Originally posted by Tommix
View Post
Dieselkorjaamon oudot menettelytavat Lahdessa.
Collapse
X
-
Joko jäi välistä lukematta, mut miten tää homma eteni sitten loppuun asti? Tuliko vaihtomotti kiinni vai mikäs olis kohtalo?Originally posted by coupebemaristi View PostTilanne on tällä hetkellä se, että auto on kasattu. Kävin kuulostelemassa ja kävi ainakin nätisti tyhjäkäyntiä ja otti kierroksia paikallaan kaasuteltaessa ihan normaalisti. En voinut ajaa, koska katsastus on mennyt jo vanhaksi. Täytynee varata aika katsastukseen ja ajaa auto sinne kunhan työkiireiltäni kerkiän.
Jos etukäteen olisit kysellyt, niin tokkopa kukaan tota dieselcityä kehtaa oikeesti suositella. Meitsi sai kans suorasanaista haukkua, kun kävin kyselemässä jospa säätäis suuttimien avautumispaineet kohdillen. Toisen kerran työnnettiin käytännössä ovesta pihalle, kun kävin pumppusta kyselemässä.
Aika synkkä paja kyl :/
Comment
-
jos oikeen vääntämään olisi oikeuteen lähtenyt, niin mitenkähän olisi mahtanut käydä. Tollaselle EGR:n tukkimiselle ei ole mitään oikeaa menettelytapaa, eikä asiakas ole kieltänyt laittamasta kolikkoa. Nyt paja on tukkinut venttiilin parhaaksi katsomallaan tavalla asiakkaan pyynnöstä. Voi olla että se asianajaja ei juuri tuon takia ollut halukas lähtemään oikeuteen... Ei mikään selvä asia kun ei puhuta mistään virallisesta korjauksesta, vaan asiakkaan pyytämästä viritelmästä. Jälkipyykit sitten asia erikseen...
Comment
-
OT itsekkin mietin miten oikeus suhtautuu päästöihin vaikuttavan systeemin poistamiseen.Originally posted by bemu2000 View Postjos oikeen vääntämään olisi oikeuteen lähtenyt, niin mitenkähän olisi mahtanut käydä. Tollaselle EGR:n tukkimiselle ei ole mitään oikeaa menettelytapaa, eikä asiakas ole kieltänyt laittamasta kolikkoa. Nyt paja on tukkinut venttiilin parhaaksi katsomallaan tavalla asiakkaan pyynnöstä. Voi olla että se asianajaja ei juuri tuon takia ollut halukas lähtemään oikeuteen... Ei mikään selvä asia kun ei puhuta mistään virallisesta korjauksesta, vaan asiakkaan pyytämästä viritelmästä. Jälkipyykit sitten asia erikseen...
Comment
-
Ikävä hommahan tuo kaikkiaan oli, mutta mites esim. tällainen vertaus:Originally posted by smo83 View PostOT itsekkin mietin miten oikeus suhtautuu päästöihin vaikuttavan systeemin poistamiseen.
Asiakkaalta on autosta jarrupoljin poikki ja pyytää korjaamoa laittamaan sen kasaan jollain patentilla että pääsee jatkamaan matkaa. Asentaja näyttää pahvista poljinta ja sanoo että tällaisia on asennettu tuhansina jouluöinä ja asiakas hyväksyy korjausmenetelmän. Sitten ensimmäisessä jarrutuksessa poljin menee poikki ja asiakas ajaa kolarin. Onko syy asentajan, vai virheellisen korjauksen pyytäneen ja pahvisen polkimen hyväksyneen asiakkaan?
Comment
-
Joku aika takaperin oli jossain mediassa tästä juuri puhetta... oliko tarina jotenkin niin että asiakas ilmoitti asentajalle/korjaamolle, mitä öljyä koneeseen laitetaan. Assa iloitti että ei käy, väärä öljy. Asiakas ilmoitti että kylläpäs käy - sellaset sitten oli laitettu. Jonkun ajan päästä motti sano moks. Syy: väärä öljy. Kuka maksoi: korjaamo. Perustelut menivät jotenkin niin että korjaamon ammataitoon kuuluu olla laittamatta vääriä öljyjä sanoi asiakas mitä hyvänsä.
Nyt kun vielä muistas mistä tuon luki :think
Comment
-
Puhut kyllä ihan hyvää asiaa, mutta ei nyt ammattimainen korjaamo voi alkaa tekee minkään valtakunnan patentteja asiakkaiden autoihin jos leviämisriski on normaalia suurempi, vaikka asiakas voisi patentin hyväksyäkin. Minun mielestäni. Asiakashan voi olla täysin seinähullu, joka kuvittelee patentin oikeasti toimivan, vaikka ei omaa minkään valtakunnan teknistä ymmärrystä.Originally posted by bemu2000 View PostIkävä hommahan tuo kaikkiaan oli, mutta mites esim. tällainen vertaus:
Asiakkaalta on autosta jarrupoljin poikki ja pyytää korjaamoa laittamaan sen kasaan jollain patentilla että pääsee jatkamaan matkaa. Asentaja näyttää pahvista poljinta ja sanoo että tällaisia on asennettu tuhansina jouluöinä ja asiakas hyväksyy korjausmenetelmän. Sitten ensimmäisessä jarrutuksessa poljin menee poikki ja asiakas ajaa kolarin. Onko syy asentajan, vai virheellisen korjauksen pyytäneen ja pahvisen polkimen hyväksyneen asiakkaan?
Tuo kahden euron kolikko -juttu nyt on aivan käsittämätön. Miksi ei tehdä asianmukaisesti, kun kerran aletaan tekemään? Ei muutaku korjaamo korvaamaan vahingot.
Comment
-
Asentajan. Syy: Asentajalla on alan koulutus ja oman alansa ammattilainen, jonka kuuluu tietää ettei tuollaista voi asentaa. Asiakas on tietämätön auton teknisesta rakenteesta ja uskoo vain ammattilaisen sanaa.Originally posted by bemu2000 View PostIkävä hommahan tuo kaikkiaan oli, mutta mites esim. tällainen vertaus:
Asiakkaalta on autosta jarrupoljin poikki ja pyytää korjaamoa laittamaan sen kasaan jollain patentilla että pääsee jatkamaan matkaa. Asentaja näyttää pahvista poljinta ja sanoo että tällaisia on asennettu tuhansina jouluöinä ja asiakas hyväksyy korjausmenetelmän. Sitten ensimmäisessä jarrutuksessa poljin menee poikki ja asiakas ajaa kolarin. Onko syy asentajan, vai virheellisen korjauksen pyytäneen ja pahvisen polkimen hyväksyneen asiakkaan?
Eli asentajalle tulee useat syytteet tästä. Huono vertaus.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
Mikä kone ja mikä öljy ?Originally posted by Tzeimi View PostJoku aika takaperin oli jossain mediassa tästä juuri puhetta... oliko tarina jotenkin niin että asiakas ilmoitti asentajalle/korjaamolle, mitä öljyä koneeseen laitetaan. Assa iloitti että ei käy, väärä öljy. Asiakas ilmoitti että kylläpäs käy - sellaset sitten oli laitettu. Jonkun ajan päästä motti sano moks. Syy: väärä öljy. Kuka maksoi: korjaamo. Perustelut menivät jotenkin niin että korjaamon ammataitoon kuuluu olla laittamatta vääriä öljyjä sanoi asiakas mitä hyvänsä.
Nyt kun vielä muistas mistä tuon luki :think
Comment
-
Originally posted by bemu2000 View Postjos oikeen vääntämään olisi oikeuteen lähtenyt, niin mitenkähän olisi mahtanut käydä. Tollaselle EGR:n tukkimiselle ei ole mitään oikeaa menettelytapaa, eikä asiakas ole kieltänyt laittamasta kolikkoa. Nyt paja on tukkinut venttiilin parhaaksi katsomallaan tavalla asiakkaan pyynnöstä. Voi olla että se asianajaja ei juuri tuon takia ollut halukas lähtemään oikeuteen... Ei mikään selvä asia kun ei puhuta mistään virallisesta korjauksesta, vaan asiakkaan pyytämästä viritelmästä. Jälkipyykit sitten asia erikseen...
Myönnän etten kehdannut kieltää laittamasta kolikkoa, mutta kyseenalaistin kyllä kolikon laittamisen! Kysyin siis selvällä suomen kielellä "Oletko ihan varma, että kolikko kestää?" Johon asentaja kivahti ja hyppäsi melkein silmilleni "No miksei muka kestäis!? Mikä sen kolikon siellä rikkoo!? Näin on tehty jo 30 vuotta ja aina on toiminut! Sinä et poika tiedä mistään mitään!".
Kyllä tuossa oli aika kynnys kieltää sitten laittamasta sitä kolikkoa, kun luotin kokeneen korjaajan ammattitaitoon. Enkä tosiaan halunnut alkaa riitelemään enkä kuunnella enempää haukkuja ja "pojittelua".
E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
Originally posted by diffas View PostJoko jäi välistä lukematta, mut miten tää homma eteni sitten loppuun asti? Tuliko vaihtomotti kiinni vai mikäs olis kohtalo?
Jos etukäteen olisit kysellyt, niin tokkopa kukaan tota dieselcityä kehtaa oikeesti suositella. Meitsi sai kans suorasanaista haukkua, kun kävin kyselemässä jospa säätäis suuttimien avautumispaineet kohdillen. Toisen kerran työnnettiin käytännössä ovesta pihalle, kun kävin pumppusta kyselemässä.
Aika synkkä paja kyl :/
Vaihtomotti on vielä itselläni, ostakaa pois jos tarvitsette
Eli auton alkuperäinen kone korjattiin uudella männällä ja venttiileillä. Sitten tietysti uusi kansipahvi yms.
Synkkä paja!
Ei enään ikinä sinne asioimaan. Miten tuollainen tyyppi voikin vielä pitää korjaamoa pystyssä, kun asiakaspalvelutaidot ovat aivan olemattomat... Ja nauraa ja haukkuu "nettikorjaamoja" eli keskustelufoorumeita. Eli toisinsanoen BTCF:ää esimerkiksi. Sanoi mulle silloin, että vie se autos nettikorjaamolle tiivisteiden vaihtoon.
No jokatapauksessa BTCF ei ole aiheuttanut mun autoihin yhtäkään moottorivauriota eikä mitään muitakaan ongelmia ikinä, päinvastoin.
E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
Originally posted by Tzeimi View PostJoku aika takaperin oli jossain mediassa tästä juuri puhetta... oliko tarina jotenkin niin että asiakas ilmoitti asentajalle/korjaamolle, mitä öljyä koneeseen laitetaan. Assa iloitti että ei käy, väärä öljy. Asiakas ilmoitti että kylläpäs käy - sellaset sitten oli laitettu. Jonkun ajan päästä motti sano moks. Syy: väärä öljy. Kuka maksoi: korjaamo. Perustelut menivät jotenkin niin että korjaamon ammataitoon kuuluu olla laittamatta vääriä öljyjä sanoi asiakas mitä hyvänsä.
Nyt kun vielä muistas mistä tuon luki :thinkTästä tullut meidänkin korjaamoketjulle tieto ja ihan tosi juttu. En nyt tiiä varmaksi hajosko kone totaalisesti mutta vaurioita oli tullut. Auton mallista ja merkistä ei ole tietoa. Olen saanut suututettua itsekkin asiakkaan kun en alkanut laittamaan 2006 tdi seattiin bilteman osa synteettisiä sisään. Ihan hyvin oli edellisessä -86 orionissa menny se öljy.Originally posted by jr66 View PostMikä kone ja mikä öljy ?
eikö yhtään hälytys kellot jo soinu tässä kohti?? Minä oisin tässä vaiheessa keränny kimpsuni ja sanonu että että vien rahani jonnekkin muualle.Originally posted by coupebemaristi View PostSinä et poika tiedä mistään mitään!".Last edited by beemers; 10-11-2012, 13:56.
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
Tässä vaiheessa käännytään kannoillaan ja vaihdetaan firmaan joka ymmärtää edes alkeet asiakaspalvelusta...Originally posted by coupebemaristi View PostJohon asentaja kivahti ja hyppäsi melkein silmilleni "No miksei muka kestäis!? Mikä sen kolikon siellä rikkoo!? Näin on tehty jo 30 vuotta ja aina on toiminut! Sinä et poika tiedä mistään mitään!".
No onnelsi firman nimi on mainittu ja porukat ymmärtää kiertää kaukaa moisen nyrkkipajan.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Niin, olisinhan mä itsekin saanut kasattua sen imusarjan siinä pihalla paikalleenOriginally posted by beemers View PostTästä tullut meidänkin korjaamoketjulle tieto ja ihan tosi juttu. En nyt tiiä varmaksi hajosko kone totaalisesti mutta vaurioita oli tullut. Auton mallista ja merkistä ei ole tietoa. Olen saanut suututettua itsekkin asiakkaan kun en alkanut laittamaan 2006 tdi seattiin bilteman osa synteettisiä sisään. Ihan hyvin oli edellisessä -86 orionissa menny se öljy.
eikö yhtään hälytys kellot jo soinu tässä kohti?? Minä oisin tässä vaiheessa keränny kimpsuni ja sanonu että että vien rahani jonnekkin muualle.
Mut ei kiinnostanut kun oli joulukuu ja kylmä. Olisi vaan pitänyt tosiaan kieltää laittamasta sinne yhtään mitään, varsinkaan kolikkoa, jos ei asentaja kerta viitsi tehdä raudasta sinne sitä laippaa.
Jossittelua ja jälkiviisastelua...
E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
Noh, itse en tässä tapauksessa ehkä vielä hävittäisi vaihtomottia. Jos sattuu olemaan että korjaus porsii, niin on ainaki hyllystä heti ottaa vaihdokki tilalle jne. Korjasko ks. "korjaamo" vai joku muu mesta?Originally posted by coupebemaristi View PostVaihtomotti on vielä itselläni, ostakaa pois jos tarvitsette
Eli auton alkuperäinen kone korjattiin uudella männällä ja venttiileillä. Sitten tietysti uusi kansipahvi yms.
Synkkä paja!
Ei enään ikinä sinne asioimaan. Miten tuollainen tyyppi voikin vielä pitää korjaamoa pystyssä, kun asiakaspalvelutaidot ovat aivan olemattomat... Ja nauraa ja haukkuu "nettikorjaamoja" eli keskustelufoorumeita. Eli toisinsanoen BTCF:ää esimerkiksi. Sanoi mulle silloin, että vie se autos nettikorjaamolle tiivisteiden vaihtoon.
No jokatapauksessa BTCF ei ole aiheuttanut mun autoihin yhtäkään moottorivauriota eikä mitään muitakaan ongelmia ikinä, päinvastoin.
Hirsimetsäntiellä myös eräs turbopaja jokunen vuosi sitten tarjottiin semmoista palvelua, ettei enään oikeen voi suositella, enkä o menossa itekään. Mut toisaalta aiheutti sen, et löytyi muualta oikeestiki timanttinen firma turbo-asioiden hoitamiseen. Ei niin huonoa olekaan, etteikö jotain hyvää löytäis.
Kummasti noi kuitenki tuol pyörii, et kai siel tyytyväisiäkin asiakkaita on sitten
Comment



Comment