Nämä asiat juurikin ihmetyttää, kun rahaa tosiaan syydetään tolkuttomasti RATA-autoon, mutta perusasiat kuitenkin on retuperällä, eli juurikin alusta, lukko, renkaat, jarrut jne. Monet autoista on sellasia, että sillä teholla ei tee yhtään mitään ja moottorin ajettavuus jotain ihan käsittämätöntä (ahtoviive yms), jos edelleen otetaan huomioon, että autoa tehdään RADALLE. 15 vuotta kilpaa ajaneena ei voi kun pyöritellä päätä ja jos vertaan esim. Radical autoon (prosport), jolla viimeksi olen Alastarolla ajanut ja jossa on vain 200hp, niin sillä kiertäisi kaheksikkoa näiden ympärillä (normiradalla kierroaika oli luokkaa 1:15). Toki auto on kevyt ja vertailu ei ehkä täysin reilu, mutta pointtina juurikin autojen tehot suhteessa muuhun tekniikkaan. No mutta jokainen tallaa tyylillään.
Virittäjät@Mika Salo
Collapse
X
-
Mielestäni tän ohjelman suola on juuri siinä et on mukana näitä itse rakennettuja vehkeitä, ja kyllä 1000hv takatuuppari on just parasta.Monesti harrastaja joutuu laittamaan yhtä osa-aluetta kerralla ku budjetti ei välttämättä ole pohjaton eikä sponsoreita saa jos ei kilpaile laitteilla, tai oo suhteita. Useinhan näillä harrastajilla se rakentelukin voi olla jopa itse ajamista tärkeämpää. Hyvin on käynyt selväksi myös miten hankalaa on saada kaikin puolin luotettava laite kasaan. Lisäksi aktiivinen ajoharjoittelu radalla vaatii kans paksua kukkaroa, ratamaksut, polttoaineet, renkaat, porsivat osat jne... Keskiverto paremminhan noi sponssivehkeet ovat toimineet ja kuskit ovat lähempänä Salon tasoa, ihan ymmärrettävistä syistä.
Vaikka hienoja ja välillä nopeita pelejä ovatkin, niin noi tehdas- ja lastuviritetyt "valmiit" autot ovat tän ohjelman tylsintä antia.
Comment
-
1000 hv jälkiahdettu kone pysy kuitenkin nipussa ilman mitään ongelmia. Mutta sitten on näitä jo tehtaalta ahdettuja mitsuja ja nissaneita joissa on "vain" muutama sata heppaa lisätty vakioon, niin ei kestä edes yhtä kierrosta läjässä. Väkisellä vaan tulee semmonen vaikutelma että se peukalo on keskellä kämmentä, kun pitäs kai tommosen jo tehtaalta ahdetuksi suunnitellun koneen pelata...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Se on hienoa jos 500-1000hv koneen ja ratavalmiin auton rakentaminen onnistuu kerrasta nappiin, ilman takaiskuja. Ite voin ainakin tunnustaa et oon täysin kädetön koneen rakentamisen suhteen, koska juuri mikään ei oo koskaan menny putkeen.Aihiokaan ei millään muotoa oo rata-ajoon sopiva, mut on sitäkin mukava omaksi iloksi silloin tällöin kokeilla. Ja katukäytössä ei millään lailla pysty saamaan esille niitä sulakkeita jotka antautuvat jo muutaman ratakierroksen jälkeen.
Last edited by Thuppu; 22-05-2014, 15:26.
Comment
-
Originally posted by Thuppu View PostMielestäni tän ohjelman suola on juuri siinä et on mukana näitä itse rakennettuja vehkeitä, ja kyllä 1000hv takatuuppari on just parasta.Monesti harrastaja joutuu laittamaan yhtä osa-aluetta kerralla ku budjetti ei välttämättä ole pohjaton eikä sponsoreita saa jos ei kilpaile laitteilla, tai oo suhteita. Useinhan näillä harrastajilla se rakentelukin voi olla jopa itse ajamista tärkeämpää. Hyvin on käynyt selväksi myös miten hankalaa on saada kaikin puolin luotettava laite kasaan. Lisäksi aktiivinen ajoharjoittelu radalla vaatii kans paksua kukkaroa, ratamaksut, polttoaineet, renkaat, porsivat osat jne... Keskiverto paremminhan noi sponssivehkeet ovat toimineet ja kuskit ovat lähempänä Salon tasoa, ihan ymmärrettävistä syistä.
Vaikka hienoja ja välillä nopeita pelejä ovatkin, niin noi tehdas- ja lastuviritetyt "valmiit" autot ovat tän ohjelman tylsintä antia.
Mua ainakaan kiinnosta henkilökohtaisesti koko tuotantokautta katsoa miten viimekauden time attack jne vermeet pelaa jaksosta toiseen..
en nyt tarkoita että sinne 1.6 E kadett avojakaan tarvitaan, mutta erillaisia LAITTEITA ne on just tän ohjelman suola
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Seuraavassa jaksossahan on ihan oikea rata-auto ja ilmeisesti osaava kuskikin niin voi olla salokin kovilla :jep-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
Originally posted by Thuppu View PostMielestäni tän ohjelman suola on juuri siinä et on mukana näitä itse rakennettuja vehkeitä, ja kyllä 1000hv takatuuppari on just parasta.Monesti harrastaja joutuu laittamaan yhtä osa-aluetta kerralla ku budjetti ei välttämättä ole pohjaton eikä sponsoreita saa jos ei kilpaile laitteilla, tai oo suhteita. Useinhan näillä harrastajilla se rakentelukin voi olla jopa itse ajamista tärkeämpää. Hyvin on käynyt selväksi myös miten hankalaa on saada kaikin puolin luotettava laite kasaan. Lisäksi aktiivinen ajoharjoittelu radalla vaatii kans paksua kukkaroa, ratamaksut, polttoaineet, renkaat, porsivat osat jne... Keskiverto paremminhan noi sponssivehkeet ovat toimineet ja kuskit ovat lähempänä Salon tasoa, ihan ymmärrettävistä syistä.
Vaikka hienoja ja välillä nopeita pelejä ovatkin, niin noi tehdas- ja lastuviritetyt "valmiit" autot ovat tän ohjelman tylsintä antia.
Näin!
Ainahan ne kovimmat arvostelijat löytyy siitä sakista jotka eivät ole itse vastaavia rakenneelleet...E24 635csi
Comment
-
Originally posted by Muumi View PostNäin!
Ainahan ne kovimmat arvostelijat löytyy siitä sakista jotka eivät ole itse vastaavia rakenneelleet...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Originally posted by metanord View PostNo eihän se tietääkseni vieläkään ole hajonnu,eikä se radallakaan sitä tehny..huohotus systeemi oli vaan tehty päin vittua..548hv siitä on penkitetty,jonka jälkeen tehty paljon muutoksia..Ei tuo suoranopeus ihmetä,kun tuo oli kuvausten eka auto ja sen jälkeen "tarkistivat" tutkan paikkaa.Ja kyl se oli neliveto
Niin miksi tehdä sitä huohotussysteemiä päin vittua alun alkaenkaan. Ja miksi autoa pitää rakennella kokoajan, miksi ei tee ensin suunnitelmia mikä on haluttu päämäärä, mikä on kokonaisuus millä sinne päästään, sitten toteutetaan ja sen jälkeen ajellaan vaan autolla jonka jokainen komponentti kestää sen ruudin mitä sieltä pyssystä tulee.
Tuntuu että useimmilla näistä ei ole mitään visiota siitä mitä auton pitäisi olla vaan rakennellaan rakentelun ilosta ja siinä vaiheessa kun auto ois ollut vielä suht hyvännäköinen niin ei osata lopettaa vaan sitä lasikuitua, kittiä ja sinisiä letkuja laitetaan vielä kolme kottikärryllistä päälle.
/rant.
Comment
-
Originally posted by Thuppu View PostSe on hienoa jos 500-1000hv koneen ja ratavalmiin auton rakentaminen onnistuu kerrasta nappiin, ilman takaiskuja. Ite voin ainakin tunnustaa et oon täysin kädetön koneen rakentamisen suhteen, koska juuri mikään ei oo koskaan menny putkeen.Aihiokaan ei millään muotoa oo rata-ajoon sopiva, mut on sitäkin mukava omaksi iloksi silloin tällöin kokeilla. Ja katukäytössä ei millään lailla pysty saamaan esille niitä sulakkeita jotka antautuvat jo muutaman ratakierroksen jälkeen.
En ymmärrä mikä siinä rata-ajossa on niin vaativaa autolle että kirjaimellisesti puurot ja vellit tulee konehuoneesta pihalle? Kyseessähän on vain täyskaasutuksia lyhyen aikaa, ja vaihteiden käyntiä läpi, sitten hyvin lyhyt kestoisia raakoja jarrutuksia ja kurvissa tietysti g-voimia jonkun verran mutta en kyllä näe miten noita ei saisi karsittua pois, esim käymällä jossain ratapäivillä rääkkäämässä. Ennen kuin kortti lähti niin tuli usein ajettua kirjaimellisesti lappu lattiassa esim tampereelta, turusta tai lahdesta stadiin yötä vasten. Jos auto kestää sata kilometriä maksimi nopeutta ilman oikkuja niin se kestää kyllä pari ratakierrostakin, toki renkaat kuluu ja jarrut ja alustakin kuluu mutta jos ne on kunnossa niin ei ne heti feidaa ja se on ihan eri asia kuin että kolmen mutkan jälkeen rata on öljyn peitossa ja pikkuhiewatha antaa valkoisia savumerkkejä konepellin alta.
Comment
-
Originally posted by Muumi View PostNäin!
Ainahan ne kovimmat arvostelijat löytyy siitä sakista jotka eivät ole itse vastaavia rakenneelleet...
Kai se pitäis laittaa norsun pään kokoinen turbo kiinni vakio mottiin, 100kg pakkelia puskurin jatkoksi ja hajottaa auto ekalla testilenkillä, sitten voisi olla samassa kerhossa eikä tarvitsis arvostella.
Comment
-
Originally posted by Remotion View PostNiin niin mutta meinaan että virittämätön skyline saisi paremman loppunopeuden. En tarkoittanut etteikö auto ois neliveto vaan sitä että se oli aivan sysipaskasti tuunattu.
Niin miksi tehdä sitä huohotussysteemiä päin vittua alun alkaenkaan. Ja miksi autoa pitää rakennella kokoajan, miksi ei tee ensin suunnitelmia mikä on haluttu päämäärä, mikä on kokonaisuus millä sinne päästään, sitten toteutetaan ja sen jälkeen ajellaan vaan autolla jonka jokainen komponentti kestää sen ruudin mitä sieltä pyssystä tulee.
Tuntuu että useimmilla näistä ei ole mitään visiota siitä mitä auton pitäisi olla vaan rakennellaan rakentelun ilosta ja siinä vaiheessa kun auto ois ollut vielä suht hyvännäköinen niin ei osata lopettaa vaan sitä lasikuitua, kittiä ja sinisiä letkuja laitetaan vielä kolme kottikärryllistä päälle.
/rant.Eikä yhden huohotus letkujen väärin asettelu/kiinahuohotussäiliö tee koko autosta sysipaskasti tuunattua..ainakaan mun mielestä..Ja viritetty auto on aina viritetty.Oli sitte nissani,bmw tai toyota.Lasikuidusta en kans välitä ja sinisiä silikooneja saa mun tallilta halvalla ainakin yhden kottikärryllisen
Comment
-
Originally posted by Remotion View Post
Kai se pitäis laittaa norsun pään kokoinen turbo kiinni vakio mottiin, ja hajottaa auto ekalla testilenkillä,
JA se perkele ampui kangen pihalle kaupan parkkipaikalla tasakaasu ajosta
Vaikka skylle kohtuullisen kierros ajan menikin niin jotenkin nuhaisen kuuloinen ainakin läppärin kaiuittimista kuunneltuna.Last edited by mazajns; 22-05-2014, 21:54.
Comment
-
Joku vois myös luulla että niinkin vanha ja iso autonvalmistaja kuin BMW, osaisi tehdä sellaisen jakopään joka kestää yli 100tkm...Se että jostain tallin lattialla rakennetusta moottorista tulee huohotusöljyn keruusäiliöstä hiukan kamaa pihalle koska moottorissa on liikaa öljyä, on mun mielestä aika pikku juttu ja muutenhan tuo näytti toimivan ihan hyvin.
BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Originally posted by Remotion View PostNiin miksi tehdä sitä huohotussysteemiä päin vittua alun alkaenkaan. Ja miksi autoa pitää rakennella kokoajan, miksi ei tee ensin suunnitelmia mikä on haluttu päämäärä, mikä on kokonaisuus millä sinne päästään, sitten toteutetaan ja sen jälkeen ajellaan vaan autolla jonka jokainen komponentti kestää sen ruudin mitä sieltä pyssystä tulee.
/rant.
Soita samantien Ferrarille ja ohjeista niitäkin, jos vaikka saisivat Kimin autonki pysymään nipussa.
Miksi tehdä paskaa musiikkia? Eikö olis helpompi tehdä heti pelkkiä listahittejä? Miksi hävitä hiihtokisoissa? Eikö kannattas reenata paremmin ja voittaa aina kaikki?E24 635csi
Comment
Comment