Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |parsakaali|
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 996

    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Pitäis olla keskustelua bemarin ostamisen sietämättömästä vaikeudesta, niin täällä dissataan volvoa minkä ehditään, ja millä perusteilla On se hyvä että bemuissa ei ole mitään vikaa, ja nämät tulee niin edulliseksi pitää jne.

    Aiheeseen liittyen, niin eipä ole ollut koskaan mitään ongelmia ostaa volvoa tai bemaria. Molemmat merkit on tuttuja.
    Niinhän minä juuri kerroin, että bemari on kuningas auto ja kaikki muut on paskoja... Kerroin vain mielipiteeni Volvon sähköosista ja niihin liittyvistä kuluista. Järjestelmähän on itseasiassa todella nerokas. Pystyy pitämään huollot merkkihuolloissa. Volvo on tätä lukuunottamatta (minun mielestä) hyvä auto ajaa ja olettavasti melko turvallinen. Minä suosittelen ostamaan kuitenkin sen Bmw:n (740 / 730), jos huollatat liikkeessä. Mikäli itse pystyt korjailemaan niin mikäpä Volvolla ajaessa. Kokemuksia on useasta Volvosta ja Bmw:stä ja omalla kohdalla Volvoa on joutunut enemmän korjailemaan. Volvon myyminen on toisaalta huomattavasti helpompaa, kuin Bmw:n. Ruoste ei taida Volvoa pahemmin vaivata.

    Comment

    • Guest's Avatar

      Originally posted by |parsakaali| View Post
      Niinhän minä juuri kerroin, että bemari on kuningas auto ja kaikki muut on paskoja... Kerroin vain mielipiteeni Volvon sähköosista ja niihin liittyvistä kuluista. Järjestelmähän on itseasiassa todella nerokas. Pystyy pitämään huollot merkkihuolloissa. Volvo on tätä lukuunottamatta (minun mielestä) hyvä auto ajaa ja olettavasti melko turvallinen. Minä suosittelen ostamaan kuitenkin sen Bmw:n (740 / 730), jos huollatat liikkeessä. Mikäli itse pystyt korjailemaan niin mikäpä Volvolla ajaessa. Kokemuksia on useasta Volvosta ja Bmw:stä ja omalla kohdalla Volvoa on joutunut enemmän korjailemaan. Volvon myyminen on toisaalta huomattavasti helpompaa, kuin Bmw:n. Ruoste ei taida Volvoa pahemmin vaivata.
      En tuolla kommentoinnillani osoittanut juuri parsakaali nimimerkkiä? Se että volvoihin tuli vm99 sähköinen kaasuläppä, on tunnetusti paska ja kallis korjata.. kuten nivomat-alusta jne.

      Jos en olis koskaan ajokorttia hankkinut niin mulla roikkuis varmaan nyt kaulassa ja ranteissa niin paksuja kultavitjoa että ois selkä kipeä.. vaan ompa nekin rahat tullut laitettua autoihin ja niiden huoltoihin.

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        1,9 bensakoneen osaisi toisaalta itsekin purkaa ja kasata, mutta taas valvetronic kuluttaisi varmaan vähän. Onko tuokaan valvetronic kovin kestävässä maineessa?
        Ei se kuluta juurikaan vähemmän ja luonteeltaan se on kammottava. Hyvin ohkaisesti voimaa tyhjäkäynniltä rajottajaan. Ei vedä hyvin millään kierrosalueella. Tuo 8v 1.9 on ihan ajettava ja jollainlailla mukavakin hyvän alaväännön johdosta, mutta 316 1.8 valvetronic on vaan paska joka suhteessa. Vähän niin kuin 116i:n ekat pannut; 330i kulutus ja mopoauton kulkupuoli. Lisäksi se M43 taitaa olle melko luotettavakin.

        kannattaako ostaa järkevä kulkuväline vai jokin, joka kiinnostaa. Järkiauto, varsinkin kun "vakituista" työpaikkaa ei ole olemassakaan, kulkuväline tarvitaan töissä käyntiin ja taloudessa on pieniä lapsia, niin varman päälle pelaaminen on pakko.
        Vähän samanlaisessa tilanteessa mun autot vaihtuivat Bemarista Mersuun. BMW ollut kyllä kokoajan se toinen vaihtoehto ja kolmatta en oo keksinyt. Nyt tosin BMW:n hankintaa varjostaa kovasti nuo paskat neloskoneet. Vielä vuosi sitten olin varma, että ostan joko 320i:n tai d:n 2008-2010 mallisena. Nyt on kyllä mieli sen suhtaan muuttunut pysyvän kielteiseksi. Sen jälkeen ei oo ollut oikein mitään varteenotettavaa kiikarissa. Lisäksi mersut ovat toimineet hyvin ja niillä ajaminen on ollut korjaamisen ja huoltojen suhteen halpaa. Mesen 2.2L dieseli on aika kiva kompromissi, eikä toi kompurakaan hullumpi oo ollut. Seuraavaksi varmaan CGI-koneella olevaa mersua tuon nykyisen kompuran tilalle. Mesen vakuutukset ovat muuten aika edullisia, jos se jotain merkkaa.
        Last edited by Juppe; 05-10-2013, 21:24.

        Comment

        • |parsakaali|
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 996

          Originally posted by Juppe View Post
          Ei se kuluta juurikaan vähemmän ja luonteeltaan se on kammottava. Hyvin ohkaisesti voimaa tyhjäkäynniltä rajottajaan. Ei vedä hyvin millään kierrosalueella. Tuo 8v 1.9 on ihan ajettava ja jollainlailla mukavakin hyvän alaväännön johdosta, mutta 316 1.8 valvetronic on vaan paska joka suhteessa. Vähän niin kuin 116i:n ekat pannut; 330i kulutus ja mopoauton kulkupuoli. Lisäksi se M43 taitaa olle melko luotettavakin.
          M43 on kieltämättä luotettava ja kulutuskin on melko maltillinen, sekä kulkupuoli ihan ok. Jäähdytysjärjestelmän muoviosien kanssa saattaa ilmetä hapristumaa, mutta ne eivät ole kalliita osia.

          Originally posted by Mr.Speed View Post
          En tuolla kommentoinnillani osoittanut juuri parsakaali nimimerkkiä? Se että volvoihin tuli vm99 sähköinen kaasuläppä, on tunnetusti paska ja kallis korjata.. kuten nivomat-alusta jne.

          Jos en olis koskaan ajokorttia hankkinut niin mulla roikkuis varmaan nyt kaulassa ja ranteissa niin paksuja kultavitjoa että ois selkä kipeä.. vaan ompa nekin rahat tullut laitettua autoihin ja niiden huoltoihin.
          Kyllä sinne saa käytetyn kaasuläpän käymään ja toimimaan oikein

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            Taas yksi ruosteinen seiska tsekattu. Hinnalla saisi kaksi halvemman pään seiskaa ja joka puolelta ruosteessa. 1½ viikkoa ilman autoa ja alkaa pikku hiljaa tuntumaan siltä, että auton myyminen on paljon helpompaa kuin uuden ostaminen.
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • Kanerv4
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 983
              • Tampere

              Originally posted by Tenox View Post
              Taas yksi ruosteinen seiska tsekattu. Hinnalla saisi kaksi halvemman pään seiskaa ja joka puolelta ruosteessa. 1½ viikkoa ilman autoa ja alkaa pikku hiljaa tuntumaan siltä, että auton myyminen on paljon helpompaa kuin uuden ostaminen.
              Pistä nyt vaan kättä taskuun ja tuu virroille

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by |parsakaali| View Post
                Kyllä sinne saa käytetyn kaasuläpän käymään ja toimimaan oikein
                Olenko sitten jotain muuta väittänyt

                Comment

                • PeteS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 2765
                  • Ylivieska

                  Originally posted by Kanerv4 View Post
                  Pistä nyt vaan kättä taskuun ja tuu virroille
                  Tiedän että ei sais IKINÄ kysyä 750 kohdalla mutta paljonko sellainen oikeasti kuluttaa? Ite katellu kans 740 ja ei löydy mitään mielenkiintosta ja huomaan yhä useammin katselevani 750:jä. Kontrasti on kuitenkin suuri joka tapauksessa hypätä 320d:n tankkauksesta 740 tai 750:n tankkaamiseen.
                  Originally posted by EGoman
                  on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                  Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                  E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14512
                    • Oulu

                    Originally posted by PeteS View Post
                    Tiedän että ei sais IKINÄ kysyä 750 kohdalla mutta paljonko sellainen oikeasti kuluttaa? Ite katellu kans 740 ja ei löydy mitään mielenkiintosta ja huomaan yhä useammin katselevani 750:jä. Kontrasti on kuitenkin suuri joka tapauksessa hypätä 320d:n tankkauksesta 740 tai 750:n tankkaamiseen.
                    Kyllähän siihen sen 10 litraa saa ainaki lisätä 320d keskikulutukseen nähden.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      Originally posted by PeteS View Post
                      Tiedän että ei sais IKINÄ kysyä 750 kohdalla mutta paljonko sellainen oikeasti kuluttaa? Ite katellu kans 740 ja ei löydy mitään mielenkiintosta ja huomaan yhä useammin katselevani 750:jä. Kontrasti on kuitenkin suuri joka tapauksessa hypätä 320d:n tankkauksesta 740 tai 750:n tankkaamiseen.
                      Ei yhtään sen enempää kuin 740:ään! Mulla 20" vanteilla menee seka-ajossa 12,5litraa/100km ja ja matkassa 10-10,5l/100km, riippuu marssivauhdista!

                      Väännössä huomattava ero käytännössä 50:sen eduksi, itse en kusisikaan kasiin päin

                      Tenoxille tiedoksi, minunkaan seiskassa ei juuri ruoste juhli(poislukien yksi oven alakulma)

                      Tuskin täysin ruosteetonta edes löydät mistään? Aina jonkun kaaren tai kotelon sisällä on jossain ruostetta yli 10 vuotta vanhassa vehkeessä!
                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • PeteS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 2765
                        • Ylivieska

                        Originally posted by pexodus View Post
                        Mulla 20" vanteilla menee seka-ajossa 12,5litraa/100km ja ja matkassa 10-10,5l/100km, riippuu marssivauhdista!
                        :think No helevetti. Paljonko pelkkä kaupunki kulutus jos normaalisti ajelee?
                        Originally posted by EGoman
                        on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                        Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                        E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          Originally posted by pexodus View Post
                          Tuskin täysin ruosteetonta edes löydät mistään? Aina jonkun kaaren tai kotelon sisällä on jossain ruostetta yli 10 vuotta vanhassa vehkeessä!
                          No jos olisikin kotelon tai kaaren sisällä tai pintatäplää pohjassa, mutta kun on kaarissa ulkopuolella, ovissa ulkopuolella, viimeisimmässä konepellissä, takaluukussa yms. Hivenen nauratti (itketti), kun kävin tänään piruuttani ajamassa tonnin Chevy Corsican - ei v***u ruostetta missään! Just samana päivänä kironnut tuota aiemman postauksen seiskaa ja sen jälkeen ajamaani +8ke C Mersua jossa myös pintapellit ruosteessa.

                          Kai se täytyy jättää rahat pankkiin ja ostaa Corsica.

                          Edit: Kulutuksesta. Vaikea uskoa, että 750 menisi samaan kuin 740, mutta kun tuolta http://www.car-emissions.com/ tutkailin noita E38 mallien kulutuksia, niin eipä tuo ero ole kuin reipas litra / 100km. Eikä tuo 728 mallikaan isoa eroa tee muualla kuin kaupunkiajossa.

                          750 - K: 19,6 - M: 10,1 - Y: 13,6 ja Co2 - 327g/km
                          740 - K: 18,1 - M: 9,2 - Y: 12,5 ja Co2 - 301g/km
                          728 - K: 16,5 - M: 8,0 - Y: 11,1 ja Co2 - 267g/km
                          Last edited by Tenox; 06-10-2013, 21:46.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            Originally posted by Kanerv4 View Post
                            Pistä nyt vaan kättä taskuun ja tuu virroille
                            Tarttis vaan pistää jonkun muunkin taskuun vielä lisäksi...
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1178
                              • Tuusula

                              Originally posted by Tenox View Post
                              No jos olisikin kotelon tai kaaren sisällä tai pintatäplää pohjassa, mutta kun on kaarissa ulkopuolella, ovissa ulkopuolella, viimeisimmässä konepellissä, takaluukussa yms. Hivenen nauratti (itketti), kun kävin tänään piruuttani ajamassa tonnin Chevy Corsican - ei v***u ruostetta missään! Just samana päivänä kironnut tuota aiemman postauksen seiskaa ja sen jälkeen ajamaani +8ke C Mersua jossa myös pintapellit ruosteessa.
                              Kannattaa tarkistaa ovien alareunat huolella eli se alalista irti. Tosin jos on jo ruostunut niin listaa ei saa enää kunnolla paikalleen. Lisäksi kannattaa tarkistaa tankinluukun takaa, konepellin reunat, kaaret, takaluukun saumat rekkarivalojen läheltä, sekä itse rekisterikilven takaa.
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              • pexodus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1577
                                • Leppävirta/Oravikoski

                                Originally posted by PeteS View Post
                                :think No helevetti. Paljonko pelkkä kaupunki kulutus jos normaalisti ajelee?
                                14.5-15.5litraa/100km menee pelkässä kruisailussa, tosin Varkaudessa nyt ei ihan hirveästi tarvitse ruuhkissa seisoa joten varmasti jossain isommalla kirkolla menee enemmän, silti väitän ettei esim. 20" rengassarjalla mene yhtään enemmän kuin kasillakaan, sen verran enemmän on käytännönvoimaa pellinalla että kynnellä ajo riittää normaalin etenemiseen
                                BMW F11 LCI 530da x-drive
                                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎