Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakuza
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 516
    • Brisbane

    Originally posted by racing02 View Post
    Ottaa aivoon yleistynyt tapa käyttää bussipysäkkejä "kiihdytyskaistana". Sehän on selkeästi laissa kiellettyä mutta silti sitä näkee päivittäin.

    Todella epämukavaa ajaa päätietä kun näitä tolloja saa varoa koko ajan. Kun sivutietä lähestyy auto eikä juurikaan hidasta risteykseen tullessa on pirun vaikea tietää onko se nähnyt sinua ollenkaan vai tulossa suoraan kylkeen. Sitten se viimehetkellä koukkaa oikealle kääntyen pysäkille, vilkku voi olla tässä vaiheessa mihin suuntaan tahansa, jatkaa rinnalla... edelleen et tiedä kiihdyttääkö se eteen vai kiilaako kylkeen tms. Vastaavasti jos tulet paikalle pari autoa myöhemmin jonossa ja tämä ryömii bussipysäkkiä eteenpäin ei milloinkaan tiedä näkeekö se kaikki takaa tulevat autot vai poukkaako eteen. Näitä osuu nykyään kohdalle joka päivä. Eilen tempun teki jopa kuorma-auto. Mitä vittua tuolla tavalla voittaa?

    Ärsyttää aivan älyttömästi että liikenteessä saa tehdä IHAN MITÄ TAHANSA, kunhan ei aja ylinopeutta, ilman mitään pelkoa rangaistuksesta.

    Onko kukaan samaa mieltä vai onko tuo kaikkien mielestä ihan ok tapa?

    EDIT. Vielä voi lisätä sen tilanteen kun itse tulen sivutietä tällaisen perässä. Jään odottamaan normaaliin paikkaan että päätietä tulevat menee ohi, lähden kiihdyttämään perään, sitten tämä bussipysäkkiodottelija yrittää kiihdyttää ja kiilata siihen väliin. Mistä minä tiedän onko se mennyt pysäkille kuselle vai puhelimeen ennen kun se kiilaakin puskuria hipoen eteen, varsinkin kun vilkun käyttö on ihan tuntematon taito näille.
    Mun mielestä tää on taas todella nerokasta, mutta vaatii toki hieman pelisilmää. Itse kyllä mielummin kiihdytän bussipysäkin kautta sujuvasti muun liikenteen sekaan kuin odottelen 15-30 minuuttia ruuhkassa sopivaa väliä. Lisäksi mielestäni on parempi sovittaa oma nopeus muuhun liikenteeseen, kuin vetästä odottamiseen tympääntyneenä pieneen väliin niin että takanatulija joutuu hyppäämään jarrun päälle (tämä todella yleistä ja ärsyttävää).

    Comment

    • Gemmi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 3355
      • Espoo

      Mikä helvetti siinä heijastimenkäytössä on niin perkeleen vaikeeta?, tummassa tuulipuvussa ja pimee tie=ei varmasti huomaa ennen kun on kohdalla... Näiltä itsemurha kävelijöiltä pitäs evätä oikeus saada korvauksia tai muuta jos pukeutumisen/heijastimenkäyttämättömyyden takia jää alle, bonuksena pitäis laittaa maksaan autoon tulleet vauriot.

      Mikä siinä liikenneympyrän säännöissä on nii helvetin vaikee ymmärtää?, Se kolmio ei tarkoita että sinua väistetään, vaan että SINÄ VÄISTÄT!!!!. Ja sitten pahotetaan mieli kun ajaa lähelät keulaa, kun ite aiheuttaa tilanteen.

      Comment

      • BarFly
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 740
        • Seinäjoki

        Originally posted by Gemmi View Post
        Mikä siinä liikenneympyrän säännöissä on nii helvetin vaikee ymmärtää?, Se kolmio ei tarkoita että sinua väistetään, vaan että SINÄ VÄISTÄT!!!!. Ja sitten pahotetaan mieli kun ajaa lähelät keulaa, kun ite aiheuttaa tilanteen.
        Eipä noihin hyrräliittymiin vieläkään ole opittu vaikka niitä ihan kiitettävästi viime vuosikymmenen aikana on lisää rakennettu. Eniten minua sapettaa se ettei osata laittaa sitä vilkkua päälle poistuttaessa ympyrästä!! tämä pikkujuttu meinaan syö kaiken edun mitä tuolla nerokkaalla liittymäratkaisulla olisi saavutettavissa.
        e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
        e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot


        Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
        Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
        Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
        Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau

        Comment

        • Quatzal
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 373

          Meikäläisen kotipaikkakunnalla tuntuu vilkku olevan rikki vähintään puolesta autoista. Lisäksi porukka nynnyttelee niin, ettei mitään järkeä! Ei tarvitse ajaa ylinopeutta tai kaahata mutta jos nyt edes se ensimmäinen auto lähtisi valoista heti, eikä 5s vihreää valoa tuijotettuaan.
          Kolme autoa samassa risteyksessä onkin jo sitten tarpeeksi staun rakentamiseen.

          Comment

          • dr.2
            Bimmer Rookie
            • Jul 2014
            • 30
            • finland

            Munakuskiainesta.

            On tuttu ramppi, jossa voisi olla vähän enemmän kallistustakin sisälle. Tämä ei kuitenkaan selitä ulosajoa. Videolla näkyy, kun ennen kaatoa musta savu puskee ulos pakoputkesta, mikä kertoo tahallisesta driftausyrityksestä.

            "This here is the BMW 760Li. Or to give it it's other name, the BMW 'Move Over, Poor Person'." - James May

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Originally posted by dr.2 View Post
              Munakuskiainesta.

              On tuttu ramppi, jossa voisi olla vähän enemmän kallistustakin sisälle. Tämä ei kuitenkaan selitä ulosajoa. Videolla näkyy, kun ennen kaatoa musta savu puskee ulos pakoputkesta, mikä kertoo tahallisesta driftausyrityksestä.

              http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...503675350.html
              Laittaisko liian pienen vaihteen kun näyttäisi että perä alkaa jarruttamaan.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Bimmero
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 343
                • Harjavalta

                Originally posted by dr.2 View Post
                Munakuskiainesta.

                On tuttu ramppi, jossa voisi olla vähän enemmän kallistustakin sisälle. Tämä ei kuitenkaan selitä ulosajoa. Videolla näkyy, kun ennen kaatoa musta savu puskee ulos pakoputkesta, mikä kertoo tahallisesta driftausyrityksestä.

                http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...503675350.html
                Ei taida olla sällit kavereita kun on video poliisille päätynyt
                "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                e90 335i

                Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11120
                  • Oulu

                  Originally posted by dr.2 View Post
                  Munakuskiainesta.

                  On tuttu ramppi, jossa voisi olla vähän enemmän kallistustakin sisälle. Tämä ei kuitenkaan selitä ulosajoa. Videolla näkyy, kun ennen kaatoa musta savu puskee ulos pakoputkesta, mikä kertoo tahallisesta driftausyrityksestä.

                  http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...503675350.html
                  No joo onhan tuo nyt ihan päivänselvää. Lähinnä se ihmetyttää, että aika pienillä sakoilla tuosta on kuitenkin selvitty. Kun meikä sai tässä talvella samat lyhyestä luisusta tyhjällä parkkipaikalla aamuyöstä. Tyhjä parkkipaikka kuitenkin lievensi sen verran ettei kortti lähteny.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Rider
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 211
                    • Tampere

                    Kukahan valopää ajo tänään tossa Tampereella viininpunasella audi a4 motaria ja ei ymmärtänyt antaa tietä siirtymällä oikealle kaistalle vaikka tie edessä oli ihan tyhjä, jurruutti vain sitä 100km/h ja siitä, kun ajoin ohi ja palasin ohituskaistalle niin hermostu siitä sitten senverran, että ajo sitten puskurissa kiinni pitkät päällä. Senverta mitä minullakin on itsehillintää, kun olin työautolla liikenteessä niin en kehdannut laittaa työvaloja taaksepäin päälle.

                    Comment

                    • DWHLL
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2007
                      • 189
                      • Espoo

                      Nykyään näkee useinkin hämärässä ja huonossa kelissä pelkillä päivävaloilla (ilman takavaloja) ajavia autoja, mutta harvoin näkee näin pimeitä suorituksia. Maanantaina turun motarilla Veikkolan lähistöllä joku oman elämänsä onnistuja ajoi jollain maasto-KIA:lla kuuden aikaan illalla (eli pimeässä) ilman takavaloja. Ymmärrän, ettei takavaloja näe itse, mutta luulisi että edes ajovalojen puutteen huomaisi, vaikka siellä ne pari lediä palaakin. Jotenkin tuntuisi myös luontevalta ajatukselta perehtyä sen verran auton valojen toimintoihin, että tällaista ei sattuisi. Ehkä se on sitten harvinaisempaa noiden autojen kuskien keskuudessa.
                      Suppea empiirinen tutkimus tukee tätä ajatusta: Viereisen talon pihalla säännöllisesti majailevassa samanlaisessa KIAn maasturissa oli pari kuukautta sitten takaluukku kasassa, ja nyt taidan tietää miten se oli tapahtunut
                      ------------
                      f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                      e91 325d -07 Alpinweiß

                      ex:
                      e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                      e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                      e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                      e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                      Comment

                      • Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        No joo onhan tuo nyt ihan päivänselvää. Lähinnä se ihmetyttää, että aika pienillä sakoilla tuosta on kuitenkin selvitty. Kun meikä sai tässä talvella samat lyhyestä luisusta tyhjällä parkkipaikalla aamuyöstä. Tyhjä parkkipaikka kuitenkin lievensi sen verran ettei kortti lähteny.
                        Siis saitko 50 päiväsakkoa luisusta tyhjällä parkkipaikalla?

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11120
                          • Oulu

                          Originally posted by Micce///M View Post
                          Siis saitko 50 päiväsakkoa luisusta tyhjällä parkkipaikalla?
                          Ei prkl kyllä mää nyt muistin väärin. Ei ollu kuin puolet tuosta, vaikka vakavasta liikenneturvallisuuden vaarantamisesta puhuivat

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • khor
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 572
                            • Oulu

                            Originally posted by DWHLL View Post
                            Nykyään näkee useinkin hämärässä ja huonossa kelissä pelkillä päivävaloilla (ilman takavaloja) ajavia autoja
                            Näitä näkee päivittäin useita. Ei voi kun ihmetellä, että miksei EU säätänyt pakolliseksi päiväajovalollisiin autoihin automaattista ajovalojen kytkentää, joka siis sytyttää normaalit ajovalot eteen ja taakse, kun tulee hämärä (+ jos on sadetunnistin niin sateen alkaessa).

                            Ja mitä munakuskeihin tulee, niin näin yleisesti miksi pitää esimerkiksi motarilla näillä rapakeleillä vaihtaa kaistaa juuri siihen eteen, vaikka edessä on kaistaa vapaana hamaan tulevaisuuteen asti.
                            E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                            E39 530iA M-Sport -01
                            E36 318i Touring -96

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Meinasi perjantai saada vittumaisen päätöksen, kun Fiat Punto meinasi tulla kylkeen. Oli vielä niin uskomaton suoritus, etten edes heti osannut tilanteeseen reagoida.

                              Tilanne tapahtui TÄSSÄ kohtaa. Mapsin street view on sen verran vanha, että tuossa näkyy vielä vanhanmallinen liikennejärjestely, missä vasen kaista on päättyvä ja oikea kaista menee suoraan. Jonkun neropatin oivalluksesta nykyinen järjestely on kuitenkin sellainen, missä pitää ajaa vasenta kaistaa, jotta pääsee suoraan ja kuvassa keskimmäiseltä kaistalta käännytään oikealle kohti Orivettä. Tämä järjestely on ollut voimassa jo ainakin vuoden ajan ja ennen risteysaluetta on varmaan 30 kylttiä, joissa kerrotaan liikennejärjestelyjen muuttuneen ja selkeästi osoitetaan, että oikealta kaistalta ei enää pääse suoraan, vaan on valittava vasen kaista.

                              Kaikki mitä edellä selitin, ei kuitenkaan ilmeisesti Punton kuljettajalle valjennut. Minä ajoin asianmukaisesti vasenta kaistaa ja Punto ajoi vieressäni oikeata kaistaa. Kun viime metreillä Punton kuljettaja lopulta tajuaa, ettei oikealta kaistalta pääse suoraan, hän käy senttien päässä oman autoni kyljestä, yrittäessään vaihtaa vasemmalle kaistalle, jossa minä ajoin. Itse en kerennyt kuin sivusilmällä noteeraamaan tilanteen, että joku todella aikoo vaihtaa kaistaa, vaikka hänen rinnallaan ajaa toinen auto. En millään pystynyt olemaan edes hänen kuolleessa kulmassaan. Punton kuljettaja aivan viime tipassa tajuaa, että siinä vieressähän ajaa auto ja löi jarrut päälle ja koukkasi sivuun. Tilanne tuli minullekin siinä määrin yllätyksenä, etten voinut olla aivan 100 % varma, että tuliko naarmua auton kylkeen. Tömähdystä en havainnut, mutta piti vetää tien sivuun ja ottaa punto uudestaan kiinni, että näin kilven ja sitten ajoin taas tien sivuun tutkimaan mahdollisia vaurioita. Onneksi niitä ei tullut, mutta vittu että otti päähän, kun joku ei liikenteessä edes sen vertaa syvenny ajamiseen, että katsoisi sivulleen, ajaako siinä joku, jos aikoo kaistaa vaihtaa.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5266
                                • Pirkkala

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Meinasi perjantai saada vittumaisen päätöksen, kun Fiat Punto meinasi tulla kylkeen. Oli vielä niin uskomaton suoritus, etten edes heti osannut tilanteeseen reagoida.

                                Tilanne tapahtui TÄSSÄ kohtaa. Mapsin street view on sen verran vanha, että tuossa näkyy vielä vanhanmallinen liikennejärjestely, missä vasen kaista on päättyvä ja oikea kaista menee suoraan. Jonkun neropatin oivalluksesta nykyinen järjestely on kuitenkin sellainen, missä pitää ajaa vasenta kaistaa, jotta pääsee suoraan ja kuvassa keskimmäiseltä kaistalta käännytään oikealle kohti Orivettä. Tämä järjestely on ollut voimassa jo ainakin vuoden ajan ja ennen risteysaluetta on varmaan 30 kylttiä, joissa kerrotaan liikennejärjestelyjen muuttuneen ja selkeästi osoitetaan, että oikealta kaistalta ei enää pääse suoraan, vaan on valittava vasen kaista.

                                Kaikki mitä edellä selitin, ei kuitenkaan ilmeisesti Punton kuljettajalle valjennut. Minä ajoin asianmukaisesti vasenta kaistaa ja Punto ajoi vieressäni oikeata kaistaa. Kun viime metreillä Punton kuljettaja lopulta tajuaa, ettei oikealta kaistalta pääse suoraan, hän käy senttien päässä oman autoni kyljestä, yrittäessään vaihtaa vasemmalle kaistalle, jossa minä ajoin. Itse en kerennyt kuin sivusilmällä noteeraamaan tilanteen, että joku todella aikoo vaihtaa kaistaa, vaikka hänen rinnallaan ajaa toinen auto. En millään pystynyt olemaan edes hänen kuolleessa kulmassaan. Punton kuljettaja aivan viime tipassa tajuaa, että siinä vieressähän ajaa auto ja löi jarrut päälle ja koukkasi sivuun. Tilanne tuli minullekin siinä määrin yllätyksenä, etten voinut olla aivan 100 % varma, että tuliko naarmua auton kylkeen. Tömähdystä en havainnut, mutta piti vetää tien sivuun ja ottaa punto uudestaan kiinni, että näin kilven ja sitten ajoin taas tien sivuun tutkimaan mahdollisia vaurioita. Onneksi niitä ei tullut, mutta vittu että otti päähän, kun joku ei liikenteessä edes sen vertaa syvenny ajamiseen, että katsoisi sivulleen, ajaako siinä joku, jos aikoo kaistaa vaihtaa.

                                On sitä monenmoista torpeedoa liikenteessä. Itse olen yksi esimerkki. Mutta on taivaan lahja että muuttivat tuon risteyksen erilaiseksi että helsingin suunnasta tuleville on kiihdytyskaista lahteenpäin. Muutaman kerran meinannu hihat palaa kun menny kohti tallia lentolaan päin ni motarille asti ramppi tukossa.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎