Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

Mä olen kyllä edelleen sitä mieltä, että automerkillä ei juuri ole merkitystä perseilyn määrään. Kaverin vaimoa oli joku X5 kuski just yrittänyt motarilla kiilata ohitustilanteessa vissiin tahallaan. :think
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

Comment

• väiski525
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2572
      • Vantaa

Prätkällä saa taas varovasti ajella kun jengi vissiin luulee että mopo tulee ja pakko päästä edelle..

Kolmion takaa tuupataan eteen ja käännytään tien yli risteävälle tielle nokan edestä..

Pitäiskö asentaa joku laivan sumutorvi zetaan :think:

Oma töötti olematon, mutta vierelle ja kierrokset rajoittajalle saa huomion kyllä ja voi näyttää mielipidettä sitten
      - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

- MB s205 220cdi -15
      - Volvo s80 2.5t -07
      - mb s211 280cdi -08
      - e46 320i -03
      - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
      - e46 320d Individual "m-sport" -04
      - e39 525i -01

Comment

• BarFly
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 740
        • Seinäjoki

Ei oo massat vielä tottunu moottoripyöriin, siksi ajokauden alussa pitää aina ajella varo-varovasti. Itse oon toimivaksi keinoksi havainnu pitää pitkiä päällä kokoajan, jää kato ihmettelemään miksi ihmeessä tuos mopos on nuin kirkkaat valot
        e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
        e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot

Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
        Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
        Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
        Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau

Comment

• TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

Sitten sä olet viikon munakuski. Vilkut ei näy ja vastaantulijoita vituttaa. Pistän itse aina pitkät päälle tuollaisessa tilanteessa.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• väiski525
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2572
            • Vantaa

Originally posted by BarFly View Post
            Ei oo massat vielä tottunu moottoripyöriin, siksi ajokauden alussa pitää aina ajella varo-varovasti. Itse oon toimivaksi keinoksi havainnu pitää pitkiä päällä kokoajan, jää kato ihmettelemään miksi ihmeessä tuos mopos on nuin kirkkaat valot
            on mulla xenonit lyhkäsissä ja pitkissä, muutenkin kirkkaan oranssi pyörä, mustavalkoiset ajokamat että ei näkyvyydessä pitäis ongelmia olla
            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

- MB s205 220cdi -15
            - Volvo s80 2.5t -07
            - mb s211 280cdi -08
            - e46 320i -03
            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
            - e46 320d Individual "m-sport" -04
            - e39 525i -01

Comment

• BarFly
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 740
              • Seinäjoki

Originally posted by TFV View Post
              Sitten sä olet viikon munakuski. Vilkut ei näy ja vastaantulijoita vituttaa. Pistän itse aina pitkät päälle tuollaisessa tilanteessa.
              agreed, pieni hinta hengestä. Ei oikeastaan haitaa vaikkei vilkku näy koska en kuitenkaan aijo kääntyä kenenkään eteen.. takaa tuleville ne näkyy kutenniin ihan hyvin

EDIT: Pitää toki mainita että pimeällä ei pidä pitkiä pitää kokoaikaa ettei sokase vastaantulevia.
              Last edited by BarFly; 08-03-2014, 19:40.
              e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
              e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot

Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
              Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
              Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
              Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau

Comment

• Kievari
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 50
                • Jyväskylä

Originally posted by BarFly View Post
                pieni hinta hengestä.
                Todellakin. Ei tuo voi ketään keskellä päivää häikäistä, autoilijoita vain periaatteen takia ketuttaa. Itse harrastan tuota myös, varsinkin just ajokauden alussa
                On kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.

Comment

• Hunt
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 100
                  • Finland

Last edited by
                  Last edited by Hunt; 05-01-2015, 19:33.

Comment

• Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

Prätkällä tosiaan saa olla äärimmäisen skarppina ja ennakoida lähes kokoajan. Autolla vielä on turvassa kyyrien seassa, mutta 2-pyöräisellä pääsee äkkiä hengestään, jos hetkeksikin herpaantuu. Viime kesänä kirjoitinkin tapahtumasta, jossa kävi läheltä, mutta onneksi oli tuttu paikka ja ennakoin entistäkin hiljempaa.
                    Se on lottovoitto, kun kyyrä vetää kolmion takaa yli ja kuntoutat itseäsi sen takia.

Ja aina selityksenä tuo, "en nähnyt". Jos ei 200kg pyörää näe kuskin kera, niin kannattaa mennä optikolle.

Originally posted by Rockford View Post

Päivän pisteet saa eräs farmari-Volvo. Ajelin MP:llä ja lähestyin tuttua mutkaa, johon pystyy liittymään kolmion takaa. Todella vittumainen paikka ja autollakin täytyy aina hiljentää, sillä joku tomppeli tulee lämää mitä ilmeisemmin tuolta alle. Tuohon on asennettu myös peili noita kolmion takaa tulevia varten. Sopivasti puustoa edessä, niin silkaa itsetuhoisuutta tulla pysähtymättä tuolta.
                    Nyt sitten pyörällä hiljentelin jo hyvissä ajoin, niin täysin katsomatta joku tulee kamikazena Volvolla tien yli ja minä jarrut kiinni kumit vinkuen.

Meni taas herne nenään ja u-käännöstä kehiin. Ajoin rinnalle ja äijä ehdotti, että mennään läheisen koulun pihaan parkkiin. Sisältä kampeaa 50-60v mies ja nainen. Nainen tivaa, että minulla ei ollut valot päällä -> kyllä minulla oli ja miten se liittyy edes mihinkään, jos tullaan kolmion takaa hiljentämättä alle. Risteyksessä sojottavasta peilistäkin varmasti näkee 240kg painavan pyörän + kuskin, jos viitsii hieman edes vilkaista. Kysyin suoraan, että meinasitteko tahallaan tappaa meikäläisen ja ei tästä mitään tule, kun vähän lähtee ajelulle ja henki meinaa lähteä. Puolustukanta muuttui anteeksi pyytelyyn ja pahoitteluun.
                    Mainitsivat vielä, että en tiedä kuinka paljon he pelästyivät - johon oli jo pakko vastata, että todennäköisesti vähemmän kuin minä Noh, ei siinä kummempia. Hermotkin laantui, kun aidosti oltiin pahoillaan ja toivottelin jatkot.

2-pyöräisellä saa ja täytyykin olla tupla-teholla tarkempana vrt. autoon. Hieno homma, kun jonkun kyyrän takia lentää lepikkoon. Vaikka vauhtia ei ollutkaan, niin jos en olisi ennakoinut -> pyörä olisi jonkun kärryn kyydissä ja minä ensiavussa.
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

Comment

• smo83
                      Banned
                      • Dec 2009
                      • 1988
                      • oulucity

Originally posted by BeamR View Post
                      +1; joillekin kanssapelaajilla on pakonomainen tarve alkaa perseilemään tietyntyyppisten autojen läheisyydessä.

E60: saan ajaa tasan rauhassa
                      E38: saan ajaa rauhassa, paitsi että jotkut tuijottelee
                      E36: päivittäin joku puupää alkaa estämään ohitusta, kiilaamaan tai tekemään jotain muuta yhtä älytöntä.
                      miten se oli sääli on ilmasta kateus pitää ansaita:think tonnin auto herättää kateutta:think
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Itsekkin huomannu että nää farkkuvolvokuskit on pahimpia ja samaan kastiin menee nämä katumaasturi volvotkin. Muovilla ajellessa ei niinkään, mutta nyt talvella kun ajelee museoikäsellä audilla, niin voi herrajumala miten voi näillä volvokuskeilla ottaa luonnon päälle, kun tuolla paskalla työntää ohi Joka liikennevaloissa löytyy se kaasupoljin jos vähänkään satun pääsemään eelle kiihdytyksessä. Isommilla teillä jos menen ohitte, niin heti seuraavalla suoralla työnnetään tuhatta ja sataa takasin eelle. Ja tottakai kohta kyyrätään samalla lailla siinä edessä...
                      vituttas ittiäki ajaa ylihintasella riisikipolla
                      Originally posted by Rockford View Post
                      Prätkällä tosiaan saa olla äärimmäisen skarppina ja ennakoida lähes kokoajan. Autolla vielä on turvassa kyyrien seassa, mutta 2-pyöräisellä pääsee äkkiä hengestään, jos hetkeksikin herpaantuu. Viime kesänä kirjoitinkin tapahtumasta, jossa kävi läheltä, mutta onneksi oli tuttu paikka ja ennakoin entistäkin hiljempaa.
                      Se on lottovoitto, kun kyyrä vetää kolmion takaa yli ja kuntoutat itseäsi sen takia.

Ja aina selityksenä tuo, "en nähnyt". Jos ei 200kg pyörää näe kuskin kera, niin kannattaa mennä optikolle.
                      kerran olen kolaroinut t-risteyksessä moottoripuörän kanssa. tuli kääntyvän auton takaa (eli T minä tulin alhaalta ja käännyin vasemmalle moottoripyörä oli matkalla vasemmalta oikealle)

Comment

• MR_piikki
                        BTCF Member
                        • Apr 2006
                        • 1318
                        • Pori

Tänään heitetty uudenmaan keikkaa taas.
                        Kaikki meni oikein komiasti kunnes palasin Saloon ja todistin paikallisen mopoväestön liikenneymmärrystä; Hyvoninkadun risteyksessä itse tulin 110 pitkin Turkuun päin, valot vilkkuvat oranssina ilmoittaen toimimattomuudestaan.. porukka odottelee kiltisti kaupungista/koulun suunnista(näillä kolmiot 110 tultaessa, jos liikennevalot eivät toimi) PAITSI eräs mopotyttö joka vetäisee urku auki kaupungin suunnasta erään skodan ja minun eteen.. skoda väistää ojan kautta ja minä seison jarrun päällä, jonka jälkeen totean, että ei mennyt yli mutta mopotyttö on edessäni noin 50cm päässä keulasta.. pikkasen pisti tärinät päälle.
                        Päivän visailu kysymys onkin siis, mitäs se kolmio taas tarkoittaakaan?
                        Gas or ass, no free rides

F10 520d lci
                        E36 325 ahdistettu.

Comment

• Adky
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2013
                          • 250
                          • Turku

Originally posted by MR_piikki View Post
                          Tänään heitetty uudenmaan keikkaa taas.
                          Kaikki meni oikein komiasti kunnes palasin Saloon ja todistin paikallisen mopoväestön liikenneymmärrystä; Hyvoninkadun risteyksessä itse tulin 110 pitkin Turkuun päin, valot vilkkuvat oranssina ilmoittaen toimimattomuudestaan.. porukka odottelee kiltisti kaupungista/koulun suunnista(näillä kolmiot 110 tultaessa, jos liikennevalot eivät toimi) PAITSI eräs mopotyttö joka vetäisee urku auki kaupungin suunnasta erään skodan ja minun eteen.. skoda väistää ojan kautta ja minä seison jarrun päällä, jonka jälkeen totean, että ei mennyt yli mutta mopotyttö on edessäni noin 50cm päässä keulasta.. pikkasen pisti tärinät päälle.
                          Päivän visailu kysymys onkin siis, mitäs se kolmio taas tarkoittaakaan?
                          180 000 suomalaisista (kortillisista) ei tiedä mitä se tarkoittaa, turvallinen olo tulee ihan.

Comment

• Tonpa81
                            Newbiemmer
                            • Feb 2014
                            • 2
                            • Naantali

Kyllä tuossa itsellänikin viime kesänä oli sellainen tilanne, että kolmion takaa tuleva ei vaan ilmeisesti nähnyt meikäläistä ja jarruttaa ei olisi ehtinyt, niin väistin sitten auton keulan edestä ja tais siihen hesarin mittanen rako jäädä. Veikkaa että autolija säihkähti yhtä paljon. Nopeutta kummallaakaan ei onneksi ollut paljon. Eli hyvin autoilijana varmaan tiedät, että jos kokonainen auto voi jäädä pilarin taakse vaikka kuinka katsot, niin kyllähän pyörä nyt jää vielä herkemmin. Vai väitätkö, että itsellesi ei ole koskaan sattunut vastaavaa, tai hyvä jos ei ole, mutta kyllä se auto tai pyörä sinne katveeseen voi jäädä vaikka kuinka hyvin mielestäsi katsoisit, ennen kuin ylität tien, se vaan on fakta.

Comment

• mixxis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2009
                              • 1877
                              • Jyväskylä / Uurainen

Tänään oli huvittava munakuski liikenteessä.

Jyväskylän Seppälän Gigantin pihasta oli tulossa Ahjokadulle valkoinen uudehko iso volvo, kääntymässä vasemmalle. Tuossa risteyksessä kuitenkin on merkki, "vasemmalle kääntyminen kielletty". Pihasta pääsee myös toisesta kulmasta ulos, josta saa kääntyä kadulle molempiin suuntiin.

Katu oli vapaa siltä kohdalta, mutta ilmeisesti visu kuljettaja pelkäsi sanktioita jos rikkoisi kieltomerkkiä.
                              Ajoi sitten jalkakäytävää pitkin sinne toiseen kulmaan, josta sai kääntyä vasemmalle. Olisiko 30 metriä.

Olisin peukuttanut todella näkyvästi, jos olisin ollut lähempänä

[ Focus stw ]
                              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

Comment

• eiskalt
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 836
                                • Hyvinkää

Originally posted by mixxis View Post
                                Tänään oli huvittava munakuski liikenteessä.

Jyväskylän Seppälän Gigantin pihasta oli tulossa Ahjokadulle valkoinen uudehko iso volvo, kääntymässä vasemmalle. Tuossa risteyksessä kuitenkin on merkki, "vasemmalle kääntyminen kielletty". Pihasta pääsee myös toisesta kulmasta ulos, josta saa kääntyä kadulle molempiin suuntiin.

Katu oli vapaa siltä kohdalta, mutta ilmeisesti visu kuljettaja pelkäsi sanktioita jos rikkoisi kieltomerkkiä.
                                Ajoi sitten jalkakäytävää pitkin sinne toiseen kulmaan, josta sai kääntyä vasemmalle. Olisiko 30 metriä.

Olisin peukuttanut todella näkyvästi, jos olisin ollut lähempänä
                                pitääpä pistää korvan taakke, toihan oliski näppärä tapa varsinki Helsingin keskustassa.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎