Originally posted by arsca77
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
auto Ruotsista
Collapse
X
-
Last edited by tornado; 08-06-2008, 16:53.
-
-
Originally posted by tornado View PostTässä oma kokemus kun suunnittelin ruotsista tuottamista, hinta minkä ilmoittavat tuolla sivuilla 480+ ruotsin alv 25%, puhelimessa sanoi 600+25% ja katsoin auton mikä kiinnostais ja sijainnin vuoksi 850+25% no ok sovittiin että yhtiö kumppani ottaa minuun yhteyttä kun tällä henkilöllä oli muita menoja, no odoteltiin 4-5 päivää ei kuulunut, otin uudelleen yhteyttä tähän ensimmäiseen henkilöön ja hän lupasi muistuttaa kumpaniaan ja taas kului 3-4 päivää, lähetin mailia niin sain yhteyden tähän henkilöön, no pahoittelut että oli että oli vähän viestintä katkoksia no sattuhan näitä mutta se autokin oli jo mennyt, no katottiin toinen auto ja sijainti oli sama mutta hinta oli tällä yhtiö kumppanilla taas vähän eri 920+25%, eli vähän eri kuin tuolla sivuilla mainostavat vaikka tuosta olisi ollutkin matkakuluja 150 niin alkoi vähän kypsyttämään ja päädyin tuottamaan saksasta samalla hinnalla.
Comment
-
-
Originally posted by Brasco View PostMissa vaiheessa teidan piti maksaa auto rfc:lle? siis saitteko nahda auton ennen maksua vai sikaa sakissa?
sika säkissä tuli ostettua..eli kun rahat oli ruatsiin saapunut niin senjälkeen homma lähti eteenpäin ja nopeasti tuli turkuun auto735ia E23 -85
Comment
-
-
Originally posted by arsca77 View Postsika säkissä tuli ostettua..eli kun rahat oli ruatsiin saapunut niin senjälkeen homma lähti eteenpäin ja nopeasti tuli turkuun auto
Comment
-
-
Originally posted by DTR View PostOsasivatko muuten miten hyvin hommansa...eli tuliko riittävän tarkat tiedot auton kunnosta ja toimiko homma muutenkin mutkattomasti? Tuon M-Sportinko heillä tuotatit?
M-sportin tuotin kyllä..ovat vuosikausia tehneet hommaa joten se sujui ihan hyvin. Ainoa virhe autossa jota eivät olleet huomanneet oli penkin repeämä..sivutuessa sellainen viilto varmaan takin vetoketjusta tai jostain tullut mutta muuten oli sellainen kun kertoivatkin. ainahan käytetyissä jotain pikku sanomisia on735ia E23 -85
Comment
-
-
Originally posted by Brasco View PostMissa vaiheessa teidan piti maksaa auto rfc:lle? siis saitteko nahda auton ennen maksua vai sikaa sakissa?
Samalla tavalla toimi kuin toisen autoni haku joka tuli Saksasta, itse katsoin sopivan, kyselin maililla, soitin Juhikselle joka kysyi vielä puhelimella lisää. Sovin tiukan hinnan, Juhis meni hakemaan autoa joka oli siinä kunnossa missä oletin. Kaiken lisäksi Juhis sai vielä tingattua 200€ sovitusta "tiukasta" hinnasta pois.
Comment
-
-
Originally posted by HJP View PostHarvoin saa välittäjää käyttäessä nähdä auton ennen ostoa, ellei itse ole mukana Ruotsissa/Saksassa. .
Ihmetyttää varsinkin kun isoille välitys firmoille pitää maksaa auto heti saksasta osto vaiheessa, luulis niillä olevan hyvt edellytykset myydä auto voitolla pois jos asiakas ei sitä jonkin esim vian takia huolikaan.
En tiedä muista, mutta minusta ei ainakaan ole siirtää tuntemattomalle välittäjälle 15000€ pankkisiirrolla, että tossa on, osta se auto.
Comment
-
-
Originally posted by Brasco View PostIhmetyttää varsinkin kun isoille välitys firmoille pitää maksaa auto heti saksasta osto vaiheessa, luulis niillä olevan hyvt edellytykset myydä auto voitolla pois jos asiakas ei sitä jonkin esim vian takia huolikaan.
En tiedä muista, mutta minusta ei ainakaan ole siirtää tuntemattomalle välittäjälle 15000€ pankkisiirrolla, että tossa on, osta se auto.
Tuon on se systeemi ja se ei siitä muuksi muutu, ei kukaan välittäjä ole niin tyhmä että ostaa omilla rahoillaan auton ja toivoo että kait tää nyt kelpaa. Kannataa etsiä sellanen välittäjä joka sanoo millanen se auto on ja voit luottaa siihen. Tälläkin foorumilla on yksi sellainen mutta se ei tuo Ruotsista.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostNo sekö on kiva että välittäjälle jää käteen asiakkaan haluama auto ja siitä on saanut 500€ korvauksen? Ja mistä sä tuon keksit että myydä voitolla eteenpäin? Kuka sen tietää saako siitä voittoa?
Tuon on se systeemi ja se ei siitä muuksi muutu, ei kukaan välittäjä ole niin tyhmä että ostaa omilla rahoillaan auton ja toivoo että kait tää nyt kelpaa. Kannataa etsiä sellanen välittäjä joka sanoo millanen se auto on ja voit luottaa siihen. Tälläkin foorumilla on yksi sellainen mutta se ei tuo Ruotsista.
NO eihän se kiva ole jos välittäjälle tilattu auto jää ja eihän se ole asiakkaallekaan jos se auto jää sille välittäjälle, koska silloinhan autossa on ollut jokin vika(tai ainakin luulis) ja asiakkaalta meni 500€, muttei kuitenkaan 15000€.Tämä 500€ kuitenkin poistaa sen että perse aukiset pennut ei tilaile autoja kiusallaa + muut sarjaan kuuluvat.
Tarkoitin tuossa voitosta puhuessani,että välittäjä voi saada autosta suomessa myydessään haku kulunsa/palkkionsa auton saksan hinnan päälle.
Comment
-
-
Originally posted by Brasco View PostNO eihän se kiva ole jos välittäjälle tilattu auto jää ja eihän se ole asiakkaallekaan jos se auto jää sille välittäjälle, koska silloinhan autossa on ollut jokin vika(tai ainakin luulis) ja asiakkaalta meni 500€, muttei kuitenkaan 15000€.Tämä 500€ kuitenkin poistaa sen että perse aukiset pennut ei tilaile autoja kiusallaa + muut sarjaan kuuluvat.
Tarkoitin tuossa voitosta puhuessani,että välittäjä voi saada autosta suomessa myydessään haku kulunsa/palkkionsa auton saksan hinnan päälle.
Jos pelottaa, niin parasta on, että ostaja itse matkustaa paikanpäälle katsomaan autoja."Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."
Comment
-
-
No ei todellakaan voi perua autovälitystä jonku jonninjoutavan naarmun tmv vuoksi. Ei ne kaupantekotilanteet ja mahdollisuudet tutkia autoa ulkomailla ole aina sitä, että seistään leikkaussalivalossa vahatun auton vieressä ja toisessa kädessä on kuppi höyryävää mokkaa ja toisessa vikakoodit luvussa läppärillä.
Vaikka auton kuinka kävisi läpi ostopaikalla, tarkkaan kaikki paikat syynäten ja kopaten ja koodit lukien, niin AINA on mahdollista, että autossa on jokin piilevä huonous tai että jonkun paskan alle on jäänyt pieni naarmu huomaamatta.
On todella naiivia olettaa, että autovälittäjät saisivat kaupanteossa ostamastaan autosta aina 110% luotettavan kuvan ja tiedon joka suhteessa. Ei nuo mitään t-paitoja ole nuo autot, vaan monimutkaisia vehkeitä joissa on paljon liikkuvia osia ja paikkoja, jotka voi olla ostajan mielestä "ei uudenveroisia".
Siksi terotankin aina ihmisille sitä, että jos haluaa 10-15v vanhan auton, niin se ei ole uusi. Ja se pitää hyväksyä.
Mitä tulee tuohon rahat välittäjän tilille ja sitten hakuun, niin sillä tavalla se homma vaan pelaa. Ei siihen ole mitään helppoa ratkaisua. Ja lisäksi monet välittäjät eivät haluaa ostaa autoa itselleen, koska silloin tulee myös ne veemäiset virhevastuukysymykset eritavalla luupin alle, ja jotkut ostajat kyllä imee kaiken noistakin mahdollisuuksista irti, mikäli vain tilaisuuden saavat. Ja kannattaa myös muistaa, että ei se ole mikään itsestäänselvyys, että autovälittäjä saa ostamastaan autosta (jota asiakas ei huoli) voittoa sentin senttiä. Usein haetaan jotain erittäin tiettyä, ja siis jopa tiettyä yksilöä asiakkaalle. Eikä sitä halvinta mahdollista, jonka voi sitten fiksata ja myydä hyvällä voitolla. Eli välitys toimeksiannossa on varmaan keskimääräistä kovemmat ostohinnat, koska monet ihmiset haluavat "just tuon auton". Lisäksi, monet esim BMW piireissä pidetyt autot, elikkä BMW:t eivät just nyt tee Suomessa hyvin kauppaansa. On typerää olettaa, että välittäjillä on pohjaton kassa, ja on varaa seisottaa autoja pihassa odottamassa ostajaa, sillä aikaa kun auton arvo laskee ja hallitus arpoo uusia tiedonantoja, jotka pistää kauppaa sekaisin.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Teropa nimimerkiltä erittäin asiallista tekstiä. Asia on juuri näin eikä melkein!
Jos ei luota välittäjän asiantuntemukseen, on paras vaihtoehto lähteä itse mukaan Saksaan!All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostNo ei todellakaan voi perua autovälitystä jonku jonninjoutavan naarmun tmv vuoksi. Ei ne kaupantekotilanteet ja mahdollisuudet tutkia autoa ulkomailla ole aina sitä, että seistään leikkaussalivalossa vahatun auton vieressä ja toisessa kädessä on kuppi höyryävää mokkaa ja toisessa vikakoodit luvussa läppärillä.
Vaikka auton kuinka kävisi läpi ostopaikalla, tarkkaan kaikki paikat syynäten ja kopaten ja koodit lukien, niin AINA on mahdollista, että autossa on jokin piilevä huonous tai että jonkun paskan alle on jäänyt pieni naarmu huomaamatta.
On todella naiivia olettaa, että autovälittäjät saisivat kaupanteossa ostamastaan autosta aina 110% luotettavan kuvan ja tiedon joka suhteessa. Ei nuo mitään t-paitoja ole nuo autot, vaan monimutkaisia vehkeitä joissa on paljon liikkuvia osia ja paikkoja, jotka voi olla ostajan mielestä "ei uudenveroisia".
Siksi terotankin aina ihmisille sitä, että jos haluaa 10-15v vanhan auton, niin se ei ole uusi. Ja se pitää hyväksyä.
Mitä tulee tuohon rahat välittäjän tilille ja sitten hakuun, niin sillä tavalla se homma vaan pelaa. Ei siihen ole mitään helppoa ratkaisua. Ja lisäksi monet välittäjät eivät haluaa ostaa autoa itselleen, koska silloin tulee myös ne veemäiset virhevastuukysymykset eritavalla luupin alle, ja jotkut ostajat kyllä imee kaiken noistakin mahdollisuuksista irti, mikäli vain tilaisuuden saavat. Ja kannattaa myös muistaa, että ei se ole mikään itsestäänselvyys, että autovälittäjä saa ostamastaan autosta (jota asiakas ei huoli) voittoa sentin senttiä. Usein haetaan jotain erittäin tiettyä, ja siis jopa tiettyä yksilöä asiakkaalle. Eikä sitä halvinta mahdollista, jonka voi sitten fiksata ja myydä hyvällä voitolla. Eli välitys toimeksiannossa on varmaan keskimääräistä kovemmat ostohinnat, koska monet ihmiset haluavat "just tuon auton". Lisäksi, monet esim BMW piireissä pidetyt autot, elikkä BMW:t eivät just nyt tee Suomessa hyvin kauppaansa. On typerää olettaa, että välittäjillä on pohjaton kassa, ja on varaa seisottaa autoja pihassa odottamassa ostajaa, sillä aikaa kun auton arvo laskee ja hallitus arpoo uusia tiedonantoja, jotka pistää kauppaa sekaisin.
Tero
En usko että tiedän esim. BMW merkkisestä autosta läheskään niin paljoa kuin merkkin perehtynyt välittäjä, mutta jotenkin arka olen siirtään rahoja tuntemattomalle välittäjälle.
Comment
-
Comment