Elikkä myin 20.6 BMW 320d -01 ~200tkm auton mielestäni hyvässä kunnossa ja ostajakin oli tyytyväinen. Koeajo suoritettiin normaalisti ja syynättiin kauttaltaan läpi. 19.9 ostaja laittaa viestin ja haukkuu auton paskaksi ja kertoo että auto vie helvetisti jäähdytysnestettä ym pikku vikoja. Tähän vastasin melko tylysti ja sanoin että vanhaan autoon voi tulla mitä vain vikoja ja ostaja vastasi ,että en sua syytäkään itsehän paskani ostin. Kumminkin nyt 14.11 ostaja soittaa ,että autosta on kansi halki ja vaatii minulta korvausta puolet remontin hinnasta ja väittää että olen tiennyt viasta myyntihetkellä ja jättänyt kertomatta. Hänellä on kuulemma huoltomiehen lausunto siitä että, kannessa olevien jälkien perusteella vika on ollut jo silloin kun auto oli minulla eikä ole syntynyt muutaman kuukauden ajonaikana. Ja uhkaa viedä asian oikeuteen ellen maksa hänelle. Mielestäni en ole velvollinen korvaamaan mitään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Korvausvelvollisuus yksityisenä myyjänä.
Collapse
X
-
Anna viedä oikeuteen vaan, ei tule voittamaan!
"Hänellä on kuulemma huoltomiehen lausunto siitä että, kannessa olevien jälkien perusteella vika on ollut jo silloin kun auto oli minulla eikä ole syntynyt muutaman kuukauden ajonaikana" waaat???:thinkNyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
-
-
Originally posted by Mattikani View PostHänellä on kuulemma huoltomiehen lausunto siitä että, kannessa olevien jälkien perusteella vika on ollut jo silloin kun auto oli minulla eikä ole syntynyt muutaman kuukauden ajonaikana.Originally posted by Cell View PostAika fakiiri huoltomies jos näkee tuollaisen puolen vuoden päähän
Ettei olis huoltomiehen mielipidettä viety johonkin suuntaan... tyyliin "Pystyisitkö kirjottamaan siihen näin ja näin". Aina parempi jos huoltomies on tämän hepun kaveri. Ei ole nimittäin huoltomiehen tehtävä ottaa kantaa mihinkään muuhun kuin faktoihin. Eli esimerkiksi todeta, jos kansi on halki.
Ei olisi nimittäin ensimmäinen kerta tässä maassa, kun vastaavaa kokeillaan...-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Ei kannata maksaa mitään, eikä muutenkaan stressata asiasta. Kanteella ei ole mitään mahdollisuuksia menestyä. Uskoisin, että ko.henkilö vain kokeilee oikeudenkäynnillä uhkaamalla saada sinut osallistumaan korjauskustannuksiin, ilman todellista aikomusta alkaa prosessaamaan asiassa.Porsche Cayman S
MB 200cdi W203
ex: BMW F36 420xd M-sport
ex: BMW e46 M3
ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
ex: e36 M3 sedan
ex: e90 320d
ex: e30 320i (2.6) -87
ex: e39 520i -97
Comment
-
-
Originally posted by Mattikani View PostElikkä myin 20.6 BMW 320d -01 ~200tkm auton mielestäni hyvässä kunnossa ja ostajakin oli tyytyväinen. Koeajo suoritettiin normaalisti ja syynättiin kauttaltaan läpi. 19.9 ostaja laittaa viestin ja haukkuu auton paskaksi ja kertoo että auto vie helvetisti jäähdytysnestettä ym pikku vikoja. Tähän vastasin melko tylysti ja sanoin että vanhaan autoon voi tulla mitä vain vikoja ja ostaja vastasi ,että en sua syytäkään itsehän paskani ostin. Kumminkin nyt 14.11 ostaja soittaa ,että autosta on kansi halki ja vaatii minulta korvausta puolet remontin hinnasta ja väittää että olen tiennyt viasta myyntihetkellä ja jättänyt kertomatta. Hänellä on kuulemma huoltomiehen lausunto siitä että, kannessa olevien jälkien perusteella vika on ollut jo silloin kun auto oli minulla eikä ole syntynyt muutaman kuukauden ajonaikana. Ja uhkaa viedä asian oikeuteen ellen maksa hänelle. Mielestäni en ole velvollinen korvaamaan mitään?
Ostaja voi ihan vapaasti yrittää haastaa sinut käräjille, mutta jos hänellä ei ole todella selviä todisteita siitä että vikojen on jo täytynyt olla olemassa ostohetkellä, et varmasti juttua häviä. Vielä lisäksi on hyvä huomauttaa siitä, että vaikka autossa olisikin ollut vikaa, korvausvelvollisuus voi syntyä ainoastaan sellaisissa tapauksissa, missä olet todistettavasti tiennyt autosi viat ja yrittänyt aktiivisesti peitellä ne myyntihetkellä. Vain ja ainoastaan tällaisissa selvissä vilpillisissä tapauksissa on voinut korvausvelvollisuus/kaupan purku tulla kyseeseen.
Mutta onnea ostajalle! Laita ihmeessä useampi tonni kiinni oikeudenkäyntikuluihin, sen sijaan että korjaisit autosi kyseisellä rahasummalla!
Comment
-
-
On kyl ihme ukko. Kyselin tänään muutamalta huoltomieheltä asiasta ja kehuivat etteivät ikinä laittaisi nimeä sellaiseen paperiin ja mahdoton sanoa koska on hajonnut. Kalliiksi vain tulee jos käräjille asti pitää lähteä tappelemaan muutaman tonnin takia. Ilmeisesti ukko tosissaan on kun s-posti viesti oli jonkun sortin lakifirman laatima.
Comment
-
-
Terno
Voi Jeesus, mistä näitä aina riittää??? Onko nykyajan ihmiset niin munatoomia, että omasta virheestä ei coi kantaa vastuuta...
E: siis viittasin siihen, että kun on ajeltu sen 2kk autolla joka hukkaa jäähdytinnestettä.
Comment
-
Originally posted by Mattikani View PostOn kyl ihme ukko. Kyselin tänään muutamalta huoltomieheltä asiasta ja kehuivat etteivät ikinä laittaisi nimeä sellaiseen paperiin ja mahdoton sanoa koska on hajonnut. Kalliiksi vain tulee jos käräjille asti pitää lähteä tappelemaan muutaman tonnin takia. Ilmeisesti ukko tosissaan on kun s-posti viesti oli jonkun sortin lakifirman laatima.
Toinen asia mitä olen ihmetellyt yleisesti viime aikoina on tuo että näitä naurettavia vaatimuskirjeitä tulee usein jonkun sortin lakifirmoilta. Missä on näiden firmojen itsekunnioitus? Tapaus on tässäkin täysin selvä mutta silti ollaan valmiita kirjoittamaan firman nimissä tällainen kirje "pelottelutarkoituksella". Itse en toimi lakialalla mutta omaan alaan liittyvissä asioissa en ikinä kirjoittaisi tuollaista skeidaa (kuten tässä lausuntoa moottoriviasta tai vaatimuskirjettä) työpaikkani nimissä!
Comment
-
Comment