Tilanne on tällä hetkellä se, että auto on kasattu. Kävin kuulostelemassa ja kävi ainakin nätisti tyhjäkäyntiä ja otti kierroksia paikallaan kaasuteltaessa ihan normaalisti. En voinut ajaa, koska katsastus on mennyt jo vanhaksi. Täytynee varata aika katsastukseen ja ajaa auto sinne kunhan työkiireiltäni kerkiän.
Joko jäi välistä lukematta, mut miten tää homma eteni sitten loppuun asti? Tuliko vaihtomotti kiinni vai mikäs olis kohtalo?
Jos etukäteen olisit kysellyt, niin tokkopa kukaan tota dieselcityä kehtaa oikeesti suositella. Meitsi sai kans suorasanaista haukkua, kun kävin kyselemässä jospa säätäis suuttimien avautumispaineet kohdillen. Toisen kerran työnnettiin käytännössä ovesta pihalle, kun kävin pumppusta kyselemässä.
jos oikeen vääntämään olisi oikeuteen lähtenyt, niin mitenkähän olisi mahtanut käydä. Tollaselle EGR:n tukkimiselle ei ole mitään oikeaa menettelytapaa, eikä asiakas ole kieltänyt laittamasta kolikkoa. Nyt paja on tukkinut venttiilin parhaaksi katsomallaan tavalla asiakkaan pyynnöstä. Voi olla että se asianajaja ei juuri tuon takia ollut halukas lähtemään oikeuteen... Ei mikään selvä asia kun ei puhuta mistään virallisesta korjauksesta, vaan asiakkaan pyytämästä viritelmästä. Jälkipyykit sitten asia erikseen...
jos oikeen vääntämään olisi oikeuteen lähtenyt, niin mitenkähän olisi mahtanut käydä. Tollaselle EGR:n tukkimiselle ei ole mitään oikeaa menettelytapaa, eikä asiakas ole kieltänyt laittamasta kolikkoa. Nyt paja on tukkinut venttiilin parhaaksi katsomallaan tavalla asiakkaan pyynnöstä. Voi olla että se asianajaja ei juuri tuon takia ollut halukas lähtemään oikeuteen... Ei mikään selvä asia kun ei puhuta mistään virallisesta korjauksesta, vaan asiakkaan pyytämästä viritelmästä. Jälkipyykit sitten asia erikseen...
OT itsekkin mietin miten oikeus suhtautuu päästöihin vaikuttavan systeemin poistamiseen.
OT itsekkin mietin miten oikeus suhtautuu päästöihin vaikuttavan systeemin poistamiseen.
Ikävä hommahan tuo kaikkiaan oli, mutta mites esim. tällainen vertaus:
Asiakkaalta on autosta jarrupoljin poikki ja pyytää korjaamoa laittamaan sen kasaan jollain patentilla että pääsee jatkamaan matkaa. Asentaja näyttää pahvista poljinta ja sanoo että tällaisia on asennettu tuhansina jouluöinä ja asiakas hyväksyy korjausmenetelmän. Sitten ensimmäisessä jarrutuksessa poljin menee poikki ja asiakas ajaa kolarin. Onko syy asentajan, vai virheellisen korjauksen pyytäneen ja pahvisen polkimen hyväksyneen asiakkaan?
Joku aika takaperin oli jossain mediassa tästä juuri puhetta... oliko tarina jotenkin niin että asiakas ilmoitti asentajalle/korjaamolle, mitä öljyä koneeseen laitetaan. Assa iloitti että ei käy, väärä öljy. Asiakas ilmoitti että kylläpäs käy - sellaset sitten oli laitettu. Jonkun ajan päästä motti sano moks. Syy: väärä öljy. Kuka maksoi: korjaamo. Perustelut menivät jotenkin niin että korjaamon ammataitoon kuuluu olla laittamatta vääriä öljyjä sanoi asiakas mitä hyvänsä.
Nyt kun vielä muistas mistä tuon luki :think
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Ikävä hommahan tuo kaikkiaan oli, mutta mites esim. tällainen vertaus:
Asiakkaalta on autosta jarrupoljin poikki ja pyytää korjaamoa laittamaan sen kasaan jollain patentilla että pääsee jatkamaan matkaa. Asentaja näyttää pahvista poljinta ja sanoo että tällaisia on asennettu tuhansina jouluöinä ja asiakas hyväksyy korjausmenetelmän. Sitten ensimmäisessä jarrutuksessa poljin menee poikki ja asiakas ajaa kolarin. Onko syy asentajan, vai virheellisen korjauksen pyytäneen ja pahvisen polkimen hyväksyneen asiakkaan?
Puhut kyllä ihan hyvää asiaa, mutta ei nyt ammattimainen korjaamo voi alkaa tekee minkään valtakunnan patentteja asiakkaiden autoihin jos leviämisriski on normaalia suurempi, vaikka asiakas voisi patentin hyväksyäkin. Minun mielestäni. Asiakashan voi olla täysin seinähullu, joka kuvittelee patentin oikeasti toimivan, vaikka ei omaa minkään valtakunnan teknistä ymmärrystä.
Tuo kahden euron kolikko -juttu nyt on aivan käsittämätön. Miksi ei tehdä asianmukaisesti, kun kerran aletaan tekemään? Ei muutaku korjaamo korvaamaan vahingot.
Ikävä hommahan tuo kaikkiaan oli, mutta mites esim. tällainen vertaus:
Asiakkaalta on autosta jarrupoljin poikki ja pyytää korjaamoa laittamaan sen kasaan jollain patentilla että pääsee jatkamaan matkaa. Asentaja näyttää pahvista poljinta ja sanoo että tällaisia on asennettu tuhansina jouluöinä ja asiakas hyväksyy korjausmenetelmän. Sitten ensimmäisessä jarrutuksessa poljin menee poikki ja asiakas ajaa kolarin. Onko syy asentajan, vai virheellisen korjauksen pyytäneen ja pahvisen polkimen hyväksyneen asiakkaan?
Asentajan. Syy: Asentajalla on alan koulutus ja oman alansa ammattilainen, jonka kuuluu tietää ettei tuollaista voi asentaa. Asiakas on tietämätön auton teknisesta rakenteesta ja uskoo vain ammattilaisen sanaa.
Eli asentajalle tulee useat syytteet tästä. Huono vertaus.
Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Joku aika takaperin oli jossain mediassa tästä juuri puhetta... oliko tarina jotenkin niin että asiakas ilmoitti asentajalle/korjaamolle, mitä öljyä koneeseen laitetaan. Assa iloitti että ei käy, väärä öljy. Asiakas ilmoitti että kylläpäs käy - sellaset sitten oli laitettu. Jonkun ajan päästä motti sano moks. Syy: väärä öljy. Kuka maksoi: korjaamo. Perustelut menivät jotenkin niin että korjaamon ammataitoon kuuluu olla laittamatta vääriä öljyjä sanoi asiakas mitä hyvänsä.
jos oikeen vääntämään olisi oikeuteen lähtenyt, niin mitenkähän olisi mahtanut käydä. Tollaselle EGR:n tukkimiselle ei ole mitään oikeaa menettelytapaa, eikä asiakas ole kieltänyt laittamasta kolikkoa. Nyt paja on tukkinut venttiilin parhaaksi katsomallaan tavalla asiakkaan pyynnöstä. Voi olla että se asianajaja ei juuri tuon takia ollut halukas lähtemään oikeuteen... Ei mikään selvä asia kun ei puhuta mistään virallisesta korjauksesta, vaan asiakkaan pyytämästä viritelmästä. Jälkipyykit sitten asia erikseen...
Myönnän etten kehdannut kieltää laittamasta kolikkoa, mutta kyseenalaistin kyllä kolikon laittamisen! Kysyin siis selvällä suomen kielellä "Oletko ihan varma, että kolikko kestää?" Johon asentaja kivahti ja hyppäsi melkein silmilleni "No miksei muka kestäis!? Mikä sen kolikon siellä rikkoo!? Näin on tehty jo 30 vuotta ja aina on toiminut! Sinä et poika tiedä mistään mitään!".
Kyllä tuossa oli aika kynnys kieltää sitten laittamasta sitä kolikkoa, kun luotin kokeneen korjaajan ammattitaitoon. Enkä tosiaan halunnut alkaa riitelemään enkä kuunnella enempää haukkuja ja "pojittelua".
E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJR
Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Joko jäi välistä lukematta, mut miten tää homma eteni sitten loppuun asti? Tuliko vaihtomotti kiinni vai mikäs olis kohtalo?
Jos etukäteen olisit kysellyt, niin tokkopa kukaan tota dieselcityä kehtaa oikeesti suositella. Meitsi sai kans suorasanaista haukkua, kun kävin kyselemässä jospa säätäis suuttimien avautumispaineet kohdillen. Toisen kerran työnnettiin käytännössä ovesta pihalle, kun kävin pumppusta kyselemässä.
Aika synkkä paja kyl :/
Vaihtomotti on vielä itselläni, ostakaa pois jos tarvitsette Eli auton alkuperäinen kone korjattiin uudella männällä ja venttiileillä. Sitten tietysti uusi kansipahvi yms.
Synkkä paja! Ei enään ikinä sinne asioimaan. Miten tuollainen tyyppi voikin vielä pitää korjaamoa pystyssä, kun asiakaspalvelutaidot ovat aivan olemattomat... Ja nauraa ja haukkuu "nettikorjaamoja" eli keskustelufoorumeita. Eli toisinsanoen BTCF:ää esimerkiksi. Sanoi mulle silloin, että vie se autos nettikorjaamolle tiivisteiden vaihtoon. No jokatapauksessa BTCF ei ole aiheuttanut mun autoihin yhtäkään moottorivauriota eikä mitään muitakaan ongelmia ikinä, päinvastoin.
E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJR
Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Joku aika takaperin oli jossain mediassa tästä juuri puhetta... oliko tarina jotenkin niin että asiakas ilmoitti asentajalle/korjaamolle, mitä öljyä koneeseen laitetaan. Assa iloitti että ei käy, väärä öljy. Asiakas ilmoitti että kylläpäs käy - sellaset sitten oli laitettu. Jonkun ajan päästä motti sano moks. Syy: väärä öljy. Kuka maksoi: korjaamo. Perustelut menivät jotenkin niin että korjaamon ammataitoon kuuluu olla laittamatta vääriä öljyjä sanoi asiakas mitä hyvänsä.
Tästä tullut meidänkin korjaamoketjulle tieto ja ihan tosi juttu. En nyt tiiä varmaksi hajosko kone totaalisesti mutta vaurioita oli tullut. Auton mallista ja merkistä ei ole tietoa. Olen saanut suututettua itsekkin asiakkaan kun en alkanut laittamaan 2006 tdi seattiin bilteman osa synteettisiä sisään. Ihan hyvin oli edellisessä -86 orionissa menny se öljy.
Johon asentaja kivahti ja hyppäsi melkein silmilleni "No miksei muka kestäis!? Mikä sen kolikon siellä rikkoo!? Näin on tehty jo 30 vuotta ja aina on toiminut! Sinä et poika tiedä mistään mitään!".
Tässä vaiheessa käännytään kannoillaan ja vaihdetaan firmaan joka ymmärtää edes alkeet asiakaspalvelusta...
No onnelsi firman nimi on mainittu ja porukat ymmärtää kiertää kaukaa moisen nyrkkipajan.
Tästä tullut meidänkin korjaamoketjulle tieto ja ihan tosi juttu. En nyt tiiä varmaksi hajosko kone totaalisesti mutta vaurioita oli tullut. Auton mallista ja merkistä ei ole tietoa. Olen saanut suututettua itsekkin asiakkaan kun en alkanut laittamaan 2006 tdi seattiin bilteman osa synteettisiä sisään. Ihan hyvin oli edellisessä -86 orionissa menny se öljy.
eikö yhtään hälytys kellot jo soinu tässä kohti?? Minä oisin tässä vaiheessa keränny kimpsuni ja sanonu että että vien rahani jonnekkin muualle.
Niin, olisinhan mä itsekin saanut kasattua sen imusarjan siinä pihalla paikalleen Mut ei kiinnostanut kun oli joulukuu ja kylmä. Olisi vaan pitänyt tosiaan kieltää laittamasta sinne yhtään mitään, varsinkaan kolikkoa, jos ei asentaja kerta viitsi tehdä raudasta sinne sitä laippaa. Jossittelua ja jälkiviisastelua...
E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJR
Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Vaihtomotti on vielä itselläni, ostakaa pois jos tarvitsette Eli auton alkuperäinen kone korjattiin uudella männällä ja venttiileillä. Sitten tietysti uusi kansipahvi yms.
Synkkä paja! Ei enään ikinä sinne asioimaan. Miten tuollainen tyyppi voikin vielä pitää korjaamoa pystyssä, kun asiakaspalvelutaidot ovat aivan olemattomat... Ja nauraa ja haukkuu "nettikorjaamoja" eli keskustelufoorumeita. Eli toisinsanoen BTCF:ää esimerkiksi. Sanoi mulle silloin, että vie se autos nettikorjaamolle tiivisteiden vaihtoon. No jokatapauksessa BTCF ei ole aiheuttanut mun autoihin yhtäkään moottorivauriota eikä mitään muitakaan ongelmia ikinä, päinvastoin.
Noh, itse en tässä tapauksessa ehkä vielä hävittäisi vaihtomottia. Jos sattuu olemaan että korjaus porsii, niin on ainaki hyllystä heti ottaa vaihdokki tilalle jne. Korjasko ks. "korjaamo" vai joku muu mesta?
Hirsimetsäntiellä myös eräs turbopaja jokunen vuosi sitten tarjottiin semmoista palvelua, ettei enään oikeen voi suositella, enkä o menossa itekään. Mut toisaalta aiheutti sen, et löytyi muualta oikeestiki timanttinen firma turbo-asioiden hoitamiseen. Ei niin huonoa olekaan, etteikö jotain hyvää löytäis.
Kummasti noi kuitenki tuol pyörii, et kai siel tyytyväisiäkin asiakkaita on sitten
Comment