On kaksi eri asiaa verrata uutta käytettyyn ja se että onko käytetyn ostaminen järkevämpää kuin uuden. Uuden auton osto ei ole koskaan järkevää varsinkaan suomessa ja käytetyllä saa rahoille paljon enemmän vastinetta. Siis uuden vertaaminen käytettyyn uutena kalliimpaan autoon ei ole reilua sitä uutta autoa kohtaan. Se on ihan sama kattoa että paljon tuo toyota maksaa sen 3 vuoden päästä, tod.näk 30k€ ja sitten etsiä sille vertailu pohjaa muista autoista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Toyota GT86
Collapse
X
-
Originally posted by [BMW] View PostOn kaksi eri asiaa verrata uutta käytettyyn ja se että onko käytetyn ostaminen järkevämpää kuin uuden. Uuden auton osto ei ole koskaan järkevää varsinkaan suomessa ja käytetyllä saa rahoille paljon enemmän vastinetta. Siis uuden vertaaminen käytettyyn uutena kalliimpaan autoon ei ole reilua sitä uutta autoa kohtaan. Se on ihan sama kattoa että paljon tuo toyota maksaa sen 3 vuoden päästä, tod.näk 30k€ ja sitten etsiä sille vertailu pohjaa muista autoista.Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Originally posted by Balle View PostEi näillä asioilla ole mitään tekemistä reiluuden kanssa. Kyse on siitä mihin kukin haluaa rahansa käyttää. Pointti varmaan oli että aika moni laittaisi rahansa vähän käytettyyn oikeaan urheiluautoon kuin tuollaiseen leluun, vaikka sitten upouusi olisikin...
Jokainen tekee omalla rahallaan mitä tahtoo, eikä se tietysti ole sivullisten asia sitä sinänsä kritisoida, koska jokainen kohdallaan varmasti omat arvionsa järkevyyden suhteen tekee.
Henk.koht en kuitenkaan näe uutta GT86:sta järkihankintana kun samalla rahalla nelivetomiehet saavat vaikka suht tuoreen Audi TTS:n ja takavetomiehet esim noin 50tkm ajetun Cayman S:n, jonka ajettavuudesta tai sen hauskuudesta tai siitä onko Cayman S urheiluauto ei liene epäselvää.
No, tuo on puhdasta tunnepuolta vielä - ja kun tuohon ottaa järjen rinnalle niin 3v päästä TTS tai Cayman S on arvoltaan taatusti paremmassa huudossa kuin GT86, joten taloudelliset "järkisyytkin" puoltavat varmasti monen mielessä käytetyn hankintaa.
TTS tai Cayman ei ole eroa ylläpidoltaan ja huolloiltaan oikeastaan mitenkään saman kokoluokan moottorilla varustetun auton ylläpidosta tai huolloista, joten sekään perustelu ei varmasti uppoa kuin niihin, joiden uskomukset urheiluauton huolloista perustuu aavistuksiin tiedon sijaan.
Mutta puolensa toki uudellakin ja valinta on jokaisen ostajan oma ja varmasti juuri hänelle se paras - itsehän hän sen päätöksen tekee
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostTTS tai Cayman ei ole eroa ylläpidoltaan ja huolloiltaan oikeastaan mitenkään saman kokoluokan moottorilla varustetun auton ylläpidosta tai huolloista, joten sekään perustelu ei varmasti uppoa kuin niihin, joiden uskomukset urheiluauton huolloista perustuu aavistuksiin tiedon sijaan.Last edited by Petri.Kekkonen; 13-09-2012, 16:32.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostItse en oikeasti tiedä, mutta kun ehkä sulla on omistajana tietoa niin millaista Porsche-huoltoa tiedät tai arvelet Rovaniemellä olevan tarjolla? Tai täällä Oulussa? Rovaniemellä ei ole huoltoa edes Jaguaarille. Luulisin että tossa mun esille tuomassa tapauksessa tääkin juttu voi vaikuttaa jotain.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTuo tuoksukin riippuu varmaan autosta, ainakaan VW CC ei tuoksunut hyvältä 14 km ajettuna, ehkä vika oli puuttuvat nahat?-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Postklips..
Tuo tuoksukin riippuu varmaan autosta, ainakaan VW CC ei tuoksunut hyvältä 14 km ajettuna, ehkä vika oli puuttuvat nahat?
Nahat ehkä auttaa tuossa pikkuisen..sigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostKyllä se nimenomaan se on se pointti: Raha ja mitä sillä saa!
Jokainen tekee omalla rahallaan mitä tahtoo, eikä se tietysti ole sivullisten asia sitä sinänsä kritisoida, koska jokainen kohdallaan varmasti omat arvionsa järkevyyden suhteen tekee.
Henk.koht en kuitenkaan näe uutta GT86:sta järkihankintana kun samalla rahalla nelivetomiehet saavat vaikka suht tuoreen Audi TTS:n ja takavetomiehet esim noin 50tkm ajetun Cayman S:n, jonka ajettavuudesta tai sen hauskuudesta tai siitä onko Cayman S urheiluauto ei liene epäselvää.
No, tuo on puhdasta tunnepuolta vielä - ja kun tuohon ottaa järjen rinnalle niin 3v päästä TTS tai Cayman S on arvoltaan taatusti paremmassa huudossa kuin GT86, joten taloudelliset "järkisyytkin" puoltavat varmasti monen mielessä käytetyn hankintaa.
TTS tai Cayman ei ole eroa ylläpidoltaan ja huolloiltaan oikeastaan mitenkään saman kokoluokan moottorilla varustetun auton ylläpidosta tai huolloista, joten sekään perustelu ei varmasti uppoa kuin niihin, joiden uskomukset urheiluauton huolloista perustuu aavistuksiin tiedon sijaan.
Mutta puolensa toki uudellakin ja valinta on jokaisen ostajan oma ja varmasti juuri hänelle se paras - itsehän hän sen päätöksen tekee
Oma vapaa-ajan lelu jos on kyseessä, eikä ole norjalainen öljysheikki, niin juuri raha ja mitä sillä saa, ratkaisee.
Silti, mikäli ei halua ottaa mitään riskiä tai ainakin haluaa minimoida sen, niin ostaa joko uuden auton täysillä takuilla tai ottaa sen käytetyn jollain jatkotakuulla, joita nykyään saa vielä 2006-mallisiin ja uudempiin.
Tuosta vertailusta taas, että mikä on suositumpi 3v päästä, olen 99,9% varma että Toyota GT86 on paljon suositumpi kuin kumpikaan noista mainitsemistasi ja syy on ihan puhtaan statistinen. Toyota-porukkaa on tautisesti verrattuna Porsche tai Audi-porukkaan. Se siis pitänee sen ansiosta jopa paremmin hintansa.
Niin, ja muistakaa, että jos ette ole ajaneet tuolla uudella pippurisportilla niin lähtöajatukset pitää tuota mitättömänä laitteena ovat armotta pielessä, siis toistan, armotta aivan metsikössä. :thinksigpic
ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.
Comment
-
-
onko tämä 86 vaimikä https://vimeo.com/49264586
edit ei ole vissiin yhtään luovutettu asiakkaalle 86 tojoa? vai olisko paikallinen diileri pasi fani?
tupla edit sana järjestysLast edited by smo83; 14-09-2012, 06:23.
Comment
-
-
Originally posted by smo83 View Postonko tämä 86 vaimikä https://vimeo.com/49264586
edit ei ole vissiin yhtään luovutettu asiakkaalle 86 tojoa? vai olisko paikallinen diileri pasi fani?
tupla edit sana järjestysex: E46 330d M-Sport '04
Comment
-
-
Originally posted by smo83 View Postonko tämä 86 vaimikä https://vimeo.com/49264586
Originally posted by smo83 View Postedit ei ole vissiin yhtään luovutettu asiakkaalle 86 tojoa?Last edited by Petri.Kekkonen; 16-09-2012, 19:09.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
EVO-lehdessähän oli tämmöinen vertailu jossa GT86:n lisäksi oli mukana E30 M3, Integra Type-R ja Clio 200 Cup.
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEVO-lehdessähän oli tämmöinen vertailu jossa GT86:n lisäksi oli mukana E30 M3, Integra Type-R ja Clio 200 Cup.
BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
Comment