Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5148
    • Joensuu

    Originally posted by Juhus View Post

    Sävelet on sinänsä selvät, pitäisi vaan saada tuo entinen myytyä. Tämä olikin jo ongelmakohta numero 1.

    Toki yksi vaihtoehto on tappaa autokuume, kuolettaa tunteensa ja ajaa tuolla vielä vuosi/pari.
    Tekase myynti-ilmoitus tuosta nykyisestäsi ja laita tänne porukan arvosteltavaksi. USEIMMITEN tulee hyvin asiallisia vinkkejä ja neuvoja myynnin edistämiseksi.

    Kun käyttää 2-3 aikaa auton puunaaukseen, yhden tunnin kuvaamisen ja tunnin ilmoituksen tekoon, niin sillä pääsee jo kyllä pitkälle ja erottuu edukseen nettiauton vasemmalla käellä humalassa huonolla Suomelle kirjoitettujen ilmoituksien joukossa.

    Sitten kun jaksaa vielä laittaa myynti-ilmoituksi muuallekkin kuin nettiautoon, niin tulee kummasti lisänäkyvyyttä. Itse laitan aina pemarit myyntiin @ btcf, tori.fi ja toki nettiauto. Yleensä lisään myös parille mulle ei auto harrastefoorumille missä itse kirjoittelen + toki jaan facessa.
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • Juhus
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 12
      • Helsinki

      Parhaan hyvitystarjouksen antoi itse asiassa kahdestakin toimipisteestään muutaman satasen erolla Laakkonen ja myyjä kertoi, että he arvostavat Bemaria, koska sitä itsekin myyvät. Kertoi myös ettei pysty hyvittämään Nissanista yhtä hyvin kuin Nissan-liikkeet ja myös, ettei ole ikinä ottanut yhtään Toyotaa vaihdossa vastaan.

      Pitäisi putsata tosiaan ja ottaa kunnon kuvat. Tuo 3kk vanha vekara tosin tahtoo viedä isänkin kaiken vapaa-ajan.

      Suoraa myyntiä varten pitäisi perusteellisen putsauksen lisäksi myös tehdä 4500tkm päässä oleva huolto ja korjata muutama pikkuvika. Nämä olisivat menneet liikkeeseen sellaisenaan, mutta haitannevat suoraa kaupantekoa. Eli liikkeessä vaihto olisi helppo vaihtoehto, mutta ei vaikuta muuten järkevältä.

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2540
        • Kirkkonummi

        Ota huomioon myös ajankohta, joulukuu lähestyy ja silloin on ehkä helpointa olla käteistukun kanssa ostajana, mutta sattuneesta syystä myös tarjonta on vähäisintä ja hinnoissakin pientä käyntivaraa. Keväällä taas asia on päinvastoin.

        Itsekin edelleen katselen E90/E60 6-moottorilla, mutta kun ei ole tullut hyviä vaihtohyvityksiä, niin sitten ei ole ollut niin paljoa motivaatiota lähteä potkimaan renkaita tai tuhlaamaan muidenkin aikaa. Toisaalta, työ ja muksujen huolto vie aika hyvin väljät vapaa-ajastakin.

        Oli se kyllä helppoa tuo Megane hankkia, soitteli vähän, tarjoukset sähköpostilla, ei oikeastaan mitään lisävarustevaihtoehtoja, värinkin sai valita mustan ja punaisen välillä, auto toimitettiin työpaikalle ja vaihdokki vietiin samalla kyydillä. Pöh.

        Ei joku haluaisi tuota signaturen patonkia 15k€:oon? Takuutakin olisi vajaa 3v jäljellä, tosin ajettu on jo 38tkm..
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          Originally posted by ruupanen View Post
          Tekase myynti-ilmoitus tuosta nykyisestäsi ja laita tänne porukan arvosteltavaksi. USEIMMITEN tulee hyvin asiallisia vinkkejä ja neuvoja myynnin edistämiseksi.
          EDIT: Ei Pitäis suutuksissaan kirjotella mitään
          Last edited by Matuh; 14-11-2013, 22:51.
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            ...............
            Last edited by _nixu_; 14-11-2013, 22:51. Reason: Ei sit :D
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              ............
              Last edited by Matuh; 15-11-2013, 06:54. Reason: Bs:äää
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Kävin eilen koeajamassa M550d:n....

                Oli melko perusmalli, ei ihmeellisiä varusteita, mutta VOI KIKKELI mikä tekniikka

                Tyhjäkäynnillä kuulostaa ihan taksilta, eikä ulospäinkään erota muuten kuin takaata mallimerkinnästä ja pakoputkenpäistä. Samalla lailla ajettaessa muun liikenteen mukana ei oikeastaan mitään ihmeellistä, mutta sittne kun se motarin ramppi aukeaa ja työntää sukan syyläriin: just tasan sillä hetkellä tietää miksi siinä on hemmetin hyvät sivutuet penkeissä. Kiihtyvyys vaan jatkuu ja jatkuu, ja jatkuu, ja jatkuu. se 380hv ja 740Nm yhdistettynä nelivetoon aiheuttaa välilevyn pullistumia, niskan venäytyksiä ja tajunnan hämärtymistä.

                Paperillahan se toki on jopa 0.9sec M5:sta hitaampi esim 0-100 kiihtyvyydessä, mutta käytännön elämässä sillä ei ole mitään merkitystä. Väitän että vähän liukkaammalla pinnalla alkaa ämmäläisellä olla tekemistä että pysyy perässä.

                Ko yksilössä oli Black panel näyttö ja HUD, ja näissä kohden on perinteinen bemarin mittariston selkeys mennyttä. Mittaristo on mallia Tokio by night, varsinkin kun väritys ja teemat muuttuu sitä mukaa kun vaihdevalitsimesta ottaa erilaisia asetuksia käyttöön. Joten itsellä varmaankin jäisi tuo black panel ottamatta jos pystyisi uutta ruksaamaan. HUD pelastaa vähän, koska siinä on selkeät ikonit esim cruiselle.

                cruise-viiksi on myös historiaa, ja ohjaus on tuotu takaisin rattiin, ja mun mielestä se ei ole mikään parannus. Toki kaikkeen tottuu, mutta melko omituinen on käyttää varsinkin tuossa M-ratissa tuo cruise.

                M-ratti muuten onkin sitten ihan ykkösluokkaa: tukeva, sopivan paksuinen ja siinä on jännä, pehmeä nahkapäällyste, josta saa todella pysyvän otteen. Arvosana ratille on "erittäin hyvä".

                I-drive:ssa on jännä kosketuspinta päällä, eli siitä voi naputella toimintoja ihan sormenpäällä. Hauska yksityiskohta, mutta mieluummin käytin ainakin alkuun sitä ihan perinteisellä tavalla.

                Jos E60/E65:Ssä tuntui silloin kohta 10 vuotta sitten, että idrive on sekava pentele josta ei löydä mitään, niin nyt ollaan aivan eri maailmassa kaikkien valikoiden kanssa. Kun auton näytössä lukee yhtenä vaihtoehtona "Pictures", niin sitä alkaa miettimään että mitä helvettiä. TUnnin verran kun pyörin niin en todella ehtinyt päästä sisään tuohon uuteen iDriveen.

                Kaiken kaikkiaan mieletön tekniikka, kaikki muu onkin sitten sameold sameold, eli sitä voisi istua vaikka 520d:ssä. Toki vähän paremmin varustellussa sellaisessa.

                Suosittelen, jos pakka on kunnossa niin ettei tarvitse viimeistä euroa miettiä, ja haluaa keskivertoa rivakamman perhefarkun.
                Jos haluat vaikka käydä välillä radalla, niin sitten taitaa joku "aidoista" ämmistä olla parempi vaihtoehto.
                Jos haluat hienon auton järkihintaan, niin sitten mieluummin vaikka 530d M-sporttina.

                M550d on siis mielettömän hieno auto, mutta suomalainen autoverotus pitää huolen ettei sen hankinnassa ole paljon tolkkua.

                Mutta kyllä se silti harmitti istua tuon 325d:n ruoriin ja todeta ~200hv ja 340Nm tehonvähennys...
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Point
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2013
                  • 33
                  • Lempäälä

                  En ole nyt autoa vaihtamassa, mutta tulevaisuutta silmälläpitäen. Mikä on luonnollinen päivitys käytännössä priimakuntoisesta hyvin varustellusta e39:stä ylöspäin? Semmosilla ehdoilla, että hintaa ei saa olla yli 10k€. Olen tässä viimepäivinä miettinyt tota, enkä ole tullu oikein mihinkään tulokseen. Ehkä pitää vaan ajaa tolla niin monta vuotta, että voin sitten ostaa sen e60 m5:n. :think Tämä nykyinen on tosissaan niin hyvä auto mun makuun, että en meinaa keksiä sille kilpailijoita samassa/vähän korkeammassa hintaluokassa. Onko muut käyneet läpi samanlaisia pohdintoja?
                  E39 523i -97

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by Point View Post
                    En ole nyt autoa vaihtamassa, mutta tulevaisuutta silmälläpitäen. Mikä on luonnollinen päivitys käytännössä priimakuntoisesta hyvin varustellusta e39:stä ylöspäin? Semmosilla ehdoilla, että hintaa ei saa olla yli 10k€. Olen tässä viimepäivinä miettinyt tota, enkä ole tullu oikein mihinkään tulokseen. Ehkä pitää vaan ajaa tolla niin monta vuotta, että voin sitten ostaa sen e60 m5:n. :think Tämä nykyinen on tosissaan niin hyvä auto mun makuun, että en meinaa keksiä sille kilpailijoita samassa/vähän korkeammassa hintaluokassa. Onko muut käyneet läpi samanlaisia pohdintoja?
                    Joka päivä. Ei sillä 10 kilolla saa kun vähän paremman E39:n...

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Point View Post
                      Mikä on luonnollinen päivitys käytännössä priimakuntoisesta hyvin varustellusta e39:stä ylöspäin?
                      Onko muut käyneet läpi samanlaisia pohdintoja?
                      Täällä on pitkä viestiketju tuota pohdintaa. Se tosin suljettiin kun siitä tuli liian pitkä, kukaan ei ole tainnut vielä avata uutta. Lopputuloshan on, ettei se vaihtamalla parane, ainakaan sen välirahan arvoisesti. E39:n hinta/laatusuhde on melkoisen hyvä, joten järkevästi ajatellen et vaihda autoa ikinä...

                      Tuossa se:
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Ajan e39:sin paaliin saakka, ihan turha vaihtaa. Vaatii älyttömästi rahaa eikä se siltikään parane.

                        Comment

                        • Ganes
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 189
                          • Lounais-Suomi

                          Huoh! Alkaa pikkuhiljaa palaa hermo tähänki pemariin! Ei oo vielä vuottakaa ollu ja niin paljo vituttaa, että voi olla, että kohta vaihtuu taas menopeli, eikä kyllä vaihu pemariin.
                          Onhan tällä kyllä niin helvetin hienoa ajaa ja ulkonäkökin miellyttää silmääni jA todella siisti ulkoisesti kuin sisäisestikkin tää e 60:ni on, mutta tuo tekniikka...
                          Kesällä tähän vaihettiin se öljytason anturi ku näytti millon mitäkin öljypintaa ja nyt jo taas tekee samaa! Viikko sitte vaihettiin uus akku tähän ja eihän sitä saanu edes koodattua jostaki kumman syystä?? Jokin saatanan boxi ilmeiesti viallinen tai jotaki... Tuuletin vinkuu kuolemaa aina pakkasilla ja kesähelteillä taas pakopuolen vanos jumittaa. Sitte toi radiosysteemi eli m-ask. Se kuoli kuukaudeksi ja buksinilta jo uuden käytetyn osti niin eikös se perkele herää tosiaan kuukauden jälkeen täyteen eloon. Tiiä millon taas kuolee, no ompaha uus tossa nurkassa jo valmiina oottamassa! Mutta kuinkaha senki koodaaminen onnistuis ku ei se akunkaa koodaaminen onnistuny? Eli laittamista tähän olis taas monella tonnilla.

                          Nyt taitaa käyä niin, jotta käyn pankista sen verran lainaa, että pistän uuden auton alle ja eipähän tarvii sitte muutamaan vuoteen huolehtia muustaku lainan maksamisesta! Tänään kävin jo yhtä ehokasta koeajamassa. Ei tietenkään se pärjänny tälle pemarille ajettavuudessa tai äänettömyydessä, mutta muutoin oli oikein fixun oloinen vekotin! Ai mikäkö? En kehtaa ees kertoo ku hirvee vittuilu varmaan alkaa. No kerron kuitenki! Tommosta Mazda CX5:sta. On kohtuu kokonen ja hintanenki. Mullon ollu aikoinaan kaksi Mazdaa 626 sportsaloon ja sit farkku Mazda6:n. Niiden kanssa ei koskaan ollu mitään ongelmia, muutaku bensaa tankkiin ja kovaa ajoa. Sellasta huolettomuutta jotenki kaipaan ku en osaa autoja laittaa sitte yhtään. Toisena vaihtoehtona ois ehkä ihan tavan Uus Mazda6. En tiiä... Pitää vielä mietiskellä!! Mutta vitutus on kohta jo kova tohon nykyseen!
                          Last edited by Ganes; 20-01-2014, 20:05.
                          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                          Comment

                          • ///JATKE
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2013
                            • 377
                            • Nokia

                            Voi herran jumala, autokuume pukkaa taas päälle. Tuntuu pikkuhiljaa jo jobbarilta tää homma, kun autot vaihtuu useemmin kun sukat

                            No, kumminkin, hinta/hauskuus luokassaan, ei oo noille kutoskoneisille E36sille kyllä varmaan voittanutta. Ovat halpoja, kohtuullisen pirteitä, osat ei maksa järkyttävästi ja kunnon alustalla erittäin hienoja mutkateillä ajettavia. 323ti olis ehkä hakusessa, mutta niitä ei oikein suomenmaalta löydy. 325, 323 ja 328 siis oletettavasti hakusessa, mutta varsinkin 325 ostaminen on varmaankin vaikeinta maailmassa, hintaluokan ollessa 1000-6000 euroa. Joitain ihan paskojakin tuolla 4000-5000 luokassakin näyttää olevan.

                            Ja voi jessus, miten yrittää hinnoitella tuo E21... Kelpaako se vaihdossa edes E36 kuskeille. Vaikeata.




                            Nuo tuntuvat järkevimmiltä, kun tässä selannut läpi kaikki kahdesti... Toisaalta, auton ei tarvitse olla mikään ruusu, tekisi mieli vaan laittaa bilsteiniä alustaan, r888 alle ja jarruja päivitellä hieman, ja mennä nauttimaan kevään tullessa maaseudun mutkaisille teille. Kai siellä pärjäisi iSälläkin? Noh, ei voi koskaan tietää.. Saa nähdä mihin E21 vaihtuu :think
                            E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                            Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                            Comment

                            • scheisse
                              BTCF Honorary Member
                              • Apr 2007
                              • 2798
                              • Kauhajoki

                              Mikä avuksi kun autokuume on päällä?!

                              Kävin koeajamassa uuden 320d GT:n ja nyt on aivan helvetin kova kuume hakea sellainen. :/ Kävin pari kuukautta sitten kokeilemassa uutta 32d sedania ja pakko myöntää siihen ei tullu tuollaista poltetta kuin tuohon GT malliin. Olin heti ihan myyty!

                              Mitään "järki" perustetta en tähän asiaan löydä koska tuo e46 320d mikä on nyt työmatka/talviautona on niin helvetin hyvässä kunnossa ja kuluttaa vähän jne. Olen tehnyt siihen kokoajan ns. ylimääräisiä ja ennakoivia huoltoja + kotona on hyllyssä odottamassa uusia kuluvia osia. Jos tuo nyt jostain hajoaa niin ei tarvi tilata mitään vaan saa heti kuntoon.

                              Haen halpoja/huolettomia kilometrejä koska työmatkaa mulla on päivässä 130km joten auto pitää olla sellainen jolla pääsee luotettavasti ja halvalla paikasta toiseen. No tämä e46 on JUST sellainen, mutta niin olisi tuo GT:kin!! Ei toki niitä halpoja kilometrejä enää, mutta mukavia ja luotettavia kuitenkin..

                              Eli ajaakko tuo e46 loppuun ja korjailla sitä aina jos jotain tulee, vai hakea uusi niin ei tarvi huolehtia huolloista eikä juuri mistään muistakaan ongelmista pariin vuoteen?

                              Auttakaa ja kertokaa mitä tässä pitää tehdä? Haen siis vertaistukea tälle ongelmalleni

                              ps. Jos mulle tulee uusi auto niin joku saa pian ostaa vähän helvetin hyvän 320d:n
                              Last edited by scheisse; 22-01-2014, 10:48.
                              - f30 330e M-Sport , -16
                              - e36 3.2 M3 cabrio individual

                              Comment

                              • Morriz
                                BTCF Member
                                • Nov 2005
                                • 1611
                                • Honkajoki

                                Originally posted by scheisse View Post
                                Mikä avuksi kun autokuume on päällä?!

                                Kävin koeajamassa uuden 320d GT:n ja nyt on aivan helvetin kova kuume hakea sellainen. :/

                                Mitään "järki" perustetta en tähän asiaan löydä koska tuo e46 320d mikä on nyt työmatka/talviautona on niin helvetin hyvässä kunnossa ja kuluttaa vähän jne. Olen tehnyt siihen kokoajan ns. ylimääräisiä ja ennakoivia huoltoja + kotona on hyllyssä odottamassa uusia kuluvia osia. Jos tuo nyt jostain hajoaa niin ei tarvi tilata mitään vaan saa heti kuntoon.

                                Haen halpoja/huolettomia kilometrejä koska työmatkaa mulla on päivässä 130km joten auto pitää olla sellainen jolla pääsee luotettavasti ja halvalla paikasta toiseen. No tämä e46 on JUST sellainen, mutta niin olisi tuo GT:kin!! Ei toki niitä halpoja kilometrejä enää, mutta mukavia ja luotettavia kuitenkin..

                                Eli ajaakko tuo e46 loppuun ja korjailla sitä aina jos jotain tulee, vai hakea uusi niin ei tarvi huolehtia huolloista eikä juuri mistään muustakaan pariin vuoteen?

                                Auttakaa ja kertokaa mitä tässä pitää tehdä? Haen siis vertaistukea tälle ongelmalleni

                                ps. Jos mulle tulee uusi auto niin joku saa pian ostaa vähän helvetin hyvän 320d:n
                                Hae Henkka GT. Tietysti jos et uskalla... Jätä se e46 sadekelin varalle.
                                -NO FARMS NO FOOD-

                                M5 -93 Diamantschwarz
                                525i -86 Diamantschwarz
                                528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                                X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎