Originally posted by Mr.Speed
View Post
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus II
Collapse
X
-
Niinhän minä juuri kerroin, että bemari on kuningas auto ja kaikki muut on paskoja... Kerroin vain mielipiteeni Volvon sähköosista ja niihin liittyvistä kuluista. Järjestelmähän on itseasiassa todella nerokas. Pystyy pitämään huollot merkkihuolloissa. Volvo on tätä lukuunottamatta (minun mielestä) hyvä auto ajaa ja olettavasti melko turvallinen. Minä suosittelen ostamaan kuitenkin sen Bmw:n (740 / 730), jos huollatat liikkeessä. Mikäli itse pystyt korjailemaan niin mikäpä Volvolla ajaessa. Kokemuksia on useasta Volvosta ja Bmw:stä ja omalla kohdalla Volvoa on joutunut enemmän korjailemaan. Volvon myyminen on toisaalta huomattavasti helpompaa, kuin Bmw:n. Ruoste ei taida Volvoa pahemmin vaivata.
-
Mr.Speed
En tuolla kommentoinnillani osoittanut juuri parsakaali nimimerkkiä? Se että volvoihin tuli vm99 sähköinen kaasuläppä, on tunnetusti paska ja kallis korjata.. kuten nivomat-alusta jne.Originally posted by |parsakaali| View PostNiinhän minä juuri kerroin, että bemari on kuningas auto ja kaikki muut on paskoja... Kerroin vain mielipiteeni Volvon sähköosista ja niihin liittyvistä kuluista. Järjestelmähän on itseasiassa todella nerokas. Pystyy pitämään huollot merkkihuolloissa. Volvo on tätä lukuunottamatta (minun mielestä) hyvä auto ajaa ja olettavasti melko turvallinen. Minä suosittelen ostamaan kuitenkin sen Bmw:n (740 / 730), jos huollatat liikkeessä. Mikäli itse pystyt korjailemaan niin mikäpä Volvolla ajaessa. Kokemuksia on useasta Volvosta ja Bmw:stä ja omalla kohdalla Volvoa on joutunut enemmän korjailemaan. Volvon myyminen on toisaalta huomattavasti helpompaa, kuin Bmw:n. Ruoste ei taida Volvoa pahemmin vaivata.
Jos en olis koskaan ajokorttia hankkinut niin mulla roikkuis varmaan nyt kaulassa ja ranteissa niin paksuja kultavitjoa että ois selkä kipeä.. vaan ompa nekin rahat tullut laitettua autoihin ja niiden huoltoihin.
Comment
-
Ei se kuluta juurikaan vähemmän ja luonteeltaan se on kammottava. Hyvin ohkaisesti voimaa tyhjäkäynniltä rajottajaan. Ei vedä hyvin millään kierrosalueella. Tuo 8v 1.9 on ihan ajettava ja jollainlailla mukavakin hyvän alaväännön johdosta, mutta 316 1.8 valvetronic on vaan paska joka suhteessa. Vähän niin kuin 116i:n ekat pannut; 330i kulutus ja mopoauton kulkupuoli. Lisäksi se M43 taitaa olle melko luotettavakin.1,9 bensakoneen osaisi toisaalta itsekin purkaa ja kasata, mutta taas valvetronic kuluttaisi varmaan vähän. Onko tuokaan valvetronic kovin kestävässä maineessa?
Vähän samanlaisessa tilanteessa mun autot vaihtuivat Bemarista Mersuun. BMW ollut kyllä kokoajan se toinen vaihtoehto ja kolmatta en oo keksinyt. Nyt tosin BMW:n hankintaa varjostaa kovasti nuo paskat neloskoneet. Vielä vuosi sitten olin varma, että ostan joko 320i:n tai d:n 2008-2010 mallisena. Nyt on kyllä mieli sen suhtaan muuttunut pysyvän kielteiseksi. Sen jälkeen ei oo ollut oikein mitään varteenotettavaa kiikarissa. Lisäksi mersut ovat toimineet hyvin ja niillä ajaminen on ollut korjaamisen ja huoltojen suhteen halpaa. Mesen 2.2L dieseli on aika kiva kompromissi, eikä toi kompurakaan hullumpi oo ollut. Seuraavaksi varmaan CGI-koneella olevaa mersua tuon nykyisen kompuran tilalle. Mesen vakuutukset ovat muuten aika edullisia, jos se jotain merkkaa.kannattaako ostaa järkevä kulkuväline vai jokin, joka kiinnostaa. Järkiauto, varsinkin kun "vakituista" työpaikkaa ei ole olemassakaan, kulkuväline tarvitaan töissä käyntiin ja taloudessa on pieniä lapsia, niin varman päälle pelaaminen on pakko.Last edited by Juppe; 05-10-2013, 22:24.
Comment
-
M43 on kieltämättä luotettava ja kulutuskin on melko maltillinen, sekä kulkupuoli ihan ok. Jäähdytysjärjestelmän muoviosien kanssa saattaa ilmetä hapristumaa, mutta ne eivät ole kalliita osia.Originally posted by Juppe View PostEi se kuluta juurikaan vähemmän ja luonteeltaan se on kammottava. Hyvin ohkaisesti voimaa tyhjäkäynniltä rajottajaan. Ei vedä hyvin millään kierrosalueella. Tuo 8v 1.9 on ihan ajettava ja jollainlailla mukavakin hyvän alaväännön johdosta, mutta 316 1.8 valvetronic on vaan paska joka suhteessa. Vähän niin kuin 116i:n ekat pannut; 330i kulutus ja mopoauton kulkupuoli. Lisäksi se M43 taitaa olle melko luotettavakin.
Kyllä sinne saa käytetyn kaasuläpän käymään ja toimimaan oikeinOriginally posted by Mr.Speed View PostEn tuolla kommentoinnillani osoittanut juuri parsakaali nimimerkkiä? Se että volvoihin tuli vm99 sähköinen kaasuläppä, on tunnetusti paska ja kallis korjata.. kuten nivomat-alusta jne.
Jos en olis koskaan ajokorttia hankkinut niin mulla roikkuis varmaan nyt kaulassa ja ranteissa niin paksuja kultavitjoa että ois selkä kipeä.. vaan ompa nekin rahat tullut laitettua autoihin ja niiden huoltoihin.
Comment
-
Taas yksi ruosteinen seiska tsekattu. Hinnalla saisi kaksi halvemman pään seiskaa ja joka puolelta ruosteessa.
1½ viikkoa ilman autoa ja alkaa pikku hiljaa tuntumaan siltä, että auton myyminen on paljon helpompaa kuin uuden ostaminen.
Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Pistä nyt vaan kättä taskuun ja tuu virroilleOriginally posted by Tenox View PostTaas yksi ruosteinen seiska tsekattu. Hinnalla saisi kaksi halvemman pään seiskaa ja joka puolelta ruosteessa.
1½ viikkoa ilman autoa ja alkaa pikku hiljaa tuntumaan siltä, että auton myyminen on paljon helpompaa kuin uuden ostaminen. 
Comment
-
Tiedän että ei sais IKINÄ kysyä 750 kohdalla mutta paljonko sellainen oikeasti kuluttaa? Ite katellu kans 740 ja ei löydy mitään mielenkiintosta ja huomaan yhä useammin katselevani 750:jä.Originally posted by Kanerv4 View PostPistä nyt vaan kättä taskuun ja tuu virroille
Kontrasti on kuitenkin suuri joka tapauksessa hypätä 320d:n tankkauksesta 740 tai 750:n tankkaamiseen.
Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia RsSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
Kyllähän siihen sen 10 litraa saa ainaki lisätä 320d keskikulutukseen nähden.Originally posted by PeteS View PostTiedän että ei sais IKINÄ kysyä 750 kohdalla mutta paljonko sellainen oikeasti kuluttaa? Ite katellu kans 740 ja ei löydy mitään mielenkiintosta ja huomaan yhä useammin katselevani 750:jä.
Kontrasti on kuitenkin suuri joka tapauksessa hypätä 320d:n tankkauksesta 740 tai 750:n tankkaamiseen. 
Comment
-
Ei yhtään sen enempää kuin 740:ään! Mulla 20" vanteilla menee seka-ajossa 12,5litraa/100km ja ja matkassa 10-10,5l/100km, riippuu marssivauhdista!Originally posted by PeteS View PostTiedän että ei sais IKINÄ kysyä 750 kohdalla mutta paljonko sellainen oikeasti kuluttaa? Ite katellu kans 740 ja ei löydy mitään mielenkiintosta ja huomaan yhä useammin katselevani 750:jä.
Kontrasti on kuitenkin suuri joka tapauksessa hypätä 320d:n tankkauksesta 740 tai 750:n tankkaamiseen. 
Väännössä huomattava ero käytännössä 50:sen eduksi, itse en kusisikaan kasiin päin
Tenoxille tiedoksi, minunkaan seiskassa ei juuri ruoste juhli(poislukien yksi oven alakulma)
Tuskin täysin ruosteetonta edes löydät mistään? Aina jonkun kaaren tai kotelon sisällä on jossain ruostetta yli 10 vuotta vanhassa vehkeessä!BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
:think No helevetti. Paljonko pelkkä kaupunki kulutus jos normaalisti ajelee?Originally posted by pexodus View PostMulla 20" vanteilla menee seka-ajossa 12,5litraa/100km ja ja matkassa 10-10,5l/100km, riippuu marssivauhdista!Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia RsSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
No jos olisikin kotelon tai kaaren sisällä tai pintatäplää pohjassa, mutta kun on kaarissa ulkopuolella, ovissa ulkopuolella, viimeisimmässä konepellissä, takaluukussa yms. Hivenen nauratti (itketti), kun kävin tänään piruuttani ajamassa tonnin Chevy Corsican - ei v***u ruostetta missään! Just samana päivänä kironnut tuota aiemman postauksen seiskaa ja sen jälkeen ajamaani +8ke C Mersua jossa myös pintapellit ruosteessa.Originally posted by pexodus View PostTuskin täysin ruosteetonta edes löydät mistään? Aina jonkun kaaren tai kotelon sisällä on jossain ruostetta yli 10 vuotta vanhassa vehkeessä!
Kai se täytyy jättää rahat pankkiin ja ostaa Corsica.
Edit: Kulutuksesta. Vaikea uskoa, että 750 menisi samaan kuin 740, mutta kun tuolta http://www.car-emissions.com/ tutkailin noita E38 mallien kulutuksia, niin eipä tuo ero ole kuin reipas litra / 100km. Eikä tuo 728 mallikaan isoa eroa tee muualla kuin kaupunkiajossa.
750 - K: 19,6 - M: 10,1 - Y: 13,6 ja Co2 - 327g/km
740 - K: 18,1 - M: 9,2 - Y: 12,5 ja Co2 - 301g/km
728 - K: 16,5 - M: 8,0 - Y: 11,1 ja Co2 - 267g/kmLast edited by Tenox; 06-10-2013, 22:46.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Kannattaa tarkistaa ovien alareunat huolella eli se alalista irti. Tosin jos on jo ruostunut niin listaa ei saa enää kunnolla paikalleen. Lisäksi kannattaa tarkistaa tankinluukun takaa, konepellin reunat, kaaret, takaluukun saumat rekkarivalojen läheltä, sekä itse rekisterikilven takaa.Originally posted by Tenox View PostNo jos olisikin kotelon tai kaaren sisällä tai pintatäplää pohjassa, mutta kun on kaarissa ulkopuolella, ovissa ulkopuolella, viimeisimmässä konepellissä, takaluukussa yms. Hivenen nauratti (itketti), kun kävin tänään piruuttani ajamassa tonnin Chevy Corsican - ei v***u ruostetta missään! Just samana päivänä kironnut tuota aiemman postauksen seiskaa ja sen jälkeen ajamaani +8ke C Mersua jossa myös pintapellit ruosteessa.
’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
14.5-15.5litraa/100km menee pelkässä kruisailussa, tosin Varkaudessa nyt ei ihan hirveästi tarvitse ruuhkissa seisoa joten varmasti jossain isommalla kirkolla menee enemmän, silti väitän ettei esim. 20" rengassarjalla mene yhtään enemmän kuin kasillakaan, sen verran enemmän on käytännönvoimaa pellinalla että kynnellä ajo riittää normaalin etenemiseenOriginally posted by PeteS View Post:think No helevetti. Paljonko pelkkä kaupunki kulutus jos normaalisti ajelee?
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
Comment