Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieselkorjaamon oudot menettelytavat Lahdessa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #61
    Originally posted by Tommix View Post
    Miten tämä rahanpoltto väittely liittyy topicciin :think.
    No kun se egr kait tukittiin kahden euron killingillä
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • diffas
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 216
      • Lahti

      #62
      Originally posted by coupebemaristi View Post
      Tilanne on tällä hetkellä se, että auto on kasattu. Kävin kuulostelemassa ja kävi ainakin nätisti tyhjäkäyntiä ja otti kierroksia paikallaan kaasuteltaessa ihan normaalisti. En voinut ajaa, koska katsastus on mennyt jo vanhaksi. Täytynee varata aika katsastukseen ja ajaa auto sinne kunhan työkiireiltäni kerkiän.
      Joko jäi välistä lukematta, mut miten tää homma eteni sitten loppuun asti? Tuliko vaihtomotti kiinni vai mikäs olis kohtalo?

      Jos etukäteen olisit kysellyt, niin tokkopa kukaan tota dieselcityä kehtaa oikeesti suositella. Meitsi sai kans suorasanaista haukkua, kun kävin kyselemässä jospa säätäis suuttimien avautumispaineet kohdillen. Toisen kerran työnnettiin käytännössä ovesta pihalle, kun kävin pumppusta kyselemässä.

      Aika synkkä paja kyl :/
      Kingdiesel Racing

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #63
        jos oikeen vääntämään olisi oikeuteen lähtenyt, niin mitenkähän olisi mahtanut käydä. Tollaselle EGR:n tukkimiselle ei ole mitään oikeaa menettelytapaa, eikä asiakas ole kieltänyt laittamasta kolikkoa. Nyt paja on tukkinut venttiilin parhaaksi katsomallaan tavalla asiakkaan pyynnöstä. Voi olla että se asianajaja ei juuri tuon takia ollut halukas lähtemään oikeuteen... Ei mikään selvä asia kun ei puhuta mistään virallisesta korjauksesta, vaan asiakkaan pyytämästä viritelmästä. Jälkipyykit sitten asia erikseen...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • smo83
          Banned
          • Dec 2009
          • 1988
          • oulucity

          #64
          Originally posted by bemu2000 View Post
          jos oikeen vääntämään olisi oikeuteen lähtenyt, niin mitenkähän olisi mahtanut käydä. Tollaselle EGR:n tukkimiselle ei ole mitään oikeaa menettelytapaa, eikä asiakas ole kieltänyt laittamasta kolikkoa. Nyt paja on tukkinut venttiilin parhaaksi katsomallaan tavalla asiakkaan pyynnöstä. Voi olla että se asianajaja ei juuri tuon takia ollut halukas lähtemään oikeuteen... Ei mikään selvä asia kun ei puhuta mistään virallisesta korjauksesta, vaan asiakkaan pyytämästä viritelmästä. Jälkipyykit sitten asia erikseen...
          OT itsekkin mietin miten oikeus suhtautuu päästöihin vaikuttavan systeemin poistamiseen.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #65
            Originally posted by smo83 View Post
            OT itsekkin mietin miten oikeus suhtautuu päästöihin vaikuttavan systeemin poistamiseen.
            Ikävä hommahan tuo kaikkiaan oli, mutta mites esim. tällainen vertaus:

            Asiakkaalta on autosta jarrupoljin poikki ja pyytää korjaamoa laittamaan sen kasaan jollain patentilla että pääsee jatkamaan matkaa. Asentaja näyttää pahvista poljinta ja sanoo että tällaisia on asennettu tuhansina jouluöinä ja asiakas hyväksyy korjausmenetelmän. Sitten ensimmäisessä jarrutuksessa poljin menee poikki ja asiakas ajaa kolarin. Onko syy asentajan, vai virheellisen korjauksen pyytäneen ja pahvisen polkimen hyväksyneen asiakkaan?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2068
              • Banshee - Jyväskylä

              #66
              Joku aika takaperin oli jossain mediassa tästä juuri puhetta... oliko tarina jotenkin niin että asiakas ilmoitti asentajalle/korjaamolle, mitä öljyä koneeseen laitetaan. Assa iloitti että ei käy, väärä öljy. Asiakas ilmoitti että kylläpäs käy - sellaset sitten oli laitettu. Jonkun ajan päästä motti sano moks. Syy: väärä öljy. Kuka maksoi: korjaamo. Perustelut menivät jotenkin niin että korjaamon ammataitoon kuuluu olla laittamatta vääriä öljyjä sanoi asiakas mitä hyvänsä.

              Nyt kun vielä muistas mistä tuon luki :think
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                #67
                Originally posted by bemu2000 View Post
                Ikävä hommahan tuo kaikkiaan oli, mutta mites esim. tällainen vertaus:

                Asiakkaalta on autosta jarrupoljin poikki ja pyytää korjaamoa laittamaan sen kasaan jollain patentilla että pääsee jatkamaan matkaa. Asentaja näyttää pahvista poljinta ja sanoo että tällaisia on asennettu tuhansina jouluöinä ja asiakas hyväksyy korjausmenetelmän. Sitten ensimmäisessä jarrutuksessa poljin menee poikki ja asiakas ajaa kolarin. Onko syy asentajan, vai virheellisen korjauksen pyytäneen ja pahvisen polkimen hyväksyneen asiakkaan?
                Puhut kyllä ihan hyvää asiaa, mutta ei nyt ammattimainen korjaamo voi alkaa tekee minkään valtakunnan patentteja asiakkaiden autoihin jos leviämisriski on normaalia suurempi, vaikka asiakas voisi patentin hyväksyäkin. Minun mielestäni. Asiakashan voi olla täysin seinähullu, joka kuvittelee patentin oikeasti toimivan, vaikka ei omaa minkään valtakunnan teknistä ymmärrystä.

                Tuo kahden euron kolikko -juttu nyt on aivan käsittämätön. Miksi ei tehdä asianmukaisesti, kun kerran aletaan tekemään? Ei muutaku korjaamo korvaamaan vahingot.

                Comment

                • arpuC
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1377

                  #68
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Ikävä hommahan tuo kaikkiaan oli, mutta mites esim. tällainen vertaus:

                  Asiakkaalta on autosta jarrupoljin poikki ja pyytää korjaamoa laittamaan sen kasaan jollain patentilla että pääsee jatkamaan matkaa. Asentaja näyttää pahvista poljinta ja sanoo että tällaisia on asennettu tuhansina jouluöinä ja asiakas hyväksyy korjausmenetelmän. Sitten ensimmäisessä jarrutuksessa poljin menee poikki ja asiakas ajaa kolarin. Onko syy asentajan, vai virheellisen korjauksen pyytäneen ja pahvisen polkimen hyväksyneen asiakkaan?
                  Asentajan. Syy: Asentajalla on alan koulutus ja oman alansa ammattilainen, jonka kuuluu tietää ettei tuollaista voi asentaa. Asiakas on tietämätön auton teknisesta rakenteesta ja uskoo vain ammattilaisen sanaa.

                  Eli asentajalle tulee useat syytteet tästä. Huono vertaus.
                  Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                  En löydä enää sun luo
                  Teitkö sä tän tahallaan?
                  Nyt kaikki palaa.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16494
                    • Asikkala

                    #69
                    Originally posted by Tzeimi View Post
                    Joku aika takaperin oli jossain mediassa tästä juuri puhetta... oliko tarina jotenkin niin että asiakas ilmoitti asentajalle/korjaamolle, mitä öljyä koneeseen laitetaan. Assa iloitti että ei käy, väärä öljy. Asiakas ilmoitti että kylläpäs käy - sellaset sitten oli laitettu. Jonkun ajan päästä motti sano moks. Syy: väärä öljy. Kuka maksoi: korjaamo. Perustelut menivät jotenkin niin että korjaamon ammataitoon kuuluu olla laittamatta vääriä öljyjä sanoi asiakas mitä hyvänsä.

                    Nyt kun vielä muistas mistä tuon luki :think
                    Mikä kone ja mikä öljy ?

                    Comment

                    • coupebemaristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 220
                      • 03

                      #70
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      jos oikeen vääntämään olisi oikeuteen lähtenyt, niin mitenkähän olisi mahtanut käydä. Tollaselle EGR:n tukkimiselle ei ole mitään oikeaa menettelytapaa, eikä asiakas ole kieltänyt laittamasta kolikkoa. Nyt paja on tukkinut venttiilin parhaaksi katsomallaan tavalla asiakkaan pyynnöstä. Voi olla että se asianajaja ei juuri tuon takia ollut halukas lähtemään oikeuteen... Ei mikään selvä asia kun ei puhuta mistään virallisesta korjauksesta, vaan asiakkaan pyytämästä viritelmästä. Jälkipyykit sitten asia erikseen...

                      Myönnän etten kehdannut kieltää laittamasta kolikkoa, mutta kyseenalaistin kyllä kolikon laittamisen! Kysyin siis selvällä suomen kielellä "Oletko ihan varma, että kolikko kestää?" Johon asentaja kivahti ja hyppäsi melkein silmilleni "No miksei muka kestäis!? Mikä sen kolikon siellä rikkoo!? Näin on tehty jo 30 vuotta ja aina on toiminut! Sinä et poika tiedä mistään mitään!".
                      Kyllä tuossa oli aika kynnys kieltää sitten laittamasta sitä kolikkoa, kun luotin kokeneen korjaajan ammattitaitoon. Enkä tosiaan halunnut alkaa riitelemään enkä kuunnella enempää haukkuja ja "pojittelua".
                      E30 325 iX -90 touring
                      Vw Passat 1.8 T -01
                      Ex BMW:t
                      E36 320 i -92 coupe
                      E36 328 i -95 coupe
                      E36 325 iA -94 sedan
                      E34 520 i 24V -95 touring
                      E34 540 iA -94 sedan
                      E39 525 TDS -98 touring

                      Originally posted by TareJR
                      Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                      Comment

                      • coupebemaristi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 220
                        • 03

                        #71
                        Originally posted by diffas View Post
                        Joko jäi välistä lukematta, mut miten tää homma eteni sitten loppuun asti? Tuliko vaihtomotti kiinni vai mikäs olis kohtalo?

                        Jos etukäteen olisit kysellyt, niin tokkopa kukaan tota dieselcityä kehtaa oikeesti suositella. Meitsi sai kans suorasanaista haukkua, kun kävin kyselemässä jospa säätäis suuttimien avautumispaineet kohdillen. Toisen kerran työnnettiin käytännössä ovesta pihalle, kun kävin pumppusta kyselemässä.

                        Aika synkkä paja kyl :/


                        Vaihtomotti on vielä itselläni, ostakaa pois jos tarvitsette Eli auton alkuperäinen kone korjattiin uudella männällä ja venttiileillä. Sitten tietysti uusi kansipahvi yms.
                        Synkkä paja! Ei enään ikinä sinne asioimaan. Miten tuollainen tyyppi voikin vielä pitää korjaamoa pystyssä, kun asiakaspalvelutaidot ovat aivan olemattomat... Ja nauraa ja haukkuu "nettikorjaamoja" eli keskustelufoorumeita. Eli toisinsanoen BTCF:ää esimerkiksi. Sanoi mulle silloin, että vie se autos nettikorjaamolle tiivisteiden vaihtoon. No jokatapauksessa BTCF ei ole aiheuttanut mun autoihin yhtäkään moottorivauriota eikä mitään muitakaan ongelmia ikinä, päinvastoin.
                        E30 325 iX -90 touring
                        Vw Passat 1.8 T -01
                        Ex BMW:t
                        E36 320 i -92 coupe
                        E36 328 i -95 coupe
                        E36 325 iA -94 sedan
                        E34 520 i 24V -95 touring
                        E34 540 iA -94 sedan
                        E39 525 TDS -98 touring

                        Originally posted by TareJR
                        Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                        Comment

                        • beemers
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 5136
                          • Oulunsalo/Oulu

                          #72
                          Originally posted by Tzeimi View Post
                          Joku aika takaperin oli jossain mediassa tästä juuri puhetta... oliko tarina jotenkin niin että asiakas ilmoitti asentajalle/korjaamolle, mitä öljyä koneeseen laitetaan. Assa iloitti että ei käy, väärä öljy. Asiakas ilmoitti että kylläpäs käy - sellaset sitten oli laitettu. Jonkun ajan päästä motti sano moks. Syy: väärä öljy. Kuka maksoi: korjaamo. Perustelut menivät jotenkin niin että korjaamon ammataitoon kuuluu olla laittamatta vääriä öljyjä sanoi asiakas mitä hyvänsä.

                          Nyt kun vielä muistas mistä tuon luki :think
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Mikä kone ja mikä öljy ?
                          Tästä tullut meidänkin korjaamoketjulle tieto ja ihan tosi juttu. En nyt tiiä varmaksi hajosko kone totaalisesti mutta vaurioita oli tullut. Auton mallista ja merkistä ei ole tietoa. Olen saanut suututettua itsekkin asiakkaan kun en alkanut laittamaan 2006 tdi seattiin bilteman osa synteettisiä sisään. Ihan hyvin oli edellisessä -86 orionissa menny se öljy.

                          Originally posted by coupebemaristi View Post
                          Sinä et poika tiedä mistään mitään!".
                          eikö yhtään hälytys kellot jo soinu tässä kohti?? Minä oisin tässä vaiheessa keränny kimpsuni ja sanonu että että vien rahani jonnekkin muualle.
                          Last edited by beemers; 10-11-2012, 12:56.

                          E36Ticompact -95 HELLROT
                          -: orava : connection-

                          EX:E30///M3 replica Tic
                          EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5438
                            • S:t Karins

                            #73
                            Originally posted by coupebemaristi View Post
                            Johon asentaja kivahti ja hyppäsi melkein silmilleni "No miksei muka kestäis!? Mikä sen kolikon siellä rikkoo!? Näin on tehty jo 30 vuotta ja aina on toiminut! Sinä et poika tiedä mistään mitään!".
                            Tässä vaiheessa käännytään kannoillaan ja vaihdetaan firmaan joka ymmärtää edes alkeet asiakaspalvelusta...
                            No onnelsi firman nimi on mainittu ja porukat ymmärtää kiertää kaukaa moisen nyrkkipajan.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • coupebemaristi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 220
                              • 03

                              #74
                              Originally posted by beemers View Post
                              Tästä tullut meidänkin korjaamoketjulle tieto ja ihan tosi juttu. En nyt tiiä varmaksi hajosko kone totaalisesti mutta vaurioita oli tullut. Auton mallista ja merkistä ei ole tietoa. Olen saanut suututettua itsekkin asiakkaan kun en alkanut laittamaan 2006 tdi seattiin bilteman osa synteettisiä sisään. Ihan hyvin oli edellisessä -86 orionissa menny se öljy.



                              eikö yhtään hälytys kellot jo soinu tässä kohti?? Minä oisin tässä vaiheessa keränny kimpsuni ja sanonu että että vien rahani jonnekkin muualle.
                              Niin, olisinhan mä itsekin saanut kasattua sen imusarjan siinä pihalla paikalleen Mut ei kiinnostanut kun oli joulukuu ja kylmä. Olisi vaan pitänyt tosiaan kieltää laittamasta sinne yhtään mitään, varsinkaan kolikkoa, jos ei asentaja kerta viitsi tehdä raudasta sinne sitä laippaa. Jossittelua ja jälkiviisastelua...
                              E30 325 iX -90 touring
                              Vw Passat 1.8 T -01
                              Ex BMW:t
                              E36 320 i -92 coupe
                              E36 328 i -95 coupe
                              E36 325 iA -94 sedan
                              E34 520 i 24V -95 touring
                              E34 540 iA -94 sedan
                              E39 525 TDS -98 touring

                              Originally posted by TareJR
                              Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                              Comment

                              • diffas
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 216
                                • Lahti

                                #75
                                Originally posted by coupebemaristi View Post
                                Vaihtomotti on vielä itselläni, ostakaa pois jos tarvitsette Eli auton alkuperäinen kone korjattiin uudella männällä ja venttiileillä. Sitten tietysti uusi kansipahvi yms.
                                Synkkä paja! Ei enään ikinä sinne asioimaan. Miten tuollainen tyyppi voikin vielä pitää korjaamoa pystyssä, kun asiakaspalvelutaidot ovat aivan olemattomat... Ja nauraa ja haukkuu "nettikorjaamoja" eli keskustelufoorumeita. Eli toisinsanoen BTCF:ää esimerkiksi. Sanoi mulle silloin, että vie se autos nettikorjaamolle tiivisteiden vaihtoon. No jokatapauksessa BTCF ei ole aiheuttanut mun autoihin yhtäkään moottorivauriota eikä mitään muitakaan ongelmia ikinä, päinvastoin.
                                Noh, itse en tässä tapauksessa ehkä vielä hävittäisi vaihtomottia. Jos sattuu olemaan että korjaus porsii, niin on ainaki hyllystä heti ottaa vaihdokki tilalle jne. Korjasko ks. "korjaamo" vai joku muu mesta?

                                Hirsimetsäntiellä myös eräs turbopaja jokunen vuosi sitten tarjottiin semmoista palvelua, ettei enään oikeen voi suositella, enkä o menossa itekään. Mut toisaalta aiheutti sen, et löytyi muualta oikeestiki timanttinen firma turbo-asioiden hoitamiseen. Ei niin huonoa olekaan, etteikö jotain hyvää löytäis.

                                Kummasti noi kuitenki tuol pyörii, et kai siel tyytyväisiäkin asiakkaita on sitten
                                Kingdiesel Racing

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎