Istuinosa ja selkänoja pois, ja kaikki kiinnikkeet 'eliminoitava' kuten esim edellä kirjoitit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Katsastus-thread II
Collapse
X
-
Puhutko nyt molemmista vai vain toisesta ?
Autoon tahtoisin jättää selkänojan ,koska silloin koko taka pää on vaaterissa. Kun selkänoja on alas lukittu.
Koska nykyisessä paku korollassa on juurikin noin. Tietenkin se on tehty vanhojen sääntöjen mukaan.. Ja ostin sen valmiina.mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View Posthttps://www.trafi.fi/filebank/a/1467...-Valo-ohje.pdf
Pesurit ja automaattinen korkeudensäätö vasta 1.10.2000 alkaen yli 2000 lumenin valoille. Koeponnistettu pesureiden osalta viimeksi viime viikolla.
Yllättäen taas kerran tulkintakysymys, jos esim. tapauksen -99 autossa on xenonit niin mitä ohjetta siihen sovelletaan? Vuoden 1992 rakenneasetusta missä muistaakseni sanotaan että pesulaite pitää olla about kaikissa ajovaloissa? Uusin ohje tiedä mitään ennen 2000 asennetuista alkuperäisistä xenoneista.
Trafin kantahan on niin, että vain voimassa olevat ohjeet on niitä mitä voidaan käyttää ja jos uusimmassa ohjeessa ei asiasta mitään puhuta niin se on kielletty. Trafin aukoton logiikka...
Edit. Koska olen niin helvetin tunnollinen niin löysin Aken aikaisen tiedotteen, enkä siis vetänyt hatusta. Ake:n tiedote 2003/5
"Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että Xenonajovaloilla on aina oltava pesulaite. Tämä koskee luonnollisesti myös jälkiasennettavia Xenonajovaloja
– ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja."Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ooopeee View PostJepa. Me hepattiin vaan selkänojan kiinnikkeiden päälle pikku latakan pätkät ettei sinänsä mitään tuhoudu.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostNyt jos vielä ihan tarkkoja ollaan niin valmistajan todistus siitä miten turvavyö pitää poistaa jos sellainen vyö sattuu olemaan penkissä kiinni mikä poistetaan. Edelleen Trafin täydellinen päättely. Turvavyö = turvavaruste ja turvavarustetta ei saa poistaa ilman valmistajan ohjetta valmistajan määräämälllä tavalla.
Olen itse juuri kirjelmöimässä Trafin suuntaan vähän tästä liippaavasta aiheesta. Sen tiimoilta alla olevassa linkissä pieni huumoripläjäys illalle. Miten noin niin kuin omasta mielestä osuu Powerpointin tavoitteet käytäntöön? Enkä nyt tarkoita mitenkään ilkeillä, lähinnä haaveilen ajasta, jolloin katsastajatkin nousisivat edes jonkinlaiseen vastarintaan näitä älyttömyyksiä kohtaan.
Comment
-
-
OT
Koko Trafi on yksi iso mutta huono vitsi.
Vaatimukset keittiöille
Keittiössä on oltava ylimääräinen sammutusjärjestelmä, joko;
- koko tilan kattava automaattinen sprinkleri-, palonhavaitsemis- ja palohälytysjärjestelmä tai
- samanarvoinen vesisumusammutusjärjestelmä tai
automaattinen, vesipohjaiseen sammutusaineeseen perustuva kohdesammutusjärjestelmä, joka on kohdistettu palovaarallisiin keittolaitteisiin ja niistä lähtevään poistoilmakanavaan
Hmm.
Trafi vaatii mm keittolaitteiden rasvapalon sammuttamiseen vesisumua. Vai palaako keittolaitteissa jokin muukin kuin... ...rasva?
Last edited by nullzwei; 18-04-2017, 23:41.
Comment
-
-
Originally posted by vaappu View PostEn jaksanut kahlata läpi. Joten kysyn suoraan.
Mikä on tilanne tänä päivänä Pakettiautoksi rekisteröidessä?
Auto e46 farkku 320d. Jotain mutua olen kuullut että takavöiden ala kiinitykset pitäisi hitsata umpeen. Eli pilata auto.
Itse ajattelin että parilla hitsi täpällä ne pulttit kiinni koriin , jotta kiinnitys säilyy ehjänä jos tarvetta muuttaa takas.
Miten selkä nojan kanssa riittääkö että alas kipattu ja panjerilla tai vaijerilla yli ja niitattu vaikka popniiteilla kiinni?
Saas nähdä milloin rupeavat leimalla nillittää asiasta :think
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostTuntuuko teistä koskaan, että homman voisi hoitaa jotenkin toistekin? Jos tuntuu, laitatteko siitä palautetta Trafille?Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostKaippa sinne joku joskus jotain lähettää. Itse ainakin odottelen edelleenkin vastausta yhteen sähköpostiviestiin minkä yli kolme vuotta sitten lähetin eräälle henkilölle Trafiin jonka etunimi alkaa O kirjaimella. Paremmin menee kitinä perille eri liittojen kautta, tai näin ainakin uskon.
Mitä liittoihin tulee niin ainakin se yksityisten katsureiden liitto on melkoisen munaton organisaatio.
Comment
-
-
E36 325i Cabrio -94
Määräaikaiskatsastus, myöhässä, viime syksynä jäi käyttämättä. Paikka Express-katsastus Lappeenranta. Hinta 28e netissä etukäteen varattuna ja maksettuna. Koska katsastus oli mennyt umpeen, niin ei ollut laillisesti mahdollista ajaa ensin tuulilasin vaihtoon, vaan piti suoraan ajaa konttorille. Kuitenkin heitin ihan kunnon lenkin ensin, että katti lämpenee ja jarrut asettuu ym. Ja räntää tuli tietysti taivaan täydeltä...
Läpi meni, korjauskehotus tuulilasista, mikä ei ollut yllätys, halkesi itsekseen viime kesänä juuri kuskin kohdalta. Piti vaihdattaa jo viime syksynä, mutta ajokelit meni ja työkiireet haittasivat harrastusta. Muuten ei ollut mitään sanomista missäänLasinvaihtoon on nyt jo aika varattu.
HC-arvo oli taas perinteisesti rajoilla (97), mutta pysyi alle sadan sen verran, ettei tullut sanomista. Mistähän se tuokin muuten johtuu...?! Melko uudet tulpat, uudet öljyt, pakoputkikin on korjattu. Muut arvot ihan hyvät.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostOtto se on onkin yksi keskisimmistä ongelmista koko virastossa. On vissiin kuitenkin vaihtanut tehtäviä niin, ettei ole enää ihan suoraan katsastuksen ohjeista vastaamassa.
Mitä liittoihin tulee niin ainakin se yksityisten katsureiden liitto on melkoisen munaton organisaatio.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostIhan mielenkiinnosta, mikä Oton touhuissa mättää? Jos sama kaveri on kyseessä (uskon näin vahvasti), niin tunnen kaiffarin hyvin mutta duunissaan suoriutumisesta mulla ei ole mitään hajua. Toki hieman munaton saattaa olla siviilissä, jos sillä olisi tämänkin kanssa jotain tekemistä.
Voi kuulostaa tylyltä, mutta en ole yksin mielipiteeni kanssa. Tiedän, että moni on samaa mieltä myös Trafin sisällä. Otto on tosiaan nykyään vaihtanut tehtäviä, tiedä sitten onko kyseessä henkilökemiat virastossa vai mikä on syy. Ainakin nykyisellä osastopäälliköllä on aikalailla päinvastainen tulokulma asioihin ja asenne on tyystin toisenlainen muutenkin. Ei olisi Otto pyytänyt lounaalle keskustelemaan alan käytännön ongelmista.
Comment
-
Comment