215/45R17 renkaat kuitenkin suodattavat asfaltin karkeutta melko hyvin eikä rengasmelu ollut Michelin Primacy HP -renkain paha. Koeajolla ei ollut sopivaa mutkapätkää tarjolla, mutta alusta tuntui siltä että autoa heittelis mutkiin todella mielellään.
                        3. Ohjaus: Ohjaus tuntui todella välittömältä ja nopealta. En tiedä montako kierrosta laidasta laitaan tulee, voi olla että ohjaus ei ole juurikaan nopeampi kuin joissain muissa uusissa autoissa, mutta auton ohjautuvuus oli mun skaalalla aika mielettömän nopeaa. Siis ei ainoastaan renkaat käänny nopeasti vaan myös koko auto kääntyy. Oma E39 on todella hitaasti kääntyvä laiva jos tähän vertaa.
                        4. Vaihteensiirto: Koeajoin manuaalia ja sen vaihteensiirto oli mun skaalalla aikalailla täydellinen. Vaihdovälit on erittäin lyhyet ja täsmälliset. Tällä olisi todella ilo kepittää radalla tai mutkatiellä. Toki taas pitää muistaa että en ole ajanut "oikeita" urheiluautoja. Kierrosten nosto/sovitus alapäin vaihdoissa oli aluksi vähän hankalaa, tuntui että moottori ei reagoi pieneen välikaasuun kovinkaan herkästi vaikka muuten kaasuvaste on tosi herkkä.
                        5. Moottori: Moottorissa ei ole liikaa tehoa ja luonne voi olla hiukan tasapaksu, mutta kyllä se silti mun mielestä herää kierroksilla eloon. Kaasuun vastaavuus on erittäin välitöntä eikä kierrosherkkyyttä voi moittia. En vedätellyt 300 km ajettua autoa ihan rajoittajaan asti, mutta täyskaasukiihdytyksessä äänet oli paremmat kuin etukäteen kuvittelin. Aktiivisessa ajossa kierrokset pitää pitää jossain 4500rpm yläpuolella. Matka-ajossa eli viitosella tai kuutosella suomalaisissa nopeuksissa moottorista ei kuulu juuri mitään.


                        EDIT: Laitetaas vielä parit kuvatkin (kaksi ekaa on liikeen autosta täällä Oulussa ja viimeinen siitä mitä ajoin):





                        Last edited by Petri.Kekkonen; 10-09-2012, 19:22.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • jva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1419

                          No, ei nuo huonolta kuulosta nuo Petrinkään kokemukset.. Hitto kun ehtisi töiltä käydä tuon itsekin koeajamassa niin voisi sitten koittaa vertailla niihin autoihin joista itsellä on kokemusta.
                          Mutta jos nyt tuumii esim "Italon" ja Petrin koeajokokemuksia niin tuskin tuo luokassaan huono auto on. Sen suhteen olen kuitenkin edelleen skeptinen, että onko siitä kilpailemaan esim uutena hintaluokkaa - paria kalliimpien urheiluautojen kanssa jos sellaisen käytettynä rinnalle ottaa.
                          Ainakin minun on henk.koht hyvin vaikea nähdä tilannetta jossa valitsisin uuden GT:n esim käytetyn 370Z:n tai Caymanin sijaan. Mutta makuasioitahan nuo tottakai ovat.

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by jva View Post
                            Mutta jos nyt tuumii esim "Italon" ja Petrin koeajokokemuksia niin tuskin tuo luokassaan huono auto on.
                            En minäkään epäile että huono olisi. Harmittaa kyllä kun ei päässyt kokeilemaan. Täytyy mennä uudestaan joku päivä, tai odotella virallista koeajon päivää.

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              Eikö nuo japanilaiset "osaa" vielä vuonna 2012 tehdä tuon siistimpiä konehuoneita
                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                Kävin eilen ottamassa kylmät tyypit. Auto oli automaattivaihteistolla.
                                Väittäisin että ajoasento oli erittäin hyvä. Lähes samaa tasoa kun porsche boxster 987. Ergonomia vaikutti selkeältä, toki hieman ehkä nuo retrokytkimet epäkäytännöllisiä. Istuinkorkeus oli melko matala.
                                Mitä nyt kiersin väkijoukon keskellä autoa pisti silmään tuo takadiffusorin löysyys, kädelläkin koitin sitä ja tuntui että se on ihan tuota aiemmin mainittua ämpärimuovia.

                                Koeajoa odotellessa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎