Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton törkeä käsittely EPDM:n asennuksessa!!!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • liha_ville
    BTCF Member
    • Feb 2009
    • 1417
    • Karstula/JKL

    Itse olen jo hyvään aikaan lopettanut asioinnin tässä firmassa.

    Ite ainakin yrittää hoitaa asiat niin että asiakkaalle jää hyvä mieli tehdystä työstä. Jos asiakas on vaikka pidemmän matkan päästä ja häneltä löytyy paikka missä mahdolliset virheet voi korjata niin olen luvannut tulla itse paikalle korjaamaan asian.
    Nykyään teipattavaksi tulee uusia autoja joista ei ole aikaisempaa kokemusta. Jos vaikka tarvii purkaa puskureita valoja yms nii ensin tutkitaan ja sit hutkitaa. Säästyy paljolta vaivalta.

    Nykyään paska leviää netissä ku rutto.
    e60 M5 Supercharger

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1581
      • Vähäkyrö

      Originally posted by EPDM View Post
      Liirum laarum
      Hyvä kirjoitus. Myönnät, että asennus ei menny ihan putkeen

      Jännä on se, että kumpikin väittää yrittäneensä sopuratkaisua viimeseen asti. Mistä nyt sitte johtuu, että sopua ei syntyny? Toivoisin kyllä kaikkien kannalta, että tämä päättyis sopuisasti

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Samppae39 View Post
        Hyvä kirjoitus. Myönnät, että asennus ei menny ihan putkeen

        Jännä on se, että kumpikin väittää yrittäneensä sopuratkaisua viimeseen asti. Mistä nyt sitte johtuu, että sopua ei syntyny? Toivoisin kyllä kaikkien kannalta, että tämä päättyis sopuisasti
        Jep. Nythän tämä nitkahti oikeaan suuntaan.
        Onko niin, että lähtökohtaisesti tunaroineen on annettava mahdollisuus korjata virheensä?
        Kyllä tästä vielä sopu syntyy, kunhan molemmat antaa vähän periksi ja kultturierot höylätään
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Eemeli
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1605
          • pk-seutu

          Originally posted by TFV View Post
          Kyllä tästä vielä sopu syntyy, kunhan molemmat antaa vähän periksi ja kultturierot höylätään
          Mistä sitten draamaa yksinäisten foorumilaisten elämään, kun eivät voi enää nimimerkin takaa potkia yksityisyrittäjää päähän jonkun yksittäisen yksipuolisen tarinan perusteella?!

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8971
            • Kellokoski

            Originally posted by TFV View Post
            Jep. Nythän tämä nitkahti oikeaan suuntaan.
            Onko niin, että lähtökohtaisesti tunaroineen on annettava mahdollisuus korjata virheensä?
            No näinhän se on.

            On ostettu työtä ja jos siinä on reklamoitavaa niin korjaamolle on annettava mahdollisuus korjata jälkensä.. Samoin osilla on takuu ja sehän meinaa että saa ehjät osat tilalle - ei rahoja takaisin automaattisesti :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1898
              • Vantaa

              Originally posted by EPDM View Post
              No niin arvoisa yleisö, suokaa anteeksi etten ole viikonloppuisin aina tavoittavissa komentoimaan, perhe elämä rules.

              Maanantaita ovat yleensä kiireilisemmat päivät joten juuri pääsin kotikoneelle.

              Niin se kolikon toinen puoli voisin vaikka kertoa kerran kun on tämähän on varsinainen hitti topiikki. ja yleisö janoo draamaa ja mikäpä on parempi kun vahingon iloa.
              Perjantaina kyseinen tero ilmestyi, kutsutaan hänt vaikka herra T'ksi- En nyt muista oliko aika varattu tai ei kun kalenteri on työ paikalla. Olen muutamia e65 7 sarja autoista vaihtanut mm vastaavat ledit ja muistelinkin että se onnistuisi hieman irrottamalla ja työntämällä umpio eteenpäin päästäkseen sen luukun kautta sisään vaihtamaan polttimo lediksi. Näin näissä facelift mallissa ei harmikseenkaan onnistu kun luukku onkin umpion alapuolella. Se oli selvästi minun virheeni että en avannut minun bmw TIS ohjelma ja tarkistanut sen sielta eikä nopeasti netistä. Eli se ei onnistunut silloin enään. Asenettiin sen sijaan ihan OBD portin kautta tarjouksessa oleva superchipsin Bluefin kapulan kautta uusi optimoitu ohjelma. Näitä 3-litraiset ovat ihan perus kauraa ja on tehty vaikka kuinkaa paljon.
              Ihmetletiinkin että ohjelman talteen otettua ja nglanttinlähettämineen niin siihen menikin se parikin tuntia ennen kun ohjelma saapui takaisin, heillä oli kuulema paljon tekemistä kun sinne soitin. Ilmeni toki vasta alkuviikolla että syy olikin että autohan oli ohjelmoitu ennestään. Yleensä noin ilmoitetaan minulle mutta kai superchips myös halua myydä ohjelmia ja se lopultakin onnistui kun piti säätää arvot erikseen. Herra H. mukaan hyvän tuntuinen parannus edeliseen verrattuna ellei hän on nyt vaihtanut mieli siitäkin.

              Kello olikin jo paljon ( kuuden jälkeen muistaakseni) ja päätettiin mennä kotiin ja palata maanantaina asiaan penkitysksen ja parkki polttimoiden merkkeissä.

              Viikonloppuna toki tulikin useimpia mailia että voisko maanantaina jo klo 8 jo tulla paikallaan että voisi jättää auto sinne ja ottaa minun auto sitten töyhin. Toinen virheeni oli siis että vastaisin siihen mailiin mitä en siis yleeensä vl'sin tee. Herra t'lle on varmasti ne mailit talella missä ehdottin että se voi olla mahdollinen kello kymmeneltä kun vien lapset päiväkotiin mutta emme lyöneet mitään lukoon mielestäni kun kalenteri on työpaikalla. Ajattelin palaa asiaan kun tiedän varmuudella ja muistin että olikin muitakin varauksia ja sitten ne lukuisia verkkokaupan viikonlopun tilaukset mikä jo itsestään vie suurin osa maanantaista.
              Olen siis yksi sielä mun pajassa töissä. Paja ei siis voi verrata merkkiliikkeen marmoritiskiin. Oli siis aikamoinen yllätys että herra T saapuikin pihaan samaan aikaan. No ok. Olin luvannut oma autoni hänen käyttöön kun varmasti työtehtävät ovat tärkeitä kun on niinkin kallis auto. Näin siis en yleensä tee.

              No paivä oli juuri niin kiireinenkin kun yleensä maanantait ovat . Pitäähän palvella asiakkaitta kun ne päättää tulla paikan päälle ja oliki yksi pfl e90 mistä pitii vaihtaa ne enkeli silmä ledit sisä lokareiden kautta ja samalla vielä sumuvalot ledeiksikin.
              Aikataulu alkoi siis kuseta. Ei se e65 puskurin irti otta mitään vaikeita ole muuta nosturinkin kanssa aikaa vievä. Se on ollut aikaisemminkin irti luulisin kun ainakin apukuskin puolinen sumuvalon kiinitys oli osittain rikki. Eikä sumuvalo saa kokonaa käsiin irti ilman että puskuri otetaan irti, reikkä on liian pieni. 2-komponentti liimalla korjasin sen ja kaikki ok, mutta aika meni. Joten kun herra H saapui takaisin noin neljän maissa olin juuri vasta kasaamassa juuri nämä kauheat listat. Ledien asennus meni ihan ok ja toimivat. Kolmas virheeni toki oli että ei ainakaan silloin mitään virhe ilmoituskia ettei ajovalotietokone ei jotenkin hyväksynyt niitä. Saman mallisissa ledeissä ( eli sopiii esim e39 pl ja e60 pre lci, e53 pre fl jne) on ollut isojakin ongelmia viime 6kk aikana, kaksi peräkäisiä mallia on olklut susia, mutta taämä uusi mallia on ollut hyvä.

              Seuraan BMW'n TIS ohjeet jos auto malli ei ole kovin tutu. puskurin kuori on kuudella torx ruuvien kanssa kiini joten varmasti istui paikallaan.
              Irrotimme ja kiinitettiin ne listat varmasti 3-4 per puoli. HUOM myös herra T osalistui asiaan. Näissä asioissa BMW on kyllä mennyt radikaalisesti taaksepäin. Jos käytin sanaa paskaa niin sekin kuvaa laatua varsin hyvin.Puskurin kuori on niin ohut ettei siihen hirveästi voi painaa. Mielestäni siis ihan kuraa. En vaan saannut ne listat siinä suurimassa kulmassa situmaan paikallaan. En tiedä miksi. Mutta vikahan on tietysi minun.
              Mitä toki EN hyväksy on että ainakin minä olis varsinaisesti naarmuttanut puskuria. Haluasin siis nähdä vähän parempia kun parista metreistä otettu kännykkäkuvia varsinaisesta "vaurioista". Purku aikana niihen en hoksanut kiinittää huomio.

              No niin, jatketaan. Minulla oli klo 17 meneessä haettava poikani päiväkodista ja myös herra T oli vastaavia menoja muistaakseni. Asensin umpiot taas kiireisesti paikallaan ja nähtävästi en työntänyt korkeuden säätö liitin ihan pohjaan asti. Penkitykseen ei siis myös jäännut aikaa. Hinta siihen ohjelmaan ja bluefin kapulaan on hyvinkin edullinen 450€ muistaakseni, eli ainakin sama hinta mikä superchips itsekin niitä myy ne englannissa, eli ei mitään suomi lisää huom. Mikä se toki ei sisällä on penkitys kustannukset. Niistä pitää pullittaa jotain 50€ lisää ohjeman yhteydessä näin tarjouksen aikana mikä on vuoden loppuun asti.

              Siitähän se valitus kierre sitten alkoikin. Sähköposti meili saapui myöhemmin illalla että i drive ilmoitti vikoja xenoneista, parkeista ja ajovalojen suuntauksesta. Herra T toisesssa topiikissa olikin puhetta että akku oliskin vaihtokunnossa kun antoi ihmeelisia vikakoodit. ( en ole seuranut kyseinen topiikki siis alkuviikosta eteenpäin kun annoin hänelle neuvoja). Jos nyt ymmärän oikein herra T työnsi ehdottamani korkeudensäädin liitin paikalleen. Toivottavasti kädet ei likaantunut.

              Anyway, sitten alkoi siis tämä valitus nyhjäily. Siinä vaiheeessa siis minulla oli ehdottomasti se käsitys että kunnes minä saan uusi ledi sarja/malli käsiin valmistajalta niin olisimme voinnut jatkaa tutkimusta. Herra T toki sitten haluasi itse "korjauttaa" ne listat paikallaan ja että minä palauttaisin kaikki rahat tehdystä työstä. En siihen suostu, en tietysti, en hakuannut jättää asia kesken. Mielellään olisin hoitanut asian huom rauhassa kuntoon.

              Mutta tämä siis ei kelvannut. Sitten alkoi taämä listan vaurion itkeminen, että mitä minä sen kanssa tekisin. En oikein ymmärtänyt mistä vaurioista on vieläkään kyse. Minusta voi hyvinkin olla että ne oli jo sielä kun en osannut kiinittää niihen huomio. Sitten alkoi tämä uhkailu että hän on ollut kuluttajansuojan toimistossa töissä ja tietää näistä asioista ja jos en suostu maksaa kaikki rahat Kyse on siis about satanen ledeistä ja 120 työstä. Huom unohdin silloin sen auton lainaus ja arvatkaa oliko Herra T laittanut se 50-60km verran polttoainetta tankkiin kiitolisuudelta...

              Suomessa on se ihme ajatus että asiakas on aina oikeassa. Näinhän useimpia foorummilaiset ovat kehottaneet mua muistamaan. Paskat. Minulla on tietyt periaatteet, mielellään olisin korjannut tilanteen ja palauttanut kaikki rahat JOS seuraava erän ledit eivät olisi toimineet, ja haluasin tietää miksi enkelisilmä on nyt pimeä. En vaan ymmärä että miten kamala se on odottaa se noin viikon verran että voin huom rauhassa tutkia asia.

              Lopputulos on sitten nyt että en jaksa kuunnella enkä lukea kyseinen Herran valituksia enään. Tänään sainkin toki häneltä lasku 1100€ verran mikä muistaakseni sisältä uusi puskuri ja 85€ ( mistähän tämä summa on haettu?) vielä suorittamasta penkityksestä. Ei voinnut muuta kun nauraa asiaan.
              Vaikka hänelle on varmasti suhteita kuluttajansuojan viranomaille jossakin vaiheessa joku järkevä koleega varmasti kuiskaa hänen korvaan että olisko se nyt mennyt herran koston ilo, ahneus ja mustamaalauksen ilo hieman ööveriksi?

              Olen nyt ollut yrittäjänä yli kymmen vuotta. Siihen aikaan on mahtuu kaikenlaisia tapahtumia. Supi suomalainen kun en ihan ole ja olen nähnyt heiman enemmän mailmasta niin huumori taju on ehkä hieman eri kun mitä täälä monessa asioissa. Sen voi ehkä käsitellä väärin mutta se on riski mitä otan jos haluan säilyttää oma identiteetti ja mielenterveyttäni. Jotkut ei siitä tykkää jos en tinki hinnoista kun ebay'sta saa kuulema halvemalla. Yritys vaan pitää tehdä jonkunlainenvoittoa varsinkin tässä vero paratiisissa.

              Se että nyt tulisi boikotti minun firmaan tästä "kamalasta" asiakaspalvelusta on ihan fine. Herra T on saannut tahtonsa läpi ja pitää onnitella siitä. Myös on varmasti totta että se tulee minulle kaliiksi mennä oikeuteen asti kun ei ole suhteita.

              Joten ehdotan Herra T'lle että se tulee näyttämään ne "vauriot". Jos näitä sitten näkyy ilman suurennuslasi niin korjataan ne vaikka paikka maalamalla ja /tai kuuma ilmamuokkauksen kanssa , tai mikä kienee oikea termi. Mutta saapi todistaa että oliko ne sielä jo ennestään ja että yhtä hyvin hänenkin "yritykset" olisi voinnut aiheuttaa niitä kun minun.

              Jos not niin saa jatkaa uhkailut ihan rauhassa.
              Ei tähän enää itse pitänyt puuttua tai kommentoida mutta pakkohan se vielä oli.

              Puolustus puheenvuoro samaa asenne ongelmaista paskaa mitä EPDM:ltä voi odottaakkin.

              Jos tuolla vielä joku haluaa asioida niin kannattaa varautua naarmuihin, maalivaurioihin, retkottaviin listoihin, puuttuviin ruuveihin ym huolimattomuuteen ja kaiken lisäksi todella asiakas ystävälliseen palveluun..toinen jos ostat jotain ja täytyy palauttaa/vaihtaa niin ei mene ilman vittuilua tai muuta epäselvyyttä.

              Menetit todella paljon asiakkaita ja täysin syystä!!!

              Comment

              • Juhan
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2009
                • 1345
                • Ks

                Asennevamma ja iso ego pystyy vaikka mihin näköjää.
                Last edited by Juhan; 19-11-2012, 22:03.

                Comment

                • Hiace
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2011
                  • 1203
                  • Helsinki/Joensuu

                  Miten ois: joku kokenut foorumilainen lähtee välineuvottelijaksi mukaan ja paikan päällä pistetään auto kuntoon tai sovitaan korjauksesta muualla? Joku diplomaatti vois saada aikaan molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun. Minun mielestä pilaa vaan toisen mielen ja toisen bisneksen jos asiaa lähdetään puimaan virallisten valitusten tai oikeuden kautta. Kaikki on aikuisia joten neuvottelu varmasti onnistuu kunhan pahin kiehuminen on ohi. Mielipiteitä?

                  (muuten en ota tapaukseen kantaa)
                  F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    No näinhän se on.

                    On ostettu työtä ja jos siinä on reklamoitavaa niin korjaamolle on annettava mahdollisuus korjata jälkensä.. Samoin osilla on takuu ja sehän meinaa että saa ehjät osat tilalle - ei rahoja takaisin automaattisesti :think
                    No tätä minäkin tässä aloin jo aiemmin päivällä miettimään että kuinka äkkiä tämä valitusvirsi on tänne foorumille saapunut? Nykyään kun täällä näkee huonoa palautetta ties mistä firmasta suurin piirtein minuutti sen jälkeen kun vahinko on tapahtunut.

                    Normaalisti tavaran tai siihen liittyvän palvelun virhettä korjataan seuraavalla tavalla:

                    1. Virheen korjaaminen
                    2. Uusi toimitus
                    3. Hinnanalennus
                    4. Kaupan purku
                    5. Mahdollinen vahingonkorvaus

                    Kaupan purkaminen tulee siis käytännössä kyseeseen vasta viimeisenä vaihtoehtona jos kaikki muut keinot ovat epäonnistuneet. Asiakkaan tulisi tehdä mahdollisissa ongelmatilanteissa reklamaatio ja yritykselle pitää myös antaa "kohtuullinen aika" korjata virheensä.


                    Kauppalaki 27.3.1987/355

                    6 LUKU Tavaran virheen seuraamukset
                    Hinnanalennus ja kaupan purku

                    37 §
                    Jollei virheen korjaaminen tai uusi toimitus tule kysymykseen taikka jollei sitä suoriteta kohtuullisessa
                    ajassa reklamaatiosta, ostaja saa vaatia 38 §:n mukaisesti laskettavaa hinnanalennusta tai purkaa
                    kaupan 39 §:n mukaisesti.
                    --

                    39 §
                    Ostaja saa virheen vuoksi purkaa kaupan, jos sopimusrikkomuksella on hänelle olennainen
                    merkitys ja myyjä käsitti tämän tai hänen olisi pitänyt se käsittää.

                    Ostaja ei saa virheen vuoksi purkaa kauppaa, ellei hän ilmoita purkamisesta myyjälle kohtuullisessa
                    ajassa siitä, kun hän on havainnut virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita, taikka sen ajan
                    päättymisestä, joka myyjällä saattaa 37 §:n mukaan olla käytettävissään virheen korjaamista tai
                    uutta toimitusta varten. Ostajan laiminlyönnillä ei kuitenkaan ole tällaista vaikutusta, jos myyjä
                    on menetellyt törkeän huolimattomasti tai kunnianvastaisesti ja arvottomasti.

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      Kyllähän tuo EPDM:n kirjoitus selkeytti asiaa, jos niitä listoja tosiaan on yhdessä runnottu paikoilleen niin mielestäni pelkästään toinen osapuoli ei silloin voi olla korvausvelvollinen :think
                      Asenteessa olisi kyllä kaikesta huolimatta paljon korjattavaa,
                      Last edited by beemers; 20-11-2012, 07:01.
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by mikkis View Post
                        Ei tähän enää itse pitänyt puuttua tai kommentoida mutta pakkohan se vielä oli.

                        Puolustus puheenvuoro samaa asenne ongelmaista paskaa mitä EPDM:ltä voi odottaakkin.

                        Jos tuolla vielä joku haluaa asioida niin kannattaa varautua naarmuihin, maalivaurioihin, retkottaviin listoihin, puuttuviin ruuveihin ym huolimattomuuteen ja kaiken lisäksi todella asiakas ystävälliseen palveluun..toinen jos ostat jotain ja täytyy palauttaa/vaihtaa niin ei mene ilman vittuilua tai muuta epäselvyyttä.

                        Menetit todella paljon asiakkaita ja täysin syystä!!!
                        Näyttöjä. Tai ääni sordiinolle takapenkillä.
                        Kuka tahansa voi alkaa haukkumaan, minä voin esimerkiksi väittää, että sinä teit viimekesän keskiviikkona luvatonta kuviokelluntaa.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • arpuC
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1377

                          Originally posted by EPDM View Post
                          No niin arvoisa yleisö, suokaa anteeksi etten ole viikonloppuisin aina tavoittavissa komentoimaan, perhe elämä rules.

                          Maanantaita ovat yleensä kiireilisemmat päivät joten juuri pääsin kotikoneelle.

                          Niin se kolikon toinen puoli voisin vaikka kertoa kerran kun on tämähän on varsinainen hitti topiikki. ja yleisö janoo draamaa ja mikäpä on parempi kun vahingon iloa.
                          Perjantaina kyseinen tero ilmestyi, kutsutaan hänt vaikka herra T'ksi- En nyt muista oliko aika varattu tai ei kun kalenteri on työ paikalla. Olen muutamia e65 7 sarja autoista vaihtanut mm vastaavat ledit ja muistelinkin että se onnistuisi hieman irrottamalla ja työntämällä umpio eteenpäin päästäkseen sen luukun kautta sisään vaihtamaan polttimo lediksi. Näin näissä facelift mallissa ei harmikseenkaan onnistu kun luukku onkin umpion alapuolella. Se oli selvästi minun virheeni että en avannut minun bmw TIS ohjelma ja tarkistanut sen sielta eikä nopeasti netistä. Eli se ei onnistunut silloin enään. Asenettiin sen sijaan ihan OBD portin kautta tarjouksessa oleva superchipsin Bluefin kapulan kautta uusi optimoitu ohjelma. Näitä 3-litraiset ovat ihan perus kauraa ja on tehty vaikka kuinkaa paljon.
                          Ihmetletiinkin että ohjelman talteen otettua ja nglanttinlähettämineen niin siihen menikin se parikin tuntia ennen kun ohjelma saapui takaisin, heillä oli kuulema paljon tekemistä kun sinne soitin. Ilmeni toki vasta alkuviikolla että syy olikin että autohan oli ohjelmoitu ennestään. Yleensä noin ilmoitetaan minulle mutta kai superchips myös halua myydä ohjelmia ja se lopultakin onnistui kun piti säätää arvot erikseen. Herra H. mukaan hyvän tuntuinen parannus edeliseen verrattuna ellei hän on nyt vaihtanut mieli siitäkin.

                          Kello olikin jo paljon ( kuuden jälkeen muistaakseni) ja päätettiin mennä kotiin ja palata maanantaina asiaan penkitysksen ja parkki polttimoiden merkkeissä.

                          Viikonloppuna toki tulikin useimpia mailia että voisko maanantaina jo klo 8 jo tulla paikallaan että voisi jättää auto sinne ja ottaa minun auto sitten töyhin. Toinen virheeni oli siis että vastaisin siihen mailiin mitä en siis yleeensä vl'sin tee. Herra t'lle on varmasti ne mailit talella missä ehdottin että se voi olla mahdollinen kello kymmeneltä kun vien lapset päiväkotiin mutta emme lyöneet mitään lukoon mielestäni kun kalenteri on työpaikalla. Ajattelin palaa asiaan kun tiedän varmuudella ja muistin että olikin muitakin varauksia ja sitten ne lukuisia verkkokaupan viikonlopun tilaukset mikä jo itsestään vie suurin osa maanantaista.
                          Olen siis yksi sielä mun pajassa töissä. Paja ei siis voi verrata merkkiliikkeen marmoritiskiin. Oli siis aikamoinen yllätys että herra T saapuikin pihaan samaan aikaan. No ok. Olin luvannut oma autoni hänen käyttöön kun varmasti työtehtävät ovat tärkeitä kun on niinkin kallis auto. Näin siis en yleensä tee.

                          No paivä oli juuri niin kiireinenkin kun yleensä maanantait ovat . Pitäähän palvella asiakkaitta kun ne päättää tulla paikan päälle ja oliki yksi pfl e90 mistä pitii vaihtaa ne enkeli silmä ledit sisä lokareiden kautta ja samalla vielä sumuvalot ledeiksikin.
                          Aikataulu alkoi siis kuseta. Ei se e65 puskurin irti otta mitään vaikeita ole muuta nosturinkin kanssa aikaa vievä. Se on ollut aikaisemminkin irti luulisin kun ainakin apukuskin puolinen sumuvalon kiinitys oli osittain rikki. Eikä sumuvalo saa kokonaa käsiin irti ilman että puskuri otetaan irti, reikkä on liian pieni. 2-komponentti liimalla korjasin sen ja kaikki ok, mutta aika meni. Joten kun herra H saapui takaisin noin neljän maissa olin juuri vasta kasaamassa juuri nämä kauheat listat. Ledien asennus meni ihan ok ja toimivat. Kolmas virheeni toki oli että ei ainakaan silloin mitään virhe ilmoituskia ettei ajovalotietokone ei jotenkin hyväksynyt niitä. Saman mallisissa ledeissä ( eli sopiii esim e39 pl ja e60 pre lci, e53 pre fl jne) on ollut isojakin ongelmia viime 6kk aikana, kaksi peräkäisiä mallia on olklut susia, mutta taämä uusi mallia on ollut hyvä.

                          Seuraan BMW'n TIS ohjeet jos auto malli ei ole kovin tutu. puskurin kuori on kuudella torx ruuvien kanssa kiini joten varmasti istui paikallaan.
                          Irrotimme ja kiinitettiin ne listat varmasti 3-4 per puoli. HUOM myös herra T osalistui asiaan. Näissä asioissa BMW on kyllä mennyt radikaalisesti taaksepäin. Jos käytin sanaa paskaa niin sekin kuvaa laatua varsin hyvin.Puskurin kuori on niin ohut ettei siihen hirveästi voi painaa. Mielestäni siis ihan kuraa. En vaan saannut ne listat siinä suurimassa kulmassa situmaan paikallaan. En tiedä miksi. Mutta vikahan on tietysi minun.
                          Mitä toki EN hyväksy on että ainakin minä olis varsinaisesti naarmuttanut puskuria. Haluasin siis nähdä vähän parempia kun parista metreistä otettu kännykkäkuvia varsinaisesta "vaurioista". Purku aikana niihen en hoksanut kiinittää huomio.

                          No niin, jatketaan. Minulla oli klo 17 meneessä haettava poikani päiväkodista ja myös herra T oli vastaavia menoja muistaakseni. Asensin umpiot taas kiireisesti paikallaan ja nähtävästi en työntänyt korkeuden säätö liitin ihan pohjaan asti. Penkitykseen ei siis myös jäännut aikaa. Hinta siihen ohjelmaan ja bluefin kapulaan on hyvinkin edullinen 450€ muistaakseni, eli ainakin sama hinta mikä superchips itsekin niitä myy ne englannissa, eli ei mitään suomi lisää huom. Mikä se toki ei sisällä on penkitys kustannukset. Niistä pitää pullittaa jotain 50€ lisää ohjeman yhteydessä näin tarjouksen aikana mikä on vuoden loppuun asti.

                          Siitähän se valitus kierre sitten alkoikin. Sähköposti meili saapui myöhemmin illalla että i drive ilmoitti vikoja xenoneista, parkeista ja ajovalojen suuntauksesta. Herra T toisesssa topiikissa olikin puhetta että akku oliskin vaihtokunnossa kun antoi ihmeelisia vikakoodit. ( en ole seuranut kyseinen topiikki siis alkuviikosta eteenpäin kun annoin hänelle neuvoja). Jos nyt ymmärän oikein herra T työnsi ehdottamani korkeudensäädin liitin paikalleen. Toivottavasti kädet ei likaantunut.

                          Anyway, sitten alkoi siis tämä valitus nyhjäily. Siinä vaiheeessa siis minulla oli ehdottomasti se käsitys että kunnes minä saan uusi ledi sarja/malli käsiin valmistajalta niin olisimme voinnut jatkaa tutkimusta. Herra T toki sitten haluasi itse "korjauttaa" ne listat paikallaan ja että minä palauttaisin kaikki rahat tehdystä työstä. En siihen suostu, en tietysti, en hakuannut jättää asia kesken. Mielellään olisin hoitanut asian huom rauhassa kuntoon.

                          Mutta tämä siis ei kelvannut. Sitten alkoi taämä listan vaurion itkeminen, että mitä minä sen kanssa tekisin. En oikein ymmärtänyt mistä vaurioista on vieläkään kyse. Minusta voi hyvinkin olla että ne oli jo sielä kun en osannut kiinittää niihen huomio. Sitten alkoi tämä uhkailu että hän on ollut kuluttajansuojan toimistossa töissä ja tietää näistä asioista ja jos en suostu maksaa kaikki rahat Kyse on siis about satanen ledeistä ja 120 työstä. Huom unohdin silloin sen auton lainaus ja arvatkaa oliko Herra T laittanut se 50-60km verran polttoainetta tankkiin kiitolisuudelta...

                          Suomessa on se ihme ajatus että asiakas on aina oikeassa. Näinhän useimpia foorummilaiset ovat kehottaneet mua muistamaan. Paskat. Minulla on tietyt periaatteet, mielellään olisin korjannut tilanteen ja palauttanut kaikki rahat JOS seuraava erän ledit eivät olisi toimineet, ja haluasin tietää miksi enkelisilmä on nyt pimeä. En vaan ymmärä että miten kamala se on odottaa se noin viikon verran että voin huom rauhassa tutkia asia.

                          Lopputulos on sitten nyt että en jaksa kuunnella enkä lukea kyseinen Herran valituksia enään. Tänään sainkin toki häneltä lasku 1100€ verran mikä muistaakseni sisältä uusi puskuri ja 85€ ( mistähän tämä summa on haettu?) vielä suorittamasta penkityksestä. Ei voinnut muuta kun nauraa asiaan.
                          Vaikka hänelle on varmasti suhteita kuluttajansuojan viranomaille jossakin vaiheessa joku järkevä koleega varmasti kuiskaa hänen korvaan että olisko se nyt mennyt herran koston ilo, ahneus ja mustamaalauksen ilo hieman ööveriksi?

                          Olen nyt ollut yrittäjänä yli kymmen vuotta. Siihen aikaan on mahtuu kaikenlaisia tapahtumia. Supi suomalainen kun en ihan ole ja olen nähnyt heiman enemmän mailmasta niin huumori taju on ehkä hieman eri kun mitä täälä monessa asioissa. Sen voi ehkä käsitellä väärin mutta se on riski mitä otan jos haluan säilyttää oma identiteetti ja mielenterveyttäni. Jotkut ei siitä tykkää jos en tinki hinnoista kun ebay'sta saa kuulema halvemalla. Yritys vaan pitää tehdä jonkunlainenvoittoa varsinkin tässä vero paratiisissa.

                          Se että nyt tulisi boikotti minun firmaan tästä "kamalasta" asiakaspalvelusta on ihan fine. Herra T on saannut tahtonsa läpi ja pitää onnitella siitä. Myös on varmasti totta että se tulee minulle kaliiksi mennä oikeuteen asti kun ei ole suhteita.

                          Joten ehdotan Herra T'lle että se tulee näyttämään ne "vauriot". Jos näitä sitten näkyy ilman suurennuslasi niin korjataan ne vaikka paikka maalamalla ja /tai kuuma ilmamuokkauksen kanssa , tai mikä kienee oikea termi. Mutta saapi todistaa että oliko ne sielä jo ennestään ja että yhtä hyvin hänenkin "yritykset" olisi voinnut aiheuttaa niitä kun minun.

                          Jos not niin saa jatkaa uhkailut ihan rauhassa.
                          Eli ennen, kun sun puljuun tuo auton niin siitä pitää olla 1001 kuvaa, vtt:n testit, maalikerroksien paksuus, autotohtorilla käynti, 101 todistajaa ennen, kuin auton uskaltaa jättää "huoltoosi". Ammut singolla kylkeen 1x1m reiän josta asiakas valittaa ja sinä vastaat "bmw paskaa laatua, enkä minä voi tietää onko asiakas aiemmin ammuskellut autoaan singolla, en korvaa ennen kuin todistaa".

                          Hienoa asiakaspalvelua kerrassaan, että näin julkisella foorumilla spekuloit tätä asiaa. Jos osaisit asikaspalvelun jalon taidon, niin olisit pitänyt vain turpasi kiinni, pahoitellut ja ottanut yhteyttä asiakkaaseen sopiaksenne yhdessä miten juttu hoidetaan tästä eteenpäin. Nyt on siis Bmw paska, asiakas paska, foorumilaiset paskaa ja itse olet täydellinen, asensit listat täydellisesti etkä ole tehnyt mitään väärää.
                          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                          En löydä enää sun luo
                          Teitkö sä tän tahallaan?
                          Nyt kaikki palaa.

                          Comment

                          • Petri
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 3156
                            • Nummela

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            No tätä minäkin tässä aloin jo aiemmin päivällä miettimään että kuinka äkkiä tämä valitusvirsi on tänne foorumille saapunut? Nykyään kun täällä näkee huonoa palautetta ties mistä firmasta suurin piirtein minuutti sen jälkeen kun vahinko on tapahtunut.

                            Normaalisti tavaran tai siihen liittyvän palvelun virhettä korjataan seuraavalla tavalla:

                            1. Virheen korjaaminen
                            2. Uusi toimitus
                            3. Hinnanalennus
                            4. Kaupan purku
                            5. Mahdollinen vahingonkorvaus

                            Kaupan purkaminen tulee siis käytännössä kyseeseen vasta viimeisenä vaihtoehtona jos kaikki muut keinot ovat epäonnistuneet. Asiakkaan tulisi tehdä mahdollisissa ongelmatilanteissa reklamaatio ja yritykselle pitää myös antaa "kohtuullinen aika" korjata virheensä.


                            Kauppalaki 27.3.1987/355

                            6 LUKU Tavaran virheen seuraamukset
                            Hinnanalennus ja kaupan purku

                            37 §
                            Jollei virheen korjaaminen tai uusi toimitus tule kysymykseen taikka jollei sitä suoriteta kohtuullisessa
                            ajassa reklamaatiosta, ostaja saa vaatia 38 §:n mukaisesti laskettavaa hinnanalennusta tai purkaa
                            kaupan 39 §:n mukaisesti.
                            --

                            39 §
                            Ostaja saa virheen vuoksi purkaa kaupan, jos sopimusrikkomuksella on hänelle olennainen
                            merkitys ja myyjä käsitti tämän tai hänen olisi pitänyt se käsittää.

                            Ostaja ei saa virheen vuoksi purkaa kauppaa, ellei hän ilmoita purkamisesta myyjälle kohtuullisessa
                            ajassa siitä, kun hän on havainnut virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita, taikka sen ajan
                            päättymisestä, joka myyjällä saattaa 37 §:n mukaan olla käytettävissään virheen korjaamista tai
                            uutta toimitusta varten. Ostajan laiminlyönnillä ei kuitenkaan ole tällaista vaikutusta, jos myyjä
                            on menetellyt törkeän huolimattomasti tai kunnianvastaisesti ja arvottomasti.
                            Tähän nyt sen verran huomautusta, että kauppalaki on yritysten väliseen kauppaan soveltuva, kun taas kuluttajansuojalaki toimii yrityksen ja yksityisen välillä...
                            E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                            E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                            Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                            Comment

                            • mikkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1898
                              • Vantaa

                              Originally posted by TFV View Post
                              Näyttöjä. Tai ääni sordiinolle takapenkillä.
                              Kuka tahansa voi alkaa haukkumaan, minä voin esimerkiksi väittää, että sinä teit viimekesän keskiviikkona luvatonta kuviokelluntaa.
                              Mitä näyttöjä sä haluat? eiköhän tuo EPDM näyttänyt osaamisensa tuohon ex coupeeni jo ihan riittävästi.. lueppa tämä koko keskusteluketju läpi.

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by Hiace View Post
                                Miten ois: joku kokenut foorumilainen lähtee välineuvottelijaksi mukaan ja paikan päällä pistetään auto kuntoon tai sovitaan korjauksesta muualla? Joku diplomaatti vois saada aikaan molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun. Minun mielestä pilaa vaan toisen mielen ja toisen bisneksen jos asiaa lähdetään puimaan virallisten valitusten tai oikeuden kautta. Kaikki on aikuisia joten neuvottelu varmasti onnistuu kunhan pahin kiehuminen on ohi. Mielipiteitä?

                                (muuten en ota tapaukseen kantaa)
                                Mutta täytyy nyt ottaa huomioon, että tässä on kyseessä topicin aloittaja vs. epd motorsport. Ei EPDM, vaikka nimerkki löytyykin. Ja luonnollisesti kun kyseessä on yritys, on yrityksellä tietyt velvoitteet ja kokonaisvastuu asiasta. Ja jos ja kun aloittajalla on kuva autosta liikkeen pihalla, ennen työn aloittamista. On se hyvinkin painava asia niin oikeudessa, kun käytännön tasolla (reklamointi) jos siitä pystyy erottamaan puskurin virheettömyyden. Jos selvä virhe on työn tehneellä yrittäjällä tapahtunut, niin vain ja ainoastaan itse yrittäjä pilaa oman yrityksensä bisneksiä. Ei suinkaan aiheesta tuloksetta reklamoinut asiakas (ellei tosiaan muutosta synny). Valitettavaa mutta totta on se, että ei yritys voi "kiehua". Asiakas voi. Yrityksellä ei voi olla huonoa päivää, ilman että se vaikuttaa yritykseen jollain tavalla huonontavasti. Jos jostain liikkeestä saa huonoa palvelua yhdeltä työntekijältä, on yritys tämän takana kokonaiskuvaa ajatellen.

                                Mutta kuten totesit, niin helpoin tie on tosiaan päästä diplomaattiseen ratkaisuun keskenään. Ei oikeuden päätökseen. Molempien kannalta, ja varmasti molemmat sen tietää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎