Originally posted by JD
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä auto työmatkalle n. 100 km/päivä?
Collapse
X
-
Ex
F11 530d m-sport
E46 325i cabriolet m-sport
E39 540iA m-sport
E39 523iA
E46 316i
-
-
Originally posted by sonikk View PostEi sitä tiedä vaikka autatkin. Toisaalta olen kanssasi samaa mieltä, ei vaan ole niin isot ballsit että olisin mitään kasikoneista hankkinut. Iso peukku sulle.
Hyvää kesää hybridimiehille vaan mutta älä nyt ainakaan mitään priusta ostaBMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
E38 730d on mulla toiminut E39 farkun jälkeen aika mukavasti, mutta tuo Ralen kommentti pisti taas miettimään, että asiat voisi olla kyllä paljon paremminkin.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Rise View PostW211 lähtien on kyllä minusta ihan näpsäköitä ja kohtuu hyvännäköisiäkin. Kyllä itselläni ainakin on se tuntuma, että jos isompiin kilsoihin +300tkm mennään, niin mersu on luotettavampi. Sitä mieltä on myös usea muu ihan siitä päätellen, että mersun saa kovillakin kilsoilla helpommin myytyä. Toki bemari tulisi varmaan itsekin valittua, mutta kyllä noista mersuista ainakin itsellä on luotettavampi kuva dieseleinä. Se on sitten eri asia painaako se valinnassa.
”Minäkin ostin Japanilaisen auton (kun muutkin ostaa) on se hieno ja oi kumpa joskus saisi oman Mersun”
...ja sitten ostetaan se massaan nähden alitehoisin versio unelmaa toteuttamaan kun vihdoinkin löytyy halvalla.
Mutta monen muun tavoin varmastikin hintaluokassaan ihan hyvä auto tuokin jos sellaisen tarjoamia ominaisuuksia on etsimässä.
Pitämällä autoja firman huolto-ohjelmassa autot pysyy kunnossa mille km lukemalle tahansa kun vain osia huollossa vaihtelee. Olettaen että perusvahvuutta autossa on niin paljon ettei kori retkahtele ja tekniikan kuoriosat murene.
Sitten yksityiskäyttöön siirryttyä monen auton alamäki alkaa kun huoltoa tehdään vasta kun joku jo hajoaa tai se tyhmä katsastusmies pakottaa.
Oikean kokoiset koneet lie ihan eri juttu. Mutta silti sisusta on kyllä todella kaukana E39 tyylikkyydestä.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
kohtalaisen isokoneinen yleensä on varmatoimisempi, kun kevyempi viritteinen iso kone pääsee kevyemmällä hommalla kuin vastaava pieni korkeaviritteinen (nykypäivänä korkeasti ahdettu)...
Vähän sama jos ois pianokuljetus firmalla 75kilonen jätkä joka nostaa kokoajan 100% teholla vs 125kiloinen joka nostaa 70% teholla.
Se isompi kaveri voi tarvita pari lounaria enemmän silloin tällöin mutta taitaa sairaslomapäiviäkin tulla vähemmän vuodessa.
Comment
-
-
En olisi uskonut tämän päivän koittavan mutta nyt on pakko kehua tuota avensista. Meillä ollut "ykkös" autona tommonen -07 vuoden farkku avensis 2.0 d4d väriltään valkoinen, hyvillä varusteilla ja mustilla nahoilla. Vanha taxi ja mittarissa nyt 280tkm. Siis en parempaa käyttistä just nyt keksi, todella halpa pitää (päästöt sopivasti alle sen 150g) ja pieni kulutuksinen (Keskikulutus kaupunki painotteisessa ajossa 5.5L mutta menee maantiella helposti 4L/100km) Kone tosi kivan luonteinen, vääntää alhaalta ja menee ihmeen pirteesti. Ajettavuudessa ei moitittavaa joskin bemareiden jälkeen hieman meluisampi sisällä. Tila ei ole kertaakaan loppunut kesken vaikka on koiraa, vauvaa, rattaita, tavaraa, vaimoa yms.. Vuoden omistamisen aikana ei yhtään mitään ylimääräistä tarvinnut tehdä, iso huolto tehtiin kun meille tuli ja sen jälkeen vain kovaa ajoa.. Eikä tuo nyt kovin rumakaan ole varsinkin valkoisena ja vähän suuremmilla vanteilla. Bemarin dieseliä en vieläkään edes harkitse tämän seuraajaksi kun ollaan tässä 10k budjetissa.. Mun käyttis valinta olisi siis avensis ja juurikin tuolla 2.0 koneella.. Vaimolla ennen tätä kauppakassina 118d, enkä tykännyt siitä koneesta kyllä yhtään, alhaalta hengetön, ylhäältä hengetön, kulutti paljon ja oli muutenkin kallis pitää..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostEn olisi uskonut tämän päivän koittavan mutta nyt on pakko kehua tuota avensista. Meillä ollut "ykkös" autona tommonen -07 vuoden farkku avensis 2.0 d4d väriltään valkoinen, hyvillä varusteilla ja mustilla nahoilla. Vanha taxi ja mittarissa nyt 280tkm. Siis en parempaa käyttistä just nyt keksi, todella halpa pitää (päästöt sopivasti alle sen 150g) ja pieni kulutuksinen (Keskikulutus kaupunki painotteisessa ajossa 5.5L mutta menee maantiella helposti 4L/100km) Kone tosi kivan luonteinen, vääntää alhaalta ja menee ihmeen pirteesti. Ajettavuudessa ei moitittavaa joskin bemareiden jälkeen hieman meluisampi sisällä. Tila ei ole kertaakaan loppunut kesken vaikka on koiraa, vauvaa, rattaita, tavaraa, vaimoa yms.. Vuoden omistamisen aikana ei yhtään mitään ylimääräistä tarvinnut tehdä, iso huolto tehtiin kun meille tuli ja sen jälkeen vain kovaa ajoa.. Eikä tuo nyt kovin rumakaan ole varsinkin valkoisena ja vähän suuremmilla vanteilla. Bemarin dieseliä en vieläkään edes harkitse tämän seuraajaksi kun ollaan tässä 10k budjetissa.. Mun käyttis valinta olisi siis avensis ja juurikin tuolla 2.0 koneella.. Vaimolla ennen tätä kauppakassina 118d, enkä tykännyt siitä koneesta kyllä yhtään, alhaalta hengetön, ylhäältä hengetön, kulutti paljon ja oli muutenkin kallis pitää..
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostEn tiedä onko sulla nyt vaikkua korvassa vai kuulo huonontunut, mutta onhan noi avensikset ihan helvetin meluisia VARSINKIN takapenkillä vrt bmw 5 sarja E34 -->EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostNiin siis nimenomaan sanoinkin tuossa viestissä että bemareihin verrattuna meluisampi.. Mutta en sanoisi kyllä helvetin meluisaksi kuitenkaan.. Viime kesäiset goodride renkaat oli kyllä helvetin meluisat mutta nexenit jo huomattavasti hiljaisemmat..
Mullakin oli hetken corolla ajossa mikä tuli vaihdossa, niin oli se yhtä tuskaa oikeasti. Mikään ei ollut kohdallaan, ihan hirveä paska, vaikka oli ajettu vain 60tkm. Kytkin ja kaasu aivan liian löysiä, ovet pahvisen tuntuiset, ajoasentoa ei saanut mitenkään hyväksi ja muutenkin kaikki perseestä Oikeen pahaa teki ajaa 200km helsinkiin, kun lopulta myin sen sinne. Avensiksella en ole ajanut, mutta tuskin se valovuotta on edellä corollaan nähden?
Comment
-
-
Terno
Originally posted by Remotion View PostVähän sama jos ois pianokuljetus firmalla 75kilonen jätkä joka nostaa kokoajan 100% teholla vs 125kiloinen joka nostaa 70% teholla.
Se isompi kaveri voi tarvita pari lounaria enemmän silloin tällöin mutta taitaa sairaslomapäiviäkin tulla vähemmän vuodessa.
Comment
-
Originally posted by Terno View Posttämä oli täydellinen kiteytys.
Kerrankin oon sanonut jotain fiksua keskustelufoorumilla, pitää merkitä almanakkaan.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJos juoksevat kustannukset on SE juttu, niin itse tuskin ostaisin Bemaria ollenkaan. Esimerkiksi neloskopan 1,9 TDI Golf Variant olisi melko todennäköisesti minun valintani. Perus luotettavaa tekniikkaa, osat halpoja ja kulutus n. 5 litraa sadalla.
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
-
-
noihin em. kippoihin en kyllä ihan helposti lähtisi
Itse kattelisin aloittajan tiedoilla aivan loppupään e39 525d tai 530d.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postnoihin em. kippoihin en kyllä ihan helposti lähtisi
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJos viittasit aiempaan postaajaan, niin kyllä ainakin Golf IV on varsin passeli auto. Variantti ruostuu lähinnä takaluukusta, moottori on todella yksinkertainen ja suhteellisen luotettava, alustan osat eivät paljoa maksa (taka-akselikin on jäykkä) ja oikeastaan ainoa isompi kustannus on jakohihnan vaihto. Senkin pystyy kyllä itse tekemään. Aika vaikea minun mielestäni on perustella, miksei moinen auto olisi hyvä, jos on tarkoitus liikkua paikasta A paikkaan B.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment