Yli 20 tonnia melkein puoli miljoonaa rullatusta autosta Olkoon kone ja loota vaihdettu niin onhan tossa kaikki muukin jo aika kulunutta eli täysin huolettomista kilsoista tuskin on turha edes haaveilla. Ja jos joskus haluaisisit tuon myydä niin ei ole mikään ihan helppo homma hankkiutua eroon tuon verran rullatusta yli kahenkympin autosta...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä, kyllä...
Joo, ei se nyt ihan taattua ole, ettäkö tuon kyseisen auton kanssa matka aina ihan vaivatta taittuisi. Eikä kyllä mikään pomminvarma kone tunnu olevan tuo uusi x20d tuolla Bemarilla.
Otetaan bemu2000 hypoteettinen tilanne, jossa kyseiseen autoon olisi vaihdettu alkuperäistä vastaava 20d kone ja loota samoin vaikka 1000km sitten. Molemmat uusia, tehtaalta. Kone sisältäen mekaaniset osat, eli turbot, ym, mutta ei apulaitteita, esim laturi, startti, jne... Tuntuisiko mahdottomalta ostaa kyseistä autoa?
Se vaan, kun tekee mieli verrata sitä jostain kumman syystä Mersuun. Tiedän toki Mersun maineen kestävänä autona ja sehän on täysin arkipäivää myydä samankokoisella koneella varustettuja, saman vuotisia autoja, samalla hinnalla. Tosiaan saman hintaluokan autojahan molemmat uutenakin ovat. Periaatteessa siinä nyt ei mitään ihmeellistä ole ostaa 20K€ autoa "puolimiljoonaa ajettuna"
Onko se sitten tosiaan niin, ettei Bemari pysty luotettavuudessa Mersua yhtään kiinni saamaan.
EDIT: Niin, tuossa bemarin ilmoituksessa lukee, että Keskikulutus viimeisellä 8000km 6,3l/100km. Mahtaisiko olla nyt sitten 8000km ajettu kone ja loota...Last edited by sampsa-; 11-08-2014, 15:44. Reason: Niin, lisätty "vaihtokoneen" tiedot. + lisää oletuksia.G30 520d -17
EX: F07 530d GT -09, F11 525dA -11, E60 LCI 525iA -08, E91 325iA -06, E39 520i -99, E36 323i Toukka -96, E36 316i -92
Comment
-
-
Originally posted by Koo_ View PostJa jos joskus haluaisisit tuon myydä niin ei ole mikään ihan helppo homma hankkiutua eroon tuon verran rullatusta yli kahenkympin autosta...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEi tollasia käyttömaksuja kannata miettiä, ne ei voi vaikuttaa auton valintaan. Jos kilometrejä tulee vuodessa edes 15-20tkm, niin diesel kannattaa. Toi 163hv motti on muutenkin varmaan kaikista ongelmattomin E9x historiassa. Vielä kun otat sen manuaalina, niin on mukavampi. Automaattina tulee taksi fiilis, eikä se muutenkaan toimi kivasti noissa mopo moottoreissa. Hintahaitarin yläpäässä taitaa alkaa saada jo M-Sportina...
Edit: tästä 11k€ kohtuu kilsoilla, xenoneilla, pro navilla ja sportti penkeillä... vaikuttaa aika asialliselta peliltä. http://www.nettiauto.com/bmw/320/6581661Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'
Comment
-
-
Originally posted by Oltsu View PostItsekin tuota linkissä olevaa katselin ja vähän historiaa selvittelin. Myyjä ei tiennyt omistajahistoriaa sanojensa mukaan niin otin trafilta ajonevohistorian ja yhteyden edelliseen omistajaan. Historiatiedoissa näkyi että lunariin mennyt. Ajettu koko pohjan matkalta kiven yli aiheuttaen yli 10ke vauriot, kun ennen ifiä omistaneelta kysyin. Ifin jälkeinen väliomistaja taas sanoi että etupuskuri ja konepelti vaihdettu ja ei alustavaurioita.
Just ton takia niitä autoja sieltä AVK:lta ostetaan. Lunariin menee melko pienestäkin ja viralliset hinta-arviot on taivaissa, vaikka todelliset korjauskulut monesti itse tehtynä joitain satasia. Ehkä auto silti kannattaa käyttää ylhäällä ja katsoa miltä siellä alla näyttää...
Comment
-
-
Originally posted by sampsa- View PostKyllä, kyllä...
Joo, ei se nyt ihan taattua ole, ettäkö tuon kyseisen auton kanssa matka aina ihan vaivatta taittuisi. Eikä kyllä mikään pomminvarma kone tunnu olevan tuo uusi x20d tuolla Bemarilla.
Otetaan bemu2000 hypoteettinen tilanne, jossa kyseiseen autoon olisi vaihdettu alkuperäistä vastaava 20d kone ja loota samoin vaikka 1000km sitten. Molemmat uusia, tehtaalta. Kone sisältäen mekaaniset osat, eli turbot, ym, mutta ei apulaitteita, esim laturi, startti, jne... Tuntuisiko mahdottomalta ostaa kyseistä autoa?
Se vaan, kun tekee mieli verrata sitä jostain kumman syystä Mersuun. Tiedän toki Mersun maineen kestävänä autona ja sehän on täysin arkipäivää myydä samankokoisella koneella varustettuja, saman vuotisia autoja, samalla hinnalla. Tosiaan saman hintaluokan autojahan molemmat uutenakin ovat. Periaatteessa siinä nyt ei mitään ihmeellistä ole ostaa 20K€ autoa "puolimiljoonaa ajettuna"
Onko se sitten tosiaan niin, ettei Bemari pysty luotettavuudessa Mersua yhtään kiinni saamaan.
EDIT: Niin, tuossa bemarin ilmoituksessa lukee, että Keskikulutus viimeisellä 8000km 6,3l/100km. Mahtaisiko olla nyt sitten 8000km ajettu kone ja loota...
Ei niitä lootaa ja moottoria varmaankaan samalla kertaa ole vaihdettu. Todennäköisesti molemmat uusittu auton ollessa taksina. Soita Jämsään aaltosen taksiin ja kysy milloin on uusittu. Niillä tuo auto oli käytössä ja muutamia kertoja on tullut istuttua kyydissäkin.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEi niitä lootaa ja moottoria varmaankaan samalla kertaa ole vaihdettu. Todennäköisesti molemmat uusittu auton ollessa taksina. Soita Jämsään aaltosen taksiin ja kysy milloin on uusittu. Niillä tuo auto oli käytössä ja muutamia kertoja on tullut istuttua kyydissäkin.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostEn tiedä tästä yksilöstä mutta kyllä näihin on samaankin aikaan vaihdettu moottori ja loota.
Varmasti, jos molemmissa sattuu olemaan samaan aikaan vikaa. Aika harvinaista varmaan kuitenkin. Jos en ihan väärin muista, niin tohonkin taisi olla vaihdettu takuuseen.
Jämsässä ollut taksi on varmaan ihan hyvä. Ei liikennevaloja, suurin osa kyydeistä korvesta pappojen kauppakyytejä ja himos reissuja = rauhallista matka-ajoa. "tolpalla" auto ei roksota tyhjäkäyntiä, vaan äijät istuu kopissa sumpilla ja auto sammuksissa... Lisäksi kuskeja ei ole paljoa ja omistaja ajaa itse.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostVarmasti, jos molemmissa sattuu olemaan samaan aikaan vikaa. Aika harvinaista varmaan kuitenkin. Jos en ihan väärin muista, niin tohonkin taisi olla vaihdettu takuuseen.
Jämsässä ollut taksi on varmaan ihan hyvä. Ei liikennevaloja, suurin osa kyydeistä korvesta pappojen kauppakyytejä ja himos reissuja = rauhallista matka-ajoa. "tolpalla" auto ei roksota tyhjäkäyntiä, vaan äijät istuu kopissa sumpilla ja auto sammuksissa... Lisäksi kuskeja ei ole paljoa ja omistaja ajaa itse.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Ei jukopliuta ku tää alkaa meneen vaikeeksi.
Tässä nyt aikani järkeiltyä muistin että työmatkanikin lyhenee puolella, joten dieseli kannattaa unohtaa vallan. Vaimmo tuputtaa että pitäis olla uudempi kuin -06. Mielellään viä mahd. vähän ajettuna. 1.4 TSi kone olis ihan hyvä, mutta kun nuo ongelmat mitä siinä on niin se sulkee sen täysin pois. 1.8 Tsi koneessa taitaa vielä samaa ongelmaa olla? 2litrasta RS:ääkään ei hirveemmin oo markkinoilla mun budjetissa.
Octaviaa tässä nyt lähinnä kattellut siis. Myös golffeja katsoin diisselinä. Bemmejäkään ei löydy oikeen sopivissa kriteerisuhteissa, tai sitten oon niin väsynyt että jotain jäi välistä kun tuossa pidin nettiautotuokion.
EDIT: Ja tottakai nyt mahd. paljon varusteita..MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by GARFFi View PostEi jukopliuta ku tää alkaa meneen vaikeeksi.
Tässä nyt aikani järkeiltyä muistin että työmatkanikin lyhenee puolella, joten dieseli kannattaa unohtaa vallan. Vaimmo tuputtaa että pitäis olla uudempi kuin -06. Mielellään viä mahd. vähän ajettuna. 1.4 TSi kone olis ihan hyvä, mutta kun nuo ongelmat mitä siinä on niin se sulkee sen täysin pois. 1.8 Tsi koneessa taitaa vielä samaa ongelmaa olla? 2litrasta RS:ääkään ei hirveemmin oo markkinoilla mun budjetissa.
Octaviaa tässä nyt lähinnä kattellut siis. Myös golffeja katsoin diisselinä. Bemmejäkään ei löydy oikeen sopivissa kriteerisuhteissa, tai sitten oon niin väsynyt että jotain jäi välistä kun tuossa pidin nettiautotuokion.
EDIT: Ja tottakai nyt mahd. paljon varusteita..
osaako joku hyödyntää tota trafin taulukkoa? (vai mistä se katotaankaan)
Golffi on 2010vm ja kukkapäästöt 143g/km.
EDIT: Sain siis vakuutukset (liikennevakuutus+osakasko) 500e + (käyttövoimavero) 281e + (perusvero) 82,50e = n. 850e/vuosi. Olenko siis oikeilla jäljillä?Last edited by GARFFi; 20-08-2014, 15:04.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Vakuutuksia nyt on ihan mahdoton kertoa kun riippuu vakuutuksen ottajan bonuksista, iästä, sukupuolesta, paikkakunnasta, vakuutusyhtiöstä yms... Vakuutusyhtiöiden sivuiltahan sen voi laskea.
Ajoneuvovero laskuri (Trafi)
Tuon mukaan perusvero olisi 125e ja dieselvero 260e vuodessa. Käytin painona 1300kg jota autowiki sanoo tuommoisen golffin suunnilleen painavan, en tiedä mitä tolla koneella tarkka paino on mutta ei montaa euroa heitä...
E: Näköjään hieman eroaa laskut :think
Comment
-
-
Originally posted by GARFFi View PostVaimmo tuputtaa että pitäis olla uudempi kuin -06.
Eikös tämä laskuri aika selkeä ole: http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...voverolaskurit
eli perus vero on 125€ + päälle dieselillä käyttövoimavero painon mukaan? Ja painona kokonaismassa, ei omamassa. Vakuutuksista nyt en tiedä sitten.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by JiiP View PostHuh. Jos oma vaimo alkais lateleen noita vuosimallivaateita itselle niin kolikkoo joutuis heittään, että kumpi lapsi jää kummalle vanhemmalle eron jälkeen.
Eikös tämä laskuri aika selkeä ole: http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...voverolaskurit
eli perus vero on 125€ + päälle dieselillä käyttövoimavero painon mukaan? Ja painona kokonaismassa, ei omamassa. Vakuutuksista nyt en tiedä sitten.
En meinaan löytänyt tollasta laskuria, enkä tiennyt että menee kokonaismassalla eikä omamassalla.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
Comment