Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    Originally posted by 205/65-15H View Post

    Itseäni kiehtoo mersussa aftersale palvelut ja erityisesti Vehon suhtautuminen ruosteongelmiin jossa BMW-Suomi on jossain Fordin huonommalla puolella.

    Itselläni on sellainen kokemus, että ajoin Tampereen Vehoon ja pyysin heitä ottamaan takaluukun ja takaoven tiivisteen alta ruosteista kuvat valmistajan takuuta varten.

    Vehon vastaus oli että ei oteta, ei mene kuitenkaan läpi. Kysyin että voitaisko nyt yrittää kuitenkin. Vastaus oli että ei yritetä kun ei mene kuitenkaan läpi.

    Vuosi sitä ennen kaverilta oli maalattu ellei peräti vaihdettu molemmat takaovet ja peräluukku farkusta ruostevikojen takia.

    Tässä tapauksessa Vehon aftersale ei toiminut. Ja mersufoorumilta voi lukea, miten se ei toimi muissakaan tapauksissa.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7518
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Koo_ View Post
      Ootko Tero koeajanut/omistanut koskaan w211, jos oot niin mitä mieltä oot siitä verrattuna sitä e39? :think
      Minulla on ollut molempia ja lisäksi puolenkymmentä W211:stä olen Suomeen "uittanut", ovat olleetn 280/320 CDIA:ta.

      Hiljainen mukava matka-auto,
      laatu OK jos ei alkupään (alle 2004 vuoden malliin) sotkeudu,
      mutta ajotuntuma ei ole Bemarin tasolla vaikka nuo ovat
      parametriohjauksella olleetkin.

      Hyväkuntoiseen E39:iin 530dA:n verrattuna ei tuo muuta hyvää kuin
      isomman takakontin. Onhan sisusta tietysti uudemmassa modernimpi.

      Kulutus noissa V6 CDI koneissa on 8 litran pintaan satasella
      esim. saman ikäinen 535d LCI vie n. litran vähemmän kuin Mese...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Mikiis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 906
        • Oulu

        Originally posted by teropa View Post
        Itellä nyt ollut viikon verran omistuksessa W203 korinen facelift Mersu, C220 CDI.

        On tämä monella tapaa paljon modernimpi auto kuin E39. Meinasin että vois kirjotella semmosen vertailun jossain vaiheessa, missä hiukan avaisin omasta näkökulmasta noiden autojen eroja. Kokonsa puolesta ne on riittävän lähellä toisiaan, jotta vertailu on kyllä mielekäs.

        Onhan se ollut pieni totuttelu MB maailmaan, mutta toistaiseksi ratkaisu on tuntunut hyvältä ja tommonen 60 tuhatta ajettu hyvin varusteltu näppärä C-sarjalainen ei ole ollenkaan pöllömpi vaihtoehto myös kovemman luokan Bemaristeille .

        Tero
        No mulla taas kääntyi kelkka bemariin noiden kotteroiden jälkeen, vaokkei pahoja olekkaan ajaa. Ja myös eemeli faceliftin jälkeen tykkäsin enempi bemarista. Mutta en tosiaan ole mesejä omistanu, mutta paljon olen nuilla "joutunut" ajamaan. No vaihtelu virkistää, vai miten se oli

        Ja sinun sigun autojen perusteella, et puhu ihan kevyesti
        F11 530d -11
        E91 -06 320d
        x2 Tuikut
        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

        Comment

        • mixoo
          BTCF Member
          • Mar 2012
          • 579
          • Tuusula

          http://www.nettiauto.com/bmw/323/6467644 kysytään taas! Kellään tietoa tästä!?! Näyttäis aika siistiltä peliltä jos ei oo älyttömiä ajettu?

          Nyt:
          - E91 330D M-Sport
          - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

          Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

          Comment

          • Tomppa80
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2088
            • Raahe

            Teropa löytänyt vähän ajetun pirssin. Onnea kovasti auton puolesta. Kerroppa enemmän autosta kuvien kera! Ja kansalle tiedoksi, me ihan vähän hierottiin kauppaa tuosta omasta w203:sta, mutta varusteet ei riittänyt tuossa omassa.

            E39 ja w203 vertailu keskenään on mielestäni jokseenkin absurdia. E39 on hyvin tehty auto ja todellakin kunnossa olleessaan nautittava auto, jos penkit ei ole vakiot. Todellakin aikaansa edellä ollut auto uutena.

            Teropa kiteytti mielestäni erittäin hyvin tuon väitteensä "modernimpi" kuin e39.

            Ja kun katsoo herran autohistoriaa niin luulen, että tietää mistä puhuu. Automerkki foorumilla jos kehuu/vertaa merkkejä keskenään ja vierasmerkki saa kehuja vertailussa hiukan myönteisemmän arvostelun, se saa puollustuskannalle herkästi sen toisen merkin kannattajat.

            Minä en voi verrata omaa e39 ja tuota w203 keskenään. E39:ni on -96 mallia ja mielestäni se on ihan eri auto kuin viimeisin e39 joka pitäisi vertailussa olla vahintään vastassa. Ammattimaisesti ei taida olla e39 ja w203 vertailtu missään koskaan, koska ovat kokoluokassaan eri autoja.

            Sen olen huomannut monesti, että kun arvostellaan mersua, niin ensimmäisenä sanotaan, että ohjaus ei palauta!, miksi ei sanota, että ompa notkea ja paljon kääntyvät renkaat!. Sitten viiksisysteemi, se on vaikea käyttää kun on vaan yksi viiksi. Minulla meni viiksen oppimiseen 10 sekunttia, mutta se saattaa olla jollekkin toisille vaikeaa oppia.

            Merkkien välillä kinastelu automerkkifoorumilla on sitä, että keskitytään toisen merkin heikkouksiin ja oman merkin vahvuuksiin, siinä vaiheessa kannattaa lopettaa vertailu, koska se vierasmerkki häviää 6-0 jo pelkästään sen takia, missä foorumissa asiaa puidaan.

            Sainpa mahottoman epäselvän ja sekavan viestin aikaiseksi ja mun mielestä Vectra A on maailman paras auto!!
            Mercedes Benz E -07
            BMW 523i -96
            Volvo v70t5 -99
            Harley Davidson Electra Glide -00
            Solifer SM -75

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Kyllä Tomppa on asian ytimessä.

              Juuri tuon vastakkainasettelun takia halusinkin sanoa aiemmin, että E39 on edelleen sama auto kuin se oli ennen kuin MB hankintaa. Ei se muuta sitä mun silmissä millään tavalla huonommaksi.

              Mulla on tosiaan 10v harrastelun aikana ollut paljon erilaisia Bemareita, ja pääosin olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Tulen varmasti omistamaan Bemareita jatkossakin.

              Kun vertaillaan autoja niin minusta niistä voi puhua rehellisestikin. Määrätyt asiat on yhdessä parempia kuin toisessa ja vice versa. Loppupeleissä ne omat painotusalueet ratkaisee, ja nekin voi yhellä ihmisellä vaihdella ajan ja elämäntilanteen mittaan.

              Tuosta MB viiksestä, niin pre-MOPF (prefacelift) W203:ssa se "classic" mallin mötikkä (siis ei classic-varustelusarjan, vaan malliltaan mikä mersuissa ollut iän päivää) on aika kankea ja nariseva käyttää. Faceliftissä se on jo aika sutjakka, ei narise ja on kevyt operoida . Vähän aikaa menee siihen, että tottuu kun ratin oikealla puolella ei törmää noihin viiksiin ja käsijarrun paikalla ei vaan ole muuta kuin tilaa.

              TJJ kommentoi aiemmin talviominaisuuksia. Ne jää nähtäväksi. Työkaverin W203 AMG mersu kyllä antaa luistoa enemmän kuin E39, paljon enemmän. Tiiä sitten onko sen ohjelmassa joku ero perus W203:een.

              Tero
              Last edited by teropa; 06-06-2014, 12:25.
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                w203 talviominaisuuksiin...

                Luistonesto/vakautus ottaa hanakasti auton hallintaan. Järjestelmää ei saa kokonaan napista pois. Napista poiskytkemällä auto sallii reilut luistot, mutta lopuksi ottaa tehoja pois kun kääntökulmaa ratissa on riittävästi. Valikossa on dynamometric asetus jolla saa kaikki pois mukaan lukien ABS jarrut. Tämä kuitenkin varauksella koska en ole kokeillut, joku joskus on kertonut. Lämpeää diisseliksi nopeasti. 220cdi:iin termostaatti menee nopeasti sököksi. Helppo vaihtaa. Mittarin pitää nousta 2-3mm yli 80 asteen, silloin on ok.

                Autossa on sähköinen lisälämmitin. Yleensä se on rikki, minullakin ja on kallis ja hankalasti vaihettava osa. Suosittelen ottaan sen valikosta pois päältä, se hajotessaan purkaa akun ja jos toimiikin, niin syösähköä kovin ja sitä kautta rasittaa laturia kovasti. Lämpeää ilman sitäkin, aika turha varuste.

                Nyt kun on ollut helteitä niin ilmastointi toimii mukavasti ja on tehokas.

                Ähkyä jos haluaa koneeseen, niin 190hv ja 400nm. irtoaa vakioahtimella. 270 ahdin menee heittamällä paikoilleen ja 320 ahdin pienellä modauksella. Vakiot 150hv. 340nm. riittää toistaiseksi itselle mainiosti. Manuaalissa on mahdollista rajoittaa tehoa/vääntöä pikkuvaihteille. Moottori on ihan mukava 1500rpm-->rajoittajaan vetää mukavasti.

                On osoittautunut mieluisaksi laitteeksi, rinnalle kun joskus saisi G-mallin vielä...
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • Koo_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 320
                  • Suomi

                  Originally posted by Tomppa80 View Post
                  Manuaalissa on mahdollista rajoittaa tehoa/vääntöä pikkuvaihteille.
                  ? :think

                  Originally posted by teropa View Post
                  Työkaverin W203 AMG mersu kyllä antaa luistoa enemmän kuin E39, paljon enemmän. Tiiä sitten onko sen ohjelmassa joku ero perus W203:een.
                  Luultavasti on tommosessa AMG erilainen luistonesto, faijalla on uudempaa koria eli w204 pikkukoneinen diisselimersu johon ruksittu tehtaalta AMG-paketti (helmat, putkenpäät, penkit, puskurit, ratti, vanteet jne..) eli bemarin M-Sporttia vastaava. Tuohon pakettiin kuului myös erilailla ohjelmoitu luistonesto. Hauska peli tuon luistoneston takia, vaikka tehoa tuossa ei ole kun ~170hv/~400nm ja vielä automaatti niin helposti lähtee perä sivulle jo märällä asvaltilla kun on huonot kitkarenkaat yhä alla Talvellakin antaa mennä todella paljon enemmän poikittain kun oma e46 ennen kuin pistää yhtään vastaan.

                  Noita AMG-paketteja on muuten todella paljon vähemmän käytetyissä mersuissa kun bemareissa M-Sportteja.
                  Last edited by Koo_; 06-06-2014, 15:15.

                  Comment

                  • excel
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2012
                    • 259
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by mixoo View Post
                    http://www.nettiauto.com/bmw/323/6467644 kysytään taas! Kellään tietoa tästä!?! Näyttäis aika siistiltä peliltä jos ei oo älyttömiä ajettu?
                    Ihan siisti peli on,pyörii samassa kaupungissa. Hinta on suolainen e36:seks varsinkin kun ei ilmeisesti ole edes m-sportti. Naisen hoivasta..
                    Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁

                    EX F32 435d ///M-sport x-drive

                    EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5150
                      • Joensuu

                      Originally posted by excel View Post
                      Ihan siisti peli on,pyörii samassa kaupungissa. Hinta on suolainen e36:seks varsinkin kun ei ilmeisesti ole edes m-sportti. Naisen hoivasta..
                      Joo, kaverin ois pitänyt vaihtaa tuo päikseen E36 325i cäbiin, tai korkeintaan muutaman satasen ois saanut väliä. Ei ole aito m-sportti. Km-määrä ei selvinnyt, veikkaan et helvetin paljon hintaansa nähden.
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        TJJ kommentoi aiemmin talviominaisuuksia. Ne jää nähtäväksi. Työkaverin W203 AMG mersu kyllä antaa luistoa enemmän kuin E39, paljon enemmän. Tiiä sitten onko sen ohjelmassa joku ero perus W203:een.
                        AMG:t on oma lukunsa. Varsinkin ne, joissa on AMG kone. Ei se perus 203 mitään ihmeellisiä luistoja salli, mutta ne ei nyt muutenkaan oikein sovi ko. kamppeen fiilikseen. Sillä vaan nautiskella hiljaisesta ja leppoisasta etenemisestä, jota ei urat ja kuopat juuri haittaa. Työmatkalla loistava, kun ei tarvii paimentaa autoa ja se vaan menee niin helpon tuntuisesti ruuhkan seassa. Sama homma myös maantiellä. Voi sillä suht kovaakin ajaa, mutta ei se semmonen ole, kuin 300srj bmw. Ei sillä tee edes mieli kaahata.

                        Comment

                        • Lamaro
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 117
                          • Kokemäki

                          Nyt on kauhee vääntö pään sisällä... houkuttelis E36 M3. Tollasen jos meinaa hankkia niin tarttis EVO IX laittaa kiertoon. Toisaalta ei haluais vaihtaa tehottomampaan ja vanhempaan, MUTTA vanhempi olis halvempi ylläpitää, paremmat varusteet ja mukavampi cruisailla. Evolla nyt ei oikein ole mukavaa ajaa missään muualla kuin radalla ja sitäkin tulee harrastettua enää tosi harvoin.

                          Mielessä etenkin alle 200tkm, coupe, manuaali, aut.ilmastointi, vakkari, iso ajotietokone, hifi-kajarit ja 3.2L... eli oikeestaan kaikilla mausteilla. Tarjontaa tuntuu olevan melko heikkoa noilla vaatimuksilla.

                          Eikös noiden E36 M3 arvo ala olemaan nousemaan päin? Etenkin vähemmän ajetuilla? Itselläkin tulisi pelkästään kesäkäyttöön, eli ei hirveesti kilometrejä tulis.

                          Comment

                          • jonis93
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2013
                            • 1111
                            • Vantaa

                            Tulihan vaihdettua tänään käyttis V40turbo mattamustaan E36 coupeen nyt heti kestotestissä ja suuntana Kuusamo -->
                            Audi A7
                            EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                            Comment

                            • JessePuurunen
                              Newbiemmer
                              • Apr 2014
                              • 2
                              • Espoo

                              uuden auton halusin ja kävi loppujen lopuksi niin kalliiksi että jouduin lainaa ottaman

                              Comment

                              • Koo_
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 320
                                • Suomi

                                No höh!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎