Originally posted by mikron
View Post
Auto liikkui ihan hyvin vanoksettomalla M60B40:lläkin ja 5-vaihteinen automaatti toimi hyvin. Myöhempiin versioihin verrattuna siinä oli se kiva puoli, että pystyi vaihtamaan vauhdissa. Tämä tarkoittaa esim. sitä, että rullasi mäessä ja pystyi samalla vaihtamaan D:n päälle, ei tarvinnut painaa jarrua välissä tms tyhmää.
Hifit kannattaa pitää optiolistalla korkealla. Jos tuulilasi on vaihdettu oikein ja se ei vihellä, ilman tuplalasejakin auto on hiljainen. Se ottaa aikansa, ennen kuin autoon tottuu, se on aika iso ja vähän "eleetön" mutta kiva.
Jotta ei menisi aivan OT:ksi, niin päivitetään hiukan omaa tilannetta. Renu meni vaihdossa keskiviikkona ja alla on nyt tuo sigun E90. Lähes totaalinen Suomi-auto, mitään muuta kuin Dynamic-pakettia ei aikanaan ruksattu, mutta autolla on ajettu nyt vajaa 23tkm. Neloskone ei kuullosta kivalta ulos ja jakopää on varmasti arpalippuna tulevaisuutta raskauttamassa, mutta kun noita porrasperäisiä ei vain ole tarjolla. Ja kun Nettiautoa oli tullut enemmän tai vähemmän syksystä alkaen seurattua, niin tarjonta oli aikalailla tuttua. Tämä on siis niin pieni ajomäärä sellaisella euromäärällä, mihin kuvitteli omaavansa varaa ja siinä muodossa mitä halusi.
Saksassahan näitä on vaikka millä herkuilla, mutta siinä olisi ollut se vaiva hukata Mégane johonkin rahaan. Ja eivät näy liikkuvan, paitsi todellisilla alennushinnoilla. Jopa sellaisilla, että autokauppa oli oikeasti vaihtoehto tällä kertaa.
Se tuli todettua muutamankin kerran, että jos kyseessä oli E90/E60 kohtuullisilla ajomäärillä (alle 50tkm), edes jollain varusteilla (AAC pakollinen), niin se katosi kyllä joskus alle viikossakin. Jos autolla on ajettu melkein tai yli 100tkm, niin varusteista ja kunnosta huolimatta ne tuntuvat roikkuvan..juh, näköjään edelleen.
- Pre-facelift: ne vain ovat valmiiksi jo vanhoja, 20k€+ hyvin haasteellista. Kaikki autoliikkeet eivät ole näemmä oikein tajunneet merkitystä, vaikka se onkinkin ehkä suurimmaksi osaksi vain kosmeettista.
- 100tkm+: surullista, mutta jokainen äänestää makumieltymyksistään omilla rahoillaan, itse painotin ajomäärää varusteiden ja jopa vuosimallinkin kustannuksella.
- AAC:ttomuus. Muutamakin E60 tuli eteen, jotka muuten olisivat saaneet jo koeajollekin, mutta ei automaattista ilmastointia. OK, kaikki kiva maksaa, mutta jälleenmyyntiä se ei ainakaan auta. Itse en ainakaan enää ota autoa ilman sitä, jos se hitto tuli jo 23k€ Méganessakin uutena.
- 26-31k€ hintaluokka pyyntinä: hyvin haasteellista, varsinkin yksityisille myyjille jotka eivät halua vaihtoautoa. Itsekin olisin katsonut rahatukun kera vetten taakse. Totta kai haluan tälläisen, mutta min 14k€ autoveroihin n. 12-14k€ välirahan lisäksi?
- Tuontiautoja itse kauppaavat liikkeet. Täysin älyttömiä vaihtotarjouksia, jos halutaan vain käteistä, niin olisi ehkä reilumpaa (ja kaikille ajansäästöä) sanoa suoraan, että myydään vain suoralla kaupalla. Yleensäkin, mitä pienempi putka, sen todennäköisemmin asiakaspalvelu on huonoa. (Varaus: Car Vista Lohjalla antoi hyvän tarjouksen asiallisesti, mutta E-mersu bensakoneisena ei nyt tullut valittua).
Ei tämäkään auto ole ongelmaton eikä ollut ns. halpa. Mutta kieltämättä, nyt voi huojahtaa. Nettiautoakaan ei tule enää vilkuiltua. Vapauttavaa - suosittelen!
Comment