Originally posted by ThemeJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä auto työmatkalle n. 100 km/päivä?
Collapse
X
-
Originally posted by JD View PostMutta kun mennään hintaluokkaan 30000-40000 € niin sillloin on Bemarit tippuneet pois, koska uusista autoista löytyy muilta merkeiltä enemmän niitä asioita joita mieluiten tuosta hintaluokasta valitsen: korkeampaa maavaraa, riittävän isoa tilaa matkustajille ja tavarankuskaukseen, automaattia, nelivetoa, pikkuripeyttä, ihan uusi auto, ...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Käyttöautoksi uusi auto on kyllä kaikilla taloudellisilla mittareilla todella huono valinta. Siinä ottaa heti 10t€ turpaan likimain kaikilla yli 30t€ maksavilla uusilla autoilla. Jokainen toki saa tehdä juuri niin kuin itse parhaakseen näkee, mutta itse ajelen varmaan jatkossakin alle 10t€ autoilla ja jos sitten joskus hommaan arvokkaamman auton, niin sekään ei varmasti ole uusi. 30-40t€ hinnalla saa kuitenkin niin herkullisia käytettyjä autoja, ettei tulisi mieleenkään ostaa sillä rahalla jotakin uutta Avensista tai karvalakki Bemaria. Esim. 750Li tai E60 M5 olisi vahva ehdokas itselleni, jos rahaa olisi laittaa tuo 40t€ autoon. Nuo eivät tietenkään mitään optimaalisia käyttöautoja olisi, mutta sitä varten voisi olla taas se alle 10t€ auto.
Comment
-
-
Sen kummemmin minulta ei neuvoja topicin ongelmaan irtoa, koska itsellä samankaltaisia ongelmia. Vaihtaakko vanha arvonsa vakiinnuttanut iso bensa e39 esim. uudempaan e9x ekodieseliin, johon vaihtaessa menisi useampi tonni ja arvo laskee nopeammin kuin vanhassa koliysissä. Vai hävittääkö koliysin pois ja tilalle joku X-merkin parin tonnin pommim, jolla ei kyllä jaksa suorittaa mitään muuta kuin pakolliset ajot, eli ei hyvä vaihtoehto omalla kohdalla sekään.
Mutta ihan yleisenä vinkkinä, jos kahdella penkillä pärjää niin miten ois tällainen takapotku hilux? Alusta on varsinkin takapäässä todella yksinkertainen eli sinne ei rahaa saa uppoamaan vaikka yrittäisi. Moottori kestää ainakin d4d:tä edeltävissä malleissa 500-600tkm helposti. Takapotkun kulutus taitaa liikkua siellä 7-8 litrassa. Arvonlasku hiluxeissa on hidasta. Lavalla on sitten tilaa niin voi alkaa vaikka rengasvarkaaksi tms.
Ongelmia on lähinnä että suomiauotoissa ei ole ilmastointia, ja talvella perä on hieman liukas eli risteyksistä liikkeelle lähtö hidasta. Siihen auttaa kun pitää renkaat kunnossa ja joku sadan kilon paino lavan perälle. Kuulostaa todella hyvältä, miksihän en ole Hilux owner...
Comment
-
-
Itse vaihdoin e39 523iA -97 Touringin e39 520D -01 sedaniin. Kyyti parani, tehot pieneni ja kulutus laskin noin 4l/100km.
Ennestään on mk4 -99 golf tdi kakkosautona. Golfin ja bemarin kulutusero on vajaa litra eli 520d reilu 6 litraa ja golffi vajaa 6 litraa. Molemmat on 400tkm ajettu ja halpoja autoja (2000-5000€). Golffi on yllättävän hyvä ajaa ja oikea tilaihme. Ainoastaan häiritsee kova meteli e39:n jälkeen. Tuo vanha e39 pärjää kohtuu hyvin ajettavuudessaan esim uudelle v70 volvolle.
Työmatka nyt 60km päivä mutta tuplaantuu kesällä, tuolla e39:llä ajattelin pärjätä.X3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOk, ei ole ton koneen tekniikasta kyllä mitään tietoa. Itsellä ollut 1,2 ketjukoneinen polo ja se oli kyllä tosi hyvä auto. Melko arvossaan näkyy olevan vieläkin. Tässä olisi hyvä kakkosauto pitkäksi aikaa... http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/5539610-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKäyttöautoksi uusi auto on kyllä kaikilla taloudellisilla mittareilla todella huono valinta. Siinä ottaa heti 10t€ turpaan likimain kaikilla yli 30t€ maksavilla uusilla autoilla. Jokainen toki saa tehdä juuri niin kuin itse parhaakseen näkee, mutta itse ajelen varmaan jatkossakin alle 10t€ autoilla ja jos sitten joskus hommaan arvokkaamman auton, niin sekään ei varmasti ole uusi. 30-40t€ hinnalla saa kuitenkin niin herkullisia käytettyjä autoja,
Rahaa menee aina, kaksi kertaa olen ottanut muun ja uuden tuohon hintaluokkaan - ja luultavaa on, että se kolmaskin kerta tulee jos taas innostuu kymppitonnin autoista pois. Tai tulee joku todellinen työsyy kalliimpaan.
(Nyt jopa näyttää että tuo E39 dieseli taitaa mennä myyntilistalle kesällä, 200 tkm mittarissa eikä mitään käyttöä dieseleille, no saapahan joku taas halvalla paljon autoa...)Last edited by JD; 06-05-2013, 22:39.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Mulla vähän sama ongelma kuin ketjun aloittajalla, kahden viikon päästää työmatkaa kasvaa 100km:iin päivä (ennen 34km).
Hakusessa oli jokin järkevä e39 dieselinä, mutta ei vaan löytyny Tampereen suunnasta haluamallani varustetasolla ja kimometreillä, joko ruosteisia pommeja tai sitten puuttu joku olennainen varuste.
Niin ostaa päräytin sitten Audin, toistaiseksi ainakin tyytväinen ja aika pienellä sopalla kulkee vaikka on iso auto.F31 320d xDrive -13
-------------------------
ex e39 523 -96
ex e46 320d touring -03
ex e28 518 -82
Comment
-
-
Originally posted by Baggio77 View PostVeli joskus tuollaista katseli ja ainakin silloin kävi varsin selväksi, ettei 2.5 TDI:llä tee mitään, ellei sitten varaudu jo valmiiksi tuohon nokkaremonttiin. Ilmeisesti lähes jokaisessa yksilössä se tulee ennen pitkää vastaan ja ainoa keino välttää se, olisi ostaa joku -03 tai uudempi malli. Huono-onnisimmat ovat joutuneet tuon lisäksi painimaan laatikko-ongelmien kanssa. Nämä kun ottaa huomioon, niin muutoin auto vissiin on todella mukava. Toisaalta ei hyvä 2.5 TDI A6 ole oikeastaan yhtään sen halvempi kuin vastaava 530d.
Jos VAG niin 1.9tdi ja Multitronic, semmonen vähän itselläkin haussa[/QUOTE]
Makuasioita Minusta 2.5 v6 tdi on mahtava moottori ja ennenkaikkea lämmin ilman webastoa talvella. Käyntiäänikin on mielyttävä, verrattuna 1.9 sepelimyllyyn. Minusta sen moottorin ääni on aivan kaamea, sekä värinät ja tärinät. Tosin v6:nen vaatii hieman tarkempaa käyttöä ei muuta. Kyseinen moottori kuljetti 300-420tkm välin ongelmitta alkuperäisellä turbolla ja pumpulla.Lähti pakkasesta kuin pakkasesta käymään ilman lämmitystä. Kutonen on aina kutosen kuuloinen. Nelonen käy kuin työkoneet
Originally posted by Masatus View PostMutta ihan yleisenä vinkkinä, jos kahdella penkillä pärjää niin miten ois tällainen takapotku hilux? Alusta on varsinkin takapäässä todella yksinkertainen eli sinne ei rahaa saa uppoamaan vaikka yrittäisi. Moottori kestää ainakin d4d:tä edeltävissä malleissa 500-600tkm helposti. Takapotkun kulutus taitaa liikkua siellä 7-8 litrassa. Arvonlasku hiluxeissa on hidasta. Lavalla on sitten tilaa niin voi alkaa vaikka rengasvarkaaksi tms.
Ongelmia on lähinnä että suomiauotoissa ei ole ilmastointia, ja talvella perä on hieman liukas eli risteyksistä liikkeelle lähtö hidasta. Siihen auttaa kun pitää renkaat kunnossa ja joku sadan kilon paino lavan perälle. Kuulostaa todella hyvältä, miksihän en ole Hilux owner...
Asiaan. Audi a6 98- uudemmat niin, ajettavuudeltaan todella miellyttävä auto. Sisätiloiltaan huomattavasti suuremman tuntuinen verrattuna e39:siin. Luottettavampana pitäisin silti bmw:tä. Hankkisin 530d/525d:n manuaalina ja farkkuna. Rekisteröit pakuksi ja dieselverokin on siedettävä.Last edited by |parsakaali|; 07-05-2013, 00:15.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View Postmiten ois tällainen takapotku hilux? Alusta on varsinkin takapäässä todella yksinkertainen eli sinne ei rahaa saa uppoamaan vaikka yrittäisi. Moottori kestää ainakin d4d:tä edeltävissä malleissa 500-600tkm helposti. Takapotkun kulutus taitaa liikkua siellä 7-8 litrassa. Arvonlasku hiluxeissa on hidasta. Lavalla on sitten tilaa niin voi alkaa vaikka rengasvarkaaksi tms.
Kuulostaa todella hyvältä, miksihän en ole Hilux owner...
Comment
-
-
Originally posted by |parsakaali| View Post
Varmaankaan et ole ajanut 100km työmatkaa Hiluxilla 2.4d kone on ihan oikea nuhapumppu, turboversiossa on hieno vihellys. Kulkupuolessa sitä tosin ei erota. Autoissa ei ole abs jarruja, eikä katalysaattoria. Yleensä jumittava alb venttiili tekee ajamisen vielä jännemmäksi talvella (takarenkaat lukkiutuvat ensin). Ajettavuuskaan ei ole kyllä kovin kehuttava. Penkin on aivan onneton ja mekkala maantiellä on riittävä. Ajamalla autoa tosin ei saa rikki, jos vähänkään pitää huolta. Neliveto on hieman janoisempi ja erittäin kömpelön tuntuinen ajaa, sillä on yllättävän iso auto.
edittiä lisää: Noista moottoripäivityksistä en uskalla varmaksi sanoa mutta pirteämmältä sen tuon -98 takapotkun moottori (ei d4d) tuntui kuin vanhempien mallien moottorit. Liekko sitten johtunut vain ajomäärien erosta.Last edited by Masatus; 08-05-2013, 23:09.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostNo itse asiassa työhommissa on tullut ajettua hiluxeilla paljon, ehkä liikaakin. Neljä vuotta tuli hiluxeilla päivittäin ajettua. Enimmäkseen -89 nelivedolla jopa 170km aamulla töihin ja illalla takaisin kotiin, keskimäärin työmatkan ollessa n 100km/suunta. Lisäksi tuli ajettua -90 takavedolla, uudemmalla -98 takavedolla ja samanikäisellä nelivedolla. Noita vanhempia en itselle ostaisi juurikin laiskan koneen ja kovan melun vuoksi. Mutta tuossa -98 kun korimalli päivittyi niin niitä voisi jopa harkita. Tuolla takapotkulla ohittaa jo aivan mainiosti rekankin ja melu ei ole sietämätön.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostEi kyllä sitte ajettavuuteen mitään eroa vitoskopan ja kutosen välillä. Alusta taitaa olla hyvin pitkälle sama. Mitä eroa nuissa koneissa sitte on kun jotenki on semmonen käsitys että niissä ei juurikaan ois mitään eroa....
Comment
-
-
Originally posted by |parsakaali| View PostViimeisin Hilux oli 2001 tai 2000 millä olen ajanut. Kuitenkin viimeisiä ennen D4D pannuja. Ajoasento vaihtu hieman enemmän henkilöautomaiseksi ja taitaa Airback tulla ainakin kuljettajalle. Tästähän on myös paremmin varusteltu malli olemassa, jossa on mm. sähkölukot, keskuslukko, sähkölasit yms. Tiedä vaikka olisi paremmin eristetty.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Comment