Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä auto työmatkalle n. 100 km/päivä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rise
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 213
    • Jyväskylä

    #46
    Originally posted by JD View Post
    Jaa sellainen savuttava tientukko joka ei käynnisty talvella ja kiihtyvyys mitataan kalenterilla :-) Ihan järkyttävän rumalla kojelautanäkymälläkin.
    Vai joko lie noissakin ollut kehitystä?

    Mutta mitä todellista parempaa noista voisi löytää samanhintaiseen BMW 320d tai 520d malliin? Yhtä täynnä samanlaista kuluvaa tekniikkaa nekin.
    Lähinnä vain kategoriaa muut automerkit maailmalla.
    W211 lähtien on kyllä minusta ihan näpsäköitä ja kohtuu hyvännäköisiäkin. Kyllä itselläni ainakin on se tuntuma, että jos isompiin kilsoihin +300tkm mennään, niin mersu on luotettavampi. Sitä mieltä on myös usea muu ihan siitä päätellen, että mersun saa kovillakin kilsoilla helpommin myytyä. Toki bemari tulisi varmaan itsekin valittua, mutta kyllä noista mersuista ainakin itsellä on luotettavampi kuva dieseleinä. Se on sitten eri asia painaako se valinnassa.
    Ex
    F11 530d m-sport
    E46 325i cabriolet m-sport
    E39 540iA m-sport
    E39 523iA
    E46 316i

    Comment

    • Roito
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 3921
      • Tavastila/Kotka

      #47
      Originally posted by sonikk View Post
      Ei sitä tiedä vaikka autatkin. Toisaalta olen kanssasi samaa mieltä, ei vaan ole niin isot ballsit että olisin mitään kasikoneista hankkinut. Iso peukku sulle.
      Grow some balls! kyllä kasilla on kiva työmatkaa ajaa ja ei se kulutuskaan nyt sillai ihan kuuhun mene kun malttaa ihmisiksi edes matkaa ajaa, mulla pyörii kanssa siellä 9-10l/100km välillä mutta ehkä se muutama extra litra on sen mukavuuden hinta.

      Hyvää kesää hybridimiehille vaan mutta älä nyt ainakaan mitään priusta osta
      BMW E70 X5 käyttismöhkö
      MB W639 Kummisetä

      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1176
        • Tuusula

        #48
        E38 730d on mulla toiminut E39 farkun jälkeen aika mukavasti, mutta tuo Ralen kommentti pisti taas miettimään, että asiat voisi olla kyllä paljon paremminkin.
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1195
          • Espoo

          #49
          Originally posted by Rise View Post
          W211 lähtien on kyllä minusta ihan näpsäköitä ja kohtuu hyvännäköisiäkin. Kyllä itselläni ainakin on se tuntuma, että jos isompiin kilsoihin +300tkm mennään, niin mersu on luotettavampi. Sitä mieltä on myös usea muu ihan siitä päätellen, että mersun saa kovillakin kilsoilla helpommin myytyä. Toki bemari tulisi varmaan itsekin valittua, mutta kyllä noista mersuista ainakin itsellä on luotettavampi kuva dieseleinä. Se on sitten eri asia painaako se valinnassa.
          Haluttavuuteen taitaa vaikuttaaa myös tämä perusduunipaikkojen kestokahvipöytäaihe:
          ”Minäkin ostin Japanilaisen auton (kun muutkin ostaa) on se hieno ja oi kumpa joskus saisi oman Mersun”
          ...ja sitten ostetaan se massaan nähden alitehoisin versio unelmaa toteuttamaan kun vihdoinkin löytyy halvalla.

          Mutta monen muun tavoin varmastikin hintaluokassaan ihan hyvä auto tuokin jos sellaisen tarjoamia ominaisuuksia on etsimässä.
          Pitämällä autoja firman huolto-ohjelmassa autot pysyy kunnossa mille km lukemalle tahansa kun vain osia huollossa vaihtelee. Olettaen että perusvahvuutta autossa on niin paljon ettei kori retkahtele ja tekniikan kuoriosat murene.
          Sitten yksityiskäyttöön siirryttyä monen auton alamäki alkaa kun huoltoa tehdään vasta kun joku jo hajoaa tai se tyhmä katsastusmies pakottaa.

          Oikean kokoiset koneet lie ihan eri juttu. Mutta silti sisusta on kyllä todella kaukana E39 tyylikkyydestä.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15225
            • Ajamisen Iloa

            #50
            kohtalaisen isokoneinen yleensä on varmatoimisempi, kun kevyempi viritteinen iso kone pääsee kevyemmällä hommalla kuin vastaava pieni korkeaviritteinen (nykypäivänä korkeasti ahdettu)...

            Vähän sama jos ois pianokuljetus firmalla 75kilonen jätkä joka nostaa kokoajan 100% teholla vs 125kiloinen joka nostaa 70% teholla.
            Se isompi kaveri voi tarvita pari lounaria enemmän silloin tällöin mutta taitaa sairaslomapäiviäkin tulla vähemmän vuodessa.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              #51
              En olisi uskonut tämän päivän koittavan mutta nyt on pakko kehua tuota avensista. Meillä ollut "ykkös" autona tommonen -07 vuoden farkku avensis 2.0 d4d väriltään valkoinen, hyvillä varusteilla ja mustilla nahoilla. Vanha taxi ja mittarissa nyt 280tkm. Siis en parempaa käyttistä just nyt keksi, todella halpa pitää (päästöt sopivasti alle sen 150g) ja pieni kulutuksinen (Keskikulutus kaupunki painotteisessa ajossa 5.5L mutta menee maantiella helposti 4L/100km) Kone tosi kivan luonteinen, vääntää alhaalta ja menee ihmeen pirteesti. Ajettavuudessa ei moitittavaa joskin bemareiden jälkeen hieman meluisampi sisällä. Tila ei ole kertaakaan loppunut kesken vaikka on koiraa, vauvaa, rattaita, tavaraa, vaimoa yms.. Vuoden omistamisen aikana ei yhtään mitään ylimääräistä tarvinnut tehdä, iso huolto tehtiin kun meille tuli ja sen jälkeen vain kovaa ajoa.. Eikä tuo nyt kovin rumakaan ole varsinkin valkoisena ja vähän suuremmilla vanteilla. Bemarin dieseliä en vieläkään edes harkitse tämän seuraajaksi kun ollaan tässä 10k budjetissa.. Mun käyttis valinta olisi siis avensis ja juurikin tuolla 2.0 koneella.. Vaimolla ennen tätä kauppakassina 118d, enkä tykännyt siitä koneesta kyllä yhtään, alhaalta hengetön, ylhäältä hengetön, kulutti paljon ja oli muutenkin kallis pitää..
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10501
                • Saaressa

                #52
                Originally posted by A^A View Post
                En olisi uskonut tämän päivän koittavan mutta nyt on pakko kehua tuota avensista. Meillä ollut "ykkös" autona tommonen -07 vuoden farkku avensis 2.0 d4d väriltään valkoinen, hyvillä varusteilla ja mustilla nahoilla. Vanha taxi ja mittarissa nyt 280tkm. Siis en parempaa käyttistä just nyt keksi, todella halpa pitää (päästöt sopivasti alle sen 150g) ja pieni kulutuksinen (Keskikulutus kaupunki painotteisessa ajossa 5.5L mutta menee maantiella helposti 4L/100km) Kone tosi kivan luonteinen, vääntää alhaalta ja menee ihmeen pirteesti. Ajettavuudessa ei moitittavaa joskin bemareiden jälkeen hieman meluisampi sisällä. Tila ei ole kertaakaan loppunut kesken vaikka on koiraa, vauvaa, rattaita, tavaraa, vaimoa yms.. Vuoden omistamisen aikana ei yhtään mitään ylimääräistä tarvinnut tehdä, iso huolto tehtiin kun meille tuli ja sen jälkeen vain kovaa ajoa.. Eikä tuo nyt kovin rumakaan ole varsinkin valkoisena ja vähän suuremmilla vanteilla. Bemarin dieseliä en vieläkään edes harkitse tämän seuraajaksi kun ollaan tässä 10k budjetissa.. Mun käyttis valinta olisi siis avensis ja juurikin tuolla 2.0 koneella.. Vaimolla ennen tätä kauppakassina 118d, enkä tykännyt siitä koneesta kyllä yhtään, alhaalta hengetön, ylhäältä hengetön, kulutti paljon ja oli muutenkin kallis pitää..
                En tiedä onko sulla nyt vaikkua korvassa vai kuulo huonontunut, mutta onhan noi avensikset ihan helvetin meluisia VARSINKIN takapenkillä vrt bmw 5 sarja E34 -->

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • A^A
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2168
                  • Seinäjoki

                  #53
                  Originally posted by duuk View Post
                  En tiedä onko sulla nyt vaikkua korvassa vai kuulo huonontunut, mutta onhan noi avensikset ihan helvetin meluisia VARSINKIN takapenkillä vrt bmw 5 sarja E34 -->
                  Niin siis nimenomaan sanoinkin tuossa viestissä että bemareihin verrattuna meluisampi.. Mutta en sanoisi kyllä helvetin meluisaksi kuitenkaan.. Viime kesäiset goodride renkaat oli kyllä helvetin meluisat mutta nexenit jo huomattavasti hiljaisemmat..
                  EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #54
                    Originally posted by A^A View Post
                    Niin siis nimenomaan sanoinkin tuossa viestissä että bemareihin verrattuna meluisampi.. Mutta en sanoisi kyllä helvetin meluisaksi kuitenkaan.. Viime kesäiset goodride renkaat oli kyllä helvetin meluisat mutta nexenit jo huomattavasti hiljaisemmat..

                    Mullakin oli hetken corolla ajossa mikä tuli vaihdossa, niin oli se yhtä tuskaa oikeasti. Mikään ei ollut kohdallaan, ihan hirveä paska, vaikka oli ajettu vain 60tkm. Kytkin ja kaasu aivan liian löysiä, ovet pahvisen tuntuiset, ajoasentoa ei saanut mitenkään hyväksi ja muutenkin kaikki perseestä Oikeen pahaa teki ajaa 200km helsinkiin, kun lopulta myin sen sinne. Avensiksella en ole ajanut, mutta tuskin se valovuotta on edellä corollaan nähden?
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #55
                      Originally posted by Remotion View Post
                      Vähän sama jos ois pianokuljetus firmalla 75kilonen jätkä joka nostaa kokoajan 100% teholla vs 125kiloinen joka nostaa 70% teholla.
                      Se isompi kaveri voi tarvita pari lounaria enemmän silloin tällöin mutta taitaa sairaslomapäiviäkin tulla vähemmän vuodessa.
                      tämä oli täydellinen kiteytys.

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15225
                        • Ajamisen Iloa

                        #56
                        Originally posted by Terno View Post
                        tämä oli täydellinen kiteytys.
                        Kiitos!
                        Kerrankin oon sanonut jotain fiksua keskustelufoorumilla, pitää merkitä almanakkaan.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • M-Lead
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1500
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Jos juoksevat kustannukset on SE juttu, niin itse tuskin ostaisin Bemaria ollenkaan. Esimerkiksi neloskopan 1,9 TDI Golf Variant olisi melko todennäköisesti minun valintani. Perus luotettavaa tekniikkaa, osat halpoja ja kulutus n. 5 litraa sadalla.
                          Täälläki on mietitty mikä olisi "halvinta" 30tkm/v ajomäärällä pikkufarkulla/sedanilla/hatchbackilla... Aika liki se kaatuu VAG 1,9/2,0 TDi vehkeisiin. Oli se sitten skoda fabia, volkkarin golf tms. ...mut huoltohinnat on vielä pimennossa. Mut melkein heti noiden jälkeen 118d voisi olla se yks vaihtoehto, mutta ei tuostakaan minkäänlaista käryä mitä itse huollattaminen kustantaisi.

                          Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8257
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #58
                            noihin em. kippoihin en kyllä ihan helposti lähtisi
                            Itse kattelisin aloittajan tiedoilla aivan loppupään e39 525d tai 530d.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by peto2 View Post
                              noihin em. kippoihin en kyllä ihan helposti lähtisi
                              Jos viittasit aiempaan postaajaan, niin kyllä ainakin Golf IV on varsin passeli auto. Variantti ruostuu lähinnä takaluukusta, moottori on todella yksinkertainen ja suhteellisen luotettava, alustan osat eivät paljoa maksa (taka-akselikin on jäykkä) ja oikeastaan ainoa isompi kustannus on jakohihnan vaihto. Senkin pystyy kyllä itse tekemään. Aika vaikea minun mielestäni on perustella, miksei moinen auto olisi hyvä, jos on tarkoitus liikkua paikasta A paikkaan B.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8257
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #60
                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Jos viittasit aiempaan postaajaan, niin kyllä ainakin Golf IV on varsin passeli auto. Variantti ruostuu lähinnä takaluukusta, moottori on todella yksinkertainen ja suhteellisen luotettava, alustan osat eivät paljoa maksa (taka-akselikin on jäykkä) ja oikeastaan ainoa isompi kustannus on jakohihnan vaihto. Senkin pystyy kyllä itse tekemään. Aika vaikea minun mielestäni on perustella, miksei moinen auto olisi hyvä, jos on tarkoitus liikkua paikasta A paikkaan B.
                                en pelkästään siihen vaan yleensä noihin mitä tuossa nyt on mainittu rellusta lähtien. voihan se olla halpaa ajoa mutta markalla saa markan kyydin. ei tule sitä fiilistä jonka itsekin kohtasin pitkästä aikaa kun e34 oli remontissa ja piti ottaa e38 ajoon... ajelet töihin ja yhtäkkiä havahdut siihen että hymy on korvissa asti
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎