Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rengastöiden hinta...karannut lapasesta?
Collapse
X
-
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
-
-
Liimapaikka laitetaan meillä sisäpuolelle, maksaa naamakertoimen ja vannetyön vittumaisuuden mukaan 25-35e.
Samaan asentoon kun laittaa renkaan vanteelle niin ei tarvi ees painottaa uudestaan, siitä liimapaikasta kun ei monen gramman heittoa tule...
Kamelinpaskaa ei saa enää käyttää muutakuin hitaasti pyörivissä renkaissa (työkoneet, traktorit yms.)
Henkilöauton rengasta paikattaessa täytyy aina rengas purkaa vanteelta pois jotta huomataan mahdolliset runkoviat-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by Ravermeister View Post
Kamelinpaskaa ei saa enää käyttää muutakuin hitaasti pyörivissä renkaissa (työkoneet, traktorit yms.)
Henkilöauton rengasta paikattaessa täytyy aina rengas purkaa vanteelta pois jotta huomataan mahdolliset runkoviat
Noh, ei usein tarvitse kyllä paikata mutta aina tubles on tullut laitettuu, kun ei oo rengaskonettakaan enään :think
Viimeksi oli kyllä niin iso ruuvi, ettei tarvinnut miettiä vaihdetaanko koko rengas.now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
-
Originally posted by Ravermeister View PostLiimapaikka laitetaan meillä sisäpuolelle, maksaa naamakertoimen ja vannetyön vittumaisuuden mukaan 25-35e.
Samaan asentoon kun laittaa renkaan vanteelle niin ei tarvi ees painottaa uudestaan, siitä liimapaikasta kun ei monen gramman heittoa tule...
Kamelinpaskaa ei saa enää käyttää muutakuin hitaasti pyörivissä renkaissa (työkoneet, traktorit yms.)
Henkilöauton rengasta paikattaessa täytyy aina rengas purkaa vanteelta pois jotta huomataan mahdolliset runkoviat
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostHarvemmin paska irtoaa.
Mutta kai tuo oikea tapa olisi paistaa sinne sisään paikka. Tosin laskuttavat ~60€ siitäkin niin sama ostaa uusi rengas...
Mikäs tuo?
http://fi.grene.com/shop/action/item...9G-242118_-292
Kulutuspintaa ei oikein voi paistaa kunnolla, eikä paikkoja paisteta kiinni. Isoon kylkivaurioon työkoneissa paistetaan kumia haava täyteen, jonka jälkeen LIIMATAAN paikka kiinni renkaaseen. Eli siis ihan oikea tapa on liimata paikka kiinni sisälle.
Paras tapa paikata on just tollanen minicombi, tai ihan perus 110 radial paikka henkilöauton renkaaseen. Räkätapin kielloista en tiedä, kyllä niitä kuluneisiin renkaisiin lätkitään. Eikä se siitä mihinkään irtoa, mutta ajan myötä se voi alkaa vuotamaan.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
En tiedä kauanko on ollut kielletty, ainakin vuoden 2005 STRO-normistossa on jo kielto.
HENKILÖAUTON RENKAIDEN KORJAUS
Renkaiden korjaus on tullut ajankohtaiseksi kierrätyksen myötä. On tärkeää, että korjaus tehdään tavalla, joka ei vaaranna turvallisuutta.
1. Renkaiden korjaajan tulee olla ammattilainen, joka myös vastaa työnsä hyvästä laadusta.
2. Ensisijaisesti pätevät ne korjausohjeet, jotka renkaan valmistaja on antanut koskemaan eri rengastyyppejä. Erityistä huomiota on kiinnitettävä erikoisrenkaiden, kuten korkeanopeuksien renkaiden, korjaukseen.
3. Korjausaineiden ja -materiaalien toimittajien käyttöohjeita on noudatettava.
4. RENKAAT ON AINA TYHJENNETTÄVÄ ILMASTA, IRROITETTAVA VANTEELTA ja tarkistettava ennen korjausta.
5. Korjausta ei saa suorittaa, jos renkaan lujuuden korjauksen jälkeen arvioidaan olevan huonomman.
6. Renkaan pysyvä korjaus ei saa tapahtua ruiskuttamalla vaahtoa, sprayta tai tulppaamalla vanteella olevan renkaan reikä ulkopuolelta (kts kohta 4). Vaahdolla tai spraylla tiivistäminen on ainoastaan tilapäinen korjaustoimenpide, jotta voidaan päästä lähimmän ammattilaisen luoke renkaan korjausta varten. Ulkopuolelta laitettu tulppa on tiivistettävä myös sisäpuolelta.
7. Sisärengasta ei saa käyttää vaurion korjauksen sijasta. Sisärengasta ei saa käyttää sisärenkaattomassa renkaassa ilman renkaanvalmistajan lupaa.
8. Virheellisesti tehty korjaus voi aiheuttaa turvallisuuden vaarantumisen ja renkaan takuun raukeamisen.
9. Huomioi, että paineistettu rengas on suuren energiamäärän sisältävä painaestia, joka voi aiheuttaa hengenvaarallisia vaurioita virheellisen korjauksen tai asennuksen seurauksena.
-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
jep. mä haen motonetista työkalut ja 5 paikkaa, 5,90€ ja paikkaan onnistuneesti 5 ruuvin/naulan aiheuttamaa reikää. Osassa tapaauksia, irrottamatta pyörää autostaF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postjep. mä haen motonetista työkalut ja 5 paikkaa, 5,90€ ja paikkaan onnistuneesti 5 ruuvin/naulan aiheuttamaa reikää. Osassa tapaauksia, irrottamatta pyörää autostaex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by tmth View PostToi on ollut kyllä perhanan kätevä. Olen sillä jo monta rengasta paikannut. Töistä löysin vielä lisää noita paskoja, niin ei tarvinnut edes ostaa kokonaan uutta paikkaussettiäF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Ravermeister View Post
Kyse ei ole siitä etteikö se kamelinpaska pysyisi renkaassa kiinni, vaan siitä että ulkopuolelta et välttämättä näe jos renkaalla on ajettu tyhjänä tai runko on muuten kärsinyt.
Höpöhöpö, kyllä sen näkee ja viimeistään haistaa, onko kärsinyt vai eiDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostHöpöhöpö, kyllä sen näkee ja viimeistään haistaa, onko kärsinyt vai ei
Saksassa suurnopeusluokan renkaiden paikkaus on kielletty kokonaan.
Miettikääpä kun naula menee läpi ja kosteus pääsee teräslankojen väliin ja kudokset alkavat ruostumaan.ne irtoavat toisista ja kohta on total kaput
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
Comment