Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    Originally posted by Ahicii View Post
    Olen pähkäillyt että minkä auton ostaisin näistä vaihtoehdoista: e9x 335i tai 335d, e6x 530d tai 535d, e65 joku 700 sarjalainen? :think

    kilsoja tulee varmaankin vuodessa alle 10k.
    Auton hinta mieluusti alle 25k mutta maks. 30k ja ajettu alle 150k.

    Mitä näistä suosittelisitte? Ja mieluusti sellanen missä ei olisi kauheesti ns. tyyppivikoja ym.
    Automaatin ja navit ym. härpäkkeet haluun ehdottomasti.
    Nuo em. Bmw:t on niin erityyppisiä keskenään, että oikeastaan noista mieluisin vaihtoehto löytynee vain koeajoilla, jollei ole aiempaa kokemusta noista. Ja omat tarpeet ratkaisee paljon. Kokemuksella voin sanoa, että pre-lci e61 (530d) on ainakin vikaisin laite jonka oon omistanut.
    Itse ottaisin noista e60 535d lci:n m-sport paketilla. tai e9x 335i:n, ehkä ei puolueeton mielipide tämä jälkimmäinen
    G26 i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • Koo_
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 320
      • Suomi

      Ei oo helppoa tämä ostokaan vaikka saikin vanhan myytyä

      Tällä hetkellä eniten kiinnostais e90 diisselinä, budjetin takia luultavasti 320d kun isommat maksaa jo turhan paljon. Kilometrejä pitäis olla maksimissaan noin 200tkm ja hintaa alle 15k, mieluusti lähemmäs 12-13k.

      Pakollisia varusteita tumman värinen sisusta (mieluusti nahka/alcantra), sporttipenkit, ja vähintään puoliautomaatti-ilmastointi. Isoa plussaa paremmista hifeistä/usb-paikasta, sporttialustasta ja edes jonkinnäkösistä vanteista. Eniten kiinnostaisi sedan, mutta jos juuri sopiva e91 löytyisi niin voisi sekin sopia :think Muutamasta kysellytkin mutta jokin ei miellyttänyt - pääasiassa tosin budjetti loppuu kesken kun ei nää ihan neekerimallit innosta.

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1843
        • N/A

        Originally posted by BFI18 View Post
        Kokemuksella voin sanoa, että pre-lci e61 (530d) on ainakin vikaisin laite jonka oon omistanut.
        Kokemuksella voin sanoa, että pre-lci e61 (525i) on ainakin luotettavin laite, jonka olen omistanut.

        OK, tama nykyinen e90 on kyllä ollut aivan yhtä vähävikainen.
        Nyt:
        BMW X3 xDrive30e (g01)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        BMW 320i (e30)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          Originally posted by bmw323it View Post
          Kokemuksella voin sanoa, että pre-lci e61 (525i) on ainakin luotettavin laite, jonka olen omistanut.

          OK, tama nykyinen e90 on kyllä ollut aivan yhtä vähävikainen.
          Samoiten mun exex e91 325ia. Siinä ei kolmen vuoden aikana ollut juuri mitään vikaa. Kohdalle sattui varmaan sellainen e61, jossa oli kaikki tyyppiviat korjaamatta+muut päälle. Tosin kun tälläkin foorumilla pre-lci e61:stä lukee vikalistoja ja kokemuksia niin en ihmettele niitä vikamääriä yhtään, enää...
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Tenojono
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 1753
            • Pohjanmaa

            Originally posted by bmw323it View Post
            Kokemuksella voin sanoa, että pre-lci e61 (525i) on ainakin luotettavin laite, jonka olen omistanut.

            OK, tama nykyinen e90 on kyllä ollut aivan yhtä vähävikainen.
            Hmm. Pre lci 525ia e60
            Ajettu 50km ja ennätys 11kpl vikakoodia tauluun.
            Ajo ei pysähtynyt koska konehan on luotettava mutta ei se minusta hauskaa ole kun e6x malleissa aina jostakin valittelee näyttötaulus.
            LCI ollut huomattavasti luotettavampi mitä tulee noihin hälytyksiin.
            Työmatkat: E46 preface 323 4d
            Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
            Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1843
              • N/A

              Originally posted by Tenojono View Post
              Hmm. Pre lci 525ia e60
              Ajettu 50km ja ennätys 11kpl vikakoodia tauluun.
              Ajo ei pysähtynyt koska konehan on luotettava mutta ei se minusta hauskaa ole kun e6x malleissa aina jostakin valittelee näyttötaulus.
              LCI ollut huomattavasti luotettavampi mitä tulee noihin hälytyksiin.
              Minulla reilun kahden vuoden ja n. 45tkm aikana ei yhtään vikakoodia, siis kyseessä pre lci e61 525ia.

              Mutta kaiketi minulla oli vain tuuria.
              Nyt:
              BMW X3 xDrive30e (g01)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              BMW 320i (e30)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                E61 530d m-sport -05 vikoja mulla 134-170 tkm:

                Takaluukun johtosarja poikki, termarit vaihdettu (päätermari 1x ja egr 2x), takalasin pyyhin jumiutui, takalasin kytkin rikki, jäähdytinnesteet tihkutti jostain alumiini klöntistä läpi (joku lämmönvaihdin koneen kyljessä?), dpf pakkopoltot monesti kun meinas tukkeutua, helvetin tiheä regenerointi ohjelmalla ja ilman, navin lukupää rikki, lämppärin puhaltimen vajaatoiminta talvella jne.

                Hieno auto kun toimii.
                Last edited by BFI18; 27-06-2014, 05:00.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • teppo_h
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 337
                  • Finland

                  Itsellä e61 525d 12/2005 tuotanto eli pre-LCI.

                  Nyt ollut minun omistuksessa 4v 2kk ja 110 tkm oon ajanu (mittarissa 282 tkm).

                  Viat/korjaukset:
                  - termostaatit kerran vaihdettu
                  - takaluukun johtosarjat kerran korjattu
                  - antennivahvistin vaihdettu samalla ku korjattu johdot (2010 loppu kesästä muistaakseni)
                  - CCC yksikkö vaihdettu merkkiliikkeessä
                  - perän kompura vaihdettu


                  Muita "tyyppivikoja" ei oo tainnut ollakaan. En tiiä onko tuo nyt sitten paljon vai ei, mutta tuo ccc yksikön vaihto korpes eniten.

                  Nyt ois edessä sitten etupään kuluvien osien vaihtoa ku natisee niin pirusti.

                  DPF on yllättäen toiminu hyvin (vastapaineet mitattiin 200 tkm kohdalla clavurionin kans). Nyt alkanu epäilyttään, että josko alkaa tukkeutumaan kun polttelee tiheämpään. No sehän on helppo tyhjentää kun se on erillisenä pönttönä auton alla eikä oo se yhdistetty malli.

                  Kokonaisuudessaan ei pahaa sanottavaa ja aattelin ajella vielä vuoden-kaks...kattoo sitten josko raskii f11 laittaa.
                  Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                  Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                  EX:
                  Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                  Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                  E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                  E36 320i Coupe, E21 318i
                  MB W115 240D

                  Comment

                  • Rise
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 213
                    • Jyväskylä



                    Mahtaako 12 000e olla sopiva markkina-arvo tällä hetkellä tällaiselle avolle? Mitä noita nyt seuraillut, niin ei ihan kuumille kiville mene, liekö sitten ihmisillä käteisen puutetta?
                    Ex
                    F11 530d m-sport
                    E46 325i cabriolet m-sport
                    E39 540iA m-sport
                    E39 523iA
                    E46 316i

                    Comment

                    • pro_tinnitus
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 273
                      • Etelä-Suomi

                      Originally posted by Koo_ View Post
                      Ei oo helppoa tämä ostokaan vaikka saikin vanhan myytyä

                      Tällä hetkellä eniten kiinnostais e90 diisselinä, budjetin takia luultavasti 320d kun isommat maksaa jo turhan paljon. Kilometrejä pitäis olla maksimissaan noin 200tkm ja hintaa alle 15k, mieluusti lähemmäs 12-13k.

                      Pakollisia varusteita tumman värinen sisusta (mieluusti nahka/alcantra), sporttipenkit, ja vähintään puoliautomaatti-ilmastointi. Isoa plussaa paremmista hifeistä/usb-paikasta, sporttialustasta ja edes jonkinnäkösistä vanteista. Eniten kiinnostaisi sedan, mutta jos juuri sopiva e91 löytyisi niin voisi sekin sopia :think Muutamasta kysellytkin mutta jokin ei miellyttänyt - pääasiassa tosin budjetti loppuu kesken kun ei nää ihan neekerimallit innosta.
                      Unohda ne manuaali-ilmastoinnit , ota pelkästään automaatilla. Voi tosin olla että noilla kriteereillä varsinkin suht alhasilla kilsoilla voit joutua hetken katselemaan. Kilometrit lähemmäs 250k niin saattaa jokunen jo löytyä.

                      Edit: yks löyty , hae pois.

                      Last edited by pro_tinnitus; 05-07-2014, 21:22.
                      E90 320d -05
                      EX: Z3 E36/8 3.0i

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6940
                        • N/A

                        Tekisi mieli hankkia käyttöautoksi hieno E39 yksilö alta 100tkm ajettuna, 525i / 530i pensana ja manuaalina.
                        Onkohan melko vaikea tehtävä..
                        Saksan ja ruotsin yksilöt olen plärännyt läpi, ei oikein noista mikään kolahda. Ruotsin 525i vaikuttaa nyt mielenkiintoisimmalta..

                        Kilsoja vaan aika paljon, tosin onhan autollakin ikää. Tahtoisin vähän ajetun auton, kun on niin halvalla päässyt tuon renaultin ylläpidossa viimevuosina.. se on 78tkm ajettu nyt.

                        Comment

                        • mr81
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 300
                          • PK-seutu

                          100tkm, yli 10v vanha auto ja vielä tietyillä moottorilla ja käytännössä yhdellä omistajalla tuntuu vaikealta yhtälöltä.
                          Kyllähän nämä autot kilometrejä kestää. Kokeiles vaikka 150tkm.
                          E65 730d '08 Monaco blue
                          Ex: E60 523iA '08

                          Comment

                          • ++500Nm
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1356
                            • Turus nykyää

                            Onko tästä liikkeestä kellään tietoa?



                            Tuo autoja ulkomailta ja myy vanhan 499 € veloituksella.
                            Kuulostaa hyvältä. Kun ei viitsi kuminpotkijoita kattella ja puheluihin vastailla, ni 499 on aika kiva hinta sen ilon välttelystä.
                            Blow My Whistle

                            Comment

                            • Krister
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2003
                              • 227
                              • PK-seutu

                              Originally posted by Antti O View Post
                              Tekisi mieli hankkia käyttöautoksi hieno E39 yksilö alta 100tkm ajettuna, 525i / 530i pensana ja manuaalina.
                              Onkohan melko vaikea tehtävä..
                              Saksan ja ruotsin yksilöt olen plärännyt läpi, ei oikein noista mikään kolahda. Ruotsin 525i vaikuttaa nyt mielenkiintoisimmalta..

                              Kilsoja vaan aika paljon, tosin onhan autollakin ikää. Tahtoisin vähän ajetun auton, kun on niin halvalla päässyt tuon renaultin ylläpidossa viimevuosina.. se on 78tkm ajettu nyt.
                              Miten olisi Japanin tarjonta? Osa Bemareista on viety sinne LHD:na.

                              Autoholistilta tai Mamasanilta vaan tilaus sisään.
                              Last edited by Krister; 13-07-2014, 19:29.
                              Supra MKIV 6spd lhd
                              W212 E350CDI

                              Ex: E39 530d

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Originally posted by Krister View Post
                                Miten olisi Japanin tarjonta? Osa Bemareista on viety sinne LHD:na.

                                Autoholistilta tai Mamasanilta vaan tilaus sisään.
                                Periaatteessa kyllä, mutta noissa vaan tuppaa olemaan käyttötunteja huomattavasti enemmän verrattuna euroautoihin. Toki semmosiakin yksilöitä löytyy, joilla ei oikeasti ole ajettu, mutta auto täytyy ostaa "sika säkissä" periaatteella ja palautusoikeutta ei 3kk laivamatkan jälkeen ole.
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎