Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    Kiitokset kommenteista, täytyy täsmentää että ajatusleikki oli metallinen kovakatto joka taittuu takaluukun sisään. Eli ei erillinen kovakatto rättikaton lisäksi. Käytännössä käy niin että valikoiman niukkuuden ja teknisen pelkuruuden tuloksena seuraava auto on nelivetogolf tdi
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • J-Boy
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2011
      • 405
      • Länsi-rannikko

      Originally posted by 205/65-15H View Post
      Kiitokset kommenteista, täytyy täsmentää että ajatusleikki oli metallinen kovakatto joka taittuu takaluukun sisään. Eli ei erillinen kovakatto rättikaton lisäksi. Käytännössä käy niin että valikoiman niukkuuden ja teknisen pelkuruuden tuloksena seuraava auto on nelivetogolf tdi
      1-2 vuotta eteenpäin ja otat 4-sarjan nelivetoavoa alle.. Jos huhut pitää paikkaansa..
      F31 320xDA
      M-B Sprinter 319

      Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

      Comment

      • Kanerv4
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 976
        • Tampere

        Originally posted by 205/65-15H View Post
        Kiitokset kommenteista, täytyy täsmentää että ajatusleikki oli metallinen kovakatto joka taittuu takaluukun sisään. Eli ei erillinen kovakatto rättikaton lisäksi. Käytännössä käy niin että valikoiman niukkuuden ja teknisen pelkuruuden tuloksena seuraava auto on nelivetogolf tdi


        Noissahan on metallinen kovakatto ja e36 korisen talvihinta

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          Originally posted by Kanerv4 View Post
          http://www.nettiauto.com/peugeot/206?id_car_type=9

          Noissahan on metallinen kovakatto ja e36 korisen talvihinta
          Se kaivattu neliveto vain taisi puuttua.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Kanerv4
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 976
            • Tampere

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Se kaivattu neliveto vain taisi puuttua.

            Joo, mybad en huomannut tuota.

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              Hitto kun ei ota osuakseen sopivaa e9x bemaria. Pitäis olla 3.0L koneella, sporttipenkit ja automaattivaihteisto täytyy löytyä. Jos sedan tai toukka, niin facelift, jos coupe, niin faceliftaus taitaa ajoittua myöhempään aikaan ja sitten ollaan jo ulkona budjetista. Kilsat alle 80tkm. Pari oli jo kiikarissa, mutta kerkes menemään. Aika suolaisesti tulli noihin kyllä mätkii vielä veroa. Toisaalta jos ostais mursun, niin säästyis tonni/kaks veroissa. Ei nyt vaan huvittais ostaa toista mersua peräkkäin. Hitto, että on hankalaa Sitten kun budjetista puuttuu aina tonni tai kaks, että sais ihan unelmaista peliä alle :P Jospa sitä ostais vaan siistin e36:n talveksi ja kattelis uudemman kerran vähän isommalla budjetilla keväällä.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9994
                • KVLA

                Hyvin tyypillinen tilanne.Sitten taas kun etsit sitä sopivaa E36 talvikuljetinta,niin todennäköisesti sitäkään ei löydy just sopivaa siihen hintaan mitä olet halukas sijoittamaan.Näin kävi itsellekkin,kun alkusyksystä etsiskelin E9X X-drivea.

                Tuli sitten hätäpäissään hetken mielijohteesta ostettua itselle ihan väärä auto (E65 740d),kun "halvalla" sai.Eikä mitään käyttöä lähes pelkässä kaupunkipyörityksessä.Nyt sekin myynnissä...

                Comment

                • Boiga
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 1773
                  • Ylöjärvi

                  Itsellä ei periaatteessa ole mitään tarvetta vaihtaa mitään mihinkään mutta ainainen ajattelu säätö mielessä pistää tuumailemaan auton vaihtoakin aika-ajoin... Emännän autona on 2003 mallinen 525ia m-sport, suomiauto ja ajettukin vasta 240tkm (täydellä huoltokirjalla joten kilsat mittarissa). Ei huolia eikä murheita ja itsekin huoltanut kaikki tarpeelliset ennakoivasti (laatikon öljyt, tukivarret molemmin puolin).

                  Eli kaikin puolin luotettava kulkija kakkosautoksi. Rupesin silti tuossa laskemaan että kun tuolla bensalla kulutus on tuossa nurkka-ajossa 11,5l/100km ja dieselillä olen päässyt 10l/100km kohti ja vero erokaan ei ole vuodessa kuin n. 400e luokkaa max? Josko sitä vaihtaisi tuon kikottimen sitten dieseliin...??

                  Bensa olisi huolto vapaampi ja jos se pihassa seisoo niin ei kulutkaan niin sanotusti mahdottomia juokse (toki vain tämä 400e ero vuodessa).. Itse työmatkoja varmaan perheen lisäyksen vuoksi joudun tulevaisuudessa tolla kakkosautolla ajella niin saa mamma ajella sitten lapsen kanssa isommalla autolla.

                  Eli vaihtaako bensa dieseliin vai ei, välirahaa en ajatellut mahdottomia laittaa ja pidän tuota 525ia:ta n. 8000e autona? Järkeä?
                  Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                  Comment

                  • MMF
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 461
                    • Sipoo

                    Originally posted by Boiga View Post
                    Itsellä ei periaatteessa ole mitään tarvetta vaihtaa mitään mihinkään mutta ainainen ajattelu säätö mielessä pistää tuumailemaan auton vaihtoakin aika-ajoin... Emännän autona on 2003 mallinen 525ia m-sport, suomiauto ja ajettukin vasta 240tkm (täydellä huoltokirjalla joten kilsat mittarissa). Ei huolia eikä murheita ja itsekin huoltanut kaikki tarpeelliset ennakoivasti (laatikon öljyt, tukivarret molemmin puolin).

                    Eli kaikin puolin luotettava kulkija kakkosautoksi. Rupesin silti tuossa laskemaan että kun tuolla bensalla kulutus on tuossa nurkka-ajossa 11,5l/100km ja dieselillä olen päässyt 10l/100km kohti ja vero erokaan ei ole vuodessa kuin n. 400e luokkaa max? Josko sitä vaihtaisi tuon kikottimen sitten dieseliin...??

                    Bensa olisi huolto vapaampi ja jos se pihassa seisoo niin ei kulutkaan niin sanotusti mahdottomia juokse (toki vain tämä 400e ero vuodessa).. Itse työmatkoja varmaan perheen lisäyksen vuoksi joudun tulevaisuudessa tolla kakkosautolla ajella niin saa mamma ajella sitten lapsen kanssa isommalla autolla.

                    Eli vaihtaako bensa dieseliin vai ei, välirahaa en ajatellut mahdottomia laittaa ja pidän tuota 525ia:ta n. 8000e autona? Järkeä?
                    Rippuu mun mielestä paljonkin siitä mitkä on kakkosauton kriteerit. Jos pelkkää säästöä hakee niin sitten joku paljon halvempi bensa-auto pelkällä liikennevakuutuksella. Jos samanhintaista dieseliä halajaa niin tuskin kannattaa pelkän säästön takia vaihtaa toimivaa ja hyvää e39:ä.

                    Meillä vaimo ajaa perheen ykkösautolla ja meikäläinen rutkuttaa vanhoilla romuilla.

                    Kyllä mä yleensä aina takkiin saan oikeiden autojen vaihdossa mutta noilla tonnin-parin romuilla ajaminen on oikeasti aika edullista. Vähän kun kattoo mitä ostaa niin yleensä omansa saa pois joten kuluiksi ei jää kuin käyttökulut. Mullakin ollut nyt vuoden sisään 740 Volvo, w124 mersu, Nissan primera ym. kakkosautona työmatkoille. Kaikista saanut enemmän myydessä kuin ostaessa, Mersu tosin on vielä pihassa ja ajossa. Ei ehkä yhtä mukavaa kyytiä kuin uudemmilla mutta eipähän tartte stressata arvonalenemisista ym.
                    Last edited by MMF; 30-10-2013, 15:51.
                    E70 X5 3.0D -07
                    W124 200d
                    Hiace 4wd

                    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                    Comment

                    • Juhus
                      Newbiemmer
                      • Apr 2012
                      • 12
                      • Helsinki

                      Nyt alla e91 318d LCI, tilalle pitäisi saada pykälää isompi farkku, mielellään myös uudempi ja vähemmän ajettu (reilusti alle 100tkm).

                      Ongelmia:

                      1. Nykyinen on ollut välillä nettiautossakin myynnissä, suhteessa kilometreihin todella hyvään hintaan. Ei kiinnostusta. Bemarimiehelle huonostivarusteltu mopo, tojotamiehelle liian vanha ja kallis jos vertaa uuteen Yarikseen.

                      2. Jos ei mene suoraan kaupaksi -> liikkeeseen. E61:siä pienillä kilometreillä jne. ei vaan ole valittavaksi asti. Muutenkin alkaa olla mallina jo vanha. F11 puolestaan liian kallis. Mitäs sitten?

                      3. Koeajoin lähes uuden Passatin ja uuden jaappanilaisen. Molemmat jäävät erityisesti ajettavuudessa E91:lle. Muutenkin ko. vaihto tuntuisi menevän downgreidauksen puolelle. Huonot varusteet ja silti kalliit hinnat.

                      4. Hyvityshinta E91:stä vaihtelee tähänasteisen otannan perusteella 6022 euroa! Huonoin hyvitystarjous pisti naurattamaan, paras laittoi jo miettimään uutta japsia. Hyvitys samaa luokkaa kuin olen ajatellut suoralla kaupalla saavani.

                      Mitä ihmettä tässä nyt tekee? Onko vaatimukset liian tiukat? Olenko etsimässä mahdotonta? Sinänsä en ole kovin tarkka sen suhteen, että uuden auton tulisi olla huippuvarusteltu. Mieluummin uudehko ja vähän ajettu.

                      Olenko vain liian köyhä?

                      Comment

                      • Gemmi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 3355
                        • Espoo

                        Originally posted by Juhus View Post
                        Nyt alla e91 318d LCI, tilalle pitäisi saada pykälää isompi farkku, mielellään myös uudempi ja vähemmän ajettu (reilusti alle 100tkm).

                        Ongelmia:

                        1. Nykyinen on ollut välillä nettiautossakin myynnissä, suhteessa kilometreihin todella hyvään hintaan. Ei kiinnostusta. Bemarimiehelle huonostivarusteltu mopo, tojotamiehelle liian vanha ja kallis jos vertaa uuteen Yarikseen.

                        2. Jos ei mene suoraan kaupaksi -> liikkeeseen. E61:siä pienillä kilometreillä jne. ei vaan ole valittavaksi asti. Muutenkin alkaa olla mallina jo vanha. F11 puolestaan liian kallis. Mitäs sitten?

                        3. Koeajoin lähes uuden Passatin ja uuden jaappanilaisen. Molemmat jäävät erityisesti ajettavuudessa E91:lle. Muutenkin ko. vaihto tuntuisi menevän downgreidauksen puolelle. Huonot varusteet ja silti kalliit hinnat.

                        4. Hyvityshinta E91:stä vaihtelee tähänasteisen otannan perusteella 6022 euroa! Huonoin hyvitystarjous pisti naurattamaan, paras laittoi jo miettimään uutta japsia. Hyvitys samaa luokkaa kuin olen ajatellut suoralla kaupalla saavani.

                        Mitä ihmettä tässä nyt tekee? Onko vaatimukset liian tiukat? Olenko etsimässä mahdotonta? Sinänsä en ole kovin tarkka sen suhteen, että uuden auton tulisi olla huippuvarusteltu. Mieluummin uudehko ja vähän ajettu.

                        Olenko vain liian köyhä?
                        Itte koittaisin samassa tilanteessa saada auton myytyä ja ulkomailta kattoisin mieluisan e61:sen tilalle. Uudesta japsista ei tuu kun mielipahaa ja velkaa. Koska "vanha" auto oli parempi ajaa ja laadukkaampi.

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Gemmi View Post
                          Itte koittaisin samassa tilanteessa saada auton myytyä ja ulkomailta kattoisin mieluisan e61:sen tilalle. Uudesta japsista ei tuu kun mielipahaa ja velkaa. Koska "vanha" auto oli parempi ajaa ja laadukkaampi.
                          Juuri näin
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Kyllä hyvä E61 maksaa sopivilla myrkyillä ihan mukavan summan edelleen. Itsekin katselin 530d M-sportteja sopivilla hilkkeillä ja olis semmoseenkin saanut varata ihan minimissään 18ke + verot. Alle 80tkm ajettuun vielä reilusti lisää. Toki jos 150tkm ajettu turkkilaisen häkkipihan löytö kiinnostaa, niin sitten niitä saa halvallakin.

                            Comment

                            • Juhus
                              Newbiemmer
                              • Apr 2012
                              • 12
                              • Helsinki

                              Näin olen itsekin ajatellut. Suora myynti ja uusi tilalle Saksasta on minullakin ollut aikaisemmin ykkösvaihtoehtona. Toki vähän harmittaisi myydä autoa pienemmällä summalla, kuin jonka siitä olisi saanut vaihdossa japsiin.

                              Budjetti (max. 30k€) varmaan venyisi aika hyvään E61:seen. 520d tai 525d riittäisi ja varustevaatimuksina lähinnä sportti/comfort -penkit ja iso navi. Kaikki muu plussaa. Tosin tuohon budjettiin saisi kyllä kuulua jo hakukulut ja talvirenkaat jne.

                              Sävelet on sinänsä selvät, pitäisi vaan saada tuo entinen myytyä. Tämä olikin jo ongelmakohta numero 1.

                              Toki yksi vaihtoehto on tappaa autokuume, kuolettaa tunteensa ja ajaa tuolla vielä vuosi/pari.

                              Comment

                              • J-Boy
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2011
                                • 405
                                • Länsi-rannikko

                                Originally posted by Juhus View Post
                                Näin olen itsekin ajatellut. Suora myynti ja uusi tilalle Saksasta on minullakin ollut aikaisemmin ykkösvaihtoehtona. Toki vähän harmittaisi myydä autoa pienemmällä summalla, kuin jonka siitä olisi saanut vaihdossa japsiin.

                                Budjetti (max. 30k€) varmaan venyisi aika hyvään E61:seen. 520d tai 525d riittäisi ja varustevaatimuksina lähinnä sportti/comfort -penkit ja iso navi. Kaikki muu plussaa. Tosin tuohon budjettiin saisi kyllä kuulua jo hakukulut ja talvirenkaat jne.

                                Sävelet on sinänsä selvät, pitäisi vaan saada tuo entinen myytyä. Tämä olikin jo ongelmakohta numero 1.

                                Toki yksi vaihtoehto on tappaa autokuume, kuolettaa tunteensa ja ajaa tuolla vielä vuosi/pari.
                                Tuntuu, ettei liikkeiden vaihtohinnoissa tunnu juurikaan logiikkaa olevan. Voihan sekin olla, et japsiliikkeet tarjoo sen takia enemmän, kun on omissa autoissa katetta enemmän kuin saksalaisissa. Tai sit saa bemarin paketoitua hyvin johonkin autorypäspakettiin, jonka myy sitten eteenpäin muuhun
                                autokauppaan.

                                Oisko F31 vaihtoehto? Tilat lähes samat kuin E61:ssä, paitsi takaluukussa varmaan häviää. Maitopurkkitestejä en ole asiasta lukenut.. + verrattuna E91:seen on uuden auton tuntua pirusti. F31:ä luulis kans jo saksasta saavan kohtuu hintaan takatuuppareina.
                                F31 320xDA
                                M-B Sprinter 319

                                Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎