Virittäjät@Mika Salo

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #241
    Originally posted by Remotion View Post
    En ymmärrä mikä siinä rata-ajossa on niin vaativaa autolle että kirjaimellisesti puurot ja vellit tulee konehuoneesta pihalle? Kyseessähän on vain täyskaasutuksia lyhyen aikaa, ja vaihteiden käyntiä läpi, sitten hyvin lyhyt kestoisia raakoja jarrutuksia ja kurvissa tietysti g-voimia jonkun verran mutta en kyllä näe miten noita ei saisi karsittua pois, esim käymällä jossain ratapäivillä rääkkäämässä. Ennen kuin kortti lähti niin tuli usein ajettua kirjaimellisesti lappu lattiassa esim tampereelta, turusta tai lahdesta stadiin yötä vasten. Jos auto kestää sata kilometriä maksimi nopeutta ilman oikkuja niin se kestää kyllä pari ratakierrostakin, toki renkaat kuluu ja jarrut ja alustakin kuluu mutta jos ne on kunnossa niin ei ne heti feidaa ja se on ihan eri asia kuin että kolmen mutkan jälkeen rata on öljyn peitossa ja pikkuhiewatha antaa valkoisia savumerkkejä konepellin alta.
    Tuskin noita liikaa on tonne ilmoiteltu. Suomessa kaikki oikeasti kovat pelit ovat tarkoin varjeltuja salaisuuksia, eikä gurujen tietotaitoa huudella julkisesti. Tietoa pantataan ettei vaan kukaan pääsis astumaan varpaille.

    Ei vissiin kovin lujaa kulkenu jos oot lappu lattiassa voinu päästää Tampereelta Hesaan..? Se muuten tuo melkoisen määrän lämpöä konehuoneeseen kun se norsun pään kokoinen ahdin hehkuu mansikkana koneen vieressä, mutta vaparimiehenä sulla tietty semmosesta oo käsitystä...
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15327
      • Ajamisen Iloa

      #242
      Originally posted by TJK View Post
      Joku vois myös luulla että niinkin vanha ja iso autonvalmistaja kuin BMW, osaisi tehdä sellaisen jakopään joka kestää yli 100tkm... Se että jostain tallin lattialla rakennetusta moottorista tulee huohotusöljyn keruusäiliöstä hiukan kamaa pihalle koska moottorissa on liikaa öljyä, on mun mielestä aika pikku juttu ja muutenhan tuo näytti toimivan ihan hyvin.
      Niin mun pointti oli se että kun sitä öljyä tulee siitä autosta ulos heti kun sen käynnistää ja ajaa kolme metriä eteenpäin niin ehkäpä asialle ois kannattanut tehdä jotain ennenkuin saapuu lähetykseen...
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • metanord
        Newbiemmer
        • Oct 2012
        • 9
        • rauma

        #243
        Originally posted by Remotion View Post
        Niin mun pointti oli se että kun sitä öljyä tulee siitä autosta ulos heti kun sen käynnistää ja ajaa kolme metriä eteenpäin niin ehkäpä asialle ois kannattanut tehdä jotain ennenkuin saapuu lähetykseen...
        Eli alastaron kierros on sun mielestä puoli metriä?Viis tai kuus kierrosta Salo ajoi,kunnes keruusäiliö tulvi..:think

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11246
          • Oulu

          #244
          Originally posted by metanord View Post
          Eli alastaron kierros on sun mielestä puoli metriä?Viis tai kuus kierrosta Salo ajoi,kunnes keruusäiliö tulvi..:think
          Eikö se pukannu öljyt siihen haastattelupaikalle jo ennenkuin salo edes kävi ajamassa?

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #245
            Originally posted by metanord View Post
            Eli alastaron kierros on sun mielestä puoli metriä?Viis tai kuus kierrosta Salo ajoi,kunnes keruusäiliö tulvi..:think
            minusta on turha selitellä jos paskat on jo housussa.
            Miks noita kiuluja yleensä viedään tuonne jos ei ole koeponnistettu radalla aikaisemmin?

            ja niiku tämä juontaja sanoi niin taitaa aika moni omistaja vielä ropata "viimeisiä säätöjä" varikolla, kun on saanut kuulla että pääsee ohjelmaan niin äkkiä autoon jotain uutta ja hienoo, sitten vaan peukalo perseeseen ja toivoo että toimii.
            Vai ilmottaako nämä tuottajat kahta viikkoa aikaisemmin että "tuos auto parin viikon päästä alastaroon"?
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • TJK
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 260
              • Kotka

              #246
              Onkohan teillä nyt hajuakaan että mistä sitä öljyä siihen radalle tuli ja miksi? Se keruusäiliö on voinut olla täynnä jo vaikka viikon ja/tai on täyttynyt vaikka siinä matkalla sinne alastarolle. Eli moottorissa oli LIIKAA öljyä ja sen takia huohotukseen oli kannesta päässyt niin paljon öljyä, että keruusäiliö täyttyi ja öljyt pääsivät valumaan sieltä pihalle. Tietysti asiasta mitään tietämättömälle se saattaa vaikuttaa isoltakin "vialta", mutta kannattaisi nyt edes hiukan vetää happea ja miettiä ennen kuin kaiken haukkuu p**kaksi..
              BMW G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • ThemeJ
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 997
                • Turku/Raahe

                #247
                Originally posted by TJK View Post
                Onkohan teillä nyt hajuakaan että mistä sitä öljyä siihen radalle tuli ja miksi? Se keruusäiliö on voinut olla täynnä jo vaikka viikon ja/tai on täyttynyt vaikka siinä matkalla sinne alastarolle. Eli moottorissa oli LIIKAA öljyä ja sen takia huohotukseen oli kannesta päässyt niin paljon öljyä, että keruusäiliö täyttyi ja öljyt pääsivät valumaan sieltä pihalle. Tietysti asiasta mitään tietämättömälle se saattaa vaikuttaa isoltakin "vialta", mutta kannattaisi nyt edes hiukan vetää happea ja miettiä ennen kuin kaiken haukkuu p**kaksi..
                Ja tähän auttaa se että sitä öljyä lisätään vielä siellä varikolla sen jälkeen koneeseen kun ns. ylimääränen on valunu ulos? Itseä ainakin ihmetyttää että miksi sinne pistettiin vielä lisää jos pelkästään sen takia öljyä tuli ulos kun sitä oli jo lähtiissä likaa.
                Bmw E30
                Bmw 2000Touring Scrap
                Ex. Bmw E30 316
                Ex. Bmw E36

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #248
                  Joissakin moottorityypeissä vaan on hankala tehä toimivaa huohotusta ilman radikaaleja muutostöitä esim. öljypohjaan ja venakoppaan. Ongelma korostuu jos tehon lisäksi on hyvä pito, esim. neliveto tai ratarenkaat.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15327
                    • Ajamisen Iloa

                    #249
                    Originally posted by Thuppu View Post
                    Ei vissiin kovin lujaa kulkenu jos oot lappu lattiassa voinu päästää Tampereelta Hesaan..? Se muuten tuo melkoisen määrän lämpöä konehuoneeseen kun se norsun pään kokoinen ahdin hehkuu mansikkana koneen vieressä, mutta vaparimiehenä sulla tietty semmosesta oo käsitystä...
                    Joskus IT-huuman aikaan Rytsölät ajoivat Diabloilla Kehä3-Tampere puoleen tuntiin, että kaikki on suhteellista.
                    Tänään kurvailtiin reilusti viritetyllä 2004vm Imppu STI Petter Sohlberg versiolla, ja tämän viikon kurvaillut muuten bensaturbolla kun bemarissa remppoja. Mutta vaparimiehenä mulla ei tietenkään ole niistä silti käsitystä.


                    Mutta teknisessä mielessä en taatusti tajua, eilen oltiin esim erään harrastajan tallilla ja siinä oli 500heppanen M50B25 moottoripukilla ja se piti leipoa takas auton sisään mutta en mä siinä oikeen mitään osannut tehdä, tai yhtään mitään. Kun ei ole tuota tietotaitoa liikaa rasitteena niin näkee vaan helposti ruudulta kuinka helposti nuo miinat näyttää laukeavan. Voihan se olla että siinä on jotain hirmuista ydinfysiikkaa että niitä ei kestäviksi saakaan. Silti kun menee esim vajaan kuukauden päästä tuonen Gatebiliin niin kummasti niilla ruotsin kaaleilla pysyy nuo vehkeet siellä radalla nipussa vaikka jokaisessa on se 800+ hv ja tietysti niitäkin rassataan varikolla, mutta en kyllä muista että edelliskertoinakaan juuri ykskään ois sinne radalle hajonnut teknisen vian takia... kummia hommia.
                    Last edited by Remotion; 23-05-2014, 19:22.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #250
                      Katukruisailut harvemmin tuo rajoja esille oli ne turboja tai ei. Viimeksi tänään tampere hesa välin kulkeneena voisin väittää et 300 lasissa vois muutamassa kohtaa olla hivenen liikaa, sen verran heittoja on paikka paikoin. Myös omasta kokemuksesta tiedän et kun lähes nollatiedolla lähdetään rakentamaan ensimmäistä "virkonetta" niin yllättävän monessa kohtaa vaan voi mennä pieleen. Kun otetaan kaksinkertainen tai jopa kolminkertainen teho vakioon nähden niin se ei kovin usein oo ihan pikku juttu. Mutta kuten todettua, niin taidankin olla hieman käsi näiden kanssa. Ainakin kun vertaa moniin hienoihin projekteihin joihin törmää esim. tälläkin foorumilla, tuntuu omat kätöstykset aika amatöörimäisiltä. Enkä kyllä ikinä ilmoittaisi omaani tv-ohjelmaan.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15327
                        • Ajamisen Iloa

                        #251
                        niijoo, kyllä mä sen tiedän ja harrastepelejä nää on. Mutta miksei sitten oteta tehoa sen verran konservatiivisesti ulos että tiedetään että kestää yhden tv ohjelman ajan? Mutta ei ole multa pois, viihdettä niinpäin tai näinpäin, yhtä kaikki. Meni jo vähä ohi aiheestakin.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #252
                          Originally posted by Remotion View Post
                          Mutta miksei sitten oteta tehoa sen verran konservatiivisesti ulos että tiedetään että kestää yhden tv ohjelman ajan?
                          Koska se olisi tylsää.

                          Tottakai pitää esitellä mahdollisimman "hurjia" vekottimia että show pysyy ja kun siellä on käynyt vaikka mitä tappiin laitettua vekotinta niin eihän sinne kukaan ilkeä mennä jos ei oteta kaikkea irti.

                          Tai jotain, itse en turbodiesel miehenä näistä oikeastikaan mitään tajua.
                          Olli.

                          Comment

                          • TJK
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 260
                            • Kotka

                            #253
                            Originally posted by ThemeJ View Post
                            Ja tähän auttaa se että sitä öljyä lisätään vielä siellä varikolla sen jälkeen koneeseen kun ns. ylimääränen on valunu ulos? Itseä ainakin ihmetyttää että miksi sinne pistettiin vielä lisää jos pelkästään sen takia öljyä tuli ulos kun sitä oli jo lähtiissä likaa.
                            No ei varmasti auta.. Taisi vaan omistajaa siinä jännittää kun oikeasti lämpöseksi ajetuilla öljyillä ei painemittari enää näyttänytkään samoja lukuja, mihin oli perus kyläkruisailussa totuttu.

                            Ja tällä kaudellahan radalle on tainnut levitä ainoastaan Mustang ja kupla. Ja Mustangillakin taidettiin sitten loppu peleissä saada molemmat aikakierrokset ajettua. Muutenhan noi on kaikki pelanneet ihan kohtuullisesti ja jos jotain pientä on ollut, niin sillä ei kyllä ole ollut mitään tekemistä moottorista otetun tehon määrän kanssa.
                            BMW G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • smo83
                              Banned
                              • Dec 2009
                              • 1988
                              • oulucity

                              #254
                              Originally posted by Eepo View Post
                              minusta on turha selitellä jos paskat on jo housussa.
                              Miks noita kiuluja yleensä viedään tuonne jos ei ole koeponnistettu radalla aikaisemmin?

                              ja niiku tämä juontaja sanoi niin taitaa aika moni omistaja vielä ropata "viimeisiä säätöjä" varikolla, kun on saanut kuulla että pääsee ohjelmaan niin äkkiä autoon jotain uutta ja hienoo, sitten vaan peukalo perseeseen ja toivoo että toimii.
                              Vai ilmottaako nämä tuottajat kahta viikkoa aikaisemmin että "tuos auto parin viikon päästä alastaroon"?
                              käyhänne tallillaki kuvaan sen alku insertin ja sitten myöhemmin radalle. eli valmistautumis aikaa on
                              Last edited by smo83; 26-05-2014, 03:12.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #255
                                Originally posted by smo83 View Post
                                käyhänne tallillaki kuvaan sen alku insertin ja sitten myöhemmin radalle. eli valmistautumis aikaa on
                                Supra taisi olla kokonaan kuvattu tuolla radalla, eli ilmeisesti oli vara-autona?

                                Comment

                                Working...
                                X