Announcement

Collapse
No announcement yet.

auto Ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MMF
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 461
    • Sipoo

    Originally posted by Pande View Post
    Onkos ruotsis samanlainen tinkimiskulttuuri kuin suomes? Nytten näyttäis kyllä toi ruotsi kannattavemmalta kuin saksa.Kun vielä kruunun kurssi on ollut alamäessä

    Itse tinkasin 2007 syksyllä tosta sigun autosta 30 000 kruunua, pari viikkoa hierottiin kauppoja. Se oli kyllä Blocketin kallein ja kallis se oli tinkaamisen jälkeenkin mutta on kyllä ollut joka kruunun arvoinen.
    E70 X5 3.0D -07
    W124 200d
    Hiace 4wd

    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


    Comment

    • Riedle
      BTCF Member
      • Dec 2003
      • 440
      • Kokkola

      Tältä näyttää nuo rekisteriotteet, sininen siis del 1 ja keltainen del 2.
      Attached Files
      Z3 Coupé 2.8
      Pajero Pinin
      BMW Cruise Bike

      Comment

      • h3ba
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 334
        • Oulu

        Kyllä sitä ruotsissa voi samanlailla tinkiä ko suomessaki. Tyttökaverin isäpuoli sai tingattua mersun hinnasta pois 10 000kr sillä verukkeella että oli vähän ruostetta Eikä ollu mikään miljoonamersu, vaan c280.

        Kohtuu helposti ne kuitenki tuntuu laskevan hintaa, riippuu tietenki auton hinnasta/arvosta yleensä..

        Itelle kävi köpösti ko myin auton ruotsista suomeen, myin sen 2008 elokuussa ja on edelleenki minun nimissä se auto. Uus omistaja ei ole katsastanu, ei ole lähettäny mulle tarvittavia papereita useista pyynnöistä huolimatta. Tullista ja vägverketistä ja katsastuskonttorilta suomesta ollaan kyselty ja saatu n. viidet eri ohjeet miten auto myydään ruotsista suomeen. Olen sitten asian antanu olla ko olen laittanut auton "pois päältä", eli ei mene veroja eikä vakuutusmaksuja. Ja vägverket ei suostu poistamaan rekisteristä autoa koska he tarvitsevat del1 osasta kopion jossa on tullin leima, että se auto on tuotu suomeen. Jes jes hankala se on tyhjästä taikoa ko ostaja ei sitä lähetä vaikka pyytää.
        MB S210 320CDI Avantgarde -00
        xXx:
        MB S124 300TDT -92

        MB C124 300CE 24V Sportline -91
        MB W124 300D -93
        BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
        MB W201 190D -84
        BMW E32 735iA -89

        Comment

        • riesa
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1940
          • Manse

          Mä sain del1 ja del2 mukaan. Soittelin sit Vägverketille josta yhdistivät transportstyrelseniin, joka hoitaa nykyään noita asioita svedupelleissä. Sanovat et keltanen lappu, kilvet ja jonkinlainen selvitys mitä autolle on tapahtunut postissa sinne. Eilen lähtivät kirjattuna kirjeenä matkaan kohti Örebrota. Helpommalla olis päässy jos ois kilvittäny tuon mesen Suomeen, mut eipä järkee tuua ulkomailta projektia. Varsinkin kun tosta saa osina omansa pois ja hyviä päälle.
          Originally posted by Homer
          Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

          Comment

          • Pande
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1324
            • Helsinki

            Originally posted by jsa014 View Post
            Se on vaan "del 2".

            Mutta...koska ruotsalainen tarttee tuon del2:n poistaakseen itsensä rekisteristä (toki AKE tämän tekee viiveellä sitten kun auto on suomen kilvissä, siis vasta kun verot maksettu ym), niin myyjä ei välttämättä anna sitä mielellään. Koska myyjä joutuu maksamaan verot, vakutuksen ym koko ajalta ennenkuin AKE ilmoittaa VV:lle että auto on nyt Suomen rekisterissä.

            Samaan aikaan AKE haluaa sen del2:n suomeen. Mutta, suomessa riittää kun on se del1, eli sininen tekninen osa. Kun myyjä sitten poistaa auton ruotsin rekisteristä, tekee AKE kyselyn sinne että onko ok rekisteröidä suomeen. Näin tein itse. Kopio del2:sta on hyvä olla mukana kauppakirjan lisäksi.

            Myyjän kilvillä saa ajaa suomeen/suomessa, mutta mikäli myyjä ei anna del2:sta ei hän anna kilpiäkään koske ne pitää palauttaa myös.
            Jos auto on "varma" eli olet 90% varma että se on juuri se, ja otat pienen pomminriskin, niin ota siirtolupa jo suomesta. Saat tarrat mukaan, ja ruotsissa vaan svenskakilvet pois ja tarrat lasiin. Siirtoluvat saa mille ajalle haluaa, mutta koska siirtovakuutus on kallis (6€/vrk) ei kannata ottaa kuin sille ajalle kun on suomessa. Suomeen tultuaan sitten katsastukseen, ja uudet tarrat ja normi vakuutus.
            Siirtolupaa hakiessa pitää tietää runkonumero, edellinen rek numero ja siirtoaika ja reitti. Tulli ei voi kirjottaa lupaa joka alkaa ruotsista, eli siis jos haluaa ajaa vaikka Uppsala-Helsinki, pitää ottaa Helsinki-Uppsala-Helsinki.

            Jos sitten se auto onkin paska livenä, tappio on 6€/vrk vakuutusta ja kilvet 15€.

            Yksi vaihtoehto jos auto on esim Tukholmassa on ajaa myyjän kanssa sataman jonoon ja ottaa kilvet pois siinä. Tämä oli oma kakkosvaihtoehto jos ensimmäinen olisi ollutkin pommi (siis se jolle oli siirtoluvat). Vara-auto oli tukholmassa, 2km satamasta. Mutta ei tarvittu
            Jep thanks. tässä olikin hyviä pointteja ja selkeytti taas tota operaatioo. Eli suomeen tarttee ainakin ton del 1 ja kopio del 2 sekä kauppakirja (ja jos saa del2 ja kilvet niin ne sit lähettää takas.)?
            Nyt on 2 autoo kiikarissa molemmat noin 70km säteellä tukholmasta. Katsoo nyt mitä tässä puoles viikos saa sähköpostin välityksellä aikaan. Molempien kanssa jo käydään keskustelua kaupoista, mutta saa nyt nähdä :think

            Puhuukos ne tuolla vägverketissä suomea ollenkaan vai lontoollako pitää sinne olla yhteydessä jos edes tarttee puheyhteyttä sinne? Mikä ton paikan osote on sit minne mahdolliset kilvet lähetetään. En nopeesti löytänyt tuolta sivuilta :S
            Last edited by Pande; 16-01-2009, 15:24.
            Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
            330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
            sigpic

            Comment

            • Olsberg
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 349
              • Jyväskylä

              Originally posted by Pande View Post
              Jep thanks. tässä olikin hyviä pointteja ja selkeytti taas tota operaatioo. Eli suomeen tarttee ainakin ton del 1 ja kopio del 2 sekä kauppakirja (ja jos saa del2 ja kilvet niin ne sit lähettää takas.)?
              Nyt on 2 autoo kiikarissa molemmat noin 70km säteellä tukholmasta. Katsoo nyt mitä tässä puoles viikos saa sähköpostin välityksellä aikaan. Molempien kanssa jo käydään keskustelua kaupoista, mutta saa nyt nähdä :think

              Puhuukos ne tuolla vägverketissä suomea ollenkaan vai lontoollako pitää sinne olla yhteydessä jos edes tarttee puheyhteyttä sinne? Mikä ton paikan osote on sit minne mahdolliset kilvet lähetetään. En nopeesti löytänyt tuolta sivuilta :S
              Kannattaa ottaa kaikista papereista kopiot vaan itselle, niin ei tule Suomen päässä ongelmia. En nyt muista, mitä kaikkia täällä piti näyttää. Kilpien kanssa tein itse niin, että lähetin ne takaisin myyjäliikkeeseen. Myyjäliike sitten toimitti kilvet ja tarvittavat paperit virastoon Ruotsissa. Eli myyjälle kannattaa ehkä lähettää.
              Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

              Comment

              • 174000
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2008
                • 1178
                • Tuusula

                Eli ruotsista ajo ruåtsinkilvillä tai siirtokilvillä (etukäteen hommattuna Suomesta) stokiksen satamaan kauppakirja ja del1 ja vähintään del2 kopio mukana?

                Kertokaapas mitä lippuja ja lappuja kotisatamassa sitten täytyy täytellä veroilmoituksen lisäksi? Ja kuinka pian täytyy käydä näyttämässä autoa katsastuskonttorilla? Autoveropäätöksen tultua ja sen maksettuaan mennään tekemään rekisteröintikatsastus? Ja se on siinä vai?
                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                '02 VW Golf 1.4i
                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                Comment

                • Anselmo H
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 942
                  • Vantaa

                  Itsellä homma meni sutjakasti kun oli orggis kauppakirja, rekisteriote, KOPIO Del 2:sta ja auto oli Suomeen asti Ruotsin kilvissä. Tarrakilvet tullista ja Svedukilvet postiin Vägvärketille. Jälkeenpäin piti soitella Vägverketille aiheesta, kun edellinen omistaja ei meinannut saada autoa pois "itseltään". Skannaus suomalaisesta AKE:n lapusta, jonka sai kun oli aloittanut rekisteröintikatsastuksen riitti siihen että kummankin maan viranomaiset olivat tyytyväisiä.

                  Myyjä tarvii nähtävästi orggis Del 2:n, jotta rekisteristäpoisto on mitenkään mahdollinen. Jos sama VIN numero on vielä rekisterissä jossain toisessa maassa, AKE ei ilmeisesti/toivotttavasti ota kiesiä rekisteriinsä - ainakaan vailla lisäselvityksiä. Tarkentakaa joku, joka oikeasti tietää.

                  Niin tai näin: Helppo homma kunhan hoitaa asiat loppuun asti, eikä ala esimerkiksi "säästämään" jättämällä vaikkapa kilvet postittamatta.
                  Last edited by Anselmo H; 17-01-2009, 01:28.
                  F11 523iA Touring
                  E93 325i cabrio
                  E81 116i
                  Triumph Daytona 955i

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4623
                    • Lahti.

                    Itsekin pari autoja tuolta olen hakennut.

                    Ei sitten kannattaa käyttää tätä tuontifirmaa.

                    Last edited by EPDM; 17-01-2009, 11:12.
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • JonasG
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 2160
                      • Porvoo/Helsinki

                      Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
                      Itsellä homma meni sutjakasti kun oli orggis kauppakirja, rekisteriote, KOPIO Del 2:sta ja auto oli Suomeen asti Ruotsin kilvissä. Tarrakilvet tullista ja Svedukilvet postiin Vägvärketille. Jälkeenpäin piti soitella Vägverketille aiheesta, kun edellinen omistaja ei meinannut saada autoa pois "itseltään". Skannaus suomalaisesta AKE:n lapusta, jonka sai kun oli aloittanut rekisteröintikatsastuksen riitti siihen että kummankin maan viranomaiset olivat tyytyväisiä.

                      Myyjä tarvii nähtävästi orggis Del 2:n, jotta rekisteristäpoisto on mitenkään mahdollinen. Jos sama VIN numero on vielä rekisterissä jossain toisessa maassa, AKE ei ilmeisesti/toivotttavasti ota kiesiä rekisteriinsä - ainakaan vailla lisäselvityksiä. Tarkentakaa joku, joka oikeasti tietää.

                      Niin tai näin: Helppo homma kunhan hoitaa asiat loppuun asti, eikä ala esimerkiksi "säästämään" jättämällä vaikkapa kilvet postittamatta.

                      Vägverketille riittää että annat del1:stä löytyvän behörighetskod,registreringsnummer i sifferform ja raaputat kilvistä veromerkit jonka alta löytyy numerosarja jonka vegvärketin virkailija tarvitsee jotta voi poistaa auton rekisteristä. Sen jälkeen voi heittää kilvet mäkeen eikä tarvitse lähetellä mitään. Tämä täytyy tehdä ennen kuin menee rekisterikatsastukseen suomessa.
                      Last edited by JonasG; 17-01-2009, 11:29.

                      Comment

                      • Pande
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1324
                        • Helsinki

                        miten selvittää että autosta on maksettu kaikki maksut: verot,
                        vakuutukset, käyttömaksut, mitä kaikkea Ruotsissa mahtaa ollakkaan, ettei
                        ne estä auton vientiä tai rekisteröintiä Suomessa tai ettei niitä karhuta
                        myöhemminkään?

                        Ja onko mahdollista jostain selvittää ettei ole mikään kolariauto tms.
                        Muutenkin kaikki neuvot mitä on hyvä varmistaa ettei tule sitten mitään yllätys-maksuja tai epäselvyyksiä rekisteröinnissä jne. otetaan mielellään vastaan.

                        Perjantaina ruotsiin katsoo E46 coupea.
                        Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                        330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                        sigpic

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          No parhaiten verojen yms. maksu selviää siitä takarekisterikilven tarrasta. Siinä pitää olla "virtaa". Eli Iso numero keskellä kertoo kuukauden ja pienempi numero vuoden, mihin asti autossa on verot/katsastukset voimassa. Muistaakseni se homma meni niin, että eka auto piti katsastaa, sitten maksettiin ajoneuvovero ja jossain välissä postista tuli uusi takakilpeen liimattava tarra vuodeksi eteenpäin.

                          Seisontaan laitetuissa autoissa se numero on raaputettu pois ja alta paljastuneella nelinumeroisella koodilla auton saa seisontaan. Samalla viranomaiset ja kaikki muutki näkevät että auto on seisonnassa. Tarran värikin vaihtuu vuoden mukaan, niin tyhmempikin poliisi erottaa kaukaa jos tarra on vanhentunut.

                          Comment

                          • jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

                            Originally posted by Pande View Post
                            miten selvittää että autosta on maksettu kaikki maksut: verot,
                            vakuutukset, käyttömaksut, mitä kaikkea Ruotsissa mahtaa ollakkaan, ettei
                            ne estä auton vientiä tai rekisteröintiä Suomessa tai ettei niitä karhuta
                            myöhemminkään?

                            Ja onko mahdollista jostain selvittää ettei ole mikään kolariauto tms.
                            Muutenkin kaikki neuvot mitä on hyvä varmistaa ettei tule sitten mitään yllätys-maksuja tai epäselvyyksiä rekisteröinnissä jne. otetaan mielellään vastaan.

                            Perjantaina ruotsiin katsoo E46 coupea.
                            Ruotsin AKEN eli VV:n sivuilla on kysely jossa rekisterinumeron syöttämällä se kertoo autosta kaikenlaista.

                            Ruotsista ostettaessa kannattaa varmistua että auto on velaton, siellä auto on jotenkin vakuutena, eli auto on omistajan nimissä mutta rekisteiin on merkitty että se on rahoitettu (tämäkin selviää tuosta linkistä). Jos ostat 15000:lla auton jossa on velkaa vaikka 10t, voit yllättäen huomata että auton hinta olikin 25t.
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                            Comment

                            • Pande
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1324
                              • Helsinki

                              Originally posted by jsa014 View Post
                              Ruotsin AKEN eli VV:n sivuilla on kysely jossa rekisterinumeron syöttämällä se kertoo autosta kaikenlaista.

                              Ruotsista ostettaessa kannattaa varmistua että auto on velaton, siellä auto on jotenkin vakuutena, eli auto on omistajan nimissä mutta rekisteiin on merkitty että se on rahoitettu (tämäkin selviää tuosta linkistä). Jos ostat 15000:lla auton jossa on velkaa vaikka 10t, voit yllättäen huomata että auton hinta olikin 25t.

                              Kiitos molemmista tiedoista.. nämä olivat erittäin hyviä ja tärkeitä pointteja.

                              Kehtaatko vielä kertoa mikä kohta tosta kertoo nämä laina jutut.. on niiin monta kohtaa ettei viitti jokaista ruveta suomentaa

                              Ägarbunden dispens: Nej Tää oli ainakin joku omistajaan sidottu..
                              Last edited by Pande; 20-01-2009, 15:21.
                              Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                              330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                              sigpic

                              Comment

                              • jsa014
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1651
                                • Turun Pallivaha

                                Originally posted by Pande View Post
                                Kiitos molemmista tiedoista.. nämä olivat erittäin hyviä ja tärkeitä pointteja.

                                Kehtaatko vielä kertoa mikä kohta tosta kertoo nämä laina jutut.. on niiin monta kohtaa ettei viitti jokaista ruveta suomentaa

                                Ägarbunden dispens: Nej Tää oli ainakin joku omistajaan sidottu..
                                Siellä jossain kohtaa lukee joku "kredit" juttu jos on, loppupäässä muistaakseni.
                                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎