Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6940
    • N/A

    Tuo on ihan paskapuhetta ainakin että 316 1.9 valvetronic moottori olisi kovin janoinen. Maantiellä pääsee 5,5 kulutukseen helposti kun ajelee iisisti cruisella. 330i vetää 8 litraa teki mitä taikoja tahansa.. Kaupungissa on sitten vielä eri asia ja ero kasvaa.
    Meillä on perheessä molemmat autot ja tuo 316 1.9 ollut 8vuotta / 200tkm.

    Koneeseen on mennyt valvetronic moottori sekä vanokset uusiksi. Kustannuksia noin 1000€ tossa vajaa 200tkm kohdalla. Lisäksi on mennyt kampuran asentoanturi joka maksoi ehkä satkun. Muita vikoja koneessa ei ole ollut.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Tuo on ihan paskapuhetta ainakin että 316 1.9 valvetronic moottori olisi kovin janoinen. Maantiellä pääsee 5,5 kulutukseen helposti kun ajelee iisisti cruisella. 330i vetää 8 litraa teki mitä taikoja tahansa.. Kaupungissa on sitten vielä eri asia ja ero kasvaa.
      Meillä on perheessä molemmat autot ja tuo 316 1.9 ollut 8vuotta / 200tkm.
      Ei se erityisen janoinen ole, muttei mee mitenkään mainitsemisen arvoisen pienelläkään. Maantiellä ei taatusti pääse 5.5L/100km jos ajelee yhtään yli 80km/h. Tuon koneen suurin kompastuskivi on sen kertakaikkinen käyttökelvottomuus. Aivan jäätävä luuska, jolla ei pääse ohi mistään enää 80km/h alueella. Hyytyy ylämäkiin, niin että saa tiputella pienempää sisälle, ettei rekat aja kontista sisään. Kaverin 1.9L 316 oli huomattavasti miellyttävämpi ajella.

      Oma 330i meni seiskalla alkaviin lukemiin esimerkiksi Tku-Tre välillä, kun ajeli kympin yli rajoitusten mittarin mukaan. Kaupungin läpi 10km työmatkaa ajettaessa aina alle kympin. 9,5-9,8l/100km oli semmonen normikulutus. Pakosarjojen vaihdon ja vanoksen rempan jälkeen maantiellä pääsi 6,9-7,2L nurkkiin. Itselläkin molemmista useamman vuoden kokemus. 316 valvetronic oli porukoilla 19tkm-55tkm ja 330i oli mun autona 70tkm-100tkm. 316 farkkua tuli lainailtua aina silloin tällöin mökkireissuille.
      Last edited by Juppe; 07-10-2013, 10:39.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by pexodus View Post
        14.5-15.5litraa/100km menee pelkässä kruisailussa, tosin Varkaudessa nyt ei ihan hirveästi tarvitse ruuhkissa seisoa joten varmasti jossain isommalla kirkolla menee enemmän, silti väitän ettei esim. 20" rengassarjalla mene yhtään enemmän kuin kasillakaan, sen verran enemmän on käytännönvoimaa pellinalla että kynnellä ajo riittää normaalin etenemiseen
        L7 menee seka-ajossa (pk-pyöritystä) 14.5-15.5/100km.

        moottoritie+maantie yhdistelmällä siinä 13 litran haminoissa.

        Renkaat 20", perävälitys tiheämpi kuin euromalleissa ja omamassa 2200kg vs normilangin 2000kg.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6940
          • N/A

          Originally posted by Juppe View Post
          Ei se erityisen janoinen ole, muttei mee mitenkään mainitsemisen arvoisen pienelläkään. Maantiellä ei taatusti pääse 5.5L/100km jos ajelee yhtään yli 80km/h. Tuon koneen suurin kompastuskivi on sen kertakaikkinen käyttökelvottomuus. Aivan jäätävä luuska, jolla ei pääse ohi mistään enää 80km/h alueella. Hyytyy ylämäkiin, niin että saa tiputella pienempää sisälle, ettei rekat aja kontista sisään. Kaverin 1.9L 316 oli huomattavasti miellyttävämpi ajella.

          Oma 330i meni seiskalla alkaviin lukemiin esimerkiksi Tku-Tre välillä, kun ajeli kympin yli rajoitusten mittarin mukaan. Kaupungin läpi 10km työmatkaa ajettaessa aina alle kympin. 9,5-9,8l/100km oli semmonen normikulutus. Pakosarjojen vaihdon ja vanoksen rempan jälkeen maantiellä pääsi 6,9-7,2L nurkkiin. Itselläkin molemmista useamman vuoden kokemus. 316 valvetronic oli porukoilla 19tkm-55tkm ja 330i oli mun autona 70tkm-100tkm. 316 farkkua tuli lainailtua aina silloin tällöin mökkireissuille.
          Meillä on sitten vissiin erilaisia yksilöitä, minä olen tolla 1.9 ajanut pitkiä reissuja ja yleensä satkua cruise päällä. Kyllä sillä on rekoistakin ohi kerennyt jos on niin kiire.
          Pensaa on mennyt monesti 5.x lukemat. Ajan kyllä aika rauhallisesti enkä juurikaan ohittele.
          330i taas on automaatti ja avo, se tuntuu aika janonen olevan. 7.9 on pienin kulutus mihin ajotieskan mukaan on reissua ajaessa päässyt. Vanos on korjattu ja disa kunnossa. 138tkm
          ajettu.
          Minulle itselleni kyllä riittäisi käyttöautoksi hyvin tuo 1.9 koneella oleva, riippuu toki kuka mitäkin haluaa. Vakuutuksetkin on varmaan halvemmat kun 325i/330i malleissa.

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            Meillä on sitten vissiin erilaisia yksilöitä, minä olen tolla 1.9 ajanut pitkiä reissuja ja yleensä satkua cruise päällä.
            Onko sulla ollut 1.8 vai joku muu valvetronicci? Mun nuo enimmäkseen negatiiviset kokemukset liittyy tuohon 2005 vm. 316 1.8 valvetronicciin. Mitä 330i kulutukseen tulee, niin tuo automaatti vs manuaali selittää helposti sen litran eron.
            Last edited by Juppe; 07-10-2013, 11:05.

            Comment

            • pexodus
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1577
              • Leppävirta/Oravikoski

              Mitenkäs kun rvan veljelle olen etsinyt E61 535deetä, niin jokainen asiallisesti varustettu on rahoitusyhtiön miten vitussa auto kehdataan laittaa myyntiin jos se ei ole oma, saatikka myydä kun ei ole luovareita? Selittäkää persaukiselle auto velattomalle kuinka tämä toimii? Maksanko ventovieraalle kauppasumman ja kauppakirjakädessä odotan tuleeko luovareita koskaan? Entäs jos myyjä on Skog, Sinisalo tms...?
              BMW F11 LCI 530da x-drive
              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6940
                • N/A

                Originally posted by Juppe View Post
                Onko sulla ollut 1.8 vai joku muu valvetronicci? Mun nuo enimmäkseen negatiiviset kokemukset liittyy tuohon 2005 vm. 316 1.8 valvetronicciin. Mitä 330i kulutukseen tulee, niin tuo automaatti vs manuaali selittää helposti sen litran eron.
                Se on mielestäni 2004 vuoden E46 316 1.9 sport, juurikin valvetronic moottorilla.

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6940
                  • N/A

                  Originally posted by pexodus View Post
                  Mitenkäs kun rvan veljelle olen etsinyt E61 535deetä, niin jokainen asiallisesti varustettu on rahoitusyhtiön miten vitussa auto kehdataan laittaa myyntiin jos se ei ole oma, saatikka myydä kun ei ole luovareita? Selittäkää persaukiselle auto velattomalle kuinka tämä toimii? Maksanko ventovieraalle kauppasumman ja kauppakirjakädessä odotan tuleeko luovareita koskaan? Entäs jos myyjä on Skog, Sinisalo tms...?
                  Voi tehdä rahoituksen siirron uudelle omistajalle rahoitusyhtiön hyväksymänä. Tai sitten me ostettiin yksi auto missä oli pätkää paritonnia jälellä, soitettiin rahoitusyhtiöön ja kaupanteon hetkellä maksettiin rahoitusyhtiölle tuo velkasumma ja faksattiin kauppakirjat heille. Joitain päiviä myöhemmin tuli meille uusi ilmoitusosa ja auto oli rekisteröity meille. Muistaakseni näin, aikaa tästä 5 vuotta.

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    Miten mä en nyt muista, että 1.9 valvetroniccia olis edes tehty. BMW-kerhon arkistosta löyi vain N42B18 N42B20. Tuo N42B20 tais olla 318i:ssä käytetty kone ja N42B18 taas 316i:ssä. 1.9 koneet e46:ssa kaiketi M43 koneita. M44 ei tainnut e46:n nokalle enää ehtiä?

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7456
                      • Oulu

                      Originally posted by Juppe View Post
                      Oma 330i meni seiskalla alkaviin lukemiin esimerkiksi Tku-Tre välillä, kun ajeli kympin yli rajoitusten mittarin mukaan. Kaupungin läpi 10km työmatkaa ajettaessa aina alle kympin. 9,5-9,8l/100km oli semmonen normikulutus. Pakosarjojen vaihdon ja vanoksen rempan jälkeen maantiellä pääsi 6,9-7,2L nurkkiin.
                      Aika vähällä on mennyt. Ajotapahan vaikuttaa paljon, mutta maantiellä tietysti vakkari tasoittaa eroja pl. tuuliolosuhteet ja ohitukset. Ite ajelin tässä viikonloppuna Oulu - Rovaniemi ja sigun 523i näytti 7,5l/100 km tuolle pätkälle + 20 km taajamaa Oulussa. Luulisin että myötätuulta oli tuossakin sen verran että se auttoi jonkun desin eikä tuossa tullut juuri ohituksia, vauhtia rajoitus + 10 km/h enimmän aikaa. Jos suurin osa matkasta on 100 km/h rajoituksella niin sitten menee jo ainakin pari desiä enemmänkin. Oulussa ajelen 7 km työmatkaa laitakaupungilla 9,5l/100 km lukemiin kesällä ja vielä nyt kun ulkona on lämmintä, mutta pakkasilla sekin kasvaa vaikka autoa lämmittää. Tuossakaan ei juuri tartte valoissa seistä joten se laskee kulutusta.
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 07-10-2013, 11:19.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • pexodus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1577
                        • Leppävirta/Oravikoski

                        Originally posted by Antti O View Post
                        Voi tehdä rahoituksen siirron uudelle omistajalle rahoitusyhtiön hyväksymänä. Tai sitten me ostettiin yksi auto missä oli pätkää paritonnia jälellä, soitettiin rahoitusyhtiöön ja kaupanteon hetkellä maksettiin rahoitusyhtiölle tuo velkasumma ja faksattiin kauppakirjat heille. Joitain päiviä myöhemmin tuli meille uusi ilmoitusosa ja auto oli rekisteröity meille. Muistaakseni näin, aikaa tästä 5 vuotta.
                        Santanderilta kysyin tälläistä mahdollisuutta ja ei mihinkään! Akka oli sitämieltä että luovarit lähetetään vain alkuperäisille rahoituksen ottajalle vaikka maksaja olisi kuka tahansa

                        Ja kaikissa näissä yksilöissä on rahoitusta jäljellä yli kauppahinnan eli 25teuroa, eli ei mitään pikkurahoja
                        BMW F11 LCI 530da x-drive
                        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          Se on vissiin aika monessa paikassa todettu, että noi M54-koneet vie lähes saman tilavuudesta riippumatta. Isompi tilavuus mahdollistaa taloudellisemman ajotavan, kun alavääntöä on enemmän. 325i ja 330i ero juuri alaväännön suhteen on aika iso. Tuon olen huomannut, kun alla on ollut 325ti, 325ci ja 330i sedan. 325ti meni vielä kivasti lyhyemmän perävälityksen ansiosta. 325ci oli aika tahmea kulkemaan ja 330i meni ihan sukkasillaan, varsinkin vanosrempan jälkeen.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6940
                            • N/A

                            On se hyvin mahdollista että se on 1.8 moottorilla. Se on jokatapauksessa sillä valvetronic koneella. En nyt saanut runkonumeron 7 viimeistä oisin tarkastanut.

                            Minulla 325i manuaali 18" pyörillä kulki 6,5-7.0 maantietä, tuo 330ia cabrio vie litran enempi samanlaisessa ajossa 18" pyörillä. Minusta 325i ja 330i välissä ei kummosta käytännön vääntöeroa ole, tai sit tuo automaatti hukkaa sitä tehoa.

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Originally posted by 174000 View Post
                              Kannattaa tarkistaa ovien alareunat huolella eli se alalista irti.
                              No tossa on noi alalistat ovissa mun mielestä vähän oudosti kiinni kyllä. :think Silleen jännästi ei mene alaspäin vaan viistosti sivuille joka ovessa. Mites noi lähtee irti? Ei viittis rikkoa mitään liikkeen autosta...
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                Originally posted by pexodus View Post
                                Selittäkää persaukiselle auto velattomalle kuinka tämä toimii? Maksanko ventovieraalle kauppasumman ja kauppakirjakädessä odotan tuleeko luovareita koskaan? Entäs jos myyjä on Skog, Sinisalo tms...?
                                Tee kaupat pankissa tmv. todistajan läsnäollessa ja kauppakirjat sun muut myös. Itse olen yhden rahoituksessa olleen auton ostanut ja homma sujui pankissa näppärästi.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎