Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton törkeä käsittely EPDM:n asennuksessa!!!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    #61
    kiitos kommenteistasi ja todella outoa toimintaa yrittäjän toimesta
    meinasin itse vaihdattaa autooni renkulat eteen koska asun hyvinkäälllä
    meinasin käydä tossa putkassa mutta nyt en todellakaan vie autoani rikottavaksi
    kaipa noita joku eteläsuomessa asentaa ilman tuhoja
    ja hoida seiskasi kuntoon toivottavasti asennnus firman piikkiiin
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1585
      • Vähäkyrö

      #62
      Originally posted by Jube View Post
      Ei taida kaverilla businessvaistoa haitaksi asti olla tai sitten on pörssissä lujasti painetta kun antaa tällaisten oikeasti muutamalla satasella korvattavien juttujen tulla kaikkien tietoon, mutta hyvä näin niin tietävät muut äänestää jaloillaan
      Kyllä itse korjailisin kaikessa hiljaisuudessa nöyrästi kuntoon, kuten joku jo mainitsikin niin tuskin kaveri itsekkään sanoisi kyseisen jäljen ilmaantuessa hänen CSI:hinsä että voivoi, ei voi mitään!

      Mutta sehän ei ole asianomistajan vika jos puolustuksella ei ole asiallista sanottavaa tapahtuneeseen vaikka tilaisuutta on tarjottu moneen kertaan :think
      Tarkotin lähinnä sitä, että tilanne kärjistyy entisestään jos vastapuoli ei viitti kommentoida asiaa mitenkään. Mutta nyt yrittäjän puolustuspuheen luettuani, ei se kyllä asiaa parempaan suuntaan vieny...

      Mutta minkäs teet, jos ko. henkilöä ei kerran kiinnosta mitä muut siitä ajattelee ja ei jaksa kommentoida tyytymättömälle asiakkaalle mitään, niin eipä siinä mitään. Itketään sitte ku ei ookkaan rahaa maksaa laskua ämmän konerempasta, ku asiakkaat äänestää jaloillaan.
      Last edited by Samppae39; 17-11-2012, 16:05.

      Comment

      • snoub
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 220
        • Oulu

        #63
        Originally posted by väiski525 View Post
        itse ostin aikoinaan e46:n umpiohin adapterit xenoneille tuolta, ja niiden lisäksi kaksi sarjaa itse xenoneita, ja ne kalleimmat jotka olivat päälle 100e / sarja.

        itse adapterit maksoivat hurjat 14e muistaakseni, ja kun ne sain käteeni niin huomasin että molemmat ovat vähän hajalla, otin niistä kuvat ja pistin mailia kyseiselle herralle.

        aluksi vaikutti menevän hyvin, kunnes sitten alkoi juuri tämä miehen omalaatuinen huumori kukoistamaan ja mutkia matkaan.

        lähetti minulle sitten yhden adapterin takuuna, mutta mitä helvettiä mä sillä yhdellä vain tekisin kun molemmat oli hajalla. pistin taas mailia ja kysyin että voisinko saada sen toisenkin EHJÄN adapterin kun sellaiset olen tilannut..

        pitkän vääntelyn jälkeen menetin hermoni kyseiseen puljuun, jos ei ole varaa 14e osia korvata uusilla ehjillä (varsinkaan kun tilasin sentään samalla 250e edestä xenon-sarjat) että saisi asiakkaan tyytyväiseksi niin pitäköön ledinsä, tilasin adapterit sitten muualta jotta sain autoon xenonit kiinni.

        jatkossa tilaan kyllä ledit ja xenonit muualta kun tästä lafkasta.

        yksittäisen tapauksen ymmärtää jokainen, mutta tältäkin foorumilta voi lukea varmasti kymmeniä ongelmatapauksia kyseisen puljun kanssa niin pitäisikö herralle ostaa joululahjaksi peili, johon voi sitten kurkkia välillä.

        kiitos ja näkemiin, meen ostamaan popcornia -->
        Olis varmaan ihan hyvä idea saada johonkin stickyksi tai muutoin näkyvään osioon varoitus kyseisen puljun toiminnasta niin osaisi porukka paremmin varoa. Kaikki ei kuitenkaan valitettavasti tätäkään säiettä lue.
        BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
        BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
        BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

        Ex.
        BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
        BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1898
          • Vantaa

          #64
          Originally posted by heiskate View Post
          Siis täytyy kyllä ihmetellä, että oli mistä tahansa autosta kyse, niin siinä pitäisi sietää tuollaisia asennuksen jälkiä, eikä pelkästään sietää vaan MAKSAA niistä. Ja firman mielestä tää on vain Dallasta

          Itse yritetään sitten kotona korjailla jälkiä.
          Tämä jälkien korjailu todella mukavaa puuhaa olikin omallakin kohdallani, jouduin irroittamaan etuvalot uudelleen jotta sain valot suoraan, vilkut kohdilleen ja valojen alla olevat listat kohdilleen coupessani ja silti jäi vielä puskuriin hienot naarmut kun umpiolla hieroi ne siihen
          Led takavalojen kontinpuolelle tulevat levyt palalla jesaria per puoli kiinni ja johdot hujanhajan..kotipihalle päästyäni kummatkin kontinpuolen palat roikuivat johtojen varassa, no laitoin ne sitten ruuveilla kiinni ja asentelin johdot siistimmin.

          Originally posted by vilma View Post
          Eiköhän se yrittäjä nyt ota järjen käteensä ja hoitaa tämän asian kunnialla loppuun.Voi olla kaupan teko oikeesti vaikeeta noilla metodeilla,ja taisi toisaalla ihan itse valitella huonoja aikoja busineksessaan...
          Ei tarvitse ihmetellä huonoja aikoja bisneksissään kun noin vakava asenne ongelma kaverilla asiakkaita ja asiakkaiden omaisuutta kohtaan.
          Kai nyt alkaa bisnekset tökkiä kun huono maine leviää ja jokainen asiakas tietää pois lähtiessään että oli eka ja vika kerta kun kävi.
          Eikö olisi fiksumpaa kerätä tyytyväisiä asiakkaita ja varmistaa asiakkaan tyytyväisyys hoitamalla kaikki viimisen päälle hienosti, asiakas virta voisi olla hieman isompi kun positiivinen maine leviäisi..nyt on käynyt juuri toistepäin

          Comment

          • nonmerce
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 218
            • northernside

            #65
            Ihan normisettii.. mulle ois hyvin kelvannu tollanen asennus.. hienoa työtä

            täytyypä tilailla muutamat ledit..

            Comment

            • Rulla
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 80
              • Porvoo

              #66
              Originally posted by Kamikaze View Post
              Juuri näin, kun asenne alusta asti on se, että hänen myymissään ledeissä ei yksinkertaisesti voi olla mitään vikaa, että asiakas valehtelee. Näin ainakin minun tapauksessani kävi. Lisäksi lähettämänsä sähköpostit oli höystetty muka hauskoilla heitoilla tyyliin "mitä kalliimpi auto sen kitsaampi omistaja, on sanonta jonka juuri äsken keksin". Asiakasta kohtaan hivenen omituista huumoria, jonka joku saattaisi ottaa kettuiluna.
              Samanlainen kokemus myös itsellä. Tilaamani toinen parkkiledi oli ja pysyi pimeänä, mutta muutaman sähköpostin jälkeen en jaksanut asiasta enempää tapella. Sävy oli tosiaan semmoinen, että minähän se joko valehtelen tai en vain osaa kytkeä oikein.
              E70 3.0d -07
              Entiset: E61 535dA -05, F07 530dx, Semi-Voll -10 : E60 530iA -06 :Z3 1.9 -96 : E36 316ti -96 : E32 735iA -91 : E32 735iA -88 : E60 530dA -04 : E28 520i -84 : E46 320dA -03

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2844
                • South Carelia

                #67
                Uskomaton asenne EPDM:llä...

                Noh, sen edestään löytää minkä taakseen jättää !!
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • Kamikaze
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 298
                  • Mänttä-Vilppula

                  #68
                  Originally posted by Rulla View Post
                  Samanlainen kokemus myös itsellä. Tilaamani toinen parkkiledi oli ja pysyi pimeänä, mutta muutaman sähköpostin jälkeen en jaksanut asiasta enempää tapella. Sävy oli tosiaan semmoinen, että minähän se joko valehtelen tai en vain osaa kytkeä oikein.
                  Minulle hän kertoi perusteluksi mm. sen, että niitä ei ole siihen mennessä tarvinnut yhtäkään vaihtaa takuuseen. No ei varmasti, jos ei suostu vaihtoon vaan syyllistää asiakasta.

                  Oman anneliparkkiledini temppuilu alkoi takuuaikana, mutta paheni sietämättömäksi takuuajan umpeuduttua, jolloin otin yhteyttä. Ensin hän kertoi vian olevan adapterijohdossa, ja kertoi lähettäneensä minulle uudet piuhat. Käytännössä valehteli, sillä niitä piuhoja en ole vieläkään saanut. Jonkin ajan kuluttua ihmettelin, että missä luvatut piuhat viipyvät, niin tässä vaiheessa hän oli hokannut, että eihän E60:ssä niitä adapterijohtoja tarvitakaan. Hänen mukaansa ledit olivat takuuvarmasti kunnossa, ja vika on siinä, etten ole osannut asentaa niitä oikein.

                  Pitkän vänkäämisen jälkeen olisi suostunut ottamaan ledit tutkittavakseen, mutta olisin halunnut saada uudet ledit etukäteen, jotta saisin samalla kertaa otettua vanhat pois ja laitettua uudet tilalle, ettei umpioita olisi tarvinnut moneen kertaan irrottaa autosta. Tämä ei hänelle käynyt. Vaikka vain toinen ledi temppuili eli paloi vain silloin tällöin, halusin molemmat uudet, sävyerojen välttämiseksi. Tämäkään ei hänelle käynyt. Lopulta hän tarjosi minulle uusia ledejä alennettuun hintaan, mutta tässä vaiheessa minulla oli tullut jo mitta täyteen kaikesta syyllistämisestä ja naljailusta, enkä halunnut työntää yhtään enempää euroja siihen puljuun. Kuten muutama on jo todennutkin, onneksi noita saa muualtakin.

                  Ei tämä tapaus mikään maailmanloppu minulle ole, mutta tuollaisella asiakaspalveluasenteella varustetun yrittäjän ei tarvitse ihmetellä, jos bisnekset alkaa pikkuhiljaa kusahtaa. Näyttää siltä, että valtaosa asiakkaistaan ei halua enää toista kertaa asioida hänen kanssaan, varsinkin jos tuotteissa on ollut jotain sanomista. Maine menee herkästi, varsinkin jos yrittäjä ei edelleenkään huomaa toiminnassaan mitään moitittavaa, vaan jatkaa samaa hälläväliä-linjaa ja asiakkaiden väheksymistä. Onnea valitsemallansa tiellä.
                  BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
                  Toyota MR2 2.0 GTi -93

                  Comment

                  • Boiga
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 1773
                    • Ylöjärvi

                    #69
                    Taidanpa itsekin äänestää jaloilla...

                    Pisti silmään tuo sijaisauto asia, jos yrittäjän kannalta laskee niin eipä tuossa varmasti paljoa menetyksiä tullut kun asiakas lainasi autoa 50-60km verran.. Auto ilmeisesti joka tapauksessa on omassa käytössä, eli vakuutus yms kustannukset joutuu jokatapauksessa maksamaan, renkaat ja kuluvat osat sekä polttoaine on ainoat jotka kuluu tuossa ajassa. Ja renkaiden kuluminen tuolla matkalla taitaapi olla aika minimaalista sekä samoin moottorin osalta, polttoainettakin taitaa mennä n. 12 eurolla (alv. 23%, eli 9,7e alv 0%)... Jos bensaa, dieselillä vielä vähemmän sekä kulutuksenkin laskin 11l mukaan

                    Jos sijaisautoa alkaa enemmän tarvitsemaan asiakkaiden käyttöön niin siihen varmasti käy jokin nissaninkin riepu (ei ne asiakkaat tule sillä sijaisautolla ajamaan, vaan tarvittaessa pystyy asennuksen aikana hoitamaan kiireisiä asioita jos näin on). Eli en yrittäjänä laskisi arvoa juurikaan sijaisautolle, varsinkaan jos asennus jäljessä on noinkin paljon sanottavaa (tuo kuva kyllä kertoo aika paljon, ei ole omasta mielestä mikään mitätön jälki). Ja jos omaan autooni tulisi asennuksessa tuollainen niin johan pistäisin äläkän pystyyn!

                    Nyt epdm itseä niskasta kiinni, asenne muutos ja asiakkaiden autot parempaan kuntoon asennuksen jälkeen kuin sitä aloitettaessa!! Joskus on vain nöyrryttävä ja vaikka kuinka itsestä tuntuu ettei oma vika muka olisi, asiakas silti on aika usein oikeassa.
                    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #70
                      Jos kerran vahinkoa on sattunut auton laiton yhteydessä, pitäisi yrittäjältä löytyä sen verran selkärankaa, että myöntää vahingot ja korjaa ne oma-aloitteisesti. Vahinkoja sattuu kaikille, tärkeintä on kuitenkin tällaisissa tapauksissa ymmärtää korjata ne.

                      Sellainen autopaja joka luovuttaa remppaamansa autot huonommassa kunnossa kuin ne sinne saapuessaan olivat, menettää varmasti kaikki asiakkaansa.

                      Tuntuu kovin erikoiselta, että firman pitäjä antaa tämän asian kasvaa kuin pullataikina, eikä ymmärrä sitä tosiseikkaa, että asian vänkäämisellä mahdollisesti saavutettu rahallinen säästö menetetään jo viimeistään siinä vaiheessa, kun tällainen juttu alkaa levitä ihmisten keskuudessa. Kokonaiskuvaa ajatellen olisi ollut paljon fiksumpaa korjata asiakkaan auto kuntoon välittömästi, koska silloin kyseistä asiakasta ei olisi välttämättä menetetty. Tällaisellä vänkäämisellä asiakkaasta pääsee varmasti eroon ja nyt kun asiaa on alettu käsitellä erittäin julkisella foorumilla, on sillä varmasti negatiivista vaikutusta asiakaskuntaan. Kannattaa pitää mielessä myös se, että suuri osa tämän foorumin keskusteluista näkyy myös Googlessa, joten kaikki tätä asianomaista firmaa googlaavat ihmiset voivat teoriassa päätyä lukemaan näitä useiden ihmisten negatiivisia mielipiteitä paikasta.

                      Suosittelen nimimerkki EPDM:ää korjaamaan asiakkaansa auton entiseksi. Se osoittaisi että olet kiinnostunut asiakkaistasi ja antaisi hieman paremman kuvan yrityksestäsi. Pidä myös mielessäsi että kaikki täällä kirjoittamasi asiat saatetaan tulkita omistamasi firman kannanottoina, vaikka toimisitkin omissa nimissäsi. Ei siis kannata laukoa suusta ihan mitä tahansa.

                      Comment

                      • mijuko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 951
                        • ۩□□۩

                        #71
                        Sen mitä kyseisen firman tuotteita on tilannut ja pitänyt yhteyttä, niin ei ole ollut moitteen sijaa palvelun suhteen.
                        Mutta kun mokia sattuu, niin pitää olla miestä myöntämään. Pahimmillaan virheitä peitellään ja aiheutetaan fiksauksilla lisää harmeja.
                        Henk.kohtaisesti epäilyttää lähes joka kerta luovuttaa autoa kellekään

                        ...kerran kävi niin päin että, paikallinen korjaamo oli huolissaan ovatko takakontin tavarat ja matot paikoillaan sekä olivat huolissaan asensivatko tarvike takavalot jotenkin väärin kun polttimopaneeli klonksaa kun ajattelivat korjata pienen ruostevaurion samalla kun takapuskuri oli korjattavana ja maalattavana... sijaisautosta ei sitten veloitettu mitään, vaikka kerroin takavalojen olleen aina tuommoiset
                        Last edited by mijuko; 17-11-2012, 19:51.

                        Comment

                        • nonmerce
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 218
                          • northernside

                          #72
                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Jos kerran vahinkoa on sattunut auton laiton yhteydessä, pitäisi yrittäjältä löytyä sen verran selkärankaa, että myöntää vahingot ja korjaa ne oma-aloitteisesti. Vahinkoja sattuu kaikille, tärkeintä on kuitenkin tällaisissa tapauksissa ymmärtää korjata ne.

                          Sellainen autopaja joka luovuttaa remppaamansa autot huonommassa kunnossa kuin ne sinne saapuessaan olivat, menettää varmasti kaikki asiakkaansa.

                          Tuntuu kovin erikoiselta, että firman pitäjä antaa tämän asian kasvaa kuin pullataikina, eikä ymmärrä sitä tosiseikkaa, että asian vänkäämisellä mahdollisesti saavutettu rahallinen säästö menetetään jo viimeistään siinä vaiheessa, kun tällainen juttu alkaa levitä ihmisten keskuudessa. Kokonaiskuvaa ajatellen olisi ollut paljon fiksumpaa korjata asiakkaan auto kuntoon välittömästi, koska silloin kyseistä asiakasta ei olisi välttämättä menetetty. Tällaisellä vänkäämisellä asiakkaasta pääsee varmasti eroon ja nyt kun asiaa on alettu käsitellä erittäin julkisella foorumilla, on sillä varmasti negatiivista vaikutusta asiakaskuntaan. Kannattaa pitää mielessä myös se, että suuri osa tämän foorumin keskusteluista näkyy myös Googlessa, joten kaikki tätä asianomaista firmaa googlaavat ihmiset voivat teoriassa päätyä lukemaan näitä useiden ihmisten negatiivisia mielipiteitä paikasta.

                          Suosittelen nimimerkki EPDM:ää korjaamaan asiakkaansa auton entiseksi. Se osoittaisi että olet kiinnostunut asiakkaistasi ja antaisi hieman paremman kuvan yrityksestäsi. Pidä myös mielessäsi että kaikki täällä kirjoittamasi asiat saatetaan tulkita omistamasi firman kannanottoina, vaikka toimisitkin omissa nimissäsi. Ei siis kannata laukoa suusta ihan mitä tahansa.
                          Ihme jankkaamista! Jos ei miestä kiinnosta korjata jälkiään niin ei mahda mitään. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee!!

                          Comment

                          • rikuh1
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 507
                            • Hämeenlinna

                            #73
                            Annetaan väliin jotain positiivistakin kommenttia, tuohon e46 hommasin smd rinkulat ja kahdesti takuuseen jouduin vaihtamaan molemmista pareista ulommaisen isomman rinkulan.

                            Samallalailla hajos molemmin puolin, puolet rinkulasta pimeni, tai vilkkui milloin sai kosketusta.

                            Mitään ongelmaa ei takuun kanssa ollut, en muista oliko takuuta enään edes jäljellä toisella kertaa.

                            Mitä asennukseen tulee niin siitä ei hirveästi ole kokemusta, ekalla kerralla purki kyllä rinkulat umpiosta eikä kyllä silloin mitään damagea tullut.

                            Valitettavaa kyllä lukea tälläistä, eikä tälläistä kyllä missään nimessä tarvi hyväksyä. Tulen kyllä jatkossakin asioimaan ko kioskissa mutta ei tälläiset ainakaa parempaa kuvaa anna palvelusta.
                            E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                            Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                            RikunAutofix.fi

                            Comment

                            • jussi_r
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1655
                              • Nurmijärvi

                              #74
                              Mulla on myös positiivista sanottavaa ko. kioskista monen asioinnin verran. Siinä valossa tämä säie on murheellista luettavaa.

                              Toivon asianosaisten selvittävän asiansa ja pystyvän raportoimaan sovusta tänne. Se mitä nyt kollektiivisesti voisi tehdä on antaa asian olla alkuviikkoon asti ja antaa molempien osapuolien ladata akkujaan viikonlopun yli. Ei perheellisen yrittäjän voida odottaa käyvän nettivääntöä viikonlopun yli, vaikka kuinka olisikin tarjottu jo aiemmin helppoa ratkaisua asiakkaan puolelta.
                              M3 Cabrio Individual
                              530d GT xDrive
                              GL420 CDI
                              ZX-12R

                              Comment

                              • K70
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 503
                                • Vantaa

                                #75
                                Itsellä positiiviset kokemukset kyseisestä firmasta, mutta tämän topicin usean postin perusteella on aivan varmaa, että jatkossa asiointi tapahtuu muualle.
                                S212, E350CDI, -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎