Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by bemmeri View Post
    http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...uvot/index.jsp

    Sivu päivätty 5.5-14, en muista mitä aikaisemmin siellä luki.


    Tuossa alla olevassa ympyröin punaisella mikä kiinnitti huomion. Eli tulli kertoo aivan suoraan nyt että autoverolaki muuttuu, odottaa hallituksen esitystä eduskunnalle. :think




    Tuleeko juhannusviikolla? Vai vasta kesälomien jälkeen??


    Siis tuossahan puhutaan että taksien ja muuttoautojen veroalennuksesta luovutaan. Sehän tietää sitä, että taksissa kulusto tulee vanhenemaan ja paljon. Voi vaikuttaa myös ulkomaan hommien kiinnostavuuteen monelle.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Siis tuossahan puhutaan että taksien ja muuttoautojen veroalennuksesta luovutaan. Sehän tietää sitä, että taksissa kulusto tulee vanhenemaan ja paljon. Voi vaikuttaa myös ulkomaan hommien kiinnostavuuteen monelle.
      Joo, tiedän kyllä mistä oli/on kyse. Mutta huomio kiinnittyi: "...Viimeistään siinä vaiheessa, kun hallitus antaa eduskunnalle esityksensä autoverolain muuttamisesta..."

      Milloin, se minua kiinnostaa.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by bemmeri View Post
        Joo, tiedän kyllä mistä oli/on kyse. Mutta huomio kiinnittyi: "...Viimeistään siinä vaiheessa, kun hallitus antaa eduskunnalle esityksensä autoverolain muuttamisesta..."

        Milloin, se minua kiinnostaa.

        Niin siis verolain muuttamisesta tuon asian osalta. Eikai tuo nyt mikään juhlan paikka ole, kun taas kiristyy verotus noilta osin.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          Originally posted by bemu2000 View Post
          Niin siis verolain muuttamisesta tuon asian osalta. Eikai tuo nyt mikään juhlan paikka ole, kun taas kiristyy verotus noilta osin.
          "En tiennytkään" että yrittäjällä ei ole oikeutta vähentää verotuksessa veronalaisesta tulosta sen hankkimisesta aiheutuneita menoja.

          ****

          Ajoneuvorekisteriin merkityn ajoneuvon omistajan (tai osamaksukaupassa haltijan) tulee olla Tullin autoveropäätöksen verovelvollinen.
          Last edited by nullzwei; 27-05-2014, 20:34.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by nullzwei View Post
            "En tiennytkään" että yrittäjällä ei ole oikeutta vähentää verotuksessa veronalaisesta tulosta sen hankkimisesta aiheutuneita menoja.

            ****

            Ajoneuvorekisteriin merkityn ajoneuvon omistajan (tai osamaksukaupassa haltijan) tulee olla Tullin autoveropäätöksen verovelvollinen.



            Mihinkähän tuo nyt taas liittyy? Eikös tuossa ollut puhetta takseista ja muuttoautoista?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2175
              • Kuopio

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Mihinkähän tuo nyt taas liittyy? Eikös tuossa ollut puhetta takseista ja muuttoautoista?
              Itse ainakin ymmärsin, niin että kun taksiyrittäjä on yrittäjä yhtälailla kuin muutkin, niin on aika erikoinen ratkaisu, että he joutuvat maksamaan työvälineestään käsittämättömät verot. Koska kuitenkin se yrittäjän työ tuottaa jo itsessään sitten veroa ihan mukavasti valtiolle. Se että työkaluja verotetaan, haittaa huomattavasti pienyrittäjän mahdollisuutta pyörittää bisnestä josta veroja kertyisi. Se taas on valtion kannalta vähän huonompi homma, mutta toisaalta - luonto pelastuu.

              Vai liekö tuo nyt sitten menee niin, että taksimiehet ottaa noita leasingillä tästä lähtien ja saavat sitten sitä kautta verovähennykset. Mutta luultavasti silti tulee kalliimmaksi kuin ennen.

              Edit: Niin ja itseasiassa se on myös kuluttajan kannalta vähän huonompi homma jos taksibisneksen pyörittäminen kallistuisi, koska se raha ei luultavasti kilahda taivaasta sinne kirstuun vaan loppukäyttäjä eli kuluttaja senkin lystin maksaa.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Arkadianmäen lammaslaumaa voi kuljettaa muullakin autolla kuin lähes uudella mersulla.

                Miksi taksiautoilija saa alennusta autoverosta mutta tavaratsuppari ei saa.

                Kolmen vuoden vanhassa taksimersussa on autoveroa jäljellä varsin vähän. Entäpä silloin kun se sama mersu menee vaihtoautohallin myyntiriviin.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  Originally posted by nullzwei View Post
                  Miksi taksiautoilija saa alennusta autoverosta mutta tavaratsuppari ei saa.

                  Kolmen vuoden vanhassa taksimersussa on autoveroa jäljellä varsin vähän. Entäpä silloin kun se sama mersu menee vaihtoautohallin myyntiriviin.
                  Miksi eläinlääkäri, joka menee maatilalle hoitamaan lehmiä, saa autonsa verotta, mutta tilalle, jossa on esim sata lypsävää, menevä lypsykoneenkorjaja maksaa huoltoautostaan täydet verot. Molempien työ käsittääkseni on noille lehmille elintärkeää.
                  Eläinlääkäri saa lisäksi ajella sillä verovapaalla nahkasisustaisella, L7:llä ja isolla navilla ja panoramakatollisella X5:llä tai ML:llään nin paljon yksityisajoa kuin huvittaa.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • HellFire
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 280
                    • Turku

                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Itse ainakin ymmärsin, niin että kun taksiyrittäjä on yrittäjä yhtälailla kuin muutkin, niin on aika erikoinen ratkaisu, että he joutuvat maksamaan työvälineestään käsittämättömät verot. Koska kuitenkin se yrittäjän työ tuottaa jo itsessään sitten veroa ihan mukavasti valtiolle. Se että työkaluja verotetaan, haittaa huomattavasti pienyrittäjän mahdollisuutta pyörittää bisnestä josta veroja kertyisi. Se taas on valtion kannalta vähän huonompi homma, mutta toisaalta - luonto pelastuu.

                    Vai liekö tuo nyt sitten menee niin, että taksimiehet ottaa noita leasingillä tästä lähtien ja saavat sitten sitä kautta verovähennykset. Mutta luultavasti silti tulee kalliimmaksi kuin ennen.

                    Edit: Niin ja itseasiassa se on myös kuluttajan kannalta vähän huonompi homma jos taksibisneksen pyörittäminen kallistuisi, koska se raha ei luultavasti kilahda taivaasta sinne kirstuun vaan loppukäyttäjä eli kuluttaja senkin lystin maksaa.
                    Kai ne auton kulut on taksiyrityksen kirjanpidossa edelleen vähennyskelpoisia, mutta kyse on siitä, että veromuutoksen jälkeen niitä kuluja on entistä enemmän kun autoveroetu poistuu/pienee eli liketoiminnan kannattavuus heikkenee.

                    Taksialahan on säädelty niin hintojen kuin lupienkin puolesta eli sinänsä muutos ei vaikuta alan "vapaaseen kilpailuun". Sehän lienee sanomattakin selvää, että kohonneiden kustannusten turvin saadaan kilometritaksaa nostettua hyvin nopeasti muutoksen astuttua voimaan.
                    I wanted a faster horse.

                    Comment

                    • HellFire
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 280
                      • Turku

                      Originally posted by jaki View Post
                      Eläinlääkäri saa lisäksi ajella sillä verovapaalla nahkasisustaisella, L7:llä ja isolla navilla ja panoramakatollisella X5:llä tai ML:llään nin paljon yksityisajoa kuin huvittaa.

                      Onko todella noin? Vapaan autoedun verran verottaja tästä hyvästä varmaankin haluaa ja sehän on yllä mainitulla kalustolla monta tonnia kuussa.
                      I wanted a faster horse.

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        Originally posted by HellFire View Post
                        Onko todella noin? Vapaan autoedun verran verottaja tästä hyvästä varmaankin haluaa ja sehän on yllä mainitulla kalustolla monta tonnia kuussa.
                        Ei se mikään autoetuauto ole,älä sekoita eri asioita.
                        Autoon toki pitää laittaa joku laatikko, jossa jäähdytys. Oleellista on se, että neljän vuoden jälkeen auton saa palauttaa 100% henkilautoksi ja myydä verovapaasti.
                        Tässä muutaman vuoden BMW saldoa, vuosilta 2007 - 2009

                        BMW X5 3.0d Farmari (AC) 5ov 2990cm3 A
                        BMW X5 3.0d Farmari (AC) 5ov 2990cm3
                        BMW X5 3.0d Farmari (AC) 5ov 2990cm3 A
                        BMW X5 3.0sd Farmari (AC) 5ov 2993cm3 A
                        BMW X3 2.0d Farmari (AC) 4ov 1995cm3 A
                        BMW 525d xDRIVE Farmari (AC) 4ov 2993cm3 A
                        BMW X5 xDRIVE30d Farmari (AC) 5ov 2993cm3 A
                        BMW 530d Farmari (AC) 4ov 2993cm3 A
                        BMW Farmari (AC) 4ov 2990cm3 A
                        BMW X3 xDRIVE20d Farmari (AC) 4ov 1995cm3 A
                        BMW 335i xDRIVE Farmari (AC) 4ov 2979cm3 A
                        BMW X5 xDRIVE30d Farmari (AC) 4ov 2993cm3 A

                        335ix onkin oikea sopiva kapistus mennä possuja tutkimaan
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by HellFire View Post
                          Kai ne auton kulut on taksiyrityksen kirjanpidossa edelleen vähennyskelpoisia, mutta kyse on siitä, että veromuutoksen jälkeen niitä kuluja on entistä enemmän kun autoveroetu poistuu/pienee eli liketoiminnan kannattavuus heikkenee.

                          Taksialahan on säädelty niin hintojen kuin lupienkin puolesta eli sinänsä muutos ei vaikuta alan "vapaaseen kilpailuun". Sehän lienee sanomattakin selvää, että kohonneiden kustannusten turvin saadaan kilometritaksaa nostettua hyvin nopeasti muutoksen astuttua voimaan.

                          Varmaan missään muualla maailmassa ei ole yhtä kalliita takseja kuin suomessa ja vaihdetaan parin vuoden välein uusiin. Onhan se toki kivempaa ajella uuden pirssin kyydissä, kuin että samaan hintaan menisi jollain vanhalla kolisevalla rottelolla.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by HellFire View Post
                            Kai ne auton kulut on taksiyrityksen kirjanpidossa edelleen vähennyskelpoisia... ...kohonneiden kustannusten turvin saadaan kilometritaksaa nostettua hyvin nopeasti muutoksen astuttua voimaan.
                            Ei vaikuta arkadianmäen lammaslauman ajeluihin. Mutta tavan pulliainen kuten minä jättää ne jokaviisivuotisetkin ajot väliin. Siis Suomessa. Rantojen hemmot ja dementiamummot hakee troppinsa edelleen taksilla... Kun ei ne paremmasta tiedä.

                            Autokauppiasta saattaa vituttaa kun ei taksarin kalusto vaihdukaan entiseen tahtiin.

                            Kummallista? muuten miten esmes saksassa voi vieläkin päästä W124sen kyytiin, eikä Kia ole ollenkaan outo kapistus.

                            Comment

                            • HellFire
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 280
                              • Turku

                              Originally posted by jaki View Post
                              Ei se mikään autoetuauto ole,älä sekoita eri asioita.
                              Autoon toki pitää laittaa joku laatikko, jossa jäähdytys. Oleellista on se, että neljän vuoden jälkeen auton saa palauttaa 100% henkilautoksi ja myydä verovapaasti.

                              335ix onkin oikea sopiva kapistus mennä possuja tutkimaan
                              Eläinlääkintäauton kriteerit ja tuo neljän vuoden kuolletusaika ovat selvästi lakiin kirjattuja, en minä sitä ihmetellyt, vaan sitä kun kirjoitit, että eläinlääkäri saa vapaasti käyttää autoa yksityisajoihin. Edellä mainittulle käytännölle en oikein selvää vastausta mistään löytänyt.
                              Käytäntö tietysti saattaa mahdollistaa yksityisajojen ajamisen, onhan viikonloppuisin markettien parkkipaikat puolillaan eri firmojen teipeissä olevia pakettiautoja, mutta vähän epäilen miten nämä ajot kirjoihin ja kansiin päätyvät.
                              Ihme, ettei tähän eläinlääkintäautoon kajottu tässä taksien ja muuttoautojen yhteydessä, samanlaisesta kulujen kompensoinnista siinä on kyse kuin takseissakin. Mahtaa nelivuotiaassa autossa olla eläinlääkärin jäljiltä jo lähemmäs 200tkm mittarissa, joten tuskin siitä mitään myyntivoittoa enää pääsee kuittaamaan.
                              I wanted a faster horse.

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Ot.

                                Valtiovarainministeriön neropatit vauhdissa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎