Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miltzu
    BTCF Member
    • May 2008
    • 2476
    • Finland

    Maailma on täynnä autoilijoita, jotka opettaa fillaristeja pahoille tavoille. Kun oon itse fillarin selässä niin oikeasti ärsyttää autot, jotka antaa tilaa suojatiellä silloin kun heillä on etuajo-oikeus, vaikka minä olen selvästi pysähtymässä.

    Se vaikeuttaa vaan kaikkien elämään, jos minä oon valmistautunut pysähtymään suojatien eteen ja sitten auto alkaakin hiljentää ja minä kurkin että aikookohan se pysähtyä, kun ei liikkuvan auton eteenkään tee mieli mennä silloin kun oikeasti on itse väistämisvelvollinen.

    En yhtään ihmettele, että jotkut fillaristit tän jälkeen kuvittelevat että heillä on aina etuajo-oikeus...

    Comment

    • Lipputanko
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 93
      • Oulu

      Miten voi auton merkki provosoida muita ihmisiä niin paljon! Tänään motaria ajelin vakkari päällä jotain ehkä 110 km/h ja oli aika hiljasta.. Eiköhän joku nuorempi kaveri 90-luvun "tuning" Vectralla tule ensin puskuriin hengittelemään pakokaasuja (vasen kaista tyhjänä) ja sitten ohi eteen jarruttelemaan ja "haastamaan".. onneksi 50m matkaa liittymään josta poistuin.

      Alkoi ihan hävettämään hänen puolestaan minkälainen urpo hän on..
      E34 520iA -92 Vulkangrau

      Ex: Toyota Corolla 1.6i & 1.3i -87 & 91, Ford Sierra 1.6i -92

      Comment

      • Kylli-Täti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 499
        • Tampere

        Originally posted by Miltzu View Post
        Maailma on täynnä autoilijoita, jotka opettaa fillaristeja pahoille tavoille. Kun oon itse fillarin selässä niin oikeasti ärsyttää autot, jotka antaa tilaa suojatiellä silloin kun heillä on etuajo-oikeus, vaikka minä olen selvästi pysähtymässä.

        Se vaikeuttaa vaan kaikkien elämään, jos minä oon valmistautunut pysähtymään suojatien eteen ja sitten auto alkaakin hiljentää ja minä kurkin että aikookohan se pysähtyä, kun ei liikkuvan auton eteenkään tee mieli mennä silloin kun oikeasti on itse väistämisvelvollinen.

        En yhtään ihmettele, että jotkut fillaristit tän jälkeen kuvittelevat että heillä on aina etuajo-oikeus...
        Eikös suojatiellä jalankulkijalle pidä aina antaa tilaa? Jos ihminen on pyörän päällä, ei tilaa tarvi antaa jos auto ei oo väistämisvelvollinen? Jos pyöräilijä hidastaa, voi se koska tahansa pompata pyörän selästä pois ja jalkautua suojatielle, jollon autoilijan on annettava tilaa? Näin oon asian käsittäny. Mieluummin kummatkin ottaa varman päälle ja vältytään reissulta Acutaan.

        "32 §

        Kuljettajan suojatiesäännöt

        Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille
        ."
        Lisäksi tiellä on noudatettava varovaisuutta, etenkin lasten, vanhusten tai vammasten lähettyvillä. Tiedä sitten kuulutko näihin ryhmiin, mutta muutenkin.

        "30 §

        Varovaisuusvelvollisuus kevyttä liikennettä kohtaan

        Ajoneuvon kuljettajan on kohdatessaan tai ohittaessaan jalankulkijan, polkupyöräilijän tai mopoilijan annettava tälle ajoneuvon koko ja nopeus huomioon ottaen turvallinen tila tiellä.

        Kuljettajan on erityisesti varottava lähestyessään pysäytettyä koululaiskuljetusautoa, linja-autoa tai raitiovaunua sekä lapsia, vanhuksia, vammaisia tai muita, joilla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä
        ."
        P.S. Me ajetaan bemareilla, me tehdään kaikki päin vittua jos raastuvassa näitä päätetään
        Last edited by Kylli-Täti; 23-07-2014, 04:59.

        Comment

        • väiski525
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2572
          • Vantaa

          Eilen aamulla kun ajelin kaivopuistoon, jouduin kolme kertaa tööttäämään ja jarruttelemaan ihmisten takia ketkä kävelivät päin punaisia. Yksi tuli myös fillarilla ja meinasi ajaa mun edellä ajaneen pakun alle.

          Onko se niin vaikeaa katsoa niitä valoja? Tai noudattaa niitä valoja lähinnä..

          Ja nämä kaikki tapahtui tervasaaren ja olympiaterminaalin välillä..
          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

          - MB s205 220cdi -15
          - Volvo s80 2.5t -07
          - mb s211 280cdi -08
          - e46 320i -03
          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
          - e46 320d Individual "m-sport" -04
          - e39 525i -01

          Comment

          • A^A
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2168
            • Seinäjoki

            Olen tässä muutaman viikon ajellut töihin skootterilla ja aika hurjaa on ollut, siis tälläinen mopo tuntuu olevan ihan punainen vaate tuola liikenteessä, väkisin lykitään peilit hipoen ohi ihan missä vaan ja tullaan eteen sivuteiltä ym.. Muutaman täysjarrutuksen on saanut tehdä ja kokoajan pitää olla todella tarkkana ettei jää alle.. Mopolla ajelen jatkuvasti ihan rajoitusten mukaan 50-65km/h joten taajamassa en ole nopeuden puolesta tukkona mutta silti aivan väkisin pitää päästä ohi..
            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

            Comment

            • Miltzu
              BTCF Member
              • May 2008
              • 2476
              • Finland

              Eipä oo kyllä tullut nieleenkään ajatella liikkuvan fillarin selässä olijaa potentiaalisena jalankulkijana, joka hetkellä minä hyvänsä voi hyökätä suojatielle pyörää taluttaen.

              Mun näkökulmasta pyöräilijästä tulee jalankulkija tasan siinä kohtaa, kun tämä seisoo pyörän vieressä ja taluttaa sitä pyörää. Tiedä sit mitä laki tästä sanoo.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7518
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Miltzu View Post
                Mun näkökulmasta pyöräilijästä tulee jalankulkija tasan siinä kohtaa, kun tämä seisoo pyörän vieressä ja taluttaa sitä pyörää. Tiedä sit mitä laki tästä sanoo.
                Taluttaja on jalankulkija, pyörän päällä istuva pyöräilijä.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Mertsa
                  BTCF Member
                  • Jun 2013
                  • 590
                  • Nummela

                  Meilläpäin ei ainakaan pyöräilijöillä (matka-, kilpa- yms. pyörät) ole pienintäkään hajua liikennesäännöistä tai sitten niitä ei vain oteta huomioon. Ajetaan ajoradalla vaikka vieressä on merkitty pyörätie, ajetaan usean pyöräilijän voimin rintarinnan tukkien koko kaista, käännytään risteyksissä antamatta mitään merkkiä aikeista, risteävää liikennettä ei väistetä. Ajoradalla liikkuessa ei noudateta pysähtymis- tai väistämismerkkejä. Tämän takia allekirjoittanut ainakin toimii kuten jalakulkijoiden ja muiden ennalta-arvaamattomien tienkäyttäjien kanssa, eli väistän aina kun tilanne vähääkään näyttää siltä.

                  Viikon munakuski oli sunnuntainen ohituksen estäjä (moottoritiellä). Tämän jäljeen ko. ajoneuvo roikkui perseessä kiinni vajaat 10 km, ja kaasutti rinnalle, kun poistuin liittymästä pois: reilu 40-vuotias herrasmieskuski näytti kansainvälistä käsimerkkiä. On se elämä kyllä kova joillekin.
                  F31 320dA LCI -15

                  Comment

                  • JiPe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2548
                    • Kuopio

                    Ei nyt ehkä ihan munakuskeja, mutta asenteita kuitenkin.

                    Kuopiossa on motarilla asfaltointityöt käynnissä (yöaikaan), mutta rajoitukset on puotettu 80km/h, kun ei ole viivoja maalattu yms. No mitä ihmiset tekee, ajaa sitä mittari satasta siitä huolimatta ja kun vaihtuu 100km/h, jatketaan sitä mittari satasta. Eli ensin kaikki menee minusta ohi ja sitten joudun ohittamaan ne kaikki samat ajoneuvot.

                    Ei tämä nyt minun mielenterveyteen vaikuta, mutta mikä idea tuossa on? Jos ei kerran rajoituksia noudata, niin eikö se ole sama nostaa 100 alueella 120 tai 130? Muutenkin tuntuu että moni ajaa maanteillä 80 alueella vähän reilummin (~90), mutta 100 alueella se tasan 100 on ihan maksimi. Autokoulussako noin opetataan vai mikä tämän ilmiön saa aikaan? :think

                    Itsellä on siis yleensä +10 mittarissa.
                    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      Originally posted by Miltzu View Post
                      Eipä oo kyllä tullut nieleenkään ajatella liikkuvan fillarin selässä olijaa potentiaalisena jalankulkijana, joka hetkellä minä hyvänsä voi hyökätä suojatielle pyörää taluttaen.
                      Siinä on mallia miten hypätään vauhdissa pyörän päältä, ylitetään vaikkapa kuvitteellinen suojatie ja hypätään pyörän päälle.

                      Comment

                      • Paha Arkkitehti
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 836
                        • World

                        Originally posted by JiPe View Post
                        Ei nyt ehkä ihan munakuskeja, mutta asenteita kuitenkin.

                        Kuopiossa on motarilla asfaltointityöt käynnissä (yöaikaan), mutta rajoitukset on puotettu 80km/h, kun ei ole viivoja maalattu yms. No mitä ihmiset tekee, ajaa sitä mittari satasta siitä huolimatta ja kun vaihtuu 100km/h, jatketaan sitä mittari satasta. Eli ensin kaikki menee minusta ohi ja sitten joudun ohittamaan ne kaikki samat ajoneuvot.

                        Ei tämä nyt minun mielenterveyteen vaikuta, mutta mikä idea tuossa on? Jos ei kerran rajoituksia noudata, niin eikö se ole sama nostaa 100 alueella 120 tai 130? Muutenkin tuntuu että moni ajaa maanteillä 80 alueella vähän reilummin (~90), mutta 100 alueella se tasan 100 on ihan maksimi. Autokoulussako noin opetataan vai mikä tämän ilmiön saa aikaan? :think

                        Itsellä on siis yleensä +10 mittarissa.
                        Siis hetkinen, summaan vähän tekstiäsi:

                        Sinua siis harmittaa se, että muut ohittavat sinut ylinopeutta käyttäen työmaa-alueella yöaikaan? Työmaa-alueiden ulkopuolella ohitat ylinopeudella kuitenkin heidät?

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1627
                          • Dallas

                          Minä älysin että työmaa-alueella, mittari satasta on 92-93kmh todellinen, sitten jatketaan kun vaihtuu 100kmh rajotus niin sitä 92-93kmh todellista, mittari satasta näyttäen. Sittenku vielä tuommonen porukka oletettavasti soutaa ja huopaa nopeutta eestaas, niin minua ainaki ärsyttäs.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                            Sittenku vielä tuommonen porukka oletettavasti soutaa ja huopaa nopeutta eestaas, niin minua ainaki ärsyttäs.
                            Tämä on yksi eniten vituttavista asioista liikenteessä. Ihmiset, jotka eivät osaa ajaa tasaista nopeutta. Minulla ei ole mitään ongelmaa ajaa jonkun perässä rajoituksen mukaan, jos edellä ajava osaa pitää nopeutensa edes jokseenkin vakiona. Mutta hyvin harvoin näin käy. Useimmiten edellä ajavan nopeus seilaa esim. 100 km/h alueella pahimmillaan 80-110 km/h välillä. Sitten on niitä, jotka eivät ikinä aja edes rajoituksen mukaan ja nopeus voi olla kaikkea 60-85 km/h satasen alueella aina välillä jarrutellen ilman hyvää syytä.

                            Comment

                            • JiPe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2548
                              • Kuopio

                              Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                              Siis hetkinen, summaan vähän tekstiäsi:

                              Sinua siis harmittaa se, että muut ohittavat sinut ylinopeutta käyttäen työmaa-alueella yöaikaan? Työmaa-alueiden ulkopuolella ohitat ylinopeudella kuitenkin heidät?
                              Pahoittelen heikko selitystä. Eli juurikin tuo miten Hebbu///M3 asian ymmärsi.

                              Tietöitä tehdään siis yöllä. Rajoitukset ovat voimassa aina (yöllä varmaan paikoitellen hiljempaakin juuri tietyön kohdalla).

                              Mutta tavallaanhan olet oikeassa. He ohittavat minut ylinopeudella ja minä sitten heidät ylinopeudella. Itse en tosin pidä ylinopeutena +10 mittariin, eli 110km/h 100-alueella. Mittari fuskaa kuitenkin sen verran ja renkaat loput.

                              Eli lähinnä tässä ihmettelin tätä hyvinkin yleistä käytäntöä, että tietyöt ja yleisestikin 80-alueet maantiellä, niin harva ajaa silloin mittariin 80, vaan useimmiten juurikin yli, että todellinen on karvan yli 80. Tämä käytäntö ei kuitenkaan toteudu enää 100-alueella. Pahimmillaan jatketaan sillä samalla nopeudella kuin 80-alueella.

                              Minua tuo ei haittaa, aina voi pyyhkäistä ohi. Ihmettelen vain tätä käytäntöä, että mistä se johtuu.

                              Sekä juurikin tuo huopaus, pitäisi vakionopeudensäätimet olla pakollisia autoissa ja niiden käyttö myös.
                              Last edited by JiPe; 23-07-2014, 18:27.
                              MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                              MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                              MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                              Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                              Comment

                              • Paha Arkkitehti
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 836
                                • World

                                Originally posted by JiPe View Post
                                Pahoittelen heikko selitystä. Eli juurikin tuo miten Hebbu///M3 asian ymmärsi.
                                Eipä kuule mitään kun vika taisi olla enemmänkin minun ymmärryksessä. Omissa autoissa ei mittari hirveesti heitä niin en sitä tullut ajatelleeksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎