Kiitokset kommenteista, täytyy täsmentää että ajatusleikki oli metallinen kovakatto joka taittuu takaluukun sisään. Eli ei erillinen kovakatto rättikaton lisäksi. Käytännössä käy niin että valikoiman niukkuuden ja teknisen pelkuruuden tuloksena seuraava auto on nelivetogolf tdi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 205/65-15H View PostKiitokset kommenteista, täytyy täsmentää että ajatusleikki oli metallinen kovakatto joka taittuu takaluukun sisään. Eli ei erillinen kovakatto rättikaton lisäksi. Käytännössä käy niin että valikoiman niukkuuden ja teknisen pelkuruuden tuloksena seuraava auto on nelivetogolf tdi
F31 320xDA
M-B Sprinter 319
Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostKiitokset kommenteista, täytyy täsmentää että ajatusleikki oli metallinen kovakatto joka taittuu takaluukun sisään. Eli ei erillinen kovakatto rättikaton lisäksi. Käytännössä käy niin että valikoiman niukkuuden ja teknisen pelkuruuden tuloksena seuraava auto on nelivetogolf tdi
Noissahan on metallinen kovakatto ja e36 korisen talvihinta
Comment
-
-
Originally posted by Kanerv4 View Posthttp://www.nettiauto.com/peugeot/206?id_car_type=9
Noissahan on metallinen kovakatto ja e36 korisen talvihintaE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Hitto kun ei ota osuakseen sopivaa e9x bemaria. Pitäis olla 3.0L koneella, sporttipenkit ja automaattivaihteisto täytyy löytyä. Jos sedan tai toukka, niin facelift, jos coupe, niin faceliftaus taitaa ajoittua myöhempään aikaan ja sitten ollaan jo ulkona budjetista. Kilsat alle 80tkm. Pari oli jo kiikarissa, mutta kerkes menemään. Aika suolaisesti tulli noihin kyllä mätkii vielä veroa. Toisaalta jos ostais mursun, niin säästyis tonni/kaks veroissa. Ei nyt vaan huvittais ostaa toista mersua peräkkäin. Hitto, että on hankalaa Sitten kun budjetista puuttuu aina tonni tai kaks, että sais ihan unelmaista peliä alle :P Jospa sitä ostais vaan siistin e36:n talveksi ja kattelis uudemman kerran vähän isommalla budjetilla keväällä.
Comment
-
-
Hyvin tyypillinen tilanne.Sitten taas kun etsit sitä sopivaa E36 talvikuljetinta,niin todennäköisesti sitäkään ei löydy just sopivaa siihen hintaan mitä olet halukas sijoittamaan.Näin kävi itsellekkin,kun alkusyksystä etsiskelin E9X X-drivea.
Tuli sitten hätäpäissään hetken mielijohteesta ostettua itselle ihan väärä auto (E65 740d),kun "halvalla" sai.Eikä mitään käyttöä lähes pelkässä kaupunkipyörityksessä.Nyt sekin myynnissä...
Comment
-
-
Itsellä ei periaatteessa ole mitään tarvetta vaihtaa mitään mihinkään mutta ainainen ajattelu säätö mielessä pistää tuumailemaan auton vaihtoakin aika-ajoin... Emännän autona on 2003 mallinen 525ia m-sport, suomiauto ja ajettukin vasta 240tkm (täydellä huoltokirjalla joten kilsat mittarissa). Ei huolia eikä murheita ja itsekin huoltanut kaikki tarpeelliset ennakoivasti (laatikon öljyt, tukivarret molemmin puolin).
Eli kaikin puolin luotettava kulkija kakkosautoksi. Rupesin silti tuossa laskemaan että kun tuolla bensalla kulutus on tuossa nurkka-ajossa 11,5l/100km ja dieselillä olen päässyt 10l/100km kohti ja vero erokaan ei ole vuodessa kuin n. 400e luokkaa max? Josko sitä vaihtaisi tuon kikottimen sitten dieseliin...??
Bensa olisi huolto vapaampi ja jos se pihassa seisoo niin ei kulutkaan niin sanotusti mahdottomia juokse (toki vain tämä 400e ero vuodessa).. Itse työmatkoja varmaan perheen lisäyksen vuoksi joudun tulevaisuudessa tolla kakkosautolla ajella niin saa mamma ajella sitten lapsen kanssa isommalla autolla.
Eli vaihtaako bensa dieseliin vai ei, välirahaa en ajatellut mahdottomia laittaa ja pidän tuota 525ia:ta n. 8000e autona? Järkeä?Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Originally posted by Boiga View PostItsellä ei periaatteessa ole mitään tarvetta vaihtaa mitään mihinkään mutta ainainen ajattelu säätö mielessä pistää tuumailemaan auton vaihtoakin aika-ajoin... Emännän autona on 2003 mallinen 525ia m-sport, suomiauto ja ajettukin vasta 240tkm (täydellä huoltokirjalla joten kilsat mittarissa). Ei huolia eikä murheita ja itsekin huoltanut kaikki tarpeelliset ennakoivasti (laatikon öljyt, tukivarret molemmin puolin).
Eli kaikin puolin luotettava kulkija kakkosautoksi. Rupesin silti tuossa laskemaan että kun tuolla bensalla kulutus on tuossa nurkka-ajossa 11,5l/100km ja dieselillä olen päässyt 10l/100km kohti ja vero erokaan ei ole vuodessa kuin n. 400e luokkaa max? Josko sitä vaihtaisi tuon kikottimen sitten dieseliin...??
Bensa olisi huolto vapaampi ja jos se pihassa seisoo niin ei kulutkaan niin sanotusti mahdottomia juokse (toki vain tämä 400e ero vuodessa).. Itse työmatkoja varmaan perheen lisäyksen vuoksi joudun tulevaisuudessa tolla kakkosautolla ajella niin saa mamma ajella sitten lapsen kanssa isommalla autolla.
Eli vaihtaako bensa dieseliin vai ei, välirahaa en ajatellut mahdottomia laittaa ja pidän tuota 525ia:ta n. 8000e autona? Järkeä?
Meillä vaimo ajaa perheen ykkösautolla ja meikäläinen rutkuttaa vanhoilla romuilla.
Kyllä mä yleensä aina takkiin saan oikeiden autojen vaihdossa mutta noilla tonnin-parin romuilla ajaminen on oikeasti aika edullista. Vähän kun kattoo mitä ostaa niin yleensä omansa saa pois joten kuluiksi ei jää kuin käyttökulut. Mullakin ollut nyt vuoden sisään 740 Volvo, w124 mersu, Nissan primera ym. kakkosautona työmatkoille. Kaikista saanut enemmän myydessä kuin ostaessa, Mersu tosin on vielä pihassa ja ajossa. Ei ehkä yhtä mukavaa kyytiä kuin uudemmilla mutta eipähän tartte stressata arvonalenemisista ym.Last edited by MMF; 30-10-2013, 15:51.
Comment
-
-
Nyt alla e91 318d LCI, tilalle pitäisi saada pykälää isompi farkku, mielellään myös uudempi ja vähemmän ajettu (reilusti alle 100tkm).
Ongelmia:
1. Nykyinen on ollut välillä nettiautossakin myynnissä, suhteessa kilometreihin todella hyvään hintaan. Ei kiinnostusta. Bemarimiehelle huonostivarusteltu mopo, tojotamiehelle liian vanha ja kallis jos vertaa uuteen Yarikseen.
2. Jos ei mene suoraan kaupaksi -> liikkeeseen. E61:siä pienillä kilometreillä jne. ei vaan ole valittavaksi asti. Muutenkin alkaa olla mallina jo vanha. F11 puolestaan liian kallis. Mitäs sitten?
3. Koeajoin lähes uuden Passatin ja uuden jaappanilaisen. Molemmat jäävät erityisesti ajettavuudessa E91:lle. Muutenkin ko. vaihto tuntuisi menevän downgreidauksen puolelle. Huonot varusteet ja silti kalliit hinnat.
4. Hyvityshinta E91:stä vaihtelee tähänasteisen otannan perusteella 6022 euroa! Huonoin hyvitystarjous pisti naurattamaan, paras laittoi jo miettimään uutta japsia. Hyvitys samaa luokkaa kuin olen ajatellut suoralla kaupalla saavani.
Mitä ihmettä tässä nyt tekee? Onko vaatimukset liian tiukat? Olenko etsimässä mahdotonta? Sinänsä en ole kovin tarkka sen suhteen, että uuden auton tulisi olla huippuvarusteltu. Mieluummin uudehko ja vähän ajettu.
Olenko vain liian köyhä?
Comment
-
-
Originally posted by Juhus View PostNyt alla e91 318d LCI, tilalle pitäisi saada pykälää isompi farkku, mielellään myös uudempi ja vähemmän ajettu (reilusti alle 100tkm).
Ongelmia:
1. Nykyinen on ollut välillä nettiautossakin myynnissä, suhteessa kilometreihin todella hyvään hintaan. Ei kiinnostusta. Bemarimiehelle huonostivarusteltu mopo, tojotamiehelle liian vanha ja kallis jos vertaa uuteen Yarikseen.
2. Jos ei mene suoraan kaupaksi -> liikkeeseen. E61:siä pienillä kilometreillä jne. ei vaan ole valittavaksi asti. Muutenkin alkaa olla mallina jo vanha. F11 puolestaan liian kallis. Mitäs sitten?
3. Koeajoin lähes uuden Passatin ja uuden jaappanilaisen. Molemmat jäävät erityisesti ajettavuudessa E91:lle. Muutenkin ko. vaihto tuntuisi menevän downgreidauksen puolelle. Huonot varusteet ja silti kalliit hinnat.
4. Hyvityshinta E91:stä vaihtelee tähänasteisen otannan perusteella 6022 euroa! Huonoin hyvitystarjous pisti naurattamaan, paras laittoi jo miettimään uutta japsia. Hyvitys samaa luokkaa kuin olen ajatellut suoralla kaupalla saavani.
Mitä ihmettä tässä nyt tekee? Onko vaatimukset liian tiukat? Olenko etsimässä mahdotonta? Sinänsä en ole kovin tarkka sen suhteen, että uuden auton tulisi olla huippuvarusteltu. Mieluummin uudehko ja vähän ajettu.
Olenko vain liian köyhä?
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostItte koittaisin samassa tilanteessa saada auton myytyä ja ulkomailta kattoisin mieluisan e61:sen tilalle. Uudesta japsista ei tuu kun mielipahaa ja velkaa. Koska "vanha" auto oli parempi ajaa ja laadukkaampi.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Kyllä hyvä E61 maksaa sopivilla myrkyillä ihan mukavan summan edelleen. Itsekin katselin 530d M-sportteja sopivilla hilkkeillä ja olis semmoseenkin saanut varata ihan minimissään 18ke + verot. Alle 80tkm ajettuun vielä reilusti lisää. Toki jos 150tkm ajettu turkkilaisen häkkipihan löytö kiinnostaa, niin sitten niitä saa halvallakin.
Comment
-
-
Näin olen itsekin ajatellut. Suora myynti ja uusi tilalle Saksasta on minullakin ollut aikaisemmin ykkösvaihtoehtona. Toki vähän harmittaisi myydä autoa pienemmällä summalla, kuin jonka siitä olisi saanut vaihdossa japsiin.
Budjetti (max. 30k€) varmaan venyisi aika hyvään E61:seen. 520d tai 525d riittäisi ja varustevaatimuksina lähinnä sportti/comfort -penkit ja iso navi. Kaikki muu plussaa. Tosin tuohon budjettiin saisi kyllä kuulua jo hakukulut ja talvirenkaat jne.
Sävelet on sinänsä selvät, pitäisi vaan saada tuo entinen myytyä. Tämä olikin jo ongelmakohta numero 1.
Toki yksi vaihtoehto on tappaa autokuume, kuolettaa tunteensa ja ajaa tuolla vielä vuosi/pari.
Comment
-
-
Originally posted by Juhus View PostNäin olen itsekin ajatellut. Suora myynti ja uusi tilalle Saksasta on minullakin ollut aikaisemmin ykkösvaihtoehtona. Toki vähän harmittaisi myydä autoa pienemmällä summalla, kuin jonka siitä olisi saanut vaihdossa japsiin.
Budjetti (max. 30k€) varmaan venyisi aika hyvään E61:seen. 520d tai 525d riittäisi ja varustevaatimuksina lähinnä sportti/comfort -penkit ja iso navi. Kaikki muu plussaa. Tosin tuohon budjettiin saisi kyllä kuulua jo hakukulut ja talvirenkaat jne.
Sävelet on sinänsä selvät, pitäisi vaan saada tuo entinen myytyä. Tämä olikin jo ongelmakohta numero 1.
Toki yksi vaihtoehto on tappaa autokuume, kuolettaa tunteensa ja ajaa tuolla vielä vuosi/pari.
autokauppaan.
Oisko F31 vaihtoehto? Tilat lähes samat kuin E61:ssä, paitsi takaluukussa varmaan häviää. Maitopurkkitestejä en ole asiasta lukenut.. + verrattuna E91:seen on uuden auton tuntua pirusti. F31:ä luulis kans jo saksasta saavan kohtuu hintaan takatuuppareina.F31 320xDA
M-B Sprinter 319
Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i
Comment
-
Comment