Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus-thread II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alexus82
    Newbiemmer
    • Apr 2018
    • 10
    • Vantaa

    Moro!
    Osaisiko joku neuvo hyvän (=ei niin turhan takakireän) katsastusaseman Tuusula, Kerava, Vantaa, Järvenpää alueelta?

    Auto on vielä alle 10 vuotias joten päästömittausta ei tarvitse tehdä. Ei vaan jaksaisi alkaa vaihtelemaan putkiston osia katsastuspäiväksi jos ymmärrätte mitä tarkoitan...

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6204
      • Helsinki

      kelatienkatsasukseen olen ollut tosi tyytyväinen, mutta sielläkin riippuu ihan päivästä ja katsastajasta
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • Alexus82
        Newbiemmer
        • Apr 2018
        • 10
        • Vantaa

        Kelatiellä oon joskus käynyt tota työrassia näyttämässä ja sillon siellä on ollut sellanen pitkätukkainen rento kaveri hommissa...ehkäpä sitä vois kelatietä kokeilla

        Comment

        • Samu81
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 146
          • Espoo

          Sigun auto pomppasi kevyimmistä mahdollisista etuikkunoiden tummennuksista, koska pikkutarkka ukkeli. Eli vaatii jälkitarkistuksen. Onko pk-seudulla mitään fiksua paikkaa käydä uudelleen vain näyttämässä autoa, kalvoineen ja saada leimaa?

          Etulaseissa on siis miedoin mahdollinen tummennus, tyyliin sävytetyn tuulilasin sävy. En kuitenkaan haluaisi maksaa uusista töineen 250e. Mielummin heitän jollekin asialliselle tyypille vaikka käteistä sopivan summan. Kenelläkään tutun tutun tuttua tms?

          i8 '14

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16464
            • Asikkala

            Originally posted by Samu81 View Post
            Sigun auto pomppasi kevyimmistä mahdollisista etuikkunoiden tummennuksista, koska pikkutarkka ukkeli. Eli vaatii jälkitarkistuksen. Onko pk-seudulla mitään fiksua paikkaa käydä uudelleen vain näyttämässä autoa, kalvoineen ja saada leimaa?

            Etulaseissa on siis miedoin mahdollinen tummennus, tyyliin sävytetyn tuulilasin sävy. En kuitenkaan haluaisi maksaa uusista töineen 250e. Mielummin heitän jollekin asialliselle tyypille vaikka käteistä sopivan summan. Kenelläkään tutun tutun tuttua tms?
            Eli vaadittu kalvot poistettavaksi ja meinaat kalvot lasissa viedä jälkitarkastukseen ?

            Comment

            • Samu81
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 146
              • Espoo

              Originally posted by jr66 View Post

              Eli vaadittu kalvot poistettavaksi ja meinaat kalvot lasissa viedä jälkitarkastukseen ?
              Juurikin tää. Kalvot on niin miedot ettei niitä edes tajua kalvoiksi ellei ala suurennuslasilla tarkistelemaan. Mitä se ukkeli teki koko muunkin auton läpi, en viitsi alkaa jauhamaan - mitään ei löytänyt, täysin vakio i8. En tiedä mikä on normaali, täysin tuunaamattoman, täysin vakion auton katsastusaika, mutta tässä meni melkein 40min. Muun muassa:

              -Missä tässä on varoituskolmio?
              -Missä hinauslenkki? (mitä vittua??)
              -Akku, akku akku akun kiinnitys. Kerroin missä se on, "etupelti" jonka voi avata vain huolto niin tätä asiaa kinasteltiin, ihmeteltiin ja ukkeli tutki jotain säädöksiä.
              -Jarrulevyjen paksuudet (ruosteettomat, puhtaat, ei minkäänlaista ulkokehän lippaa), jarrupalat, kulutuspinnat v.2023 ostetuista, kesän mummoillen ajetuista renkaista - kaikkea vastaavaa.
              -Alustan eri osien väljyyksiä rynkyteltiin ja väännettiin ja käännettiin ihan pieteetillä.

              Että semmoista, en tiedä mikä tällä miehellä oli homman nimi. En ole ikinä törmännyt vastaavaan vaikka ns. tunaroituja autoja olen omistanut.
              Last edited by Samu81; 27-10-2024, 15:01.
              i8 '14

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3598
                • Raisio

                Mutta jos se kalvo kielletty ihan vaikka 0% tummennuksella, laki on tässä aika selkeä.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3839
                  • Finnland

                  Noin 15-20 vuotta on oma E34 katsastettu huomautuksella kalvot etulaseissa, entiset omistajat. Itse ajatellut ottaa nuo kaikki pois. Tosin oishan mulla siihen kokonaan toiset lasit toki myös.
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7087
                    • Forssa

                    Kaverin puolesta kyselen. Saako seisonnassa olevalla autolla ajaa katsastukseen ja takas? Vai täytyykö ottaa liikennekäyttöön?
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • Zoooooml
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 86
                      • Tampere

                      Originally posted by |foder| View Post
                      Kaverin puolesta kyselen. Saako seisonnassa olevalla autolla ajaa katsastukseen ja takas? Vai täytyykö ottaa liikennekäyttöön?
                      Varatulle ajalle ja sieltä takaisin säilytyspaikkaan.
                      Tuning vaatii uhrauksia.
                      Käyttis: VW Arteon
                      Harraste: VW Santana 5cyl

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7087
                        • Forssa

                        Kiitos. Tätä juuri hainkin. Säilytyksestä leimalle ja takas.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10051
                          • KVLA

                          Kuten tuolla jo mainittiin, niin voit viedä liikennekäytöstä poistetun ajoneuvosi määräaikaiskatsastukseen ilman, että teet sille ensin ilmoituksen liikennekäyttöön otosta. Siirron edellytyksenä on, että olet varannut etukäteen ajan katsastukseen ja että ajoneuvollasi on liikennevakuutus.

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7087
                            • Forssa

                            Kyllä mureni usko katsastukseen. Pelkkää rahastusta ja tarkastajan ammattitaidottomuutta.

                            Leima tuli. Ei olisi pitänyt tulla.

                            Keskityttiin kyllä rekisterikilvenvalon toimimattomuuteen, yms turhuuksiin.
                            Alla patsastellessa näky molempien takajousien olevan poikki, ilman lähempää tarkastelua. Tämä jäi setältä huomaamatta.

                            Ei siinä, vaihdetaan rikkinäoset osat kyllä.

                            Saman suuntaisia tarkastuksia tekevät tällä kylällä jatkuvasti. Kitistään olemattoman pienistä asioista mutta oikeita vikoja ei löydetä.
                            Saapahan helpommalla leiman.
                            Muistan jo M5 ajoilta, n. 15v sitten, ettei auto ollut oikeasti tieliikennekelpoinen mutta niin vain sai leiman.
                            Sama meno jatkuu kun kylän pyydyksiä katselee.
                            Toki on oikein että keskitytään turvallisuusasioihin, ei vaan täyty tämä kriteeri kovinkaan suurella osumatarkkuudella tällä kylällä.

                            E: kyseessä ei ollut ykkönen vaan talliporukan muunmerkkinen pikanen sydämmenvaihdon kokenut vanhus.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16361
                              • Leppävirta

                              Kyllähän näitä höpöhöpö katsastusasemia tuntuisi riittävän. Leimoja saadaan autoihin jotka on jo aivan valmiita pyydyksiä eikä niitä tarvitse käyttää edes siellä katsastus asemalla. Soittaen asiat hoituu kun leima alkaa kylmetä. Ajoturvallisuuden kanssa ei ole mitään tekemistä.

                              En itse "näitä" palveluita käytä, kiinnostaa hieman enemmän turvallisuuteen liittyvät asiat mutta valitettavasti tällaistakin toimintaa harrastetaan.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5021
                                • Paimio

                                Silloin kun sukulaisella vielä oli Toyota Corolla niin katsastusmiesten kommentti oli joka kerta suuntaan "Eihän näissä koskaan oikein mitään ole.." ja sitten käveli kerran auton ympäri ja se oli siinä...useammallakin katsastusasemalla kävi näin...ja kaksi kertaa meni täysin toimimaton käsijarru läpi mukisematta, eli ei ollut edes testattu. Ei sinällään ihmetytä miksi Toyotat keikkuu noiden tilastojen kärjessä aina jos ei niitä ikinä kunnolla edes katsasteta.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎