Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11006
    • Oulu

    Jos semmoset on saatavilla, niin en suosittele. On varmasti koko ajan paskana ne helmat sitten. Ne vähän alempana olevat runkopalkin suojelee helmoja hajoamiselta melkoisen hyvin.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • VilleH.
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 560
      • Oulu

      Kokeilaan postata tänne.Osaako joku sanoa että onkohan http://www.ebay.com/itm/NGK-GENUINE-...c4fc7d&vxp=mtr aidot NGK tulpat vai tehäänkö nuista ees kopioita? Ainaki feedback on 99,4%positiivinen. Mietityttää vaan että miten nuin halvat, suomessa yks maksaa tuon 15€ ja tuosta sais kaikki 6 samaan rahaa
      Bmw E21 320

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        Originally posted by Ville--- View Post
        Kokeilaan postata tänne.Osaako joku sanoa että onkohan http://www.ebay.com/itm/NGK-GENUINE-...c4fc7d&vxp=mtr aidot NGK tulpat vai tehäänkö nuista ees kopioita? Ainaki feedback on 99,4%positiivinen. Mietityttää vaan että miten nuin halvat, suomessa yks maksaa tuon 15€ ja tuosta sais kaikki 6 samaan rahaa
        http://www.motonet.fi/fi/tuote/111462/NGK-BKR6ES :think
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • VilleH.
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 560
          • Oulu

          Originally posted by basso72 View Post
          http://www.motonet.fi/fi/tuote/111463/NGK-BKR6EQUP. Katoin näitä,mutta nää on vissiin paremmat tulpat
          Bmw E21 320

          Comment

          • basso72
            BTCF Member
            • Dec 2004
            • 1837
            • Ylä-Pinsiö

            Originally posted by Ville--- View Post
            http://www.motonet.fi/fi/tuote/111463/NGK-BKR6EQUP. Katoin näitä,mutta nää on vissiin paremmat tulpat
            Juu,eri tulppa. esim. tuolta merkinnät: http://www.ngk.de/fileadmin/template...14_FIN_EST.pdf
            sigpic
            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
            320i -77

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16328
              • Asikkala

              Originally posted by basso72 View Post
              Originally posted by Ville--- View Post
              http://www.motonet.fi/fi/tuote/111463/NGK-BKR6EQUP. Katoin näitä,mutta nää on vissiin paremmat tulpat
              M50b25 niin oikea tulppa on BKR6EK, -6ES tulppaan erona kaksi ulompaa elektrodia eli ns. kaksikärkitulppa.

              Comment

              • VilleH.
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 560
                • Oulu

                Originally posted by basso72 View Post
                Juu,eri tulppa. esim. tuolta merkinnät: http://www.ngk.de/fileadmin/template...14_FIN_EST.pdf
                Originally posted by jr66 View Post
                M50b25 niin oikea tulppa on BKR6EK, -6ES tulppaan erona kaksi ulompaa elektrodia eli ns. kaksikärkitulppa.
                Kiitokset teille kummallekkin
                Bmw E21 320

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Moottorin huohotuksesta kysymys asiasta paremmin tietäville, eli kumpi on kaiken kaikkiaan parempi vaihtoehto, öljynkeruupurkki uloshengittävänä vaiko kierrättävänä?

                  Uloshengittävän mallin hyvä puoli on se ettei imusarjaan joudu seosta heikentämään öljyhöyryjä. Alakerrasta tulee 28mm sisähalkaisijalla oleva putki, ja venakopalta 19mm sis.halk putki. Pitäis olla virtausten omasta mielestä aika esteetöntä.

                  Kierrättävän mallin etu: keruupurkkia käytettäessä imusarjaan menee lähinnä höyryt/kaasut, ei siis öljysumua, ja tässä tapauksessa alakerran hengitystä tietääkseni parantaa imusarjan alipaine (vaparissa)

                  Tuon sigun cäbin kanssa olen värkkäillyt, niin tuli tuollainen mieleen. Rankasti viritetyissä moottoreissa saatetaan käyttää jopa jonkin tapaista ahdinta huohotuksen parantamiseksi :think puhutaan mahdollisesti kymmenien hevosvoimien tehonkasvusta, vaikka se ei mun kysymykseen liitykään.

                  Comment

                  • Haatainen
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 1450
                    • Tampere

                    Kävi e24:ssä kesken ajon kytkin veteläksi, ja poljin jäi pohjaan. Ei tule nesteitä pihalle ja jarrunesteen pinta ok. Ilmeisesti jompikumpi sylinteri vuotaa siis männäntiivisteistä. Kumpiko noista yleensä porsii?

                    Hetken päästä kytkimen sai taas peliin, kun oikein hitaasti ja varovqisesti painoi. Liekö tiivistehuuli kääntyi takaisin paikalleen tai jaksoi hitaalla paineenlisäyksellä taas tiivistyä...
                    Alla:
                    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                    E24 635Csi -84 Polaris metallic

                    Ennenkin on ollut autoja

                    Comment

                    • smpovers
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2372
                      • Tammela

                      Originally posted by Haatainen View Post
                      Kävi e24:ssä kesken ajon kytkin veteläksi, ja poljin jäi pohjaan. Ei tule nesteitä pihalle ja jarrunesteen pinta ok. Ilmeisesti jompikumpi sylinteri vuotaa siis männäntiivisteistä. Kumpiko noista yleensä porsii?

                      Hetken päästä kytkimen sai taas peliin, kun oikein hitaasti ja varovqisesti painoi. Liekö tiivistehuuli kääntyi takaisin paikalleen tai jaksoi hitaalla paineenlisäyksellä taas tiivistyä...
                      Veikkaan että pääsylinteri. Jos työsylinteri menee niin eikös jousi vedä kytkinpolkimen silti ylös.
                      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                      BMW 330d touring e46 -05
                      Ford Cortina Mk2 1600 -70
                      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3025
                        • Sjundeå

                        Originally posted by Haatainen View Post
                        Kävi e24:ssä kesken ajon kytkin veteläksi, ja poljin jäi pohjaan. Ei tule nesteitä pihalle ja jarrunesteen pinta ok. Ilmeisesti jompikumpi sylinteri vuotaa siis männäntiivisteistä. Kumpiko noista yleensä porsii?

                        Hetken päästä kytkimen sai taas peliin, kun oikein hitaasti ja varovqisesti painoi. Liekö tiivistehuuli kääntyi takaisin paikalleen tai jaksoi hitaalla paineenlisäyksellä taas tiivistyä...
                        Originally posted by smpovers View Post
                        Veikkaan että pääsylinteri. Jos työsylinteri menee niin eikös jousi vedä kytkinpolkimen silti ylös.
                        Cämrissä meni työsylinteri ja jäi poljin pohjaan. Tosin siinä ei ollut mitään kummempaa jousta polkimella vaan asetelman jousi palautti polkimen ylös. Ja jos polkimessa itsessään on jousi niin kai sen pitäisi palauttaa ylös vaikka pääsylinterikin olisi kaput...

                        Kai se voi olla kumpi vaan. Jos kerran lähti taas toimimaan niin kokeiles ilmata huviksesi se kytkin. Jos olisi vaan hörpännyt ilmaa.
                        -22 Lexus ES300h
                        -08 Subaru Impreza

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • Rhodry
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 3253
                          • Siuntio

                          Tietääkös joku täällä noista VAGgilaisten Climatronicsysteemeistä? Miehen Passatti ei puhalla sisälle kylmää ollenkaan, ja googlettelun perusteella ulkoilman lämpömittari vois olla tähän syypää? Climatronicissa oli vikakoodi 30b joka ilmeisesti tätä anturia tarkotti, ja ulkolämpötilaksi se näyttää -51 astetta. Mistähän tuon anturin oikeen sais kun ei olla sitä mistään löydetty?
                          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Rhodry View Post
                            Tietääkös joku täällä noista VAGgilaisten Climatronicsysteemeistä? Miehen Passatti ei puhalla sisälle kylmää ollenkaan, ja googlettelun perusteella ulkoilman lämpömittari vois olla tähän syypää? Climatronicissa oli vikakoodi 30b joka ilmeisesti tätä anturia tarkotti, ja ulkolämpötilaksi se näyttää -51 astetta. Mistähän tuon anturin oikeen sais kun ei olla sitä mistään löydetty?
                            Tuo saattaa olla aika hyvä syy ettei tule kylmää jos luulee että pakkasta on 51 astetta.

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              Originally posted by GameOver View Post
                              Cämrissä meni työsylinteri ja jäi poljin pohjaan. Tosin siinä ei ollut mitään kummempaa jousta polkimella vaan asetelman jousi palautti polkimen ylös. Ja jos polkimessa itsessään on jousi niin kai sen pitäisi palauttaa ylös vaikka pääsylinterikin olisi kaput...

                              Kai se voi olla kumpi vaan. Jos kerran lähti taas toimimaan niin kokeiles ilmata huviksesi se kytkin. Jos olisi vaan hörpännyt ilmaa.
                              Meinasin vaan että jos pääsylinterin tiivisteet on jotenkin muljahtaneet sillain että jousi ei ole jaksanut nostaa kytkinpoljinta ylös. Tosin en tiedä onko se tiivisteiden muljahtaminen edes mitenkään mahdollista.

                              Mut kyl se melkeimpä katsoa pitää kumpi niistä vuotaa tai on viallinen.. Omasta e30:stä korkkas just työsylinteri.
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • Rhodry
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 3253
                                • Siuntio

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Tuo saattaa olla aika hyvä syy ettei tule kylmää jos luulee että pakkasta on 51 astetta.
                                Sitä mieki mutta kun ei sitä anturia tunnu mistään löytyvän
                                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎