Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

Originally posted by suppari View Post
    ja Sä pidit mun tapaa sekopäisenä. Onko kolmannelle kiinnostuneelle 1000e kalliimpi sitten jo?
    Jos tuo lie sit sekopäinen tai ei. Ainakin se on toiminut minulle ja ostajille ihan hyvin. Mä oon saanut haluamani rahat, enkä ostajille ole koskaan tehnyt ohareita ja ostajat ovat saaneet tietää tarkan tilanteen, ovatpa siihen uskoneet tai ei.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

Comment

• Squamish
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 260
      • HEL

Laitoin juuri oman auton myyntiin ja seuraan keskustelua mielenkiinnolla näin myyntilaidalta.

Itse aion myydä auton sille, joka ensimmäisenä laittaa rahat pöytään. Mutta siltä varalta, että joku tarjoaa varausmaksua tms., niin selittäkääpä mulle että miten tuon kuvion on tarkoitus toimia? Myyjän kannalta katsottuna voi kuvitella, että varausmaksu saa ostajan sitoutumaan kauppaan, mutta toisaalta samalla ottaa itse riskin, että menettää sillä välin mahdollisen toisen kaupan, kun pitää autoa varattuna. Jos varausmaksun/käsirahan maksanut sitten vetäytyy kaupoista, niin rahat on palautettava ja kaksi kauppaa on mennyt puihin.
      Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

Comment

• Susiraja
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 361
        • Helsinki

Originally posted by Squamish View Post
        Laitoin juuri oman auton myyntiin ja seuraan keskustelua mielenkiinnolla näin myyntilaidalta.

Itse aion myydä auton sille, joka ensimmäisenä laittaa rahat pöytään. Mutta siltä varalta, että joku tarjoaa varausmaksua tms., niin selittäkääpä mulle että miten tuon kuvion on tarkoitus toimia? Myyjän kannalta katsottuna voi kuvitella, että varausmaksu saa ostajan sitoutumaan kauppaan, mutta toisaalta samalla ottaa itse riskin, että menettää sillä välin mahdollisen toisen kaupan, kun pitää autoa varattuna. Jos varausmaksun/käsirahan maksanut sitten vetäytyy kaupoista, niin rahat on palautettava ja kaksi kauppaa on mennyt puihin.
        Pyydät ostaehdokkaan laittamaan maililla vahvistuksen, että jos ei ostakaan autoa tiettyyn päivämäärään mennessä, niin saat pitää rahat. Maililla kun keskustelee, niin jälkeenpäin helpompi poliisienkin ihmetellä että mitä osapuolet olivat keskenään sopineet. Olettaen, että riitaa tulee.
        www.finnishcodriver.blogspot.fi

Comment

• peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8270
          • Järvikylä (Nakkila)

itte ainakin olen ymmärtänyt asian siten että varausmaksu palautetaan vain jos myyjä peruu kaupan.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• Hanza
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1931
            • Juvan Shell. Requiescat in pace

Originally posted by peto2 View Post
            itte ainakin olen ymmärtänyt asian siten että varausmaksu palautetaan vain jos myyjä peruu kaupan.
            Kyllä. Nimenomaan näin.
            Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

t: luft waffel

"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

Comment

• Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17551
              • Turku

Originally posted by peto2 View Post
              Varausmaksu ei käsitteenä tarkoita sitä, mutta käsiraha tarkoittaa, että sitä ei ostaja saa takaisin, jos peruu kaupan .
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• JD
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1195
                • Espoo

Originally posted by Laku View Post
                Varausmaksu ei käsitteenä tarkoita sitä, mutta käsiraha tarkoittaa, että sitä ei ostaja saa takaisin, jos peruu kaupan .
                Varausrahan ainoa tarkoitus on jäädä myyjälle vaivastaan varata autoa sovittu määräaika ja mahdollisista menetetyistä kaupoista muille. Tätä rahaa ei koskaan tarvitse palauttaa ellei myyjä itse peru kauppaa, muutoinhan koko rahan siirtely olisi täysin hyödytöntä myyjälle, sama kuin saisi laudanpätkän varausmaksuna käteensä :-) Raha on sitten myös osa maksua jos/kun kauppa tehdään.

Käsiraha on ensimmäinen maksuerä myydystä autosta, omistusoikeus autoon siirtyy kuitenkin vasta koko kauppasumman tultua maksetuksi.

Kuitenkin se mitä siirtyvästä rahasta itse kirjoitatte sopimuspaperiinne on se keskinäinen sopimuksenne jota noudatatte.
                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

Comment

• Bemarituristi
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 238
                  • Helsinki

Originally posted by jari kihlman View Post
                  Minäkin soitin tästä, mut oli sopinut jo kaupat.

Mulla on tällä viikolla mennyt nyt kahdet kaupat ohi. Soitin keskiviikkona yhdestä E34:sta ja ilmoitin että voisin ostaa sen pyyntihinnalla. Sovittiin myyjän kanssa, että hän ottaa auton konehuoneesta vielä valokuvan ja lähettää sen mulle, koska halusin vain nähdä senkin osaston, ei vaikuta ostopäätökseen. Sovittiin, että soitan saman päivän iltana uudestaan, milloin tulisin auton hakemaan. Sit näytin auton töistä päästyäni vaimokkeelle lähinnä sen vuoksi, ettei hän ihmettele jonkun parkkeeranneen outoa autoa meidän katokseen. No eipä sitä autoa enää löytynytkään nettiautosta-> Ajattelin, että myyjä on ottanut auton jo pois myynnistä, koska sovimme suullisesti kaupat. Soitin myyjälle ja hän totesi, että "ainiin, kävin just kättelemässä kaupat autosta toisen ostajan kanssa"?!? Toivotin ystävällisesti onnea kaupasta ja kysyin vain, etteikö me sit sovittukaan kauppoja? Sille myydään, joka tuo ekana rahat, oli vastaus... Selvä.
                  Originally posted by TNT View Post
                  Voi perkele minä sanon. Olisin tämän ostanut mutta en kerennyt http://www.nettiauto.com/bmw/328/5603981#adInfo ja kyllä nyt harmittaa ja vituttaa niin ettei sanotuksi saa

Minä tuon sitten sain ostettua. Todella tyytyväinen olen ostokseen, autossa ei mitään vikoja. Paljon hintapyyntiä arvokkaampi.
                  Multakin ennen tätä mennyt todella monet kaupat sivusuun.

Comment

• TNT
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 3522

Originally posted by Bemarituristi View Post
                    Minä tuon sitten sain ostettua. Todella tyytyväinen olen ostokseen, autossa ei mitään vikoja. Paljon hintapyyntiä arvokkaampi.
                    Oli varmasti hyvät kaupat.
                    Nettiauton tarjonta on on surkea. Autofestillä kiva 328i ja hintaa 7400€ ..

Et sä tota omaasi myydä haluaisi
                    Originally posted by Jube
                    Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

Comment

• Bemarituristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 238
                      • Helsinki

En varsinaisesti tota myymässä ole. Käsitykseni mukaan tuollaisen arvo noin 7000euroa. Siihen paikkelle sen myydä voin

Comment

• TNT
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 3522

Saattaa sitten olla että meillä jää kaupat tekemättä
                        Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

Comment

• |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7100
                          • Forssa

En varsinaisesti tota myymässä ole. Käsitykseni mukaan tuollaisen arvo noin 7000euroa. Siihen paikkelle sen myydä voin
                          Ja näin näillä romuilla tienataan...
                          Nyt:
                          E82 135i -11

Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

Comment

• Bemarituristi
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 238
                            • Helsinki

Originally posted by |foder| View Post
                            Nojuu, mikään trokari en ole. mutta satuinpa tekemään löydön, ja kun joskus tuon jälleenmyyn niin pyydän siitä käypän hinnan, sen hetkisen markkinan mukaan. Oli se sitten 3000euroa tai 6700euroa.
                            Kaikkihan varmaan ymmärtää että kyseisen yksilön arvo on kuitenkin noin 5500-7000euroa riippuen vähän.

185tkm ajettu, huoltokirja, kunto priima, sähkökattoluukku, msport alusta , sportti penkit, sisusta virheetön, ei MITÄÄN räpellyksiä, kone käy kun kello, iso ajotietokone ym.ym.ym.
                            Auto on oikeastikkin lähestulkoon virheetön.
                            Last edited by Bemarituristi; 21-05-2013, 22:04.

Comment

• TNT
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 3522

Nojuu, mikään trokari en ole. mutta satuinpa tekemään löydön, ja kun joskus tuon jälleenmyyn niin pyydän siitä käypän hinnan, sen hetkisen markkinan mukaan. Oli se sitten 3000euroa tai 6700euroa.
                              Kaikkihan varmaan ymmärtää että kyseisen yksilön arvo on kuitenkin noin 5500-7000euroa riippuen vähän.

185tkm ajettu, huoltokirja, kunto priima, sähkökattoluukku, msport alusta , sportti penkit, sisusta virheetön, ei MITÄÄN räpellyksiä, kone käy kun kello, iso ajotietokone ym.ym.ym.
                              Auto on oikeastikkin lähestulkoon virheetön.
                              Olen kateellinen.
                              Pistetäänkö vaihdossa 1 E36 M3 joka ei mene katsastuksesta läpi ja 1 E30 320i joka nyt muuten sattuu vituttamaan ?

Comment

• duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10512
                                • Saaressa

Originally posted by TNT View Post
                                Oli varmasti hyvät kaupat.
                                Nettiauton tarjonta on on surkea. Autofestillä kiva 328i ja hintaa 7400€ ..

Et sä tota omaasi myydä haluaisi
                                Originally posted by |foder| View Post
                                Jeep päivän naurut..

Pappamallin E36 ja päivän hinta 7000€..

duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

instagram: _duuk

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍