Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengastöiden hinta...karannut lapasesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Harvemmin paska irtoaa.

    Mutta kai tuo oikea tapa olisi paistaa sinne sisään paikka. Tosin laskuttavat ~60€ siitäkin niin sama ostaa uusi rengas...

    Mikäs tuo?
    http://fi.grene.com/shop/action/item...9G-242118_-292
    Vaikuttaa reiän päälle läiskäistävältä normipaikalta. Tai ainakin vieressä katsellut, kun kaverin renkaaseen leipoivat tuollaisen kuminpalan. Eli rengas pois, vinkulla sisäpuolelta karheaksi, smägmä ja lipare päälle, voila. Näyttänyt sekin toimivan jo pari vuotta.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Ravermeister
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1508
      • Melkeen Turkkuses

      Liimapaikka laitetaan meillä sisäpuolelle, maksaa naamakertoimen ja vannetyön vittumaisuuden mukaan 25-35e.
      Samaan asentoon kun laittaa renkaan vanteelle niin ei tarvi ees painottaa uudestaan, siitä liimapaikasta kun ei monen gramman heittoa tule...

      Kamelinpaskaa ei saa enää käyttää muutakuin hitaasti pyörivissä renkaissa (työkoneet, traktorit yms.)
      Henkilöauton rengasta paikattaessa täytyy aina rengas purkaa vanteelta pois jotta huomataan mahdolliset runkoviat
      -Turku Connection-
      HDJ80 4.2TD
      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

      Comment

      • Enliz
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 1503
        • Espoo

        Originally posted by Ravermeister View Post

        Kamelinpaskaa ei saa enää käyttää muutakuin hitaasti pyörivissä renkaissa (työkoneet, traktorit yms.)
        Henkilöauton rengasta paikattaessa täytyy aina rengas purkaa vanteelta pois jotta huomataan mahdolliset runkoviat
        Miten kauan tälläinen "ohjeistus" on ollut? Toki rengasliikkeissä tietävät.
        Noh, ei usein tarvitse kyllä paikata mutta aina tubles on tullut laitettuu, kun ei oo rengaskonettakaan enään :think
        Viimeksi oli kyllä niin iso ruuvi, ettei tarvinnut miettiä vaihdetaanko koko rengas.
        now: Mercedes Benz 350e AMG
        ex: f30 320i M-Sport
        ex: e46 320i M-Sport II
        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
        ex: e36 316i Compact
        ex: e39 530i M-Sport
        ex: e46 320Cd M-Sport II

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Ravermeister View Post
          Liimapaikka laitetaan meillä sisäpuolelle, maksaa naamakertoimen ja vannetyön vittumaisuuden mukaan 25-35e.
          Samaan asentoon kun laittaa renkaan vanteelle niin ei tarvi ees painottaa uudestaan, siitä liimapaikasta kun ei monen gramman heittoa tule...

          Kamelinpaskaa ei saa enää käyttää muutakuin hitaasti pyörivissä renkaissa (työkoneet, traktorit yms.)
          Henkilöauton rengasta paikattaessa täytyy aina rengas purkaa vanteelta pois jotta huomataan mahdolliset runkoviat
          Eipä spacereitakaan saa laittaa

          Comment

          • Pretoriaani
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 3842
            • Hyvinkää, Finland

            Kuulemma EU kieltänyt tuon kamelinpaskan käyttämisen.
            I don't lose sleep over the opinion of sheep.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Pretoriaani View Post
              Kuulemma EU kieltänyt tuon kamelinpaskan käyttämisen.
              Tuokaan kielto ei tietenkään koske etelä tai itäeurooppaa.

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Harvemmin paska irtoaa.

                Mutta kai tuo oikea tapa olisi paistaa sinne sisään paikka. Tosin laskuttavat ~60€ siitäkin niin sama ostaa uusi rengas...

                Mikäs tuo?
                http://fi.grene.com/shop/action/item...9G-242118_-292


                Kulutuspintaa ei oikein voi paistaa kunnolla, eikä paikkoja paisteta kiinni. Isoon kylkivaurioon työkoneissa paistetaan kumia haava täyteen, jonka jälkeen LIIMATAAN paikka kiinni renkaaseen. Eli siis ihan oikea tapa on liimata paikka kiinni sisälle.

                Paras tapa paikata on just tollanen minicombi, tai ihan perus 110 radial paikka henkilöauton renkaaseen. Räkätapin kielloista en tiedä, kyllä niitä kuluneisiin renkaisiin lätkitään. Eikä se siitä mihinkään irtoa, mutta ajan myötä se voi alkaa vuotamaan.
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11120
                  • Oulu

                  Originally posted by Pretoriaani View Post
                  Kuulemma EU kieltänyt tuon kamelinpaskan käyttämisen.
                  Melko ylläri

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Ravermeister
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1508
                    • Melkeen Turkkuses

                    En tiedä kauanko on ollut kielletty, ainakin vuoden 2005 STRO-normistossa on jo kielto.

                    HENKILÖAUTON RENKAIDEN KORJAUS

                    Renkaiden korjaus on tullut ajankohtaiseksi kierrätyksen myötä. On tärkeää, että korjaus tehdään tavalla, joka ei vaaranna turvallisuutta.

                    1. Renkaiden korjaajan tulee olla ammattilainen, joka myös vastaa työnsä hyvästä laadusta.

                    2. Ensisijaisesti pätevät ne korjausohjeet, jotka renkaan valmistaja on antanut koskemaan eri rengastyyppejä. Erityistä huomiota on kiinnitettävä erikoisrenkaiden, kuten korkeanopeuksien renkaiden, korjaukseen.

                    3. Korjausaineiden ja -materiaalien toimittajien käyttöohjeita on noudatettava.

                    4. RENKAAT ON AINA TYHJENNETTÄVÄ ILMASTA, IRROITETTAVA VANTEELTA ja tarkistettava ennen korjausta.

                    5. Korjausta ei saa suorittaa, jos renkaan lujuuden korjauksen jälkeen arvioidaan olevan huonomman.

                    6. Renkaan pysyvä korjaus ei saa tapahtua ruiskuttamalla vaahtoa, sprayta tai tulppaamalla vanteella olevan renkaan reikä ulkopuolelta (kts kohta 4). Vaahdolla tai spraylla tiivistäminen on ainoastaan tilapäinen korjaustoimenpide, jotta voidaan päästä lähimmän ammattilaisen luoke renkaan korjausta varten. Ulkopuolelta laitettu tulppa on tiivistettävä myös sisäpuolelta.

                    7. Sisärengasta ei saa käyttää vaurion korjauksen sijasta. Sisärengasta ei saa käyttää sisärenkaattomassa renkaassa ilman renkaanvalmistajan lupaa.

                    8. Virheellisesti tehty korjaus voi aiheuttaa turvallisuuden vaarantumisen ja renkaan takuun raukeamisen.

                    9. Huomioi, että paineistettu rengas on suuren energiamäärän sisältävä painaestia, joka voi aiheuttaa hengenvaarallisia vaurioita virheellisen korjauksen tai asennuksen seurauksena.
                    Kohdat 4 ja 6 kieltää renkaan ulkopuolelta laitettavan paikan. Kyse ei ole siitä etteikö se kamelinpaska pysyisi renkaassa kiinni, vaan siitä että ulkopuolelta et välttämättä näe jos renkaalla on ajettu tyhjänä tai runko on muuten kärsinyt.
                    -Turku Connection-
                    HDJ80 4.2TD
                    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                    Comment

                    • Hen-3
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 103
                      • Lahti

                      Meillä rengas aina puretaan vanteelta ja tarkastetaan rengas että voiko vielä korjata (jos on ajettu tyhjänä= romu).
                      Paikkauksessa käytetään rema tiptopin up8 tai minicompia(sieni).
                      Run Flat renkaita ei sitten saa edes paikata.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        jep. mä haen motonetista työkalut ja 5 paikkaa, 5,90€ ja paikkaan onnistuneesti 5 ruuvin/naulan aiheuttamaa reikää. Osassa tapaauksia, irrottamatta pyörää autosta
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          Originally posted by peto2 View Post
                          jep. mä haen motonetista työkalut ja 5 paikkaa, 5,90€ ja paikkaan onnistuneesti 5 ruuvin/naulan aiheuttamaa reikää. Osassa tapaauksia, irrottamatta pyörää autosta
                          Toi on ollut kyllä perhanan kätevä. Olen sillä jo monta rengasta paikannut. Töistä löysin vielä lisää noita paskoja, niin ei tarvinnut edes ostaa kokonaan uutta paikkaussettiä

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by tmth View Post
                            Toi on ollut kyllä perhanan kätevä. Olen sillä jo monta rengasta paikannut. Töistä löysin vielä lisää noita paskoja, niin ei tarvinnut edes ostaa kokonaan uutta paikkaussettiä
                            Oikein.. Mullakin on pornstartterissa varmaan 5 kamelinpaskaa per rengas.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by Ravermeister View Post


                              Kyse ei ole siitä etteikö se kamelinpaska pysyisi renkaassa kiinni, vaan siitä että ulkopuolelta et välttämättä näe jos renkaalla on ajettu tyhjänä tai runko on muuten kärsinyt.

                              Höpöhöpö, kyllä sen näkee ja viimeistään haistaa, onko kärsinyt vai ei
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • bimmerE34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 6209
                                • Gotham

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Höpöhöpö, kyllä sen näkee ja viimeistään haistaa, onko kärsinyt vai ei
                                Maatilan isäntä tuo paskakärryn renkaan ja siitä nenällä vedät päivän käyntiin?

                                Saksassa suurnopeusluokan renkaiden paikkaus on kielletty kokonaan.

                                Miettikääpä kun naula menee läpi ja kosteus pääsee teräslankojen väliin ja kudokset alkavat ruostumaan.ne irtoavat toisista ja kohta on total kaput

                                ///Pumppu Pojat Racing Team
                                Metaline sport #40

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎