Originally posted by J-Boy
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by estervainaa View PostMites joku Alpina, niissähän on e36 farkkua tehokkaammallakin koneella?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostEi saa tehty laillisesti Suomen paska lainsäädännön vuoksi, joten se on pois suljettu vaihtoehto.
Mikäs tämä sitten on? 316 johon vaihdettu m3 tekniikka?
Tosin sekin voi olla että on ollut tuttu katsuri tai auto on katsurilla :think
Mutta kuitenkin Bilteeeman sivulta kun hakee rekkarilla auton tiedot niin se sanoo näin:
BMW 4D SEDAN 316I-CA11/270
Ajoneuvo: 4D Sedan
Valm.kuukausi: 199206
Rekisteröintipvm: 19920713
Alustan nro: WBACA11070AJ16737
Moottorin koodi: -
kW: 210
Käyttövoima: Bensiini
Vaihteisto: -
Rengaskoko: -
Kori: PB
Vuosimalli: 1992
Tuotu yksityisesti: -
Tyhjäpaino (kg): 1220
Kokonaispaino (kg): 1595
Pituus (mm): 4430
Ei taida 316 :ssa olla noita 210kW? :thinkNykyinen:
BMW e36 323i Touring :think
Ex:
BMW e36 328ia coupe
BMW e36 320i sedan
Originally posted by MiltzuJoku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.
Comment
-
-
Persdynon nollaamiseen olen käyttänyt jo pitkään äitini 1,6 bensa-Qashqaita. Jos sillä ei dyno nollaannu, niin ei millään. Yleensä jo pari tuntia on riittänyt. No tänään kävin koeajamassa nettiauton tummanharmaan 335d:n, ja tuli järkytys! Vakio 335d tuntui ihan MOPOLTA!! Mitä ihmettä...
Mietin jo aiempaa omaa 280/700 330d:tä (manuaali) ja sekin tuntui ehkä vaihteiston ja väännön takia ripeämmältä. Toki 335d meni ihan ok, mutta mitään wow-elämystä ei tullut. Ennen koeajoa suunnittelin jo, että jätän tarjouksen jos auto on kondiksessa, mutta koeajon jälkeen ei jäänyt fiilistä että tämän auton voisin omistaa. Ehkä lastutettuna fiilis on toinen, mutta n.5-8t lisähinta 330d:n nähden taitaa itselleni olla liikaa. Jotenkin 28t auto pitäisi sytyttää enemmän...
Lisäksi tuossa yksilössä oli sähköinen vetokoukku. Piti toimia, mutta kun kokeiltiin niin jumissahan se, toimi kuulemma 1,5v sitten. Pitäisi koukkua käyttää useamman kerran vuodessa ja öljytä ettei jumiudu. Tai ainakin kokeilla jos on autoa myymässä. Konehuone likaisin mitä olen ikänään nähnyt ja sisusta vähän nuhjuisessa kunnossa. Tuulilasi pitäisi vaihtaa. Pikkuasioita, mutta antavat huonon vaikutelman siitä, miten autoa on ehkä pidetty...
Siispä taidan nyt unohtaa 335d:n fiilikseni perusteella. Jos vastaan kävelee huippu 330xda, se ehkä menisi nelivedon takia. Tai muuten taidan kerätä budjettia ja kyttäillä E91 335i-malleja suomesta tai saksasta, jos se sytyttäs enemmän M-kilometrien jälkeen ens keskiviikkona operoidaan polvi, joten ainakin parin kolmen kk:n sairasloma tiedossa. Eli eipä kiirettä autolle nyt. Tälläset autonvaihtofiilikset tänään!Last edited by Hiace; 30-06-2013, 23:25.
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostMitäs mieltä kokeneemmat on, jos halajaa kohtuu vähän ajettua, hyvin varusteltua priimaa E39 540:stä niin kannattaako katse suunnata Saksaan, Ruotsiin vaiko vaan odotella että nettiautoon ilmestyy "se oikea"?
Eiköhän se kannata kaikista noista selata, vähissä ne on joka puolelta ja hyvät alkaa jo maksaa...
Kannattaa katsella jos löytyis 2000 puolella käyttöön otettu facelift, niin saisi vielä pienellä verolla.
Tääkin vaikuttaa aika asialliselta, jos kilsat pitää paikkaansa http://suchen.mobile.de/auto-inserat...Mileage=200000Last edited by bemu2000; 01-07-2013, 01:06.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEiköhän se kannata kaikista noista selata, vähissä ne on joka puolelta ja hyvät alkaa jo maksaa...
Kannattaa katsella jos löytyis 2000 puolella käyttöön otettu facelift, niin saisi vielä pienellä verolla.Työmatkat: E46 preface 323 4d
Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
Entiset: E87 E39 E60 E61 F10
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostPersdynon nollaamiseen olen käyttänyt jo pitkään äitini 1,6 bensa-Qashqaita. Jos sillä ei dyno nollaannu, niin ei millään. Yleensä jo pari tuntia on riittänyt. No tänään kävin koeajamassa nettiauton tummanharmaan 335d:n, ja tuli järkytys! Vakio 335d tuntui ihan MOPOLTA!! Mitä ihmettä...
Mietin jo aiempaa omaa 280/700 330d:tä (manuaali) ja sekin tuntui ehkä vaihteiston ja väännön takia ripeämmältä. Toki 335d meni ihan ok, mutta mitään wow-elämystä ei tullut. Ennen koeajoa suunnittelin jo, että jätän tarjouksen jos auto on kondiksessa, mutta koeajon jälkeen ei jäänyt fiilistä että tämän auton voisin omistaa. Ehkä lastutettuna fiilis on toinen, mutta n.5-8t lisähinta 330d:n nähden taitaa itselleni olla liikaa. Jotenkin 28t auto pitäisi sytyttää enemmän...
Lisäksi tuossa yksilössä oli sähköinen vetokoukku. Piti toimia, mutta kun kokeiltiin niin jumissahan se, toimi kuulemma 1,5v sitten. Pitäisi koukkua käyttää useamman kerran vuodessa ja öljytä ettei jumiudu. Tai ainakin kokeilla jos on autoa myymässä. Konehuone likaisin mitä olen ikänään nähnyt ja sisusta vähän nuhjuisessa kunnossa. Tuulilasi pitäisi vaihtaa. Pikkuasioita, mutta antavat huonon vaikutelman siitä, miten autoa on ehkä pidetty...
Siispä taidan nyt unohtaa 335d:n fiilikseni perusteella. Jos vastaan kävelee huippu 330xda, se ehkä menisi nelivedon takia. Tai muuten taidan kerätä budjettia ja kyttäillä E91 335i-malleja suomesta tai saksasta, jos se sytyttäs enemmän M-kilometrien jälkeen ens keskiviikkona operoidaan polvi, joten ainakin parin kolmen kk:n sairasloma tiedossa. Eli eipä kiirettä autolle nyt. Tälläset autonvaihtofiilikset tänään!
Vakio sellainen vastaan ohjelmoitu 30d ,niin vaikka suoritusarvot noissa on samat niin tuo 30d tuntuu huomattavasti tehokkamaalta.
Itsellä oli aiemmin E61 530 da ohjelmoituna ja kun vaihdoin tämän nykyisen joka oli silloin vakio niin tuntui että tehottomamapaan olisi vaihtanut.
Tuo yhden turbon potku kun tuntuu selvästi,tuplaturbossa kun tuota "aasinpotkua" ei tunnu.
Mutta taas ohjelmoitu 35d tuntuu vielä kahden vuoden jälkeenkin hemmetin hyvältä,paljon mielummin tuolla ajelee ja ohittelee kuin tuolla M5:lla.
Muistelen sama kommentti ollut toisellakin jolla aiemmin M5 E39 ja nyt alla 535d kunnon ohjelmalla
Nyt seuraajan etsintä vähän vaikeaa kun F11 kunnon mosalla maksaa ja mopon moottorilla sitäkään ei viisti ottaa.
Joten ajan vielä tovin nykyisellä..Last edited by veku; 01-07-2013, 08:59.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostTuosta 35d:stä..
Vakio sellainen vastaan ohjelmoitu 30d ,niin vaikka suoritusarvot noissa on samat niin tuo 30d tuntuu huomattavasti tehokkamaalta.
Itsellä oli aiemmin E61 530 da ohjelmoituna ja kun vaihdoin tämän nykyisen joka oli silloin vakio niin tuntui että tehottomamapaan olisi vaihtanut.
Tuo yhden turbon potku kun tuntuu selvästi,tuplaturbossa kun tuota "aasinpotkua" ei tunnu.
Mutta taas ohjelmoitu 35d tuntuu vielä kahden vuoden jälkeenkin hemmetin hyvältä,paljon mielummin tuolla ajelee ja ohittelee kuin tuolla M5:lla.
Muistelen sama kommentti ollut toisellakin jolla aiemmin M5 E39 ja nyt alla 535d kunnon ohjelmalla
Nyt seuraajan etsintä vähän vaikeaa kun F11 kunnon mosalla maksaa ja mopon moottorilla sitäkään ei viisti ottaa.
Joten ajan vielä tovin nykyisellä..
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostAsia on varmaan juuri noin! ehkä pitäis päästä ajamaan ohjelmoitu x35d niin vois mieli muuttua. Taidan nyt luottaa kuitenkin fiilikseen, ehkä juuri tuo yksilö ei ole minua varten kun tällänen fiilis tuli. Tää etsintä on onneks mukavaa, kun ei kiirettä ole...
Tosiaan vakiona tuollainen 35d on mielestäni vähän tylsä ..ohjelmoituna ihan ok.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Olikohan se muistaakseni käyttäjä MajorDrake, joka kertoi, että eräällä autonhakureissulla oli E60 535d jäänny kattelemaan uudemmalla 530d-tekniikalla olevan E60 perävaloja autobaanalla reippaamassa kiihdyksessä...
Eli E9X 335d tai 330d eivät eroa varmaankaan vakiona juurikaan suorituskyvyiltään. Itse E91 330xdA:n omistaneena voin sanoa, että tuo yhdellä turbolla oleva nelivetoinen jättää 6kk Suomen vuodesta suurimman osan autoista valoissa. Hauskuutta löytyy paljon enemmän kuin takavetoisesta 335d, kun se ei kuitenkaan tarjoa kuivalla kuitenkaan vielä sitä urheiluautofiilistä kulkupuoleltaan ja ääniltä mitä S-moottorilla oleva BMW tarjoaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostEi kelpaa, Alpina on taas "oma valmistaja". Nehän on taas Alpinoita, eikä "Bemareita"1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
Comment